Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: SD feet - det virker sgu’ !!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Har lige "investeret"  i et par SD feet, og jeg er imponeret - den bedste forbedring til dato ( kr. 250 ). Skal ikke skrive en hel roman - det har andre gjort - om hvorfor det virker, blot konstatere at specielt bunden er blevet meget mere defineret/renere, og "fornemmer" også en mere "klar" og "ren" top"...men bunden...Wauuv......mine JBL 240 TI er i den grad kommet til live....... Har aldrig hørt Simply red's "money too tight to mention" ( som jo har et FEDT bas-drive ) spille SÅ dybt og rent på mine JBL'er ( og det er ikke ligefrem fordi at de i forvejen ikke kunne "gå dybt" ) .

Kan kun sige een ting; køb dem ! (- skal hurtigst muligt selv have et sæt fødder til min DVD'er )

Har ganske vist læst andetsteds at forbedringen på store højtalere er beskeden...NÅ !....- dem der har konkluderet det, må have været stander-fulde ( og døve ) - JEG er ihvertfald imponeret  

'Er iøvrigt købt hos Audio Art på Frederiksberg ( - topservice, venligheden selv.....)

mvh.

Jesper/Oldhifinut.

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Har prøvet en lille overreskende ting...

Fyldte nogle fyrfadslys "bakker" med en blanding af sand og silikone..

Hvor ved man efter fjernelse af allu. "bakken" fik nogle fine små runde gummi fødder..

Disse blev pladceret under en cd. istedet for SD. feets..  og gæt hvad!??  INTET! skete!!.. ingen forskel...

Det skal her så lige siges... at også her havde SD. feets gjort underværker da de blev monteret!!...

Men moralen her er at de hjemmegjorte gjorde det lige så godt!... og her fik man for samme pris som de 4 x SD. feets.. en hel stabel og til alle apperater der overhoved var i huset samt lidt til!!...

DOG!! virker de specielt "afvejede"  i forhold til eks. højtaleres vægt SD. feets noget bedre!.. da det er lidt svært at her få den rette blanding og stabilitet i silikone / sand fødderne.. ( de bliver mast under vægten af en højtaler der vejer mere end 20 kg..)  så ingen tvivl om at her er der noget at hente og noget det er svært om overhoved muligt at matche..

Men når vi taler om afkobling af apperater og eks. cd. maskiner...  da gør de hjemmelavede det lige så godt!!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

miju, hvad er det for noget silikone, hvor kan det købes, og hvordan er det du blander det med sand? Gider du fortælle fremgangsmåden - det lyder som et sjovt tweak!

MVH. M

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

miju; ja, fortæl - fortæl....................hvordan du selv "fabrikerer" dine fødder - lyder meget spændende......

mvh.

J/Oldhifinut.

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Ja set kunne da være skægt at eksperimentere lidt med.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Har selv SD feet, det jeg mente var at det kunne være sjovt at lave nogen selv,

hvorpå at teste dem op mod SD.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Cr4Sh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogle Dali Evidence 470 der står på mit trægulv.. vil SD feets give en positiv ændring af min lyd?

Evt. andre ting jeg kan gøre for at forbedre min lyd.

Til top Vis Cr4Sh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cr4Sh Besøg Cr4Sh's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Cr4Sh skrev:

Jeg har nogle Dali Evidence 470 der står på mit trægulv.. vil SD feets give en positiv ændring af min lyd?

Evt. andre ting jeg kan gøre for at forbedre min lyd.

det vil jeg umiddelbart tro!  Put et tæppe på gulvet, for at mindske reflektioner.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Der kommer snart (3-4 uger) en ny og meget fleksibel fod på markedet a'la SF Foten, Holfi Feet, Valhalla og alle de andre.

Forskellen bliver prisen (ja, den er billigere) samt en noget større fleksibilitet. Den bliver hverken bedre eller dårligere end de andre, men tilbyder lidt mere til en billigere penge.

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget man må fortælle om et nyt produkt her i forum'et og undskylder hvis det er for meget reklame.

Hilsen
JJ
JJAZ

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Juni 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Man bruger ganske alm. silikone masse af den type man kommer mellem glas i akvarier mm.

Den fås i klar, hvid eller sort...

Man røre det samme i en skål med en passende mængde sand.. så man får en tunf stabil men elsatisk masse og der af "klump" når det størkner..

Hvor meget sand / silikone er lidt noget man "sjusser" sig til!!.. her må man eksperimentere lidt..

Som "støbe" forme bruger jeg alu. bakkerne fra de små runde fyrfadslys...

Det er ganske enkelt og ligetil.. og koster ik meget..

mvh.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej miju

Kan du få blandingen til at slippe formen igen, eller smører du formen før støbningen ?

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Har også hørt om folk der lavede deres egne fødder af liggeunderlag, musemåtter, kork, naturgummi, hvad med en sandwich af forskellige materialer så kan man selv justere resonansfrekvensen og vælge den vægt og eftergivenhed der virker bedst i forskellige situationer. Eksperimenterer iøjeblikket selv med LF-blockers under højttalerne.
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

hej miju, tak skal du have. Vi må i gang med at eksperimentere

MVH. Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har også prøvet med de der hånd-hvile dimser mange bruger foran tastaturet til pc'en. De er lavet af et eller andet skummateriale betrukket med noget textil. Jeg river textilen af og skærer det ud i passende størelser hvorefetr de placeres under ex højttalere. Det virker fint så længe der ikke er tale om alt for tunge højttalere.

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet noget skumplast som servere er emballeret i, skåret ud i en passende højde(derved kan man justere resonansfrekvensen). Det bliver ikke deform med tiden. Jeg blev inspireret ved en Holfi/Dali demo og jeg troede det var løgn og Holfi manden var blevet sindsyg. Men i dette tilfælde virkede det.

Man er jo flasket op med sylespidse spikes der hamres ned i gulvet så der var en sund og naturlig skepsis. Men diverse flexible fødder virker i hvertfald i nogle tilfælde.

Herhjemme er virkningen, med plast, ikke helt så voldsom. Men om det er plasten eller andre faktorer ved jeg ikke. Desværre har mine højttalere et højt tyngdepunkt så en permanent installtion er ikke mulig (børn).

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Alu. formen kan skæres op nemt og skrælles af når silikonen er størknet..

Jeg har eksperimenteret med at ligge en lille kork skive i bunden og i midten...

Har ikke kunne finde nogen hørbar forskel dog... men de virker lidt mere "vægt stabile" på den måde, samt mere markant de klæber ikke til underlaget... ( sort silikone kan farve eller efterlade aftryk!!) og vigtigere.. apperaterne bliver nemmere at flytte uden at fødderne flås af eller i stykker...

mvh.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

jeg har bl.a brugt sika 221 der er et tungere alternativ, har dog aldrig prøvet at blande det med sand.

Sika 221 giver nogle meget stabile fødder som kan bruges til tunge højtalere.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Silikone fødder brugte jeg også førhen istedet for de originale, de var bedre, men overfor SD-fødderne er silikone fødderne nu ikke særligt gode, SD-fødderne lyder meget bedre også sammenlignet med de Audioquest sorbothanefødder som Hifiklubben solgte tidligere.

Så billige standard versionen af SD-foden er, så kan det altså ikke betale sig at lave nogle selv og de lyder slet ikke så godt.

Basil.

Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Har prøvet SD kontra hjemmelavet under cd. maskiner eks.  : Linn cd12 -Audiolab 8000 CDM/DAC. - ML390S - S.A.T-cdfix. - Denon DCD S1 & 10 mk2 samt min gode gamle opgraderede Denon DCD3560.

På forskellige kvalitets anlæg!! fra 50000 til 150000 kr..

NUL!! forskel!! 

Under højtalere er der dog ganske enorm forskel! her egner DIY. fødderne sig IKKE!!...

Under REN! elektroniske apperater, så som pre. / power forstærkere, DAC`s mm. er der heller INGEN! som helst forskel at høre..

( Eller rettere JEG! kan ikke høre den!! og det er jeg ikke den eneste der ikke kan!!)

Faktsik er der på de fleste af disse apperater intet at hænte ved at skifte fra hvad der så end sidder ab. afbrik og så noget andet!.. bare underlaget / racket er stabilt og godt!! måske ser det anderledes ud hvis man stiller apperatet på et skod underlag med masser af resonans / viberation mm.???? eks. en skenk eller alm hylde / reol mm.

Blot mine erfaringer med dette... som jeg betragter som blodt mere voodoo at hælde unødige summer penge i der kunne være brugt mere fornuftigt andetsteds!!... ( undtagen SD feets til højtalere dog!!)

mvh.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum