| Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nu har jeg kigget længe på dit grej og må indrømme det ser virkelig lækkert ud, gad nok hvordan det spiller, for det er jo en rørforstærker.
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der skiftet lidt ud her i sommervarmen. Jeg fandt et sæt Tannoy LGM (Little Gold Monitor) og kunne ikke modstå fristelsen. Nu er Snellerne på vej ud og de her bliver helt sikkert. De sparker seriøs numse, så er det sagt
Mere info kommer senere.
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan spiller Tanoyen'e i forhold til de gammle ht? er forøvrig vild med retro looken på Tannoy LGM  __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heej Kenneth. ORVV.... hvor ser de 'vilde' ud. ren fodtramp, og så med den rørforstærker..mums.
Tillyke Hans
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth. K !!
Jo det ser fint ud , så kan du jo bare her i sommer varmen og nye den fine
og meget neutrale lyd som jo kommer fra de "rigtige Tannoy", for dem du har
fået fat er jo nogle af de sidste med pap membram, og som du skriver er der smæk
i bassen og silke blød diskant, så dem vil du jo nok have i mange mange år frem.
Hilsen pmoren
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
Hvordan spiller Tanoyen'e i forhold til de gammle ht?er forøvrig vild med retro looken på Tannoy LGM |
|
|
De er også minimum 20 år gamle, så retro kan man vel rolig kalde dem.
De spiller som pmoren siger med meget mere smæk på end Snell E3. Snell E3 har en rigtig charmerende lyd, men den kan ikke rigtig "rocke igennem" uden at lyde lettere tilbagelænet og det duer ikke rigtig når man vil fyre den af. Bassen er også lidt oppustet og ikke særlig detaljeret.
Med de her Tannoy er hele lydbilledet rykket tættere på og væk er alt hvad man kan kalde fed og oppustet bas. Bassen er dybere, tør og meeget mere detaljeret. Man kan virkelig følge hvad det sker i bassen. Overordnet vil jeg sige at de er meget mere neutrale og naturlig lydende. Der er mange detaljer, men det er ikke overfokuseret på nogen måde og de meget lette at lytte til. Diskanten er som pmoren nævner, silkeblød. Og så har de bare en dynamik som gør dem interessante at lytte til på alt slags musik.
evox skrev:
| Heej Kenneth. ORVV.... hvor ser de 'vilde' ud. ren fodtramp, og så med den rørforstærker..mums. |
|
|
Hej Hans. Jeps, de er mums. De har netop noget vildskab som jeg savnede med Snellerne.
pmoren skrev:
Hej Kenneth. K !!
Jo det ser fint ud , så kan du jo bare her i sommer varmen og nye den fine
og meget neutrale lyd som jo kommer fra de "rigtige Tannoy", for dem du har
fået fat er jo nogle af de sidste med pap membram, og som du skriver er der smæk
i bassen og silke blød diskant, så dem vil du jo nok have i mange mange år frem.
Hilsen pmoren |
|
|
Jo tak, pmoren. Jeg tror også de her bliver i længere tid. De gør bare så mange ting rigtigt.
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Og så har de bare en dynamik som gør dem interessante at lytte til på alt slags musik"
ovennævnte får mig til at tænke på en tråd jeg deltog i som nyankommen her (tidligere på året).. jeg tillod mig at mene forskellige højtalere havde forskellig dynamik,men blev sablet ned af branchemedlemmer og øvrige af den gamle garde,samt en delfinelsker!!
siden har jeg set andre give udtryk for samme mening,helt uden tåbelige kommentarer fra den flok der i sin tid stod last og brast...måske har de fattet at sonus gaber ikke kan levere samme dynamik som fx tannoy?
jeg går ud fra du mener de spiller mere dynamisk ved samme lydtryk som snellèrne?
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
music 4 all: Ja, radiatoren er slukket hele året. Faktisk er det lidt et problem når temperaturen er over 15 grader udenfor...
vh.
|
|
|
Det er heldigvis ikke så tit 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kenneth. K !!
Om man kan kalde det retro for alle "rigtige Tannoy skal se sådan ud" og jeg spiller jo selv
på Tannoy HPD385 15" i et 100 l kabinet måske lige i underkanten men passer nu fint til min
lille stue, som kan ses under Mit Hi-Fi. ( Mit halvgamle hifi.) og jeg har spiller på Tannoy i 20 år
og rør grej og analog, så tro mig kenneth dem vil du have til du skal på plejehjem eller et sæt
med 15" enhed.
Hilsen Pmoren
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
klip...
jeg går ud fra du mener de spiller mere dynamisk ved samme lydtryk som snellèrne?
mvh/slowon |
|
|
Tannoyerne er bare mere dynamiske, punktum. De har meget mere overskud og kan spille alt slags musik lige godt, hvor Snellerne har det bedst med simpel og ikke så kompleks musik.
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Kenneth K. skrev:
| music 4 all: Ja, radiatoren er slukket hele året. Faktisk er det lidt et problem når temperaturen er over 15 grader udenfor... vh. |
|
|
Det er heldigvis ikke så tit 
Nosferatu |
|
|
Det skrev jeg for over 2 år siden. Jeg er sidenhen flyttet og har nu solen direkte ind af store vinduer om eftermiddagen, så varmen her om sommeren kan hurtigt blive meget værre end dengang. Cayin klasse-a forstærkeren er også byttet ud med rør og de varmer nok mindst ligeså meget.  Man må lide for den gode lyd...
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Trash_Master Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
nosferatu89 skrev:
Kenneth K. skrev:
| music 4 all: Ja, radiatoren er slukket hele �ret. Faktisk er det lidt et problem n�r temperaturen er over 15 grader udenfor... vh. |
|
|
Det er heldigvis ikke s� tit 
Nosferatu |
|
|
Det skrev jeg for over 2 �r siden. Jeg er sidenhen flyttet og har nu solen direkte ind af store vinduer om eftermiddagen, s� varmen her om sommeren kan hurtigt blive meget v�rre end dengang. Cayin klasse-a forst�rkeren er ogs� byttet ud med r�r og de varmer nok mindst liges� meget. Man m� lide for den gode lyd...
vh,
Kenneth |
|
|
s�dan er det min ven  __________________ "EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures."
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh.. Little gold monitor, Elsker det look... Var selv ved at købe dem engang, men havde ikke mulighed for at hente dem på sjælland... Så det blev aldrig til noget... Så fik Bks i stadig, og dem er jeg nu også rigtig glad for:D __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller selv Tannoy Super Gold 12" (original Tannoy - lidt større kabinet ned dit) med en Doxa70 direkte koblet til Squezebox og Nogle gange Croft Pre-amp med Denon CD72.
Virkelig glad for denne lyd.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
total cool setup  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utolig frækt.. Gad godt eje de speakers
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth
Har du stadig dine Tannoy LGM'er ?
Hvad ga' du for dem i sin tid. Jeg har få'et tilbudt et sæt, men ved ikke oj prisen er i orden.
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Evox
Så et sæt på ebay blev solgt med standere for 737 $.
Hvis du ikke køber dem, så vil jeg da gerne have sælgers tlfnr. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja, så er der nok ikke noget i vejen med prisen. 
De er godt nok fede, de LGm'er
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er næsten gået 2 år siden sidste min sidste opdatering og jeg spiller stadig på det samme, stort set. Udstyret er det samme, men jeg er siden da flyttet og har fået nyt møbel ind. Og ikke mindst har jeg malet mine fine fliser, så de matcher standerne lidt mere. Her er alteret i selskab med Madeleine Peyroux
Lidt øjeslik.
Skidtet spiller rigtig godt, men efter jeg er flyttet mangler jeg lidt bund. Så nu planlægger jeg at lave nogle større kasser til enhederne så jeg får en rigtig gulvhøjttaler ud af det. Det bliver en gang til sommer. Glæder mig allerede
vh.
Kenneth
|
| Til top |
|
| |