Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 32 PW 9509 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

og desuden skal du ikke iagtage det tæt på. Det gælder iøvrigt alle 32" 100Hz tv - tæt på fungerer ikke.....

Hvor langt sidder du fra dit tv?

Til top Vis Frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank

robse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2004
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

Hmmm... det lyder bestemt ikke rart.

Jeg overvejer netop dette TV, og kiggede på det en 10 minutters tid hos Tapeconnection i Århus, hvor de afspillede HULK fra DVD. Der oplevede jeg umiddelbart slet ikke det beskrevne problem. Til gengæld havde Sony'en som stod ved siden af lidt ala det du beskriver, idet hurtige bevægelser på lys baggrund gav nogle mystiske aftegninger omkring personerne.

Øv, hvor surt... har du prøvet at pille godt og grundigt ved indstillingerne? Har du prøvet med en anden signalkilde?

Afhængig af hvor du har købt det, kan butikken måske hjælpe lidt med forslag?

Hvor meget gav du egentlig for det, og hvor?

Jeg gav ca. 9900 men kun fordi jeg arbejder i TV/HIFI forretning.

Har prøvet med 2x dvd afspillere en PS2, selector, men jeg har også kun 12 cm2 at gøre godt med så jeg sidder nok 3 m fra tv'et og det er jo ikke nok. Må vente med den gode kvalitet til jeg får lidt mere plads. For det er jo et fedt tv og billedet er også knivskarpt når jeg ser bort fra de "små" fejl jeg har

Til top Vis robse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af robse

robse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2004
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

robse skrev:
 Jeg har lige købt dette 32pw9509 tv og har virkelig dårlig erfaring med det allerede. Selv ved afspilning af dvd får jeg en ghost effect. Dvs. hvis der bare er en i filmen der bevæger sig lidt hurtigt og der er skarpt lys bag den person så opstår der "firkanter" eller skygger efter den person. Er der andre der har samme problem med dette tv. Har tænkt mig at levere tv'et tilbage hvis det er en generel fejl.

Det allerførste jeg kan råde dig til at gøre, er at indstille billedet. Kontrasten skal for alt i verden skrues ned - idealet er omkring (for mig) 48-50. Den står på 75 standard. Dernæst kommer lys og farve, ligeledes dernede omkring.

Digital støjreduktion osv. skal være så tæt på slået fra som overhovedet muligt, og dynamisk kontrast og farveforbedring skal kobles ud. Det er alle de digitale habenguts der smadrer det hele.

Hvis man er lidt pernippen med det kan man altid spotte nogle ting i billedet undervejs, men desværre kan man det på alle tv med bevægelseskompensation og alt det andet digitale gejl. Jeg kan derfor kun anbefale dig at rode med billedet - mange gange! Det tager lidt tid at få det på plads - og desuden skal du ikke iagtage det tæt på. Det gælder iøvrigt alle 32" 100Hz tv - tæt på fungerer ikke.....

Og så kan både dvd og kildemateriale også have betydning - en film i dårlig kvalitet udløser alle dårligdommene ved det digitale legetøj.

Det blev lidt bedre. Tak for hjælpen.

Alle snakker om en service menu. Hvor findes denne på 9509??

Ved godt man normalt skal holde sig fra denne, men skal jo vide alt nu når man selv arbejder med TV/HIFI/PC osv.

Til top Vis robse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af robse

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

robse skrev:
Ved godt man normalt skal holde sig fra denne, men skal jo vide alt nu når man selv arbejder med TV/HIFI/PC osv.

Seriøst ment, det er _ikke_ for at lyde nedladende: Det lyder som om du skal starte på et lidt andet niveau end service-menuen.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Har selv et Pana 36" PD 30. Som jeg er særdeles tilfreds med.  Kender godt til problemet med dårlige tv billeder, ved ringe signal.  Der er kun at prøve at gør lidt selv til det bedre. Ved F.eks. Helstøbt antenne kabel. Med farritkerne på.  Det er en stor fordel til de nye 100Hz tv idag.  + Har man mere end et tv på. Så køb som Ronin er inde på. Noget antenne forstærkning. Da man midster 3,5 db. Signal ved opsplitning. Det kvitteres.!

Nu har jeg ikke brugt mit nye tv ret meget. Så har ikke set problemer med hurtige bevægelser.  Men vil da lige læg mærke til om der er noget at se. Næste gang det får noget power

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Operaman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Med hensyn til uret har jeg haft en lignende oplevelse hvor den tabte mere og mere tid, men som sagt retter det sig når tvèt har været afbrudt strømmen, men stadig undeligt nes pas ?, en anden ting jeg har lagt mærke til (dvd film) er at på primært mørk baggrund er der en nærmest "pumpende" pixelering, billedet står skarpt nok men som sagt oplever jeg dette på mørke statiske baggrunde, enhver feedback fra de herrer ville være velkomment.

Sidst men ikke mindt et specifikt spørgsmål til Otto TC, Expert leverede mit møbel for en uge siden men det er markant tættere på "Pearl white silver" end selve fjernsynet med det mener jeg at der er en væsentlig nuance forskel på møbel og selve fjernsyn, er det normalt eller hva` ?
Til top Vis Operaman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Operaman

bojensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Er lige på nippet til at købe en 32PW9509, men har svær ved at overbevise kæresten om at det ikke skal være 32PW9308 Hjææælp hvor starter jeg argumenterne!!

Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

bojensen skrev:
Er lige på nippet til at købe en 32PW9509, men har svær ved at overbevise kæresten om at det ikke skal være 32PW9308 Hjææælp hvor starter jeg argumenterne!!

Hvorfor ikke købe fladskærm? Iflg. tv i går aftes er hver 6. solgte tv fladskærm.

Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ryan skrev:

bojensen skrev:

Hvorfor ikke købe fladskærm? Iflg. tv i går aftes er hver 6. solgte tv fladskærm.

Det borger jo i sig selv ikke for kvalitet

Og rent økonomisk, så skal dit pengebundt, ud fra hvad jeg har set/hørt, også være dobbelt så stort for at få fat i en ordentlig fladskærm i forhold til 32PW9509'eren.

bojensen, har kæresten kig på et andet fjernsyn, eller er det den gamle "er det nødvendigt"-problematik?

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

bojensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Skal ikke have fladskærm, vil gerne vente et par år endnu (jysk skepsis) og så ved jeg jo hvad der dur, pluds prisen for et fladskærms tv er alt for stort til mit budget.

Men hvor ser jeg forskellen i de 2 modeller ud over på papiret og designet med den sorte ramme, som jeg godt kan lide.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

bojensen skrev:

9509 fylder lidt mindre bagud, måske skulle du starte dér...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

For lige at vende tilbage til Topic. Så gør mit fjernsyn nøjagtig det samme med at tabe tid. Wierd.

Til top Vis tumz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumz

Fluii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 September 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Det med at den taber tid, oplever jeg også - det er vidst alle 9509 det er galt med...
Til top Vis Fluii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fluii Besøg Fluii's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 September 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

bojensen skrev:

Skal ikke have fladskærm, vil gerne vente et par år endnu (jysk skepsis) og så ved jeg jo hvad der dur, pluds prisen for et fladskærms tv er alt for stort til mit budget.

Men hvor ser jeg forskellen i de 2 modeller ud over på papiret og designet med den sorte ramme, som jeg godt kan lide.

Ronin : På billedet......

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 04 September 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Frank skrev:
Ronin skrev:

og desuden skal du ikke iagtage det tæt på. Det gælder iøvrigt alle 32" 100Hz tv - tæt på fungerer ikke.....

Hvor langt sidder du fra dit tv?

Langt nok fra - det var bare et statement da mange kigger på tv ude i butikkerne, mens de står helt upfront, og det dur ikke!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 04 September 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Fluii skrev:
Det med at den taber tid, oplever jeg også - det er vidst alle 9509 det er galt med...

Jeps, for mit gør det også!

René Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Sendt: 04 September 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Efter en travl sommer, er det vist tid til at følge op på problemet med 9509!!

Jeg har haft mit 9509 inde ved Philips en tur, læs 5 uger!! de holder jo også sommerferie som os andre. Philips kunne fortælle mig, at inde ved dem kunne det godt stille tiden, (det tabte også tid inde ved dem, men synkroniserede dog tiden med texttv igen). Så da jeg fik det tilbage igen var jeg meget spændt, det kunne jo være det var blevet opdateret i firmwaren. Men ak 2 dage efter jeg havde fået det retur, begyndte tiden at skride igen!!!!!!!!!!!!

Det eneste philips siger er at den første kanal i favorit listen skal være en kanal med pålideligt texttv, da det er denne uret sync. med. Hvilket jeg i øvrigt har haft hele tiden.

Jeg har fundet ud af at favorit listen ikke betyder noget, men at det derimod er kanal plads 1 det hele drejer sig om!! Hvis jeg har TV2 på kanal 1 vil mit ur gerne sync. er det DR1 sker der intet. Her hvor jeg bor har vi TDC kabel som leverandør. 

Til top Vis René Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Nielsen

ReneC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 September 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Et lille tip til dem som kan lide at handle, smut en tur ind til Elgiganten, der kan prisen presses ned til 11.000,- Hvis i kan nøjes med demo modellen som de har stående i butikken, så er prisen under de 11k

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 September 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

ReneC skrev:

Et lille tip til dem som kan lide at handle, smut en tur ind til Elgiganten, der kan prisen presses ned til 11.000,- Hvis i kan nøjes med demo modellen som de har stående i butikken, så er prisen under de 11k

Vil gerne længere ned end 11k...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

jessmoeller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Sendt: 05 September 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Den er pt. i restordre i Elgiganten.

Den kan vist fås igen fra 22/9

Nu kender jeg ikke så mange Elgiganter der allerede vil sælge deres 9509  demo-modeller. Der er ikke rigtigt noget alternativ til denne model i Elgigantens sortiment.

Og hvis man vil ha' den billigere bliver man vel nød til at kigge en tur syd for grænsen...

Til top Vis jessmoeller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jessmoeller

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes