|
hej bjørn.jo den manley ser fed ud ikke.
jeg selv er også vildt tændt på den og har læsrt at den skulle være virkelig godt konstrueret.har du været på manleys egen hjemme side.
den er testet på det link jeg har givet dig.
jeg kan læse du har kik på den 200watter mitchelson&austin som er til salg.og ja det lyder besnærende.
men du skal vide at de ikke produceres mere så vidt jeg ved.
så NUL garanti
Michaelson & Austin produceres endnu, omend under et andet navn, papworth Audio, og M200 modellen bliver stadig lavet. Kvaliteten på M+A (de tidligere modeller) er dog ikke noget at råbe hurra for, selvom lyden er god. Men der er ikke problemer med at få dem eller (næsten) alle andre rørforstærkere lavet, det er kun mærker som ARC og conrad johnson der er problemer med, eftersom de er fyldt op med alle mulige fets og halvleder hvor typebetegnelsen er slebet væk.
men den har sikkert et strømforbrug du næppe ville syntes om. jeg jar været indehaver af en vtl 100watter.og den ad strøm i 2000wats klassen og det er altså 3kr i timen plus udgifter til rør
godt nok el34rør men sådan et nogle rør koster fra 150 KR STYKKET.
De kan fås billigere end 150,- kr/stk, men det er stadig en stor udgift til rør. Desuden holder EL34 ikke så længe som eksempelvis 6L6, KT66, 6550 osv (under de samme betingelser).
og du skal købe 16stk.
hokus pokus så har du pludselig brugt.ret mange penge.
manleyen bruger billige rør og de holder længe for den arbejder med ret svag spænding,i forhold til andre.
Hvad bruger den Manley? EL84 eller hva?
jeg ved at manlryen er fra et mærke som laver PA udstyr og den er gennemtænkt i konstruktionen.
Jeg har aldrig set manleys designs (diagrammer osv), så jeg ved ikke noget. Men hvad mener du med at de er gennemtænkte? I forhold til hvad?
Tubeman
på rigtig mange områder.
prøv at ringe til lydbutikken og få en snak med den.om rørforstærkere.
de vil meget gerne give dig et godt råd,er jeg sikker på.
jeg syntes ikke du skal prøve det samme som jeg har .
kh kenn
|