Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 05:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Primare og Vienna stuen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Jeg har ellers lige solgt min Vienna Maestro, da jeg syntes mine nye Vienna Mozart kunne overtage dens rolle.

Hvorfor har du ikke købt en Primare A30.5.

Det kan de sikkert også, men, jeg ville godt have en rigtig centerhøjtaler.

Grunden til jeg har en A30.3 og ikke en A30.5 er simpelthen at da jeg købte 30.3 var det slet ikke meningen at det skulle udvikle sig til det som det er og på det tidspunkt skulle den trække mine fronte og min center, at der så er kommet en A32 ind i billedet er jo nu kun rigtig fedt. men enten skal min 30.3 skiftes til en 30.5 på et tidspunkt eller så skal jeg have mig en 30.2 da jeg stadig gerne vil køre 7.1 

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Så må du ud og køben en A30.2 (eller udskifte din A30.3 med en A30.5) til at drive de sidste bag højtler

God valg at vælge Hayden som bag højtler

Det er nemlig helt rigtigt.

Er blevet opfordret til at købe Hayden som sidehøjtaler, så sådan et sæt må jeg snart have fat i

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
KBAndersen er det så også Vienna A. højtaler du skal havde næste gange ?

Det er hel sikke at A32, lyder som en drøm, især med højtaler fra Vienna A. (Primare + Vienna A. = god lyd), mon ikke at filmtosse skal havde
endnu en A32 til at drive center højtaler (det er vigtig at front og center er næste 100% enes).

Det er nok lidt overkill at bruge en A32 til center alene med mindre man selvfølgelig havde 2 center

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

2 center en beder en 1 center
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
2 center en beder en 1 center

Det har jeg godt hørt, måske man skulle prøve det en dag

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Hurin skrev:

Jeg har ellers lige solgt min Vienna Maestro, da jeg syntes mine nye Vienna Mozart kunne overtage dens rolle.

Hvorfor har du ikke købt en Primare A30.5.

Det kan de sikkert også, men, jeg ville godt have en rigtig centerhøjtaler.

Grunden til jeg har en A30.3 og ikke en A30.5 er simpelthen at da jeg købte 30.3 var det slet ikke meningen at det skulle udvikle sig til det som det er og på det tidspunkt skulle den trække mine fronte og min center, at der så er kommet en A32 ind i billedet er jo nu kun rigtig fedt. men enten skal min 30.3 skiftes til en 30.5 på et tidspunkt eller så skal jeg have mig en 30.2 da jeg stadig gerne vil køre 7.1 

Så er 30.2eren da at foretrække.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Det er god det gå frem med dig og dit lille anlæge (glæder os til at se og høre, de næste skridt), hvordan gå det i hjemmebiogarfen, da dit stuen
anlæge må havde overgået dit anlæge i hjemmebiogfen ?

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Filmtosse skrev:

Brian7500 skrev:
Filmtosse skrev:

Så fik jeg taget et par billeder af den nye center.

Her er så min Vienna Maestro Grand, flot ikke

Jo. Meget flot endda...

Det begynder jo at ligne noget...

Hvad er så næste punkt på listen?

StarTrek skrev:
Hans næste punk er at få skifte resten af anlæget ud med Primare og nogle vienna A. bag højtaler, ikke filmtossen ?

Næste punkt på listen er et sæt Vienna Hayden som side højtaler eller 2 sæt da jeg køre 7.1, men så kommer jeg til at mangle en Primare effekt, da de 2 Jamo E8 sur. baghøjtaler jeg har nu bliver trukket af min Pioneer receiver

Du vælger Haydn i stedet for Waltz?

Brian7500

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:

Dit rum er ikke stort nok til, at du kan høre forskel på 6.1 og 7.1. Den fordel jeg har ved at afskaffe centeren er, at jeg kan lade den ledige kanal på min fem kanals forstærker gå til den ene bagkanal.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Jeg har selv gjort det samme, men jeg har blandede følelser angående om, det var en smart ide. Haydn giver bedre lyd, men Waltz er langt mere placeringsvenlige, hvilket har meget at sige når vi taler surround.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Ja man kan ikke få det hele

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det er god det gå frem med dig og dit lille anlæge (glæder os til at se og høre, de næste skridt), hvordan gå det i hjemmebiogarfen, da dit stuen
anlæge må havde overgået dit anlæge i hjemmebiogfen ?

Nu er det sådan at hjemme bio og stue er det samme her hos mig, tror du forveksler mig med en anden der er herinde som har en hjemme bio.

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Brian7500 skrev:

Jeg har selv gjort det samme, men jeg har blandede følelser angående om, det var en smart ide. Haydn giver bedre lyd, men Waltz er langt mere placeringsvenlige, hvilket har meget at sige når vi taler surround.

Rene (flink fyr) fra Vassagohifi som jeg snakkede en del med da han skaffede mig min Maestro, sagde også at jeg skulle vælge Hayden, den ville jeg få det bedste resultat med

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Filmtosse skrev:

Dit rum er ikke stort nok til, at du kan høre forskel på 6.1 og 7.1. Den fordel jeg har ved at afskaffe centeren er, at jeg kan lade den ledige kanal på min fem kanals forstærker gå til den ene bagkanal.

Nu er det jo så at jeg kan lade min Pioneer trække de 2 bag kanaler og det passer mig ganske udmærket lige nu, så kan jeg ikke se nogen grund til at droppe min center, om at jeg ikke skulle kunne høre forskel på 6.1 og 7.1 skal jeg lade være usagt, da jeg ikke ser nogen ide i at lave mit 7.1 om til 6.1 da jeg har forstærkerkraft nok til at have 7.1, men når Pioneer receiver ryger ud, så er det jo en anden situation og så må jeg jo se om jeg har så jeg kan køre 5.1 eller 6.1 eller 7.1, men det får tiden vise.

Men kan godt følge din tanke måde, med din 5 kanals forstærker

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Hurin skrev:

Brian7500 skrev:

Rene (flink fyr) fra Vassagohifi som jeg snakkede en del med da han skaffede mig min Maestro, sagde også at jeg skulle vælge Hayden, den ville jeg få det bedste resultat med

Ja. Rene er en flink fyr. Og så ved han hvad han snakker om.

Der er heller ingen tvivl om (for mig), at lyden er bedre i Haydn. Og så koster de kun det halve af Waltz. Det eneste jeg tænkte på var placeringsvenlighed (hvis man kan sige det sådan).

Hvordan skal du have dine Haydn placeret. På standere? Eller vægmonteret?

Brian7500

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din nye center!

Du har banket et fedt system sammen der, og det må da være lækkert at upgrade hele tiden!

- Hvordan oplever du centeren i forhold til din gamle center? markbar opgradering?

Mht haydn Waltz bagHT, er der ikke også en rimelig stor prisforskel mellem de 2? Overvejer selv et 7.1 system med VA og billigste 4 baght løsning er så vidt jeg har fået tilbud om haydn løsningen.

Mht 7.1 DO IT! om du kan høre forskel eller ej, det er da sejt! og rart at vide man har det!! gogo hehe.

2 andre ting:

- Hvordan performer din sub?

- Hvilken delefrekvens bruger du og kører du large eller small?

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Der er heller ingen tvivl om (for mig), at lyden er bedre i Haydn. Og så koster de kun det halve af Waltz. Det eneste jeg tænkte på var placeringsvenlighed (hvis man kan sige det sådan).

[/QUOTE]

De bliver væg monteret eller reol monteret det skal lige testes, plus at jeg ikke ved om der findes væg montering til Hayden, eller om selv skal lave noget der kan bruges.

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Du har banket et fedt system sammen der, og det må da være lækkert at upgrade hele tiden!

- Hvordan oplever du centeren i forhold til din gamle center? markbar opgradering?

Mht haydn Waltz bagHT, er der ikke også en rimelig stor prisforskel mellem de 2? Overvejer selv et 7.1 system med VA og billigste 4 baght løsning er så vidt jeg har fået tilbud om haydn løsningen.

Mht 7.1 DO IT! om du kan høre forskel eller ej, det er da sejt! og rart at vide man har det!! gogo hehe.

2 andre ting:

Tak skal du have, ja det er sku lækkert at kunne opgradere så længe det vare

Den nye center er mere klar og detaljeret i lyden, så der er en mærkbar ændring som jeg kan li

Jo Waltz koster næsten det dobbelte af Hayden, så det er også en fordel ved Hayden

Med hensyn til min sub, synes jeg den gør det ganske udmærket den er sat til at spille under 80hz.

Mine Beethoven er sat til at køre large, da de har en god bund, mine Jamo var sat til small.

Er dog begyndt at leje lidt med ideen om at skifte min Infiniti SW12 sub ud med en Velodyne SPL1000R, tror den kunne være sjov af prøve

Ja mener også at når jeg kan, så kan jeg lige så godt køre 7.1

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:

[/QUOTE]

[/QUOTE]

De bliver væg monteret eller reol monteret det skal lige testes, plus at jeg ikke ved om der findes væg montering til Hayden, eller om selv skal lave noget der kan bruges.

[/QUOTE]

Det gør der ikke (har selv haft Haydn). Så der skal du ud og finde nogle beslag. VM Acoustics laver nogen. Men der skal du bore i højttalerne. Ellers har AudioMagic nogen modeller.

Men hvorfor ikke bare bruge standere? Det giver vel den rette højde, når du sidder ned.

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Claus_DK skrev:

2 andre ting:

Tak skal du have, ja det er sku lækkert at kunne opgradere så længe det vare

Den nye center er mere klar og detaljeret i lyden, så der er en mærkbar ændring som jeg kan li

Jo Waltz koster næsten det dobbelte af Hayden, så det er også en fordel ved Hayden

Med hensyn til min sub, synes jeg den gør det ganske udmærket den er sat til at spille under 80hz.

Mine Beethoven er sat til at køre large, da de har en god bund, mine Jamo var sat til small.

Er dog begyndt at leje lidt med ideen om at skifte min Infiniti SW12 sub ud med en Velodyne SPL1000R, tror den kunne være sjov af prøve

Ja mener også at når jeg kan, så kan jeg lige så godt køre 7.1

Har lige set at SPL1200R er blevet kåret til årets subwoofer af Eisa (tror jeg nok). Jeg ved også at Rasmus S som har en profil herinde har både Concert Grand, Maestro, Waltz OG en SPL1200R. Jeg tror du skal vælge 1200eren. Både prisen og størrelsen er vel næsten den samme.

Brian7500

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum