| Forfatter |
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må kun give jer ret Aelite 3 ser rigtig fed ud.
Men hvad er prisen i dk? Jeg har kunne finde en US pris på $1499, så spørgsmålet er om den er dyrre her hjemme, eller i US.
Man må sige at Eltax's moviemaxx ser da pæn ud, og kunne da være sjov at rippe for dele og montere nye enheder og delefilter :) Og så til en pris af 2100kr for et sæt.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamo D570 eller D590 er rigtig flotte
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Jamo'er ser også rigtig godt ud.
Hvad koster de? Jeg kan finde en pris der hedder 4999 og 5999kr, men om det er sæt pris eller pr. stk. står der ikke.
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror den står til 9000/sæt incl 2*3 m ht kabel (biwirre) hos www.audioconcept.dk. det er vist en kampagnepris. konklusion du kan lige så godt købe den herhjemme
den er bare ikke på deres hjemmside - sidst jeg tjekkede
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Euphonia eller Helicon. Jeg synes også at de gamle Grand var rigtig flotte, men de er måske "for firkantede" til denne tråd 
Synes også at SA7k er flot, men lyden er lidt trist.
Sonus Faber har også nogle flotte modeller i mellem
/Præsten
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til gichael3257
Audiosound har dem til 2.690,- pr stk. Men lyden er det så som så med, men det er jo igen en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes Kef ligner noget billigt ***t!, med det plastik eller aluminium der er brugt på højtalerne.
Jeg er mere Dali mand, hvor Helicon specielt har en plads i mit hjerte. Suite er såmen også flot, med mange karakteristiske træk fra Helicon serien.
Udover dette har begge serier noget mange andre højtaler serier mangler, en ordentlig center højtaler!. Centerkanalen er netop den absolut vigtigste kanal i surround, da det er de vigtigste lydinformationer der kommer ud af den.
Tiger
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tiger.
Jeg må desværre give dig ret i at Kef ligner noget billigt udstyr. Den sølvgrå ramme omkring enheder og bas port, er utrolig grim. Jeg kan bedre li at man groft kan se enheden sidder i et nedfræset spor i fronten. Med nogen pæne tork skruer.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus 803 og 804 er heller ikk firkantede...
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tiger skrev:
|
jeg syntes Kef ligner noget billigt ***t!, med det plastik eller aluminium der er brugt på højtalerne.
Jeg er mere Dali mand, hvor Helicon specielt har en plads i mit hjerte. Suite er såmen også flot, med mange karakteristiske træk fra Helicon serien.
Udover dette har begge serier noget mange andre højtaler serier mangler, en ordentlig center højtaler!. Centerkanalen er netop den absolut vigtigste kanal i surround, da det er de vigtigste lydinformationer der kommer ud af den.
Tiger
|
|
|
Smag og behag 
Det er dog vist ikke lige en ordentlig center KEF Reference serien mangler med 204C på små 35 kg 
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU sagde jeg ikke at KEF specifikt havde en for lille center, men mange serier mangler den store center. Dog vil jeg mene den center er ude af proportioner i forhold til de andre kanaler med de 5*6 1/2" enheder .
Udover dette er Helicon betydeligt pænere end hvad jeg kan se i KEF's Q serie og Reference serie, lyden skal jeg ikke kunne udtale mig om, men den er sikkert ganske udemærket tiltrods for udseendet at højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
Subzip Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
|
Hej
Som enmet siger, så vil jeg egentlig godt vide hvad der findes af højttalere med former på markedet. Når jeg siger former, men jeg egentlig bare højttalere, der ikke er firkantet.
Der er jo f.eks. Audiovector S6, som mange syntes er en rigtig pæn højttalere. Jeg kan kun give dem ret, men desværre er prisen meget høj. Der må da findes nogen andre produkter, der ligner dem lidt?
Skyd løs hvis i brænder inde med noget :)
Mvh Michael
|
|
|
Nu ved jeg godt emnet er RUNDE former, men du nævner selv S6 fra AudioVector...
Nu har de jo for nylig sendt Mi 3 serien på gaden, hvor topmodellen ligner vældig godt.
De tidligere avantgarde modeller (m3) var med sorte rammer på enhederne og diskanten, men med de nye silver fronter, er det blevet enormt lækkert!
Designmæssigt synes jeg vi er i meget høj klasse. Fineren er med flotte åretegninger og meget lækkert udført med pæne slutninger...
Synd det viste billede ikke er fra bagsiden, idet Audiuovector også her har gjort noget ud af det. Afrundede kanter med udskårede vinkler i samme grå/silver finish som på fronten...Ja, efter min mening mangler der ikke noget her. Ej heller på lyden, men det er jo ikke det, det handler om her.
Kort og godt - skandinavisk design, når det er aller bedst! __________________ MVH
Kenny Jensen
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tiger skrev:
|
Udover dette er Helicon betydeligt pænere end hvad jeg kan se i KEF's Q serie og Reference serie, lyden skal jeg ikke kunne udtale mig om, men den er sikkert ganske udemærket tiltrods for udseendet at højtalerne.
|
|
|
Gentager: Smag og behag !
Men du er da den første jeg har stødt på, som mener KEF Reference serien ligefrem ser BILLIG ud 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig se... Nope ingen kanter:

__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Lad mig se... Nope ingen kanter:

|
|
|
nej ingen kanter. men man kommer nok på 'kant' med banken...
|
| Til top |
|
| |