| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej. det er en ret uheldig sammenblanding...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spurnaldo skrev:
Nu ligger der en superb anmeldelse af Von Schweikert VR-2 samtidig at samme man har sat dem til salg på siden.
Er det muligt at stole på en sådan anmeldelse ? |
|
|
hej
Jeg synes, at det er aldeles ulækkert. Først skamrose et produkt i en
såkaldt anmeldelse og så kort tid efter sætte det til salg. Men det
viser blot det, man kunne forvente. Nemlig anmeldelser ofte er styret
af økonomiske interesser 
Tænk sig at sælge sin troværdighed 
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj der !
Jeg kan godt se hvad I mener men på den anden side så findes der jo folk der skifter ud i deres anlæg lige så tit som vi andre skifter underbukser, ingen nævnt ingen glemt (Hej Jensen). Det man kan sige, uden at jeg dog har spurgt manden, er at han måske vil have noget der er endnu bedre eller vil bare prøve noget forskelligt inden livet er slut og vi skal derhen hvor man ikke behøver Hifi-anlæg til underlægningsmusikken.
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lasse
Det er jo noget med timing. Prøv at spørge ham, om ikke han havde købt
erstatningen for vr-2, da han indrykkede "anmeldelsen". Vr-2'erne har
jo været til salg før ikk'?
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bettebror
Jo, men jeg mener er at alle kan jo se at det er de højttalere der er tilsalg som er anmeldt, og hvis man ikke ser både anmeldelsen og salgs annoncen sammen så er der jo ingen skade sket, hvis man der imod ser både anmeldelsen og salgs annoncen så kan man jo se at det er samme mand der kreativt har forfattet begge. Jeg vælger i min naivitet at tro det bedste om folk, lige indtil de blir taget med hele hånden nede i klejnekassen. Men hvis man skal tilægge Troels de værst tænkelige motiver så må man da sige at "anmeldelsen" minder betænkelig meget om en skjult reklame, men som jeg skrev før hvis man ikke selv kan lægge 2 og 2 sammen så fortjener man da næsten at blive tørret.
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lasse
ok, vi har blot forskellig opfattelse af god moral.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er virkelig en meget spændende debat. Som andre også
skriver, er der nogle som evner at være kritiske= objektive? i
forhold til deres anlæg. Men rigtig mange har det som Otto
skriver. Man går ikke ud og køber noget l**t, og når man
kommer hjem, leder man efter det, der bekræfter en i at det
var et godt valg. Og så er det lige meget, om der er givet
4000,- nede i Hifi-klubben eller 150.000,- i Scala!!!
Det handler simpelthen om, hvordan personligheden er skruet
sammen. Evner man at betragte en ting på en nuanceret og
schatteret måde. Evner man at føre en indre dialog, hvor man
forsøger at nå frem til det, der kommer tættest på "sandheden"
(hvordan ens anlæg rent faktisk lyder). Evner man at være
åben, ærlig og ikke mindst kritisk over for sig selv og sine valg
ja så er man godt på vej til en troværdig vurdering af anlæget.
(personligheden er ikke smeltet sammen med anlæget)
Der er en som har et motto, der hedder noget i retning af: "Hold
op med at lyve for dig selv, og så kommer resten af sig selv".
Og det fanger vel meget godt essensen i spørgsmålet.
Det kræver selvfølgelig også, at der er et
sammenligningsgrundlag, men det fremgår altid af en
anmeldelse om der produktets ydelse sættes i perspektiv til
andre eller om personen har sat stjernekiggerten for øjet for at
opnå symbiose med det elskede produkt.
Noget helt andet er så, hvad man er villig til at indrømme over
for sig selv i fred og ro og hvad man offentligt vil være
bekendt.......for tænk nu, hvis man ikke kan finde sit ansigt igen
(tabe...)
vh Oluf
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom igen til at fundere lidt, jeg læste i en anden tråd et indlæg (rettet mod Kurt von Kubik) hvori der blev sagt noget i retning af: "du kan ikke høre hvad der er godt, da du har dårligt grej der hjemme". sikkert ment som en provokation, men gav mig alligevel stof til eftertanke.
Er det sådan at man ikke kan lytte hvis man ikke er vant til at gøre det jævnligt(kræver jo næsten at man har noget at lytte til derhjemme)
eller er det ligefrem bedre hvis man ikke er vant til at lytte til noget specifikt (100% neutralt udstyr findes ikke, men noget er tættere på end andet)
jeg mener kan man blive lidt døv overfor de fejl ens eget grej har? Eller måske ligefrem syntes at det er mere rigtigt hvis det lyder som det plejer.
Igen bare lige et par funderinger fra min side
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en af dem der har lagt en meget posetiv anmeldelse ind på bruger anmeldelser. Det er anmeldelsen af Von Schweikert VR-2.
Jeg mener det er en pisse fantastisk højtaler til prisen og alle der har hørt den er enige, de har alle været meget overraskede over hvor god den er. Grunden til at min anmeldelse er positiv er at jeg gerne ville have andre til at høre den så de kunne blive ligeså overraskede. Der er meget højtaler for pengene der !
Jeg har selv i dag andre højtalere, og naturligvis synes jeg de er bedre end VSA VR-2 eller havde jeg nok ikke købt dem, men derfor kan andre der handler i den prisklasse jo godt have glæde af mine gode erfaringer. Hvad er der galt i det?
Jeg kan godt forstå at det handler om troværdighed, og jeg er også utroværdig fordi mine brugte er tilsalg, det forstår jeg fint. Jeg mener bare stadig det er en god højtaler til prisen. Derfor den gode anmeldelse.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så fik vi også lige rundet den af, tilbage til de generelle betragtninger
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
kom igen til at fundere lidt, jeg læste i en anden tråd et indlæg (rettet mod Kurt von Kubik) hvori der blev sagt noget i retning af: "du kan ikke høre hvad der er godt, da du har dårligt grej der hjemme". sikkert ment som en provokation, men gav mig alligevel stof til eftertanke.
Er det sådan at man ikke kan lytte hvis man ikke er vant til at gøre det jævnligt(kræver jo næsten at man har noget at lytte til derhjemme)
eller er det ligefrem bedre hvis man ikke er vant til at lytte til noget specifikt (100% neutralt udstyr findes ikke, men noget er tættere på end andet)
jeg mener kan man blive lidt døv overfor de fejl ens eget grej har? Eller måske ligefrem syntes at det er mere rigtigt hvis det lyder som det plejer.
|
|
|
Hvis målet med ens surround/stereo anlæg er at få det til at lyde så realistisk som muligt, så plejer tommelfingerregler om at jo dyrere des bedre at holde stik!
Selve forskellene mellem rigtig lyd og god lyd er blevet diskuteret i lange baner, uden at de implicerede er kommet tættere på at blive enige. Så den diskution glemmer vi lige alt om
Derimod vil jeg give dig ret i at det kan være svært at finde de fejl og mangler, som ens eget HIFI udstyr har, da man jo i tidernes morgen købte dem på grund af vel-lyden.
Angående anmeldelserne på sitet, så syntes jeg generelt at de er udemærkede - selvom der er nogle hvori den subjektive vurdering skinder lidt for meget igennem! Det skulle gerne være en blanding af kolde facts og ens egen mening, da dette efter min mening giver den bedste beslutnings-baggrund for eventuelle læsere/købere. Folk på jagt efter nye køb burde dog under alle omstændigheder tage at lytte til produktet, inden de beslutter sig for at købe.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
Hvis målet med ens surround/stereo anlæg er at få det til at lyde så realistisk som muligt, så plejer tommelfingerregler om at jo dyrere des bedre at holde stik!
Selve forskellene mellem rigtig lyd og god lyd er blevet diskuteret i lange baner, uden at de implicerede er kommet tættere på at blive enige. Så den diskution glemmer vi lige alt om
Derimod vil jeg give dig ret i at det kan være svært at finde de fejl og mangler, som ens eget HIFI udstyr har, da man jo i tidernes morgen købte dem på grund af vel-lyden.
Angående anmeldelserne på sitet, så syntes jeg generelt at de er udemærkede - selvom der er nogle hvori den subjektive vurdering skinder lidt for meget igennem! Det skulle gerne være en blanding af kolde facts og ens egen mening, da dette efter min mening giver den bedste beslutnings-baggrund for eventuelle læsere/købere. Folk på jagt efter nye køb burde dog under alle omstændigheder tage at lytte til produktet, inden de beslutter sig for at købe.
|
|
|
jeg vil ikke give dig ret i at jo dyrere jo bedre, desværre så var livet nemt
og nej jeg vil heller ikke rippe op i den gamle debat om god- kontra rigtig lyd
men jeg tænker på om man/vi bliver lidt "døve" over for de fejl vores eget grej har da vi jo alt andet lytter til det i mange timer
og derved sætter os selv i den sitiuation at vi vælger nyt grej med nogle af de samme fejl/egen lyde.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm - endnu en spændende tanke.
Netop derfor tror jeg det er vigtigt at komme ud af døren, og høre andres set-ups!!
På den måde undgår man at fejl og unoder i egen stue, bliver en 'ongoing' ting fra opgradering til opgradering.
Og husk så at eksperimentere med rummet såvel som anlægget!!!
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydkvalitet og pris er to forskellige ting ... SOM SKAL BEHANDLES HVER FOR SIG
Man lytter ... finder svagheder og styker ... og så kan man efterfølgende have en mening om at svagheder og styrker er gode set i relation til prisen.
Sagt på en anden måde ... så bliver fejlene ikke større af at apperatet er dyrt ... men det kan jo gøre dem vanskeligere at acceptere.
En fælde er at nyt udstyr ofte lyder anderledes end det gamle ... herved fremhæves nye detaljer i musikken. Dette kan fortolkes som flere detaljer og en bedre lyd ... men kan blot være udtryk for at noget eller noget nyt fremhæves!
Så husk at lytte i helheder ... ikke bare efter detaljer ...
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=SATMIT]
Lydkvalitet og pris er to forskellige ting ... SOM SKAL BEHANDLES HVER FOR SIG
- ØHHHH, NÅ!...."HVER FOR SIG".....Tja, jeg ved ikke med dig/Jer, men som værende en "almindelig" mand m. kreditfor. lån, barn, kone og "almindelig" indtjening, har jeg svært ved IKKE at behandle/anskue disse to parametre sammen.......
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du så helt opgivet at få god lyd 
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Netop derfor tror jeg det er vigtigt at komme ud af døren, og høre andres set-ups!!
Den direkte vej til helvede, det enste der er vigtigt er at få vedligeholdt den ægte vare - levende akustisk musik
På den måde undgår man at fejl og unoder i egen stue, bliver en 'ongoing' ting fra opgradering til opgradering.
Og husk så at eksperimentere med rummet såvel som anlægget!!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Dolkin skrev:
Den direkte vej til helvede, det enste der er vigtigt er at få vedligeholdt den ægte vare - levende akustisk musik
Og husk så at eksperimentere med rummet såvel som anlægget!!! |
|
|
|
|
|
Det var der ikke meget nyt i - bortset fra farven. Det skyldes måske, at han i det fremhævede har så evig ret, hvorimod den foregående sætning er mindre tilrådelig at følge. Jeg glemmer ikke sådan lige en 600000 kr. højttalers evne til at undertrykke lyden fra et spinet/cembalo.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm - livemusik vil vel altid være referencen - og målet.
At høre andres set-ups kan vel altid være inspirerende og 'ørerensende'!?
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Hmmmm - livemusik vil vel altid være referencen - og målet.
At høre andres set-ups kan vel altid være inspirerende og 'ørerensende'!? |
|
|
Til det første - Nej! - Afhænger af siddeplads
Til det andet - Nej! - ukendt rum!
mvh steen Duelund
|
| Til top |
|
| |