| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Sezusan; der er stor forskel på om du synes noget lyder godt og på om folk der har forstand på lyd, synes det lyder godt.
|
|
|
Mere præsist kan det vel ikke siges. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Live21 skrev:
|
Virker mere som det er dig der ik er tilfreds, med at dine højttalere ik lige er det man sammenligner med HIFI..
|
|
|
Det lyder mest som om du tuder over at der er mange herinde som ikke bryder sig om dine HT'er (måske flere end du synes er rart) Og hvad så hvis du er glad er det jo fint.
Jeg har et par NO-kabler, dem er der så sandeligt også rigtigt mange herinde der ikke bryder sig om, jeg kan godt lide lyden af de kabler, og jeg tuder ikke....
er denne tråd et forsøg på at få en bredere accept omkring dine CW ?
|
|
|
Hehe NEJ! 
Jeg er som skrevet mange gange ligeglad med hvad folk mener om mine højttalere og andet anlæg habengut - det tråden handler om er såmen bare at få folk til at "indse" at der ikke er noget stadart for god lyd! - god lyd er hvad ejeren af diverse højttalere mener det er!
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Sezuan skrev:
Live21 skrev:
|
Seuzan.. hvor du dog tuder Dine CW kan sku da heller ik spille noget der ligner hifi (= høj troværdighed) tilgengæld kan de spille højt og levere et bastryk der virkelig kan spille op til bal (går stærkt udfra det er derfor du har købt dem) Virker mere som det er dig der ik er tilfreds, med at dine højttalere ik lige er det man sammenligner med HIFI..
Tilgengæld har du købt nogle højttalere efter dit behov, og andet ville sku da være dumt.. Personligt synes jeg man er nået langt når man går efter musikken og ik udstyret, og istedet for nogle mere "korrekte" højttalere har du valgt hvad du (og mange andre) kan lide.. og så har du jo hvad der gør dig glad og kan vel ik rigtig bruge fanatiske high end nørders mening til noget ?
Angående eltax løsningerne til 2 k kan du vel ik forvente andet end lidt rysten på hovedet herinde fra ? det lever ik op til mine krav, men derfor dømmer jeg ik dem der har det ? eller det mener du måske ????
|
|
|
Haha Live21: Du har slet ikke fat i noget overhoved!
Hvad andre mener om mine højttalere kan ikke interessere mig mindre, for hvad der er god lyd og HIFI er ikke op til andre at bestemme, men kun op til mig. Og jeg mener at CV leverer bedre lyd (ikke rigtigere lyd) end (som jeg også tidligere har skrevet i et andet indlæg) både B&W og DALI - det er der nok nogle som er uenige med mig i, men så burde de vel være glade for at de netop ikke købte CV!
|
|
|
Var det ik det jeg lige skrev ??? AT du har valgt hvad der for dig giver det bedste resultat ?????????????? fatter ik hvad du vil med denne tråd ?
|
|
|
Han brokker sig vel over nogle folks nedladende attitude overfor andre folks valg, berettiget eller ej.
Tråden her er vel et godt eksempel på det, i stedet for at diskutere tonen på forummet som Seuzan lægger op til, så handler det nu mere om dit eller dat dur til noget.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
|
Så hvis der er en der mener at Dantax lyder bedre end B&W, så er det da kun godt at vedkommende har sparet de penge!
|
|
|
At give en sådan person et par B&W højttalere ville da også være at kaste perler for svin.
Men det ændrer jo ikke på, at HIFI-begrebet dækker over komponenter der har en høj grad af troværdighed i deres gengivelse af musikken. Og da B&W typisk spiller en dybbas hurtigere og renere end en CW højttaler, kan man rent objektivt godt sige at B&W højttaleren spiller bedre ud fra forudsætningen om High Fidelity. Derfor kan lytteren jo godt have andre præferencer, fordi man synes en bulderende slap bas er fed (dette er et eksempel, ikke en konstatering af at CW spiller sådan), og derfor foretrække CW-højttaleren. Men i sådan et tilfælde vil det ikke være ud fra forudsætningen om HIFI, men ud fra personlig smag.
Ikke alle kritiske kommentarer herinde er lige passende eller velformulerede. Men omvendt må man i et forum som dette forvente at folk tager deres hobby seriøst, og ikke karakterisere den slags som snobberi. Hvis man har et problem med det, skal man nok finde andre sider at surfe rundt på.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
Live21 skrev:
Sezuan skrev:
Live21 skrev:
|
Seuzan.. hvor du dog tuder Dine CW kan sku da heller ik spille noget der ligner hifi (= høj troværdighed) tilgengæld kan de spille højt og levere et bastryk der virkelig kan spille op til bal (går stærkt udfra det er derfor du har købt dem) Virker mere som det er dig der ik er tilfreds, med at dine højttalere ik lige er det man sammenligner med HIFI..
Tilgengæld har du købt nogle højttalere efter dit behov, og andet ville sku da være dumt.. Personligt synes jeg man er nået langt når man går efter musikken og ik udstyret, og istedet for nogle mere "korrekte" højttalere har du valgt hvad du (og mange andre) kan lide.. og så har du jo hvad der gør dig glad og kan vel ik rigtig bruge fanatiske high end nørders mening til noget ?
Angående eltax løsningerne til 2 k kan du vel ik forvente andet end lidt rysten på hovedet herinde fra ? det lever ik op til mine krav, men derfor dømmer jeg ik dem der har det ? eller det mener du måske ????
|
|
|
Haha Live21: Du har slet ikke fat i noget overhoved!
Hvad andre mener om mine højttalere kan ikke interessere mig mindre, for hvad der er god lyd og HIFI er ikke op til andre at bestemme, men kun op til mig. Og jeg mener at CV leverer bedre lyd (ikke rigtigere lyd) end (som jeg også tidligere har skrevet i et andet indlæg) både B&W og DALI - det er der nok nogle som er uenige med mig i, men så burde de vel være glade for at de netop ikke købte CV!
|
|
|
Var det ik det jeg lige skrev ??? AT du har valgt hvad der for dig giver det bedste resultat ?????????????? fatter ik hvad du vil med denne tråd ?
|
|
|
Så fordi man måske har et anlæg til 400.000 kroner, så spiller det ikke givetvis bedre end et Eltax surround sæt til 3000kr - hvis ejeren af Eltax sættet bedre kan lide Eltax frem for Dali Euphonia højttalere.
|
|
|
Det er der vel forhåbentlig heller ingen mennesker der er ved deres fulde fem der gør.
Det er muligt han syntes eltax er bedre, men det nok nærmere fordi han har ondt i tegnedrengen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Live21 skrev:
|
Virker mere som det er dig der ik er tilfreds, med at dine højttalere ik lige er det man sammenligner med HIFI..
|
|
|
Det lyder mest som om du tuder over at der er mange herinde som ikke bryder sig om dine HT'er (måske flere end du synes er rart) Og hvad så hvis du er glad er det jo fint.
Jeg har et par NO-kabler, dem er der så sandeligt også rigtigt mange herinde der ikke bryder sig om, jeg kan godt lide lyden af de kabler, og jeg tuder ikke....
|
|
|
Bare en lille note : Live21 har ikke CW, men et sæt Vienna Acoustics - Det er Sezuan der har CW. Så der er vist tale om en lille misforståelse her 
TØF
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
Kedde skrev:
Live21 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hehe NEJ! 
Jeg er som skrevet mange gange ligeglad med hvad folk mener om mine højttalere og andet anlæg habengut - det tråden handler om er såmen bare at få folk til at "indse" at der ikke er noget stadart for god lyd! - god lyd er hvad ejeren af diverse højttalere mener det er!
|
|
|
Undskyld mig, men du er godt på vej til at slå den forhenværende Jonas Bojer i sludder og vrøvl. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skete vidst da han lavede sin signatur?
Edit: Nå, den er fjernet? Det er jo forståeligt
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det utrolige er at de selvsammen folk som jeg i starten bestrev, er de personer der i denne tråd har prøvet at bekempe idéen om at der ingen standarter er for god lyd.
For dem er et meget dyrt anlæg ensbetydende med god lyd og har man ikke brugt ligeså meget som dem, så er man åbenlyst ikke kvalificeret til at udtale sig omkring noget som helst angående lyd. Det er virkelig sørgeligt!
Det er netop det som "Ikke Slipsefyr" i særdeleshed prøver på, nemlig at prøve at latterliggøre dem som mig, der tør at trodse den gængse måde at opfatte god lyd på. Fortsæt du bare med det, det er åbenbart det du finder nødvendig for at du kan bekræfte dig selv i at dine HIFI valg har været pengene værd!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan sq heller ikke høre forskel på originale/brændte cd'er...
det med dine cerwin vega er ikke et spm om snopperi, det er den slags lyd du godt kan lide, fred være med det, og jeg vil give dig delvis ret. der er forskel i pris, men det har mere at gøre med folks lydfilosofi. jeg ville aldrig bruge en halv mill. på et system af to grunde:
a. der skal være rimelighed i alting
b. de produkter jeg foretrækker findes ikke i den prisklasse (Martin logan og B&W i stue venlige størrelser samt nad og densen ).
eneste grund til at folk kigger ned på cerwin vega er at de ikke synes det falde ideres smag.
du må ikke tage det personligt, men det kunne jo også have noget med den tone du nogle gange bruger i dine indlæg, som f.eks. i min "microsoft" tråd, og det motto du havde stående. "Cerwin vega - det eneste rigtige valg for mænd"
så vil folk automatisk anse dig for at være en brian der var bedre tjent med at kigge på car-fi.
hvis du er glad for dine CW, så er det fint, hvis folk med gryphon mener det er godt, så skla man da bare være glad på hinandens vegne og ikke hælde malurt i bægret. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeg kan sq heller ikke høre forskel på originale/brændte cd'er...
det med dine verwin vega er ikke et spm om snopperi, det er den slags lyd du godt kan lide, fred være med det, og jeg vil give dig delvis ret. der er forskel i pris, men det har mere at gøre med folks lydfilosofi. jeg ville aldrig bruge en halv mill. på et system af to grunde:
a. der skal være rimelighed i alting
b. de produkter jeg foretrækker findes ikke i den prisklasse (Martin logan og B&W i stue venlige størrelser samt nad og densen ).
eneste grund til at folk kigger ned på cerwin vega er at de ikke synes det falde ideres smag.
du må ikke tage det personligt, men det kunne jo også have noget med den tone du nogle gange bruger i dine indlæg, som f.eks. i min "microsoft" tråd, og det motto du havde stående. "Cerwin vega - det eneste rigtige valg for mænd"
så vil folk automatisk anse dig for at være en brian der var bedre tjent med at kigge på car-fi.
hvis du er glad for dine CW, så er det fint, hvis folk med gryphon mener det er godt, så skla man da bare være glad på hinandens vegne og ikke hælde malurt i bægret.
|
|
|
Jeg tog den signatur af, da der er nogle der finder den lidt provokerende. Den var nu ment som sjov og ikke som noget der har hold i virkeligheden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
|
Det utrolige er at de selvsammen folk som jeg i starten bestrev, er de personer der i denne tråd har prøvet at bekempe idéen om at der ingen standarter er for god lyd.
For dem er et meget dyrt anlæg ensbetydende med god lyd og har man ikke brugt ligeså meget som dem, så er man åbenlyst ikke kvalificeret til at udtale sig omkring noget som helst angående lyd. Det er virkelig sørgeligt!
Det er netop det som "Ikke Slipsefyr" i særdeleshed prøver på, nemlig at at prøve at latterliggøre dem som mig, der tør at trodse den gængse måde at opfatte god lyd på. Fortsæt du bare med det, det er åbenbart det du finder nødvendig for at du kan bekræfte dig selv i at dine HIFI valg har været pengene værd!
|
|
|
Kære Zezuan, jeg har på ingen måde behov for at nogen som helst skal bekræfte mig i mine hifi valg.
Du latterligøre helt dig selv, det behøver du ikke mig til, men det er tydeligt at du overhovedet ikke ved hvad det er du sidder og vrøvler om.
Jeg har altså været musiker i over 25 år og hifi entusiast i 30, hvilken bagrund har du for dine udtagelser?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan: og jeg synger bedre end David Draiman (disturbed), Brian Welch og Sting tilsammen, for det synes jeg nemlig selv.. er forresten os en bedre angriber end Thierry Henry, for det synes jeg nemlig os selv..
HMMMMM er der noget galt med din logik ??????????????
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Sezuan skrev:
|
Det er netop det som "Ikke Slipsefyr" i særdeleshed prøver på, nemlig at at prøve at latterliggøre dem som mig, der tør at trodse den gængse måde at opfatte god lyd på. Fortsæt du bare med det, det er åbenbart det du finder nødvendig for at du kan bekræfte dig selv i at dine HIFI valg har været pengene værd!
|
|
|
Kære Zezuan, jeg har på ingen måde behov for at nogen som helst skal bekræfte mig i mine hifi valg.
Du latterligøre helt dig selv, det behøver du ikke mig til, men det er tydeligt at du overhovedet ikke ved hvad det er du sidder og vrøvler om.
Jeg har altså været musiker i over 25 år og hifi entusiast i 30, hvilken bagrund har du for dine udtagelser?.
|
|
|
Skal jeg nu have været både musiker og entusiast i mere end 30år, før jeg har "ret" til at være uenig med dig?
Du mener at dit anlæg er bedst og jeg mener at mit anlæg er bedst til min stil - så burde vi vel begge være glade?
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været fisker i 50 år så jeg har 50 års erfaring - eller hva ?
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu blander i subjektivitet (god lyd) og objektivitet (rigtig Lyd) sammen igen....
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
| Jeg tog den signatur af, da der er nogle der finder den lidt provokerende. Den var nu ment som sjov og ikke som noget der har hold i virkeligheden. |
|
|
fair nok, du er tilgivet så, mig der ingen humor har.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Sezuan skrev:
|
|
|
|
Jeg har altså været musiker i over 25 år og hifi entusiast i 30, hvilken bagrund har du for dine udtagelser?.
|
|
|
Skal jeg nu have været både musiker og entusiast i mere end 30år, før jeg har "ret" til at være uenig med dig?
Du mener at dit anlæg er bedst og jeg mener at mit anlæg er bedst til min stil - så burde vi vel begge være glade?
|
|
|
Ahhh..du må hjertens gerne være uenig med mig, meen det ku måske tænkes at mine øre var en anelse mere trænet i feks.at høre forskel på en cd kopi kontra en original.
Undskyld, jeg ved godt jeg her overtræder janteloven. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Jeg har været fisker i 50 år så jeg har 50 års erfaring - eller hva ? |
|
|
Nok kun i fiskeri ikke bøv. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er fair nok..l dette forum ville ikke være noget uden eksperter, eller folk med megen erfaring....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |