Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 32 PW 9509 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

9509'eren står sammen med Panasonic TX 32 PD 30 / 50 for mig for de bedste billedrørs TV på markedet... der er sikkert mange meninger om dette og det respektere jeg naturligvis. Det er bare min mening. Hvis jeg skulle finde et tilsvarende fladsskærm skal jeg op i en prisklasse hvor det ikke er sjovt mere...
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

PaiMei
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået 9505 i dag og efter den er blevet instillet må jeg sige det er et fantastisk billed.. Det er virkelig en fryd for øjet.

Jeg købte det fordi jeg trængte til et nyt tv og ville ikke rigtig betale mange mange tusind for et fladskærms tv når de bliver billigere og bedre før man for set sig om. Så vil jeg hellere købe et fladskærms tv om 5 års tid hvor kvaliteten og prisen er mere gunstig.

Creative DDTS-100
Denon DP-29F
Til top Vis PaiMei's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaiMei

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
9509'eren står sammen med Panasonic TX 32 PD 30 / 50 for mig for de bedste billedrørs TV på markedet... der er sikkert mange meninger om dette og det respektere jeg naturligvis. Det er bare min mening. Hvis jeg skulle finde et tilsvarende fladsskærm skal jeg op i en prisklasse hvor det ikke er sjovt mere...

Så rigtig!  Hvis en fladskærm enda overhovedet kan sammenlignes, med nævnte billedrørs tv. Uanset pris, og mærke. Man skal tænke på at et rør tv. Har været udviklet på i så mange år.

Dem vi ser i dag, er så forfinet, at der ikke kan gøres meget mere, for bedre billeder blandt de bedste af slagsen. Vi ser ofte småtteri forbedringer. Der kan være svære at se, og som vi har set i trådende har lagt grund til magen diskution.

Er meget glad for mit Pana Tx36-Pd30F. Som jeg gav en pris for, med 6 års. total forsikkring jeg nemt kunne købe et plasma eller LCD tv panel for. Men undlod da de efter min mening også godt kan tåle 5 år mere i udvikling. Selv om de er blevet meget bedre med tiden. Og de er også uden tvivl fremtiden, vi ser på et relativt tidlig stadie. Derfor ser man nu Panasonic begynde at konsentrære sig udelukkende om paneler. Der er ikke i samme omfang mere optagt til afløsning af de bedste rør tv mere. Flere vil sikkert, hvis ikke allerede følge med, afvikling af de kendte kasser.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Nu har der tidligere i denne tråd været talt om at denne model havde det med at lave noget digitalt-fnidder og at det skulle være særligt tydeligt i udvalgte scener på udvalgte DVD-udgivelser. Må jeg efter mange timers kigning bringe den påstand på banen at det ikke er TV'et der digitalisere så det klodser, det er når DVD-afspilleren/mediet når grænsen for sin formåen at det går galt. Man ville  ikke lægge mærke til det med et "normalt" TV, 9509 afslører det skånselstløst. Det bedste råd jeg kan give til nogle der overvejer at købe dette fremragende TV belav jer på at kaste andre 10 k efter en fremragende DVD-afspiller.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
Nu har der tidligere i denne tråd været talt om at denne model havde det med at lave noget digitalt-fnidder og at det skulle være særligt tydeligt i udvalgte scener på udvalgte DVD-udgivelser. Må jeg efter mange timers kigning bringe den påstand på banen at det ikke er TV'et der digitalisere så det klodser, det er når DVD-afspilleren/mediet når grænsen for sin formåen at det går galt.

Det kommer an på hvad du mener med mediets begrænsning. Den pixellering der tales om er ikke noget der ligger på pladen, det er noget tv'et skaber. Det skyldes faktisk det modsatte, nemlig det der _ikke_ ligger på pladen. DNM arbejder ved at (ved film) konvertere 25 helbilleder til 75 halvbilleder, ved at interpolere mellem billederne, så de 75 nye billeder giver en flydende bevægelse. Da to tredjedele af informationerne dermed er noget der ikke ligger på mediet fra starten, vil der være en risiko for at interpoleringen regner forkert. Dette ses specielt i konturerne rundt om bevægende objekter. I de tilfælde hvor disse pixelleringer forekommer, vil du uden DNM ikke få pixellering, men hakkende bevægelser hvor du også mangler information - og faktisk mangler mere end med DNM - du får jo kun vist dét der er på disken. Man kan sige det sådan at mens DNM viser dig f.eks. halvdelen af den information der mangler, så vil du uden DNM slet ikke få noget af denne information. Men fejlene som sådan er noget der opstår i processen, ikke noget der ligger på DVD-pladen. Pixel Plus 2 viser dig faktisk netop IKKE hvad der ligger på pladen - den forsøger ud fra det der ligger på pladen at genskabe det oprindelige billede, som det så ud INDEN det blev optaget. Der kan siges for og imod begge dele, men Pixel Plus 2 er ikke den mest korrekte gengivelse af _mediet_ du kan finde - det spøjse er bare at dét ikke nødvendigvis er en dårlig ting.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Januar 2005 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

Vil der være en god idé for mig som TDC kabel-TV kunde at få investeret i en selector for at udnytte mit kommende widescreen TV (9509) fuldt ud og dermed få et bedre billede???

Mit eget gæt er klart ja, men hvad siger I? For jeg har ingen erfaringer med det?

Er det rigtig forstået at man betale et engangsbeløb (1.595 kr / uden programpakker) for selve den digitale modtager og så et årligt gebyr (199 kr)??? Dette er hvis man fravælger diverse programpakker.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

Vil der være en god idé for mig som TDC kabel-TV kunde at få investeret i en selector for at udnytte mit kommende widescreen TV (9509) fuldt ud og dermed få et bedre billede???

Mit eget gæt er klart ja, men hvad siger I? For jeg har ingen erfaringer med det?

Er det rigtig forstået at man betale et engangsbeløb (1.595 kr / uden programpakker) for selve den digitale modtager og så et årligt gebyr (199 kr)??? Dette er hvis man fravælger diverse programpakker.

Med et højopløsligt tv vil det altid være en god ide med en selector, analoge signaler ser ikke ligefrem fremragende ud på dem. Med en selector på bliver billedekvaliteten tæt på dvd kvalitet, i hvert fald på de kanaler der sender et ordentlig signal ud, det er jo stadigvæk den mest afgørende faktor.

Din pris er rigtig, men du kan jo gøre som mig, tegn et abonnement på en enkel programpakke og opsig den så når der er gået et halvt år, så får du selectoren for kun 1295 kr og kortet gratis.

Operaman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle men Specielt Otto TC

har forsøgt at få svar på følgende men forsøger lige igen.

Jeg har lagt mærke til at inde i service menuen under service options---video repro---feature box er et et felt der indikerer en funktion der hedder 1050i/1250i er det en slags fremtids sikring eller hva` og sidst men ikke mindst er den nye selector bedre eller er det bare gammel vin på nye flasker ?

Til top Vis Operaman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Operaman

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Zanetti skrev:

Med et højopløsligt tv vil det altid være en god ide med en selector, analoge signaler ser ikke ligefrem fremragende ud på dem. Med en selector på bliver billedekvaliteten tæt på dvd kvalitet, i hvert fald på de kanaler der sender et ordentlig signal ud, det er jo stadigvæk den mest afgørende faktor.

Din pris er rigtig, men du kan jo gøre som mig, tegn et abonnement på en enkel programpakke og opsig den så når der er gået et halvt år, så får du selectoren for kun 1295 kr og kortet gratis.

Hehe... god idé!!!

Hvad har du af kabler i forbindelse med dette?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Zanetti skrev:

Hehe... god idé!!!

Hvad har du af kabler i forbindelse med dette?

Fra min selector bruger jeg Tech+link HQ 68080 1½ meter, et rigtigt godt scartkabel til knapt 300 kroner.

Fra min dvd maskine bruger jeg nu et Tech+link WRES-XS 700810, det er et helt kanon scartkabel og det er muligt jeg hen ad vejen udskifter det andet med et til af denne type på selectoren på et tidspunkt , men jeg er nu godt tilfreds som det er lige nu. 

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

Tak for info....

Det skal seriøst overvejes!

Operaman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hallo again.

Er der nogen muligheder for at bruge et USA panel i DK ?
de har jo nogle latterlige lave priser eksempelvis koster et 32pf9986 (9996 hedder det i USA) omkring 17000,- øv øv øv.
Til top Vis Operaman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Operaman

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Operaman skrev:
Hej alle men Specielt Otto TC

har forsøgt at få svar på følgende men forsøger lige igen.

Jeg har lagt mærke til at inde i service menuen under service options---video repro---feature box er et et felt der indikerer en funktion der hedder 1050i/1250i er det en slags fremtids sikring eller hva` og sidst men ikke mindst er den nye selector bedre eller er det bare gammel vin på nye flasker ?

Jeg har gravet lidt i det, og denne funktion har noget at gøre med hvilken processor der sidder i apparatet. Det kan være meget farligt at pille ved, for sætter du den til en processor der ikke er understøttet af hardwaren, så står du med et dødt tv, og en _meget_ dyr reparation foran dig... Så lad være med dét... Jeg kan trøste dig med at mit eget 8807 står på 1050i/1250i, så du skal nok ikke regne med at det har noget med HDTV at gøre. Det hænger nok nærmere sammen med funktionen "dobbelt linier", som mit tv også har. 1050i lugter af dobbelt-op på 525i (NTSC), og 1250i dobbelt-op af 625i (PAL). Med andre ord, så understøtter tv'et en mode hvor hver enkelt interlace-linie vises to gange. Hvorvidt dét at skyggemasken i praksis begrænser antallet af linier betyder at slutresultatet ender i det samme som progressive scan i video-mode - det har jeg lidt svært ved at gennemskue, men vurderet på det rent visuelle indtryk tror jeg faktisk at det er sådan det hænger sammen. Philips kan som bekendt godt lide at vise billedet på alle mulige andre måder end de åbenlyse...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Tak for en meget sober gennemgang omkring 1050i/1250i option i service menu, jeg holder snitterne for mig selv omkring denne funktion phew.... godt jeg ikke prøvede det.

Har lige investeret i den nye selector og hold da op hvor det hjalp, på canal+ står signalet næsten som en DVD film, rigtig lækkert.

Forhandler i forresten PJ/Jamo DCS-3500 surround sæt hos TC ? jeg har nemlig nogle problemer vedrørende den optiske indgang.
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Forhandler i forresten PJ/Jamo DCS-3500 surround sæt hos TC ? jeg har nemlig nogle problemer vedrørende den optiske indgang.

Det er ikke et system jeg kan genkende. Kontakt forhandleren...

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej i-slips..(og andre der kan svare)

Lige et lidt offtopic spørgsmål ang selector... Hvis man har et højopløseligt plasma/lcd og anskaffer sig en selector, vil man så skulle brug den til at skifte kanaler med (altså endnu en fjernbetjening for os der endnu ikke har anskaffet sig en progamerbar af slagsen), eller virker den blot som input til fjernsynet. har det envidere noget med om tuneren i fjernsynet er digital eller hvad? Som jeg har læst det er der ikke digital tuner i 9986 eller 435-fde, Korrekt??

mvh tnaa 

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

tnaa skrev:

Hej i-slips..(og andre der kan svare)

Lige et lidt offtopic spørgsmål ang selector... Hvis man har et højopløseligt plasma/lcd og anskaffer sig en selector, vil man så skulle brug den til at skifte kanaler med (altså endnu en fjernbetjening for os der endnu ikke har anskaffet sig en progamerbar af slagsen), eller virker den blot som input til fjernsynet. har det envidere noget med om tuneren i fjernsynet er digital eller hvad? Som jeg har læst det er der ikke digital tuner i 9986 eller 435-fde, Korrekt??

mvh tnaa 

Du får en fjernbetjening mere. Du skal skifte kanaler på den medfølgende fjerbetjning og du kan helelr ikke lave om på rækkefølgen af kanaler osv. Til gengæld skal du så helelr ikke selv flytte rundt på kanlaerne når de flytter rundt på dem og du kan jo tilmed abonnere på en masse kanaler der ikke ligger i det alm kabelnet.

Til Plasma og LCD er der ingen vej udenom,du får mærkbart bedre billede og ægte 16/9 format på de kanlaer der sender dette ud, herhjemme er det pt kun DR1&2.

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tak for hurtigt svar...

Lige et tillægsspørgsmål: Jeg har stofa kabeltv og stofa er så originale at man skal alt muligt udstyr (digitalboks 59kr/mrd osv). Vil jeg kunne købe en hvilkensomhelst "selector" boks og tilslutte antennestikket (i væggen) ?

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

tnaa skrev:

Tak for hurtigt svar...

Lige et tillægsspørgsmål: Jeg har stofa kabeltv og stofa er så originale at man skal alt muligt udstyr (digitalboks 59kr/mrd osv). Vil jeg kunne købe en hvilkensomhelst "selector" boks og tilslutte antennestikket (i væggen) ?

tnaa

Du kan i hvert fald IKKE  bruge en TDC selector, dette kræver tdc kabeltv. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes