| Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos Fleggard hedder den vist også omkring de 11k, men hvordan de er at "handle" med ved jeg ikke... Nogen der kender andre og billigere i Flensborg-området?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Nielsen skrev:
|
Efter en travl sommer, er det vist tid til at følge op på problemet med 9509!!
Jeg har haft mit 9509 inde ved Philips en tur, læs 5 uger!! de holder jo også sommerferie som os andre. Philips kunne fortælle mig, at inde ved dem kunne det godt stille tiden, (det tabte også tid inde ved dem, men synkroniserede dog tiden med texttv igen). Så da jeg fik det tilbage igen var jeg meget spændt, det kunne jo være det var blevet opdateret i firmwaren. Men ak 2 dage efter jeg havde fået det retur, begyndte tiden at skride igen!!!!!!!!!!!!
Det eneste philips siger er at den første kanal i favorit listen skal være en kanal med pålideligt texttv, da det er denne uret sync. med. Hvilket jeg i øvrigt har haft hele tiden.
Jeg har fundet ud af at favorit listen ikke betyder noget, men at det derimod er kanal plads 1 det hele drejer sig om!! Hvis jeg har TV2 på kanal 1 vil mit ur gerne sync. er det DR1 sker der intet. Her hvor jeg bor har vi TDC kabel som leverandør.
|
|
|
Det er både en mærkelig og samtidig komplet åndssvag "fejl" - ikke om jeg fatter at det skulle være så svært at rette. Mit tidligere 32PW9616 fulgte tiden til punkt og prikke - stik modsat 9509. De nye modeller skulle gerne præsentere fremskridt, ikke tilbageskridt - uanset hvor små bagateller vi så snakker om! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sjov fejl vi har her. Træls, men jeg overlever.
kan se at vi er en hel del som ejer dette dejlige tv. Er der ingen af
jer som har det originale bord. Vil gerne have lidt fakta på det. :)
__________________ .. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis skrev:
|
Ja, jeg har set Panasonic 32PD30 og Philips 32PW9509 ved siden af hinanden. PD30 har langt de bedste tilslutningsmuligheder. Billedmæssigt synes jeg bedst om PD30. Billedet er mere rent på PD30. Men bevæger billedet sig klarer 9509 sig langt bedre PD30. Dybden i billedet er bedre på 9509. Havde PD30 en bedre bevægelseskompensering var jeg ikke i tvivl om mit valg = 36PD30. Håber Panasonic løser problemet på efterfølgeren til PD30.
|
|
|
Afløseren PD50 er på vej ud inden længe. Den har en ændring i billedrøret således at dagslys bliver gjort mindre påvirkeligt - Acuity bliver dermed opgraderet til Acuity2, men tv´et er stort set som vi kender det. Derudover får det en sort kantramme istedet for den blålige - det ser faktisk hamrende godt ud. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Louis skrev:
|
Ja, jeg har set Panasonic 32PD30 og Philips 32PW9509 ved siden af hinanden. PD30 har langt de bedste tilslutningsmuligheder. Billedmæssigt synes jeg bedst om PD30. Billedet er mere rent på PD30. Men bevæger billedet sig klarer 9509 sig langt bedre PD30. Dybden i billedet er bedre på 9509. Havde PD30 en bedre bevægelseskompensering var jeg ikke i tvivl om mit valg = 36PD30. Håber Panasonic løser problemet på efterfølgeren til PD30.
|
|
|
Afløseren PD50 er på vej ud inden længe. Den har en ændring i billedrøret således at dagslys bliver gjort mindre påvirkeligt - Acuity bliver dermed opgraderet til Acuity2, men tv´et er stort set som vi kender det. Derudover får det en sort kantramme istedet for den blålige - det ser faktisk hamrende godt ud.
|
|
|
Vil du tro Panasonic PD50 bliver bedre end Philips 9509?
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen der er bedre end hinanden. De har hver især noget at byde på. Og hver deres stærke og mindre stærke sider. Hvis man er meget kritisk. Som efter min mening, har været tilfældet i nogen overdrevet forstand. Ifølg. tidl. Debat.
Ifølg. Lyd&billed Vodskov. Så bilver PD50. Meget som PD30. dog med undtagelse af Acuity2 Og Stort kant. Så syntes man PD30 var meget slemt. Skal man jo nok vælge et Philips 9509. Så alle er glade. Omvent er der jo også nogle penge at spare ved at købe et Philips. Så hvorfor ikke.....
Personligt kan jeg lide dem begge. På hver deres måde.
|
| Til top |
|
| |
Fluii Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fluii skrev:
|
Jeg kan da lige nævne, at jeg var så heldig at få mit 9509 til 9000,- afhentet hos Fleggaard i tyskland.
|
|
|
Hvordan og hvorledes??? Er de til at handle med??
|
| Til top |
|
| |
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Fluii skrev:
|
Jeg kan da lige nævne, at jeg var så heldig at få mit 9509 til 9000,- afhentet hos Fleggaard i tyskland.
|
|
|
Hvordan og hvorledes??? Er de til at handle med??
|
|
|
Ja, det ville da være rart at vide. Det står jo til 10499,00 DKK på http://www.e-trade.dandiscount.dk/.
MVH/Kasper
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens Ole Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft 9509 i et par dage. Meget lækkert tv med utrolig flotte billeder. Der er bare én ting, der irriterer mig. Det er scartkontakternes indbyrdes placering. Scart 1 og 2 er placeret vandret under hinanden. Det er ok. Men scart 3 er placeret lodret ovenfor scart 1 og 2. Jeg bruger ixos kabler, og det bevirker at scartkabel 3 ikke kan komme på plads for scartkabel 1. Hvordan har andre ejere af 9509 løst dette problem? Når jeg bruger scart 1 til dvd, kan jeg ved mørke billeder se to søjler, men ikke ved scart 3. Har andre disse søjler?
|
| Til top |
|
| |
Operaman Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Det med uret er noget rigtig "crap" men udover det syntes jeg at 9509 er en drøm af et TV, det er rigtigt at scart 1 viser de syge søjler med så er det da godt at scart 3 ikke gør det, udover det er jeg pludselig blevet fyr og flamme ved at kigge i servicemenuen under feltet "video repro" er der en option der gør at man kan vælge 1050i......gud ved om det i kombination med en topboks i nær fremtid kan vise HDTV
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man har været inde i servicemenuen bortfalder garantien !!
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Operaman skrev:
Hej igen.
Det med uret er noget rigtig "crap" men udover det syntes jeg at 9509 er en drøm af et TV, det er rigtigt at scart 1 viser de syge søjler med så er det da godt at scart 3 ikke gør det, udover det er jeg pludselig blevet fyr og flamme ved at kigge i servicemenuen under feltet "video repro" er der en option der gør at man kan vælge 1050i......gud ved om det i kombination med en topboks i nær fremtid kan vise HDTV |
|
|
Det er selvfølgelig fint nok med, at jeg kan bruge scart 3 til dvd-afspilleren. Men så skal jeg bruge scart 1 til min parabol. Så har jeg søjlerne der. Øjnene falder hele tiden på disse søjler. Dødirriterende. Jeg har 2 dage tilbage af min returret. Tror tv'et ryger retur.
Det er ellers en fin test Jens Ole henviser til. Mærkelig den ikke nævner noget om dødssyge søjler.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryan skrev:
|
Det er selvfølgelig fint nok med, at jeg kan bruge scart 3 til dvd-afspilleren. Men så skal jeg bruge scart 1 til min parabol. Så har jeg søjlerne der. Øjnene falder hele tiden på disse søjler. Dødirriterende. Jeg har 2 dage tilbage af min returret. Tror tv'et ryger retur.
Det er ellers en fin test Jens Ole henviser til. Mærkelig den ikke nævner noget om dødssyge søjler.
|
|
|
Ja, se at få det retur i en fart, og så ned for at se om Panasonic TX32-PD30 skulle være noget for dig. Det har 4 scart stik, hvoraf 2 kører rgb, samt en component indgang. Kom igen Philips, husk også at få styr på hvad klokken er ! Panny'en får dog snart en efterfølger PD50, måske er JVC HV-36P38SUE, som netop har fået EISA-AWARD et kig værd. Har ikke selv set det.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
JVC HV-36P38SUE ser faktisk ikke så ringe ud endda...
Nogle ideer til hvor den kan købes, og til hvor meget??? (udover i Tyskland, hvor prisen er ned til omkring 1.800 €)!! 
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min forhandler af tv'et på besøg i formiddag. Han kunne også se søjlerne på skærmen. Havde ingen løsning på problemet, så han fik tv'et med tilbage.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryan skrev:
Jeg har haft min forhandler af tv'et på besøg i formiddag. Han kunne også se søjlerne på skærmen. Havde ingen løsning på problemet, så han fik tv'et med tilbage. |
|
|
Sådan !!
Spændt på at høre hvad du så finder ud af.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryan skrev:
Jeg har haft min forhandler af tv'et på besøg i formiddag. Han kunne også se søjlerne på skærmen. Havde ingen løsning på problemet, så han fik tv'et med tilbage. |
|
|
Det må jo være en fejl på dit tv, for mit 9509 har ingen søjler på nogle af scart-stikkene! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |