| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der ! Det ser jo godt ud med de flasker der
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også fået et par tannoy lgm....er kanon glad for dem altid behagelige at lytte til.
Jeg vil også bygge nogle nye kabinter til dem...jeg er ret lun på den femkantede version..
kenneht k hvilke kasser bygger du?.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth.
Har du stadig dit gamle møbel/rack? Kunne nemlig godt tænke mig det 
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at se andre glæde sig over TANNOY - Om jeg har tænkt mig at skille mig af med mine Tannoys nogensinde - tja .. jeg vælge frit at citere en nyelig afdød ærke amerikansk skuespiller Carlton Heston: "from my cold dead hands" så skulle det være slået fast. Når du en gang bliver voksen  Kenneth skal du prøve Vinyl - Madeleine Peyroux som du nævner lyder forygende godt på lakrids-cd'er og de uendelige bits fortolket af jordens fineste ædelsten giver laserlys så meget baghjul - navnlig med kvindelige Jazz kunstnere (selvfølgelig en stærk subjektiv holdning - men nu er det jo også et debat forum  ) Fx. lyder Patricia Barbers Café Blue bare så meget bedre - fyldigere og mere musikalsk på LP (45 omdr.) end på CD Hvor mange krafter har din rør forstærker at sætte dine Tannoys på plads med - jeg fik først rigtig ro over mine med 2 x 135 quads 510 med trafoer i udgangen - nu kan de til gengæld spille ekstremt højt, med så lidt forvrængning at man - indtil man prøver at føre en konversation - slet ikke lægge mærke til det.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Jeg har også fået et par tannoy lgm....er kanon glad for dem altid behagelige at lytte til.
Jeg vil også bygge nogle nye kabinter til dem...jeg er ret lun på den femkantede version..
kenneht k hvilke kasser bygger du?. |
|
|
Intet er bestemt endnu, men idéen er at lave nogle kasser som har samme form som Tannoys egen Glenair, med skrå sider.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.L.B
Hvilke enheder har du, mine er jo på den gode side af 90db så de spiller igennem med min lille
rørforstærker på 2x17.5.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b, ja vinyl kunne være sjovt at prøve, men pt. er finanserne slet ikke til den slags erhvervelser. Tanken har bestemt været oppe at vende, mange gange. Og misundelsen er stor når jeg ser alt det gamle og spændende musik man kan få brugt til en billig penge. Når jeg engang bliver voksen kunne det være at jeg skulle prøve de analoge skiver
Min fortærker er opgivet til 2x70 W. Hvilket er mere end rigelig til at blæse (naboerne) igennem med. Den spiller altid med masser af overskud og jeg har endnu ikke oplevet at den har lydt andet end potent.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Hej Kenneth.
Har du stadig dit gamle møbel/rack? Kunne nemlig godt tænke mig det 
Mvh Mathias
|
|
|
Har du set min besked?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
R.L.B
Hvilke enheder har du, mine er jo på den gode side af 90db så de spiller igennem med min lille
rørforstærker på 2x17.5.
|
|
|
mine er 12" 
enheden hedder DC3149 - De sidder i store Duelundhorn - men har siddet i DC 4000 fra 1988 - papkant - | Recommended amplifier power: |
10-200W |
| Sensitivity: |
92dB |
| Nominal impedance: |
8 Ohm |
| Frequency response |
49 -20.000Hz |
| Crossover frequency: |
1.4 Khz |
Jeg har prøvet med fx. QUAD 303, Cyrus XPA og andre effektforstærkere og det er ikke fordi der har været problemer, men der er bare så meget jerngreb over tingene nu at jeg nyder de 2 x 135 watt og de kan jo tåle 200 watt så jeg er ikke bange for at brænde dem af - det skulle kunne give et lydtryk på ca. 114 db + evt ekstra pga Horn kabinet ??? det er alt rigeligt til mig __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Har du set min besked?  |
|
|
Jep. Har sendt dig en privat besked.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
 " border="0" align="top" />
Sådane nogle æsker! overvejer jeg, jeg har søgt en del omkring og er kommet frem til
at de femkantede er ret optimalt for de gamle Tannoy enheder....nu skal ideen
lige igennem lillemor... inden der sker noget..
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et par Tannoy SGM 12X - synes de er utrolig fede.
Mener dette kabinet er en rimelig størrelse.
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille opdatering er vist efterhånden på sin plads. Jeg er siden sidst flyttet igen igen. Og alle planer om bygning af nye kabinetter er sat på standby. Jeg synes mine Tannoy tager sig rigtig godt ud i original indpakning og efter jeg er flyttet er lyden blevet betydelig bedre. Jeg har fået bassen tilbage og rummet spiller slet ikke med som den gjorde før. Dejligt!
Lydgrejet har ikke ændret sig i nogle år nu (Jolida 801, Njoe Tjoeb 4000 med upsampler og Ampeprex ECC88 rør, Tannoy Little Gold Monitor og Duelund-kabler alle steder), MEN jeg har fået fjernsyn (wow  ). Et fladt af slagsen. Har ikke haft fjernsyn i 4 år ca., så det var lidt stort at få et sådant igen. Det er et Sony KDL-noget-32-noget, kan ikke huske det helt præcist, da det er et brugt jeg har fået. Det har vist et par år på bagen, men billedet er fint også samlignet med nye modeller jeg ser i min omgangskreds, min eneste anke er sortniveauet som jeg har set bedre og så fungerer den også som skærm til computeren og det gør den rigtig godt med ægte hd. Det er store sager
Sådan ser min opstilling ud idag.
Forstærkeren bor inde i skænken og nej, varme er ikke problem. Hele bagbeklædningen er pillet af og skænken står 5 cm
fra væggen. Har efterhånden kørt sådan i et år uden der bliver varmt derinde.
LGM tæt på. Kork kan anbefales, det virker rigtig godt. Vil nok prøve med nogle pudseklodser på et tidspunkt, da det ser liiidt sjovt ud nu.
God ven af hytten. Han bor her ikke, men kommer tit forbi og hænger ud til musikken. Ved også at han er lært godt op hjemmefra så han sætter pris på godt lyd.
Nå, ja. Tanken om vinyl er droppet for nu. I stedet drømmer jeg lidt om et NAS-SB-rørDAC setup som erstatning for cd-afspilleren. Er lidt træt af at skulle skifte cder, når det nu kan laves så meget smartere. Er også for længst løbet tør for hyldeplads. Det er kun idag der er så pænt foran fjernsynet. Ellers plejer det at flyde med cder over det hele...
Det var alt for nu
Vh.
|
| Til top |
|
| |