Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DR2 i Nat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Musikken som de spilte var Stina Nordenstam.  (Dama)

En SVCD versjon hifi-delerium kan lastes ned her: http://www.netrunner.nu/~rogers/hifi/hifidelerium.mpg

Les ellers mer om dokumentaren på denne linken.

http://www.hifisentralen.no/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?b oard=hifi1;action=display;num=1084652120;start=0

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja det var da ikke lige hvad jeg havde håbet på, sådan lidt små kedeligt, men det var da sjovt nok at kigge ind i andre folks hjem, og se deres mere eller mindre sindsyge anlæg, der var en gut som flyttede sammen med konen, han havde da et lækkert anlæg, og så var der de der "TwinTowers" de var også temlig hæftige, må indrømme jeg fik en lille klump i halsen, da man til sidst kunne læse at huset var brændt ned, sgu sørgeligt, men hvad så er han da fri for at rive det ned...

Vil give programmet 8tal ud af 13skalaen...

Hvad med om nogle af gutterne her fra siden gik i gang med at lave en HiFi-Film??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Lige for at rette en detalje... Hans monoblokke er ikke Twin Towers (det er Pathos integrerede der hed det præ 911) det er et par Nagra Monoblokke (vist VPA modellen)

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

"Twin Towers" var nogle rørmonoblokke fra Nagra, de koster røven ud af bukserne ( der er iøvrigt et sæt til salg i KBH, brugt )
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
"Twin Towers" var nogle rørmonoblokke fra Nagra, de koster røven ud af bukserne ( der er iøvrigt et sæt til salg i KBH, brugt )

Haha Jeg kom først

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Haha Jeg kom først

Ja, sådan kan det gå  

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

-ellers synes jeg ikke der er meget at skrive hjem om, de var nogle kedelige typer -og programmet var gabende kedeligt, jeg fortrød sgu at jeg sad oppe til kl. 01.20

Det enest lyspunkt var pigen som havde trodset alle gældende regler og brudt det mandlige monopol på denne interesse, hun var en sand musikelsker, de andre var nogle tekno-t**ser.

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

-ellers synes jeg ikke der er meget at skrive hjem om, de var nogle kedelige typer -og programmet var gabende kedeligt, jeg fortrød sgu at jeg sad oppe til kl. 01.20

Det enest lyspunkt var pigen som havde trodset alle gældende regler og brudt det mandlige monopol på denne interesse, hun var en sand musikelsker, de andre var nogle tekno-t**ser.

Enig.... Hun virkede mere musik interesseret end de andre.... Men er det ikke et generelt "problem" blandt Hifi t**ser at det ikke altid er musikken der kommer først ? (nu tænker jeg mest på Surround nødder, bevares surround kan gøres ordenligt men de fleste vil vel bare imponere vennerne med det højeste lydtryk).
 Men jeg er vel også skyldig i at bruge 10 gange så mange penge på udstyr end på Musik.... Egentligt burde det vel være omvendt.. Jeg kan nyde god musik på en transisterradio men kan ikke nyde dårligt musik på et anlæg til 100.000- kr...

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Det er laget en liten svensk dokumentar også.  Les mer her:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =641

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

perhorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der en der fik optaget udsendelsen på DVD eller video. Jeg vil i så tilfælde meget gerne aftage en kopi.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Måske lidt kedeligt......men det handlede da om noget vi kan sætte os ind i!!

Måske en anden vinkel havde været interessant - men hvilken? Jeg så gerne at der havde været lidt flere oplysninger om udstyret, men det var tydeligvis ikke 'hi-fi nørder', der havde lavet programmet.

Og så lige en ting til DR2: DET STAVES 'HØJTTALER' FOR H......!!!!!!!!!

Det er beskæmmende at vores Statsradiofoni ikke længere kan stave!!

Én ting er 'Speakers Corner' - sørme smart og checket..... de kan bare ikke stave til højttaler!! En anden ting er 'Art Sound' - lækkert udstyr, men de kan heller ikke stave......MEN STATSRADIOFONIEN!!! Og så igennem et HELT program

Så lad os én gang for alle slå fast - der skal 2 t'er og 1 'l' i HØJTTALER!!!

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk tilladt at stave Højttalere og Højtalere, begge måder er fuldt acceptable i en diktat, så ved du det

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej Dolkin

I disse for vort land så liberale tider skulle det ikke undre mig at man kunne stave højttaler på begge måder, hva' fan' når man kan stave mayonnaise, majonæse (stavekontrollen brokker sig ikke engang), så er der sgu' ingen grænser men o.k. det er jo også indholdet der tæller eller hva'

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Fik lige en tanke (o.k. o.k. det sker - nogle gange) måske er højtaler forbeholdt gulv-modeller og højttaler er de der små æsker man kan have stående på reolen, nå, ja der er da en forklaring - find selv på en bedre, DÅ
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

de ær da lije majet hvårdan de ær staved bar mand ka fårsto
Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

- men det er nu lidt svært at tage en mand seriøst, hvis han ikke en gang kan stave ordentligt.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

jeg havde nu håbet at programmet var lidt mere spændende.. men nej.

Mage til t**ser, jeg må give Alex (!?) ret i at hende selvbyggeren var den man (læs: jeg) kunne tage mest seriøst.
Ham den unge, der var overgearet og indrømmede at han tabte sine forstærkere og ødelagde alt muligt, han var det et kvaj uden lige.
Ham med de store hornht, ja de var da lidt coole, men alligevel. at rive bedstefars hus ned, for at bygge et nyt hus udenom lytterummet!?? .. Det må jeg ærligt indrømme, at den tankegang forstår jeg ikke..

Ham den "gamle", der havde en dansker på besøg, som jeg kunne genkende men ikke huske navnet på (hjælp mig....). hans lytterum var på størrelse med det jeg bor værelse jeg bor i, men havde da muligheden for at udnytte resten af huset.. hvorfor så kun så lidt?? men ellers nice monoblokke

ham der flyttede ind med kæresten, eller samboen som han kaldte hende. Han var måske lidt uskarp, men han havde da en ide. og så fik han lavet en særskilt gruppe til sit anlæg.. respekt!! 

kvinder og selvbyg.. hmm.. ja, det er godkendt..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

MHP74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa Witzel

Var det ikke Peter Lyngdorf (HiFi-Klubben) der var på besøg hos den "gamle" tandlæge med plasma-højtalere.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

- men det er nu lidt svært at tage en mand seriøst, hvis han ikke en gang kan stave ordentligt.

Der er dog dem der er lovligt undskyldt, i form at ordblindhed. Så man skal lige passe på ikke at dømme forkert...

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

MHP74 skrev:

Hejsa Witzel

Var det ikke Peter Lyngdorf (HiFi-Klubben) der var på besøg hos den "gamle" tandlæge med plasma-højtalere.

Jo, det var det!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes