| Forfatter |
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må man sige.
Mvh.
Frederik __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Duelund højttaler. Det var tidligere en KEF 105,4 højttaler. Der er ikke meget tilbage af den oprindelige højttaler.
Imperidansen er tæt på at være slået med en linial. Frekvensgangen er jævn. Og der er ingen fasepukler. Diskanten er en af Duelund modificeret Ringradiator. Mellemtonen er den fremragende KEF B 110, dog modificeret med Isopunkt. Basserne er to 8 " Scan Speak, modificeret med trådophæng, Isopunkt, faseplug og dobbelt magnetmasse.
Delefiltret er total nyt med udmålte komponenter. Håndlavede spoler, grafitmodstande, Duelunds kondensastorer, kabler og meget meget mere.
Kabinettet er det orginale, der dog er ekstra afstivet og forlænget så der er kommet 30 litetr mere i volumen til basserne. Desuden filt på.
Lyden er fremragende. Ingen købe højttaler kan komme op på siden af denne.
Der er ingen forkert bas, som fra en basrefleks højttaler. Den har en dynamik, som er fremragende, specielt når man ved, at den "kun" har en 100 watter bag. Nuanceret dyb bas. Mellemtonen er åben. Diskanten er ultra glat til over 30 khz.
Fornemmelsen af, at bagvæggen er væk i mit lytterum, og man sidder og hører på koncertsalen. Jeg nyder musikken, og sidder ikke og analysere musikken. Musikken giver en oplevelse af virkelighed. Min kone syntes, at det faktisk er for meget, da det ikke er sådan bare at høre noget baggrunds musik. Musikken engagere hele tiden. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Han har købt og betalt det.
Mvh.
Frederik
|
|
|
så er det jo nok så som så, med hvor meget man skal ligge i den test.
tænk, hvis han syntes de efter 3 uger lød af H. til 
|
|
|
Jeg mener nu godt man kan ligge en del i test af udstyr folk har købt og betalt.
Da jeg har en formodning om at anmeldere der tester meget dyrt udstyr,
en imellem mister jordforbindelsen når man taler pris/kvalitet, alene af den grund
de ikke skal købe og betale udstyret.Og så er det vel kun folk der har haft
interesse for hifi i kort tid,der kan mene noget er fremrangde også kort tid
efter vende 180 grader.
MVH
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Peter skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Han har købt og betalt det.
Mvh.
Frederik
|
|
|
så er det jo nok så som så, med hvor meget man skal ligge i den test.
tænk, hvis han syntes de efter 3 uger lød af H. til 
|
|
|
Jeg mener nu godt man kan ligge en del i test af udstyr folk har købt og betalt.
Da jeg har en formodning om at anmeldere der tester meget dyrt udstyr,
en imellem mister jordforbindelsen når man taler pris/kvalitet, alene af den grund
de ikke skal købe og betale udstyret.Og så er det vel kun folk der har haft
interesse for hifi i kort tid,der kan mene noget er fremrangde også kort tid
efter vende 180 grader.
MVH
|
|
|
jeg har taget debatten op her
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11433&P N=1
så vi ikke får spoleret denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
|
Jeg har en Duelund højttaler. Det var tidligere en KEF 105,4 højttaler. Der er ikke meget tilbage af den oprindelige højttaler.
Imperidansen er tæt på at være slået med en linial. Frekvensgangen er jævn. Og der er ingen fasepukler. Diskanten er en af Duelund modificeret Ringradiator. Mellemtonen er den fremragende KEF B 110, dog modificeret med Isopunkt. Basserne er to 8 " Scan Speak, modificeret med trådophæng, Isopunkt, faseplug og dobbelt magnetmasse.
Delefiltret er total nyt med udmålte komponenter. Håndlavede spoler, grafitmodstande, Duelunds kondensastorer, kabler og meget meget mere.
Kabinettet er det orginale, der dog er ekstra afstivet og forlænget så der er kommet 30 litetr mere i volumen til basserne. Desuden filt på.
Lyden er fremragende. Ingen købe højttaler kan komme op på siden af denne.
Der er ingen forkert bas, som fra en basrefleks højttaler. Den har en dynamik, som er fremragende, specielt når man ved, at den "kun" har en 100 watter bag. Nuanceret dyb bas. Mellemtonen er åben. Diskanten er ultra glat til over 30 khz.
Fornemmelsen af, at bagvæggen er væk i mit lytterum, og man sidder og hører på koncertsalen. Jeg nyder musikken, og sidder ikke og analysere musikken. Musikken giver en oplevelse af virkelighed. Min kone syntes, at det faktisk er for meget, da det ikke er sådan bare at høre noget baggrunds musik. Musikken engagere hele tiden.
|
|
|
Det lyder jo ikke ringe. Dine nye KEFer er måske så nemme at drive, så selv en lille røramp kunne bruges? Det ville ikke være dårligt hvis man også kunne køre med rør, hvis det var det man ønskede. __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelg kan du bruge rør. Vi skal bare have det at vide, så vi kan tage højde for det.
Mvh.
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at spolerer tråden men til Peter vil jeg gerne sige, at det må ikke være let for dig, for hvis den glade nordmand havde fået højttaleren forærende så havde han været købt og betalt for en rosende anmeldelse.
Nu hvor han selv har købt og betalt den så siger det sig selv, at han bliver nød til at skrive en positiv anmeldelse, hvis han er ansat på et Hifi magasin så får han penge for at skrive anmeldelsen og hvor meget skal man så tro ham, og hvis alt det ovenfor stående kan tilbagevises så har han sikkert fået penge under bordet for at skrive som han gør.
Jeg kom lige i tanke om et "meget sansynlig" scenarium, anmeldelsen er en skjult annonce skrevet af Frederik fra DCA som en afgangsopgave fra hans norskkursus og ved en "fejl" lagt på nettet via en norsk server, han fik for øvrigt 10 for opgaven, det var især hans dybe forståelse af den norske grammatik der trak op.
Jeg er enig med dig Peter, man skal sgu' være meget kritisk i forhold til anmeldelser, tro det værste, forvent det bedste og så lige selv tjekke efter.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sven
Er det muligt på et tidspunkt at komme til at høre din højttalere ? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Ikke for at spolerer tråden men til Peter vil jeg gerne sige, at det må ikke være let for dig, for hvis den glade nordmand havde fået højttaleren forærende så havde han været købt og betalt for en rosende anmeldelse.
Nu hvor han selv har købt og betalt den så siger det sig selv, at han bliver nød til at skrive en positiv anmeldelse, hvis han er ansat på et Hifi magasin så får han penge for at skrive anmeldelsen og hvor meget skal man så tro ham, og hvis alt det ovenfor stående kan tilbagevises så har han sikkert fået penge under bordet for at skrive som han gør.
Jeg kom lige i tanke om et "meget sansynlig" scenarium, anmeldelsen er en skjult annonce skrevet af Frederik fra DCA som en afgangsopgave fra hans norskkursus og ved en "fejl" lagt på nettet via en norsk server, han fik for øvrigt 10 for opgaven, det var især hans dybe forståelse af den norske grammatik der trak op.
Jeg er enig med dig Peter, man skal sgu' være meget kritisk i forhold til anmeldelser, tro det værste, forvent det bedste og så lige selv tjekke efter.
|
|
|
Jeg fik 11. 
Mvh.
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
|
|
|
jeg vil bare gerne vide hvad folks tilhørsforhold er til det testede.
hvis man ikke viste bedre, og en der hedder Steen testede en DCA højtaler. -så kunne man jo få det indtryk at det var en god højtaler 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal vi ikke skåne denne tråd...
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
skal vi ikke skåne denne tråd...
|
|
|
jo ! 
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
lasse skrev:
|
|
|
|
Jeg fik 11. 
Mvh.
Frederik
|
|
|
Man kan da heller ikke stole på nogen mere, jeg synes da ellers jeg betalet godt for information, damn
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Selvfølgelg kan du bruge rør. Vi skal bare have det at vide, så vi kan tage højde for det.
Mvh.
Frederik
|
|
|
Tom A kører faktisk med rør og Christian Dotterud ligeså samt Christian Belling.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Hej Sven
Er det muligt på et tidspunkt at komme til at høre din højttalere ?
|
|
|
Naturligvis! __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Jesper Juul skrev:
|
Hej Sven
Er det muligt på et tidspunkt at komme til at høre din højttalere ?
|
|
|
Naturligvis!
|
|
|
må jeg komme med -men kun hvis jeg må tage livvagter med 
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.
Livvagter= god idé
Med mindre dine livvagter er stokdøve så mener jeg bestemt at også de skal ha' en tur i sofaneseren oppe hos Sven. Han er en flink mand, der laver good kaffe (og ostemadder!) DCA er jo forresten et af ganske få firmaer der overvælder folk med vellyd, helt uanset hvor mange livvagter de tager med..
Hvis"livvagter"er et andet ord for din støttepædagog eller hvis du er på ledsaget udgang, så klarer vi sikkert også det... 
Mvh. Jens/Modifix von DCA, -en slags branchemedlem, der forventer også at blive inviteret..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sven
Det lyder rigtigt godt, du kan evt. lige smide mig en privat besked. Btw. du bor da forhåbentligt på sjælland ? ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Mvh.
Frederik
|
|
|
Tom A kører faktisk med rør og Christian Dotterud ligeså samt Christian Belling.
mvh Steen Duelund
|
|
|
Kan i løfte sløret for hvilke tiltag der nødvendige ved forberedelse til rør-drift ?
|
| Til top |
|
| |