Forfatter |
|
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne dabat er vist røget lidt af sporet mht. hvad der var tiltænkt, men er det forkert at konkludere, at surround-entutiaster jagter den ultimative filmoplevelse og 2 kanals hifi-entutiaster jagter den ultimative musikgengivelse. Men fælles er at denne lyksaglige tilstand opnås gennem god lyd. Dette er måske lidt genereliseret, og jeg håber ikke at fornærne nogle surround-freaks ude i dette forum.
Mvh Gonzo
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder meget fornuftigt  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Alien i Quadrilogy udgaven tør jeg dårligt nok se de første 10 minutter af alene...er næsten ved at s.... i bukserne, så god er lyden ... dejligt 
|
|
|
Ved godt er dette er lidt ved siden af indlægget, men Bruce har du også problemer med Aliens(Nr 2) i dit Quadrilogy set det har jeg nemlig med mit der er lyden forskudt i forhold til billedet, det skal dog siges at min udgave er en R2.
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
Denne dabat er vist røget lidt af sporet mht. hvad der var tiltænkt, men er det forkert at konkludere, at surround-entutiaster jagter den ultimative filmoplevelse og 2 kanals hifi-entutiaster jagter den ultimative musikgengivelse. Men fælles er at denne lyksaglige tilstand opnås gennem god lyd. Dette er måske lidt genereliseret, og jeg håber ikke at fornærne nogle surround-freaks ude i dette forum.
Mvh Gonzo
|
|
|
Det kan man måske godt sige, men det underlige er at når syn og hørelse begge er aktive så må stereo være bedst, medens er der blot tale om musik, så der der jo intet billede overhovedet, så ørerne er alene om at modtage og lyttese. Dér har surroundlyd sin berettigelse. Tænk på at idéen er langt ældre end hjemlig filmforevisning.
Har man oplevet ½sfære filmforevisning, så er et fladt billede en fattig oplevelse.
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja JEG har kun to ører
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Ja JEG har kun to ører  |
|
|
Som vi andre, men hører alligevel 360 grader rundt.
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund
Det kan man måske godt sige, men det underlige er at når syn og hørelse begge er aktive så må stereo være bedst
[/QUOTE skrev:
Well, det vil jeg godt se en poll på 
Vil sgu nødig se Robert Duvall skyde hul i l |
|
|
Vil sgu nødig se Robert Duvall skyde hul i laden i stereo, når jeg kender følelsen af at være tilstede 
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
[QUOTE=Duelund
Det kan man måske godt sige, men det underlige er at når syn og hørelse begge er aktive så må stereo være bedst
|
|
|
Vil sgu nødig se Robert Duvall skyde hul i laden i stereo, når jeg kender følelsen af at være tilstede 
Nu kender jeg ikke den følelse, men en ganske anden - At sidesøren smækkes af en medpassager - den lyd kender vi alle - men at gengive den over det hjemlige anlæg - prøv det.
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad nytter det at kunne høre effekterne i snurrerundt hvis det ik lyder rigtigt ? både til film og musik er det en middelmådig løsning, medmindre man går hele vejen og smider flere 100k efter det.. i de fleste snurrerundt setup ligger højttalerne typisk mellem 3 og 6 k stykket for fronterne og gerne noget hjemmebygget som bagHT samt 30 meter lampeledning, så kommer der en denon receiver og DVD.. dette er endda at betegne som et seriøst snurrerundt setup og har uden tvivl sin charme over de samlesæt man ellers kan købe..
At der kan komme lyde ud som skal matche handlingen der sker i en given film vil det udentvivl kunne, men at gøre det realistisk, dvs få det til at lyde som noget der er tæt på virkligheden, kan det ikke !!
I Mine øjne har det en stor wow faktor når det kommer til at imponere venner og dem der ik har hørt bedre, lidt som en dataprojektor vs en film ditto..
Dem der påstår at f.eks landingen i saving private ryan ik kan gengives i et seriøst stereo setup har udentvivl aldrig hørt et !!! og når det kommer til musik er lydbilledet smadret totalt, og det samme går for realismen af det spillede..
med det sagt er der mange tilfredse snurrerundt tilhængere og har selv været en af dem, man får relativt meget for få penge når det kommer til filmbrug
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereo - HVORFOR?!?!??!?!??!    
REAL hifi er MONO, så kan man købe en DOBBELT så god højttaler!
Tubefreak: Vil det sige at hvis jeg ser dig gå på gaden 50 meter foran mig, og råber efter dig, så kan du ikke høre om jeg er foran eller bag dig?  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det handler om musik forstår jeg ikke, at der er så megen diskusion. Den kommer altid forfra, med mindre man selv spiller i bandet. og der er da vel ingen der vil kalde en go livekoncert for en flad oplevelse, selv om den kun kommer forfra.
Næste gang er skal til en koncert skal jeg prøve at vende ryggen til musikken, så jeg også kan høre den komme bagfra (nyt eksperiment), så bliver det vel en ultimativ surround oplevelse.
Kære Rapper du har næsten ret, der skal bare to monoblokke og to højtælere til så er den hjemme , med mindre du er døv på det ene øre
Mvh Gonzo
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Hvad nytter det at kunne høre effekterne i snurrerundt hvis det ik lyder rigtigt ?
|
|
|
Debatten om hvad der lyder rigtigt er vist blevet igangsat en gang eller to herinde og der plejer ikke at komme en vinder ud af det 
Live21 skrev:
At der kan komme lyde ud som skal matche handlingen der sker i en given film vil det udentvivl kunne, men at gøre det realistisk, dvs få det til at lyde som noget der er tæt på virkligheden, kan det ikke !!
|
|
|
Well, I opt to disagree! I mine øjne ...undskyld ører, er snurrerundt istand til at gengive lyden realistisk. Band of Brothers i Carentan. Nej, jeg var der ikke, gudskelov, men at jeg kan forestille mig det, også med lukkede øjne, er nok til at overbevise mig. At det ikke er alle der er overbevist, ja det er jo livet 
Live21 skrev:
Dem der påstår at f.eks landingen i saving private ryan ik kan gengives i et seriøst stereo setup har udentvivl aldrig hørt et !!! og når det kommer til musik er lydbilledet smadret totalt, og det samme går for realismen af det spillede..
|
|
|
Nej har aldrig hørt det i stereo, men vil, påstå, at en god surroundgengivelse i DTS giver den bedste oplevelse og den bedste realisme. Måske er surround kejserens nye klæder, men jeg synes sgu det er flot tøj! __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surround-lyd i Hifi, joh måske!!! Meeen hvad med billedet; hvor meget Hifi er der i et 2D-billede, som i bedste fald dækker 30grader af ens synsfelt: "Jeg hørte at vi blev beskudt bagfra, men da jeg vendte mig om så jeg kun et billede af min svigermor, lige der på kaffebordet!!!"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er der nu galt i den "gamle" devise om musik i stereo, film i surround?
jeg må nok give live21 ret, der skal smides en seriøs mønt efter et sur. anlæg hvis det skal lyde ordentligt (og kunne spille musik...), mens man kan komme noget længere for langt mindre i stereo.
men der er jo så også tale om behov. jeg har intet behov for surround, ergo er det spild af mine penge, for mig. men der er ingen tvivl om at man lytter i stereo, men opfatter i surround (360 grader).
hvad man så mener er den mest optimale udnyttelse/oplevelse eller high fidelity må vel så være op til den enkelte. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle jer der mener at STEREO er den eneste sandhed, hvorfor høre I ikke bare MONO. Det er jo sådan hifi startede, så må det være sandheden
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er ikke ovre i denne genre vel? "Lidt af en bif"
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Rapper, det kommer an på hvor meget larm der er på gaden 
Det var ment som en spøg, denne diskution drejer sig jo kun om hvem der er gladest for sit anlæg.
Personlig er jeg til stereo men jeg kan sagtens være i stue med en surround fan, Jeg kan endda finde på at lytte til det også, men jeg vil bare ikke investere i det. Det er min mening, der er andre der har en anden og fred være med det.
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev
Hvad nytter det at kunne høre effekterne i snurrerundt hvis det ik lyder rigtigt ?
Det forekommer mig langt værre, at taletydeligheden på alt for mange surroundanlæg er ganske elendig. Og det selv om der skulle være en højttaler specielt beregnet på den sag.
både til film og musik er det en middelmådig løsning, medmindre man går hele vejen og smider flere 100k efter det.. i de fleste snurrerundt setup ligger højttalerne typisk mellem 3 og 6 k stykket for fronterne og gerne noget hjemmebygget som bagHT samt 30 meter lampeledning, så kommer der en denon receiver og DVD.. dette er endda at betegne som et seriøst snurrerundt setup og har uden tvivl sin charme over de samlesæt man ellers kan købe..
Ja! der tilsyneladende den udvikling, at et surroundanlæg tenderer at skulle koste det samme som stereo'en.
Fuldstændig enig. Hjælper gør det dog, at synet er med - det bedrer på de værste fejl - sjovt nok.
I Mine øjne har det en stor wow faktor når det kommer til at imponere venner og dem der ik har hørt bedre, lidt som en dataprojektor vs en film ditto..
med det sagt er der mange tilfredse snurrerundt tilhængere og har selv været en af dem, man får relativt meget for få penge når det kommer til filmbrug.
Det skal nok passe. Er man ikke vant til bedre, er det nok ikke så let at opdage at det faktisk er ringere, nu når synet er med. Man kan så se hvad sker, og skal ikke nøjes med at gætte det ud fra hørelsen alene.
Et godt stereoanlæg bliver heller ikke dårligere af at der er billede med. Og som tidligere skrevet nøjes Q-sound med 2 højttalere.
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Til alle jer der mener at STEREO er den eneste sandhed, hvorfor høre I ikke bare MONO. Det er jo sådan hifi startede, så må det være sandheden |
|
|
Stereo er da slet ikke "sandheden" , blot en rimelig god og forståelig måde at gengive lyd på. Sandheden om vi skal indføre den, nås nok nærmest over hovedtelefoner og binaurale optagelser.
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|