Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Microsoft overtog ganske rigtigt Pacific Microsonics i 2000. Strategien fra Microsoft var at få HDCD integreret i computere med henblik på bedre lyd og i det hele taget få HDCD op i størrere volumen. Men da Microsoft kort tid efter overtagelsen lod PCM-100 HDCD kredsen udgå, inden de fleste hi-end producenter var gået over til PCM-200 (som kun fandtes i SMD, som mange af de mindre hi-end producenter ikke havde udstyr til at montere på print) vendte hi-end producenterne sig generelt mod HDCD, og designede nye produkter uden HDCD.
Min opfattelse er at HDCD idag må anses for at være på vej mod døden, og det understøttes da også efterhånden kun af et fåtal af hi-end producenter, men dog ses det i en del billige CD afspillere, da der idag findes DA convertere med HDCD indbygget. Dog må trenden også for de billige produkter siges at være at HDCD fases ud. Om Microsoft har et eller andet i ærmet der kan betyde relancering af HDCD ved jeg dog ikke, men jeg tvivler kraftigt. Især nu hvor fokus er på nye formater.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|