Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 32 PW 9509 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Louis skrev:
Ronin skrev:
Louis skrev:

jdg1 skrev:
Louis, har du set pd30?

Ja, jeg har set  Panasonic 32PD30 og Philips 32PW9509 ved siden af hinanden. PD30 har langt de bedste tilslutningsmuligheder. Billedmæssigt synes jeg bedst om PD30. Billedet er mere rent på PD30. Men bevæger billedet sig klarer 9509 sig langt bedre PD30. Dybden i billedet er bedre på 9509. Havde PD30 en bedre bevægelseskompensering var jeg ikke i tvivl om mit valg = 36PD30. Håber Panasonic løser problemet på efterfølgeren til PD30.   

Afløseren PD50 er på vej ud inden længe. Den har en ændring i billedrøret således at dagslys bliver gjort mindre påvirkeligt - Acuity bliver dermed opgraderet til Acuity2, men tv´et er stort set som vi kender det. Derudover får det en sort kantramme istedet for den blålige - det ser faktisk hamrende godt ud.

Vil du tro Panasonic PD50 bliver bedre end Philips 9509?

Hvad der er bedst er smag og behag, men som sagt er det kun et par småting der er ændret på PD50, så sammenligningen kan du roligt klare med PD30!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Er der noget at hente rent prismæssigt eller sagt rabatmæssigt hvis man vælge at købe sit TV i januar måned??? 9509'eren f.eks...
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Operaman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 10 November 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Der er et indlæg om den regnbueeffekt som 9509 har når det er (mest tydeligt om aftenen) slukket og en lys kilde er rettet ind på skærmen, ganske rigtigt beskrevet som om benzin blandet med vand, er der nogle af de vise mænd her der ved hvad fanden det er ?
Til top Vis Operaman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Operaman

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Fona har netop sænket prisen på 9509 inkl. bord til 9999 kr som I kan se...

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Det var da ellers billigt med bord. NOk det billigste i DK
Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

krabbefar skrev:
Det var da ellers billigt med bord. NOk det billigste i DK

Det er også pt. det billigste...

Operaman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej Igen.

er der nogen der ved hvordan man fjerner favorit siderne fra text tv, ville nemlig prøve at sætte tv2 som favorit for at se om uret på min 9509 så vil synce, og respons på regnbue effekten ville stadig være eftertragtet
Til top Vis Operaman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Operaman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at sætte mit 9509 med DR som favorit, men det ændrede ikke på urets problem - desværre. Jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde det, så du må lige ty til manualen...

René Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Godt nytår til alle.

Vil lige følge op på 9509 problemet med uret.

Mine opdagelser er som følger, tvet kan godt sync. tiden, når bare det er under 1 minut ved siden af!! Lige så snart det er mere end 1 minut kan det ikke sync. mere, med mindre man slukker tvet på afbryderen på tvet, når man så tænder igen passer tiden.

Tiden bliver sync. fra programplads 1 og den første kanal i favorit listen (ikke medregnet EXT kanalerne)

Jeg har fået ny firmware i mit TV, philips vidste godt de havde et problem, da det eneste den ny firmware skulle rette, var problemet med uret!!! Dette på trods af at mit TV forinden havde været inde ved philips i godt 5 uger, hvor det fik stemplet OK!!! Problemet er nu rettet, sådan da. Tv'et taber stadig tid men meget meget lidt. Har ikke været over et minut endnu (Jeg slukker tvet helt når jeg ikke er hjemme i længere tid, hvorved det sync. når det bliver tændt igen). Det ser ikke ud til at tvet sync. sekunder mere.

SÅ til alle jer der har 9509 og som er trætte af ur problemet er der kun en vej, ny firmware.

Til top Vis René Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Nielsen

PaiMei
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ligge købt det i fona i dag. 10.249 kr med bord og levering.. Jeg får det hjem i morgen.. Håber det bliver godt

Creative DDTS-100
Denon DP-29F
Til top Vis PaiMei's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaiMei

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Kan se El Giganten også har sænket til 9999 kr... har vi en afløser på vej inden for en overskuelig fremtid??? eller er det bare glæde over det er blevet januar???

Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Tape Connection sælger det for kun 9.444 kr.

Er det mon et dårligt tv?

Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Ryan skrev:

Nej, det er det i  hvert tilfælde ikke!!! Skynd dig ned og kigge på det!!!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Ryan skrev:

Nej, det har ikke noget med tvets kvalitet at gøre, om et par år vil du få dem smidt i nakken. Personligt tror jeg ikke på at der om 5-6 år vil være billederørstv at få mere grundet de nye fladskærms tv som jo bliver bedre og bedre.

Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

/QUOTE]

Nej, det har ikke noget med tvets kvalitet at gøre, om et par år vil du få dem smidt i nakken. Personligt tror jeg ikke på at der om 5-6 år vil være billederørstv at få mere grundet de nye fladskærms tv som jo bliver bedre og bedre.

[/QUOTE]

Så er det jo næsten som at smide næsten 10.000 kr. ud af vinduet. Om et par år er tv'et sikkert usælgeligt.
Er det ikke bedre at investere i LCD eller plasma?

Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Ryan skrev:

/QUOTE]

Så er det jo næsten som at smide næsten 10.000 kr. ud af vinduet. Om et par år er tv'et sikkert usælgeligt.
Er det ikke bedre at investere i LCD eller plasma?

[/QUOTE]

Jo det har jeg faktisk selv gjort. Jeg ved at radioforretningerne har meget svært ved at sælge de mere seriøse billederørstv i dag, hvis folk skal give en masse penge for et alm tv køber de helelre en fremtidsikret fladskærm. 

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu hellere investere i et billedrør nu og så vente de her 5-6 år og så købe en fladskærm til den tid. Vil slet ikke give så mange penge som en fladskærm, der matcher 9509'eren koster...

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Det står jo også folk helt frit for hvad de vil investere i, men spørgsmålet er så bare hvor billige de virkelige gode fladskærme vil blive..Men de falder helt sikkert i pris.

Hvis man iøvrigt ser meget dvd film ville jeg slet ikke tænke på billedrør, her er de helt nye sony og philips lcd tv rent overlegent i mine øjne.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Det står jo også folk helt frit for hvad de vil investere i, men spørgsmålet er så bare hvor billige de virkelige gode fladskærme vil blive..Men de falder helt sikkert i pris.

Hvis man iøvrigt ser meget dvd film ville jeg slet ikke tænke på billedrør, her er de helt nye sony og philips lcd tv rent overlegent i mine øjne.

Hvilken prisklasse vil du så mene man skal op i på LCD/fladskærme før de overgår de bedste billedrørs TV som det ser ud lige nu??

Ja, med den udvilking vi ser i øjeblikket varer det ikke mange år...

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hvilken prisklasse vil du så mene man skal op i på LCD/fladskærme før de overgår de bedste billedrørs TV som det ser ud lige nu??

Ja, med den udvilking vi ser i øjeblikket varer det ikke mange år...

Jeg har selv lige købt en Sony KLV-L32M og er blevet meget overakset over billedet på det, især med de dårligere bilelder man mange gange ser ude i butikkerne.De kan megt mere når man får dem hjem og får stilelt bileldet ind..

Er signalet i orden, feks fra en dvd maskine så står min mund åben af benovelse over en bileldekvalitet jeg i hvert fald ikke har set i noget billederørstv.Skal dog lige sige at jeg ikke har set en 9509.

Til gengæld er et lcd tv meget afslørendne overfor dårlige signaler , det skal man have i baghovedet hvis man køber det. 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes