| Forfatter |
|
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamhvasåda? skrev:
Duelund skrev:
Men skulle vi ikke stille os på dirigentens plads. Orkestret er hans instrument og han hører detaljer, de detaljer der er optaget.DENON har/havde en serie kaldet one point recording - netop optaget lige over dirigentens plads med 2 mikrofoner.
mvh Steen Duelund
|
|
|
Jeg havde en fornemmelse af, at det nu om dage er udbredt, at benytte det nydelige plastichovede med den især nydelige frisure til optagelse af "akustiske" koncerter; var min fornemmelse nogenlunde korrekt? |
|
|
Nej! mig bekendt ikke. til binaurale optagelser så Ja!
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal man have gode optagelser, så må man nok til det selv. At kunsthoved kan indgå er der ingen tvivl om - det er blot ikke nok. Det kan givet løses, men den rette mikrofon skal lige laves først. Den findes kun på tegnebrædtet endnu. Sygdom har stillet sig i vejen - desværre
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
jamhvasåda? Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er tale om en meget driftig herre, kan jeg forstå! Nikker i respekt!
__________________ Og så ovenikøbet tonedøv...
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamhvasåda? skrev:
| Her er tale om en meget driftig herre, kan jeg forstå! Nikker i respekt! |
|
|
slet ikke så driftig som ønsket. De bedste mikrofoner er ikke gode nok. Der må gås nye veje. Udviklingen har gjort det muligt, at tage gamle principper op igen .
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Der tales her om live koncerter som den absolutte reference og hvis det er live rock-koncerter der tales om må jeg nok tillade mig at være uenig. 90% af de rock-koncerter jeg har været til er eksempler på den dårligst tænkelige lyd man kan forestille sig, så hvis mit anlæg begyndte at spille sådan ville jeg nok mene at der var noget alvorligt galt med det. Jeg mener at en god live optagelse af en rock-koncert er en hvor du får god lyd på musikken og du kan fornemme stedets størrelse og høre publikum der reagerer på musikken. En af de koncerter jeg har været til der havde bedst lyd var med Paul McCartney i Parken sidste år, jeg stod 25 - 30 meter fra scenen og det var højt uforvrænget og dynamisk. Jeg købte senere albummet Back in the world men pøj for en banke-bæ, den lyder som nogle af de værste koncerter lydmæssigt jeg har været til. Nå det var blot nogle af de strø tanker der fløj gennem hovedet på mig da jeg sad og lyttede til en suveræn live optagelse med Billy Joel i Moskva fra way back when.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Hej alle
Der tales her om live koncerter som den absolutte reference og hvis det er live rock-koncerter der tales om må jeg nok tillade mig at være uenig. 90% af de rock-koncerter jeg har været til er eksempler på den dårligst tænkelige lyd man kan forestille sig, så hvis mit anlæg begyndte at spille sådan ville jeg nok mene at der var noget alvorligt galt med det. Jeg mener at en god live optagelse af en rock-koncert er en hvor du får god lyd på musikken og du kan fornemme stedets størrelse og høre publikum der reagerer på musikken. En af de koncerter jeg har været til der havde bedst lyd var med Paul McCartney i Parken sidste år, jeg stod 25 - 30 meter fra scenen og det var højt uforvrænget og dynamisk. Jeg købte senere albummet Back in the world men pøj for en banke-bæ, den lyder som nogle af de værste koncerter lydmæssigt jeg har været til. Nå det var blot nogle af de strø tanker der fløj gennem hovedet på mig da jeg sad og lyttede til en suveræn live optagelse med Billy Joel i Moskva fra way back when. |
|
|
Ja! det kan være ganske skrækkeligt at overvære den slags musik live. indspilninger er heldigvis normalt bedre. Der er sande perle imellem - godt nok fra 70'erne
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nuvel..livemusik..er ikke live, når der bruges elektrisk forstærkning.Så er det manipuleret af elektronik.Ved klassisk musik er der alene tale om "manipulation" fra rum og placering som fænomener, der ødelægger en anelse..
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| nuvel..livemusik..er ikke live, når der bruges elektrisk forstærkning.Så er det manipuleret af elektronik.Ved klassisk musik er der alene tale om "manipulation" fra rum og placering som fænomener, der ødelægger en anelse.. |
|
|
Herlig definition.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Duelund skrev : "Ja! det kan være ganske skrækkeligt at overvære den slags musik live. indspilninger er heldigvis normalt bedre. Der er sande perle imellem - godt nok fra 70'erne"
Halløj Steen herligt at se at du er tilbage, er helbredet bedre ?
Kan du ikke komme med nogle bud på disse perler fra fordums svundne tider ?
Vi kan sikkert få mange og lange diskussioner om definitionen af ordet "Live", men i min terminologi er live når kunsterne fremfører deres musik på scenen uden brug af "play back", det være sig elektrisk forstærket eller ej.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har eks. britney spears aldrig spillet live  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
så har eks. britney spears aldrig spillet live |
|
|
Nej prædikatet "Live" kan og må kun tilfalde dem der både kan synge og spille uden hjælp fra 7 ton studie-udstyr. Lydmanden kommer sgu' nok på overarbejde hvis han skal nå at pitche sangen så den bare lyder nogenlunde ren 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du sindsyg han fik travlt...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
live er noget vi har på den lokale irske... se det er rigtigt live.. især hvis man sidder så tæt på at man få den direkte lyd og undgår højttalerne.... der er slået fra når det kniber med antallet af gæster.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 05:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| nuvel..livemusik..er ikke live, når der bruges elektrisk forstærkning.Så er det manipuleret af elektronik.Ved klassisk musik er der alene tale om "manipulation" fra rum og placering som fænomener, der ødelægger en anelse.. |
|
|

Så du ville hellere høre et symfoniorkester udendørs uden akustik?
Kan du have en rigtig god fornøjelse med det, så! __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|

Så du ville hellere høre et symfoniorkester udendørs uden akustik?
Kan du have en rigtig god fornøjelse med det, så!
|
|
|
Selv det kan man ikke. Jordens overflade er der forhåbentlig
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |