Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: HIGH END????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

for mig er high end når puritisten kommer til udtryk, eller at lyden er så meget bedre end gennemsnittet at det udmærker sig specielt.

men cayins 252 er et godt eksempel på high end "lyd" til alm. penge

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

High End kan vel kun være toppen af det bedste ? ellers skal man, som forhandlerne, begynde på ultra fantastisk High End

High End til prisen ?? det er da en modsigelse der vil noget 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

High End er det de fleste af os må nøjes med at drømme om. High End er kendetegnet ved radikale løsninger der hedder hellere vildt overdimensioneret end kun lige til øllet. Og til alle os der mener, i en stille stund med os selv hvor selvsikkerheden er stivet af med en god slotsaftapning, at vi har et anlæg der er så tæt på High End man overhovedet kan komme, vi burde unde os selv at lytte på et "rigtigt" High End anlæg i de rigtige omgivelser og så stille os selv spørgsmålet, hvor tæt er vi egentlig. I grunden blev myten om High End til menneskepriser vel grundlagt med NAD 3020, og den spillede da også nydeligt sammenlignet med datidens japanske skrammeldåser, men "High End" i forhold til HIGH END, det var og er den sgu' ikke. High End er produkter der er lavet uden hensyn til prisen med de bedste materialer der er til rådighed men udover dygtigheden kræver det også en vis portion held, tag nu f.eks. lige Mark Levinson, så vidt jeg har forstået på kendere så kan deres nyere produkter slet ikke til nær det samme som de tidligere serier, her er vi måske vidne til et High End produkts fald fordi man tror at man kan (og skal) konkurrere med konsumprodukter og så lige kan skære en hæl og hugge en tå men den går ikke så i stedet for en Rolls Royce har man lavet en Audi, stadig god og lækker med gode egenskaber, men ultimativt ? Nej.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

nej, det er selvføgelig rigtigt... lidt ligesom folk der køber en alfa og tror det er en farrari

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Det værste er næsten at folk rent faktisk forventer en kæmpe forbedring af produkterne henover tid.

Jeg kan forstå at forhandlerne prøver at fremme den forestilling at godt udstyr nu bare er mega meget bedre end for 5 eller 10 år siden. I high-end segmentet tror jeg bare ikke på det.... Det der bliver produceret nu afspejler bare den lyd-filosofi som er "in"/moderne i dag.

Ægte highend er for mig nogle virkeligt legedariske konstruktioner som aldrig bliver forældede fordi de afspejler det ypperste teknologien på produktionstidpunktet kan præstere for den lydfilosofi de er konstruerede efter. Nogle producenter har haft mere held med at ramme dette end andre.

Jeg mener på den ene side at teknologien hjælper til med at lave bedre produkter, men på den anden side må det ikke kun handle om teknologi, det skal handle om musik.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hvad fanden skal vi med begrebet highend, det er da fløjtende ligegyldigt og siger ikke en skid om et evt. anlæg.

Jeg har selv Mark Levinson, Revel, Nirvana Audio og Cary - nogen synes at det er highend -for mig er det bare mit anlæg, jeg tænker sgu aldrig på om det er highend, men for nogen er det vigtig at hævde sig over for andre og udnævne sit grej til highend uanset pris eller mærke -og hvad skal vi med det ? næh glem det udvandet ord - det har ikke noget med musik at gøre.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Røge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg mener noget er High End når det er mere end pengene værd du har givet...
Til top Vis Røge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Røge

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Alex skrev: "Jeg har selv Mark Levinson, Revel, Nirvana Audio og Cary - nogen synes at det er highend -for mig er det bare mit anlæg, jeg tænker sgu aldrig på om det er highend, men for nogen er det vigtig at hævde sig over for andre og udnævne sit grej til highend uanset pris eller mærke -og hvad skal vi med det ? næh glem det udvandet ord - det har ikke noget med musik at gøre."

Her synes jeg du både har ret og så alligevel ikke, for selvfølgelig er High End et kunstigt ord og der er da sikkert 100 begrundelser for hvorfor folk køber såkaldt High End og noget handler helt sikkert om snobberi, men igen der er altså nogle mærker der er mere in end andre og som man kan bruge til at distancere sig fra mængden med, det er der faktisk nogle folk der har brug for, hvad angår os andre der går mere op i musik end hvad der står på vores grej, så ser vi først og fremmest på om det spiller musik. High End for mig er produkter der til enhver tid er den ypperste repræsentant for den tekniske formåen på det tidspunkt hvor det er lavet. Men det handler ikke kun om teknik for selvfølgelig spiller det også musik.

Røge skrev: "Jeg mener noget er High End når det er mere end pengene værd du har givet..."

Hej Røge, jeg håber at du har skrevet ovenstående med et glimt i øjet, for hvordan er det lige man regner det ud ?

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Røge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Det er da en følelse du har når du har købt dit produkt, hvis du er mere end tilfreds, og ville have givet mere end det du gav for produktet så er det mere værd end du har givet....

Til top Vis Røge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Røge

proac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

hej allesammen.

nu er det på tide at sætte alle os hifi freaks  på en opgave.

er det nogle som kan finde et high end anlæg til.

20tusinde.

40tusinde.

80tusinde.

alle dele skal være nye.og kunne fås i danmark.

du kan selv vælge hvilken pris klasse,du vil tage bare det er en af dem.

er der nogle som er friske på at prøve.

det skal bestå  af forstærker,cd/eller dvd.maskine.

et sæt højtalere.

kabler stik og hvad der ellers hører til.

god jagt.

jeg er selv begyndt.

vi skrives.kærlig hilsen kenn

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Røge skrev:
Jeg mener noget er High End når det er mere end pengene værd du har givet...

så hvis man køber en dali c1000 for 500 kr så er det High End

High End kan vel ik gradbøjes, der findes ikke High End til 5000 selvom det måske spiller bedre end hvad prisen antyder..

Som tidligere skrevet så er High End det bedste teknologien kan frembringe hvor prisen ikke spiller en rolle, at lave et produkt hvor der ikke er gået på kompromis med komponenterne..

Der en del på dette forum der har udstyr der kommer tæt på, men stadig ik helt !! men når produkter skal sammensættes skal man ik kun se på den enkelte komponent, det skal virke som en helhed..

når jeg køber prøver jeg selvfølgelig at få det bedste jeg overhovedet kan, men High End bliver det aldrig !! 

Proac. mit gæt på hvad et high End setup vil løbe op i vil ligge væsentligt højere, til 80 k er der lige til en god cd spiller

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Forsøg på ny definition:

Højst mulige kvalitet - udviklet uden skelen til udgifter - og uden tanke på om det kan sælges - og uden at have tænkt på om man kan tjene på at sælge produktet!

Med andre ord vise hvad firmaet formår når der ikke er smålig skelen til økonomi og andre ligegyldige detaljer!

SATMIT

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes