| Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis skrev:
|
Ja, jeg har set Panasonic 32PD30 og Philips 32PW9509 ved siden af hinanden. PD30 har langt de bedste tilslutningsmuligheder. Hvilke som 9509'eren ikke har? Billedmæssigt synes jeg bedst om PD30. Billedet er mere rent på PD30. Men bevæger billedet sig klarer 9509 sig langt bedre PD30. Dybden i billedet er bedre på 9509. Havde PD30 en bedre bevægelseskompensering var jeg ikke i tvivl om mit valg = 36PD30. Håber Panasonic løser problemet på efterfølgeren til PD30. Ved du hvornår den dukker op?
|
|
|
Lige et par hurtige spørgsmål.... 
|
| Til top |
|
| |
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
PD30 har componentindgang og 4 scartstik. 9509 har ikke componentindgang og kun 3 scartstik. Panasonic mener ikke efterfølgeren kommer i år, men først til næste år.
Det bliver iøvrigt spændende hvem der får EISA awarden i år.
|
| Til top |
|
| |
Louis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1, har du set Philips 9509?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis skrev:
|
PD30 har componentindgang og 4 scartstik. 9509 har ikke componentindgang og kun 3 scartstik. Panasonic mener ikke efterfølgeren kommer i år, men først til næste år.
Det bliver iøvrigt spændende hvem der får EISA awarden i år.
|
|
|
Komponentindgangen er sikkert fin nok, men om der er 3 eller 4 scartstik kan da være bedøvende ligegyldigt - det er ihvertfald ikke noget at hænge sig i. Samtidig kan man jo glæde sig over at have sparet 4000 kr i vejl. pris!
Og så har Philips jo også et flot eksempel på hvordan en fjernbetjening kan laves til et nyt tv.
Det er op til smagsløgene hvad man foretrækker af de to tv - ingen tvivl om det, for de er begge fremragende på hver deres måde. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis skrev:
jdg1, har du set Philips 9509? |
|
|
Nej, det har jeg desværre ikke 
Har kun læst om det her og på avforums
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan det være Philips ikke har lavet en Komponentindgang på 9509'eren??
At PD30'eren bliver afløst inden for en overskuelig fremtid må jo også betyde et hvis prisfald. Hvis den kommer ned i 9509-niveau, bliver det svært at vælge!!!! 
|
| Til top |
|
| |
Louis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Nu har jeg haft mit siden Torsdag og jeg må tilstå at jeg ikke er helt overbevist om at det er så suverænt et tv.. Hvis antennesignalet er bare den mindste smule under superkvalitet, er billedet direkte forfærdeligt. Desuden skal der ikke så voldsomt meget til for at trigge bevægelseskompensationen til at lave ballade i form at ujævne/hakkende bevægelser. Det gælder iøvrigt også når der er en dvd-film på i god kvalitet. Selv ved lodrette bevægelser kan der være unoder.
Selve klarheden og skarpheden med en dvd i spillen er dog suverænt, og farverne er virkelig flotte, men dem der mener at bevægelseskompensationen ikke laver numre, burde bruge længere tid i selskab med tv´et, for det passer ihvertfald ikke. På nogle punkter var mit 9616 overlegent fordi tendensen slet ikke var så udpræget. På almindelig tv-kigning vil jeg endda gå så langt og sige at det var overlegent. Nogle steder kunne 9616 lettere bevare skarpheden. Med 9509 er det som om at det sommetider bliver lidt for ivrigt i forsøget på at generere et godt billede, og så bliver billedet lettere gnidret for dog hurtigt at falde til ro igen!
Sammenlignet med mange ældre tv er det et suverænt apparat, men sammenlignet med mange af de andre "tunge" modeller derude, virker det på nogle punkter som lidt mere middelmådigt, ja faktisk med lidt tilbageskridt i forhold til de gamle topmodeller. Teknikken kan tilsyneladende blive lige hidsig nok.
Det var bare en lille update fra en ejer der både er glad og skuffet i samme vending. Jeg er ikke sikker på at det for mit vedkommende, er lykken på længere sigt. (så jeg skal tænke hurtigt inden ombytningsretten udløber )
|
|
|
Jeg synes ikke du lyder særlig tilfreds med 9509, Ronin. Vil du alligevel anbefale at købe det? Mener du iøvrigt 32" er stort nok?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg er faktisk ganske tilfreds. Det største ankepunkt jeg har på det er, at det er overmådeligt følsomt overfor variationer i sendestyrken på antennen - hvis den er under niveau så er billedet helt forfærdeligt. Problemet blev løst med en antenneforstærker, og så kvitterer det med et billede på antenne-niveau der er oppe blandt de bedste. Nu har jeg set PD30´eren igen og den er hverken værre eller bedre på det punkt.
På dvd-gengivelsen er der absolut intet at udsætte - billedet er simpelthen i særklasse. PD30 og 9509 er efter min mening de bedste bud iøjeblikket - 9509 har bare lidt mere 3D i billedet - nogle vil kalde det dokumentarfilm, men kig ud af vinduet og sammenlign, så kan man se hvor Philips vil hen med deres måde at fremstille billedet på. Det er et smagsspørgsmål af de store.
32" er tilstrækkeligt for mig, men jeg skal af gode grunde ikke kunne svare ofr andre  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har selv kabel TV, der blevet kritiseret for kvaliteten. Så en antenneforstærker er mulighed for mig. Hvilken en har du anskaffet dig???
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti, pas på med at købe en forstærker til antenne. Gå til en prof. forhandler, og køb en rigtig, beregnet til kabel TV - i hvert fald en med nogle særlige indstillingsmuligheder. Jeg har begrænset forstand på den slags, men har netop bygget et nyt hus, hvor jeg valgte selv at finde en prof. til at hjælpe med udstyret. Fik elektrikeren til at trække ordentlige kabler rundt i alle tomrør (trukket i stjerneform, ikke i serie) og fik fat i en montør, som jeg købte forstærker og delefilter af. TDC kom og koblede mig på kabel TV, og indstillede også på forstærkeren, så den passer til signalet. Godt nok er det så et helt nyt kvarter med helt ny kabling helt ude fra "hovedhanen", men resultatet er ganske enkelt EMINENT. Der er absolut ingen forstyrrelser på signalet på nogle af kanalerne. Har ellers altid haft problemer med dele af båndet på TDC kabel TV, men det er slut nu. Forstærker med fordeler og stik kostede vist 1.200 eller 1.400 kr. (fordi jeg bruger Webspeed, og derfor skulle have returvejsforstærker)Husker ikke fabrikat, men kan finde ud af det til dig.
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
| Zanetti, pas på med at købe en forstærker til antenne. Gå til en prof. forhandler, og køb en rigtig, beregnet til kabel TV - i hvert fald en med nogle særlige indstillingsmuligheder. Jeg har begrænset forstand på den slags, men har netop bygget et nyt hus, hvor jeg valgte selv at finde en prof. til at hjælpe med udstyret. Fik elektrikeren til at trække ordentlige kabler rundt i alle tomrør (trukket i stjerneform, ikke i serie) og fik fat i en montør, som jeg købte forstærker og delefilter af. TDC kom og koblede mig på kabel TV, og indstillede også på forstærkeren, så den passer til signalet. Godt nok er det så et helt nyt kvarter med helt ny kabling helt ude fra "hovedhanen", men resultatet er ganske enkelt EMINENT. Der er absolut ingen forstyrrelser på signalet på nogle af kanalerne. Har ellers altid haft problemer med dele af båndet på TDC kabel TV, men det er slut nu. Forstærker med fordeler og stik kostede vist 1.200 eller 1.400 kr. (fordi jeg bruger Webspeed, og derfor skulle have returvejsforstærker)Husker ikke fabrikat, men kan finde ud af det til dig. |
|
|
Tak for info... 
Egentlig er kvaliteten udemærket på mit TDC kabel TV, men hvis 9509 er så følsom som den åbenbart er er det jo noget jeg skal have med i overvejelserne...
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
wizz skrev:
| Zanetti, pas på med at købe en forstærker til antenne. Gå til en prof. forhandler, og køb en rigtig, beregnet til kabel TV - i hvert fald en med nogle særlige indstillingsmuligheder. Jeg har begrænset forstand på den slags, men har netop bygget et nyt hus, hvor jeg valgte selv at finde en prof. til at hjælpe med udstyret. Fik elektrikeren til at trække ordentlige kabler rundt i alle tomrør (trukket i stjerneform, ikke i serie) og fik fat i en montør, som jeg købte forstærker og delefilter af. TDC kom og koblede mig på kabel TV, og indstillede også på forstærkeren, så den passer til signalet. Godt nok er det så et helt nyt kvarter med helt ny kabling helt ude fra "hovedhanen", men resultatet er ganske enkelt EMINENT. Der er absolut ingen forstyrrelser på signalet på nogle af kanalerne. Har ellers altid haft problemer med dele af båndet på TDC kabel TV, men det er slut nu. Forstærker med fordeler og stik kostede vist 1.200 eller 1.400 kr. (fordi jeg bruger Webspeed, og derfor skulle have returvejsforstærker)Husker ikke fabrikat, men kan finde ud af det til dig. |
|
|
Tak for info... 
Egentlig er kvaliteten udemærket på mit TDC kabel TV, men hvis 9509 er så følsom som den åbenbart er er det jo noget jeg skal have med i overvejelserne...
|
|
|
I skal bare købe en selector, den forbedre billedet med 50 %, den køre ren digital og ægte 16:9. HVis jeg havde TDC kabel tv ville jeg ikke undvære en selector. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu helst undvære Selector. Den bruger vanvittige mængder el, og forstærker først signalet fra udtaget - medmindre den monteres på loftet - hvilket den mig bekendt ikke kan tåle. Hvis der er lange kabeltræk (jeg har op til 25 m. til kontakten længst væk), har du langt mere ud af en loftmonteret forstærker, som forstærker signalet inden det bliver for svagt. Har man den slags problemer, kan en forstærker ikke genskabe et ligeså godt signal. I øvrigt kan du vist heller ikke justere forstærkerstyrke og tilt på din Selector (jeg er ikke 100% sikker?!), hvorfor den ikke kan anvendes til forstærkning før fordeler til flere udtag (jeg har f.eks. 8 antenneudtag).
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Nu har selv kabel TV, der blevet kritiseret for kvaliteten. Så en antenneforstærker er mulighed for mig. Hvilken en har du anskaffet dig??? |
|
|
En Triax-forstærker gennem det lokale Panasonic-center. Deres montører benytter den med stor succes, og den kunne derfor anbefales. Den koster ca. 600 kr. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Triax lyder helt ok, enig. Men husk hvis du anvender Webspeed skal det være en returvejsforstærker, og så er prisen min. omkring 1.000 kr....

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender ikke webspeed. Signalet leveres af den lokale (amatør)antenneforening.
Men hjulpet - det har det, og det er jo hovedsagen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
|
Triax lyder helt ok, enig. Men husk hvis du anvender Webspeed skal det være en returvejsforstærker, og så er prisen min. omkring 1.000 kr....

|
|
|
Pis... har også Webspeed!!! Men det giver mig jo på den anden side adgang til dette site, så skal vist ikke klage!!! 
|
| Til top |
|
| |
robse Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg har lige købt dette 32pw9509 tv og har virkelig dårlig erfaring med det allerede. Selv ved afspilning af dvd får jeg en ghost effect. Dvs. hvis der bare er en i filmen der bevæger sig lidt hurtigt og der er skarpt lys bag den person så opstår der "firkanter" eller skygger efter den person. Er der andre der har samme problem med dette tv. Har tænkt mig at levere tv'et tilbage hvis det er en generel fejl.
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... det lyder bestemt ikke rart.
Jeg overvejer netop dette TV, og kiggede på det en 10 minutters tid hos Tapeconnection i Århus, hvor de afspillede HULK fra DVD. Der oplevede jeg umiddelbart slet ikke det beskrevne problem. Til gengæld havde Sony'en som stod ved siden af lidt ala det du beskriver, idet hurtige bevægelser på lys baggrund gav nogle mystiske aftegninger omkring personerne.
Øv, hvor surt... har du prøvet at pille godt og grundigt ved indstillingerne? Har du prøvet med en anden signalkilde?
Afhængig af hvor du har købt det, kan butikken måske hjælpe lidt med forslag?
Hvor meget gav du egentlig for det, og hvor?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
robse skrev:
Jeg har lige købt dette 32pw9509 tv og har virkelig dårlig erfaring med det allerede. Selv ved afspilning af dvd får jeg en ghost effect. Dvs. hvis der bare er en i filmen der bevæger sig lidt hurtigt og der er skarpt lys bag den person så opstår der "firkanter" eller skygger efter den person. Er der andre der har samme problem med dette tv. Har tænkt mig at levere tv'et tilbage hvis det er en generel fejl. |
|
|
Det allerførste jeg kan råde dig til at gøre, er at indstille billedet. Kontrasten skal for alt i verden skrues ned - idealet er omkring (for mig) 48-50. Den står på 75 standard. Dernæst kommer lys og farve, ligeledes dernede omkring.
Digital støjreduktion osv. skal være så tæt på slået fra som overhovedet muligt, og dynamisk kontrast og farveforbedring skal kobles ud. Det er alle de digitale habenguts der smadrer det hele.
Hvis man er lidt pernippen med det kan man altid spotte nogle ting i billedet undervejs, men desværre kan man det på alle tv med bevægelseskompensation og alt det andet digitale gejl. Jeg kan derfor kun anbefale dig at rode med billedet - mange gange! Det tager lidt tid at få det på plads - og desuden skal du ikke iagtage det tæt på. Det gælder iøvrigt alle 32" 100Hz tv - tæt på fungerer ikke.....
Og så kan både dvd og kildemateriale også have betydning - en film i dårlig kvalitet udløser alle dårligdommene ved det digitale legetøj. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |