Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY Vienna Acoustics Mahler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

men kik godt efter det er en 1,2" dome

The tweeter is a variant of Scan-Speak's D-29 1.2" silk dome .

Jeg har kigget lidt på det i dag.. Menbranen til diskanten i mahler, har en total diameter på 36 mm (inklusiv kantophæng). Samme som alle andre Scan Speak med 28 mm spole.. (D29) Så at vienna kalder den en 1,2" dome, gør ikke at den har en anden størrelse end de andre D29`ere..

Skruerne i diskanten i mahler, er sjovt nok precis magen til dem som sidder i 9300.. De kan ikke købes i normal handel.. Det eneste sted man kan få dem, er i 9300.. Og der er en dårligere løsning end de flade undersænket i 9500 og 9700..

Ergo: Det er den billigste Scan Speak diskokant (9300) som sidder i den dyreste Vienna..

At de så måske nok har modificeret den, det er så en anden sag.. Forhåbenligt har de fjernet det lille plastik kammer, og givet den et større kabinet..

Mvh

Kim     

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

jensen skrev:

Jeg har kigget lidt på det i dag.. Menbranen til diskanten i mahler, har en total diameter på 36 mm (inklusiv kantophæng). Samme som alle andre Scan Speak med 28 mm spole.. (D29) Så at vienna kalder den en 1,2" dome, gør ikke at den har en anden størrelse end de andre D29`ere..

Skruerne i diskanten i mahler, er sjovt nok precis magen til dem som sidder i 9300.. De kan ikke købes i normal handel.. Det eneste sted man kan få dem, er i 9300.. Og der er en dårligere løsning end de flade undersænket i 9500 og 9700..

Ergo: Det er den billigste Scan Speak diskokant (9300) som sidder i den dyreste Vienna..

At de så måske nok har modificeret den, det er så en anden sag.. Forhåbenligt har de fjernet det lille plastik kammer, og givet den et større kabinet..

Mvh

Kim     

du ved jo slet ikk om det er det ene eller andet....

sjovt nok spiller vienna disk bedre end 9900....

der er lagt så meget arbejde i udvikling af denne højt. så vienna helst

ikke vil sælge dem..... og havde en 9900 været bedre havde de brugt den......

vh.

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

jensen skrev:

Mvh

Kim     

den i mahler hedder 1,2 forbi den har større menbran end de andre modeller der sidder i ders speaker .

hvis det skulle være en 9300 så er det en 9300 , man køber ikke en 9300 og laver noget ved den , de får dem lavet udfra SP standart diskanter .

mere kan jeg ikke sige .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har målt på Mahler, og en 9300 i dag!

Det er precis den samme membran i begge højttalere. Der er ikke så meget som en millimeter forskel på dem.. Har også en del DIY højttalere med 9700, (og 8531 mid, 8555 bass) her igen samme membran..

Jensen, det du skriver passer ganske simpelt ikke! Prøv at måle membranen i Mahler og Strauss, eller Beethoven med et skyde lærde. Der er ikke nogen forskel!

Men det er da smart af Vienna at opdigte at der er noget specielt, når det i virkeligheden er en 9300.. Som ikke kan skrues ud af højttaleren, da den er limet i..

Og guitarplayer.... Det du skriver.. (der er lagt så meget arbejde i udvikling af denne højt. så vienna helst ikke vil sælge dem.....)

Okay.. Selvfølgelig vil et firma helst ikke sælge den vare som de tjener KLART mest på..  

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Og jensen.. Hvordan kan 36 mm være større end 36 mm..?

Måske hvis man sætter en meget kostbar nordost net ledning (F.eks Valhalla?) til forstærkeren som trækker dem..?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Neeper]

Det er precis den samme membran i begge højttalere. Der er ikke så meget som en millimeter forskel på dem.. Har også en del DIY højttalere med 9700, (og 8531 mid, 8555 bass) her igen samme membran..

Jensen, det du skriver passer ganske simlelt ikke! Prøv at måle membranen i Mahler og Strauss, eller Beethoven med et skyde lærde. Der er ikke nogen forskel!

Men det er da smart af Vienna at opdigte at der er noget specielt, når det i virkeligheden er en 9300.. Som ikke kan skrues ud af højttaleren, da den er limet i..

Du er helt galt på den 36mm på mahler ja , du skriver de skruer på forplade se ud som på 9300 , nu er det ikke den samme forplade de bruger , du kan se på mahlers diskant men skal skiver til vienna at de skal undersænke de skruer så kan du slet ikke se forskel på dem . at den slet ikke ligner 9300 , den magnet der sidder på mahlers diskant er små 6cm dyb  

Den diskant der sidder i struass er kun 30mm og den i betthoven er også 36mm og hvis du så den dome der sidder i strauss ville du gøre sådan ?

hvis du kikker lidt på SP standart mål så passer de slet ikke til viennas .

De bruger større forplade på mahler dyber magnet og på strauss ja den er så langtfra standart , næsten synd jeg ikke må poste foto af det ville ellers godt .

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Jensen, det du skriver passer ganske simpelt ikke! Prøv at måle membranen i Mahler og Strauss, eller Beethoven med et skyde lærde. Der er ikke nogen forskel!

Og guitarplayer.... Det du skriver.. (der er lagt så meget arbejde i udvikling af denne højt. så vienna helst ikke vil sælge dem.....)

Okay.. Selvfølgelig vil et firma helst ikke sælge den vare som de tjener KLART mest på..  

er du meget dum!?!?!?!?!

køb et par så snakker vi igen... ... og glemt det fuldemandshalløj.......

du får den lige igen....

vienna har næsten ikke noget til dem selv på mahler ift. deres andre højt.

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

jensen.. Prøv nu at måle.. et skyde lærde lyver ikke..

Ja forpladen er større på Mahler, og ja, de har nok monteret en ekstra magnet bag på (til 30 kroner), hvilket betyder de har fjernet den lille plastik kammer og givet den et større kamer, godt!

Men det er kun i 9300 at de skruer bliver brugt.. Det giver ikke nogen mening ikke at bruge de flade undersænkedet skruer fra 9500 og 9700 hvis det nu var sådan en.. Det giver mindre diffraktioner, og lyder bedre..

Forpladen er jo helt sikkert en som Vienna selv får lavet, da Scan Speak ikke laver noget specielt i så få styktal.. Og Scan Speak ville heller aldrig lave med så billig lak.. Der ligner den er malet med det billigste spray fra Silvan.. Scan Speak eloxere eller maler deres ting professionelt.. 

Du distribuere Vienna.. Du er ikke tekniker, og har siddet og studeret de forskellige enheder fra Scan Speak..

Jeg har ret!

Du ved jo kun hvad Vienna fortæller dig.. Og de vil jo meget gerne sælge til dig.. Ik..?

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Mener ikke skruerne var ikke flade på forpladen på mine gamle Avance Siganture 8 MKII. Det er en 9500 der sidder i dem. Men standard er de rigtigt nok med flade skruer. Bare for at gøre forvirring værrere.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

hej
Jeg kan ikke tage stilling til debatten om det er en 9300 eller ej. En ting ved jeg da og det er at delefilter og baffel er af afgørende betydning. Hvis en Vienna lyder godt er det s'gu da lige meget, hvilken diskant der sidder deri. Desuden kan diskanter være enddog meget forskellige på punkter, som du ikke kan se eller måle med en skydelære. Hvad med magnetstørrelse, svingspole, -gabets højde, olie/ikke olie + meget mere.
Tænk i øvrigt lige på at Snell Allli og Dali 104 brugte samme diskant (vifa d26tg05). Ingen, som har hørt begge, er vel i tvivl om, hvilken højttaler der spiller den bedste top.
sov godt (til alle som ikke har sovet, da de skrev indlæg)
Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Ja forpladen er større på Mahler, og ja, de har nok monteret en ekstra magnet bag på (til 30 kroner), hvilket betyder de har fjernet den lille plastik kammer og givet den et større kamer, godt!

Men det er kun i 9300 at de skruer bliver brugt.. Det giver ikke nogen mening ikke at bruge de flade undersænkedet skruer fra 9500 og 9700 hvis det nu var sådan en.. Det giver mindre diffraktioner, og lyder bedre..

Forpladen er jo helt sikkert en som Vienna selv får lavet, da Scan Speak ikke laver noget specielt i så få styktal.. Og Scan Speak ville heller aldrig lave med så billig lak.. Der ligner den er malet med det billigste spray fra Silvan.. Scan Speak eloxere eller maler deres ting professionelt.. 

Du distribuere Vienna.. Der er ikke tekniker, og har siddet og studeret de forskellige enheder fra Scan Speak..

Jeg har ret!

Du ved jo kun hvad Vienna fortæller dig.. Og de vil jo meget gerne sælge til dig.. Ik..?

ja... de er dårlige lavet uha sikke noget l**t.... ta dig dog lige sammen.....

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Fuldemans snak.............?

guitarplayer skrev: vienna har næsten ikke noget til dem selv på mahler ift. deres andre højt...

Er der nogen som er søde at oversætte for mig..? Det kan godt være at jeg er dum.. Men jeg synes at det virker som om der er mig som kan formulere mig på et forståeligt Dansk.. Og har argumenterne i orden.. Jeg kan ikke afkode din sidste sætning.. Jeg fatter ikke hvad der er du prøver at sige..

Med fare for at lyde som en hvis bojer, så har jeg da nogle fakta.. Du pladrer løs om noget du tror.. men nu er det jo sådan, at tro, er noget du kan gøre i kirken om søndagen... 

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Fuldemans snak.............?

guitarplayer skrev: vienna har næsten ikke noget til dem selv på mahler ift. deres andre højt...

Er der nogen som er søde at oversætte for mig..? Det kan godt være at jeg er dum.. Men jeg synes at det virker som om der er mig som kan formulere mig på et forståeligt Dansk.. Og har argumenterne i orden.. Jeg kan ikke afkode din sidste sætning.. Jeg fatter ikke hvad der er du prøver at sige..

Med fare for at lyde som en hvis bojer, så har jeg da nogle fakta.. Du pladrer løs om noget du tror.. men nu er det jo sådan, at tro, er noget du kan gøre i kirken om søndagen... 

kan du ikke læse!?!?!?

mahler er så dyre at lave for vienna at de helst sælger andre:-)

for 3. gang...........

ved ikk hvad jeg snakker om!?!?!

har selv et par strauss... hvad har du

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Jeg mener seriøst at de er dårligt malet.. Og min far kan banke din far.. Du er meget saglig i dine udtalelser af en distributør af være..

10 point! 

Voodo er jo desværre mere afgørende end fakta i Hi-Fi sammenhæng..

Amen. 

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Jeg mener seriøst at de er dårligt malet.. Og min far kan banke din far.. Du er meget saglig i dine udtalelser af en distributør af være..

10 point! 

Voodo er jo desværre mere afgørende end fakta i Hi-Fi sammenhæng..

Amen. 

distributør....

nu tror jeg da snart filmen brister....

gi dem et lyt... og sammenlign evt. med dit eget "voodo" bagefter...

vh.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

guitarplayer skrev: køb et par så snakker vi igen...

Jeg har faktisk haft et par Mahler... Jeg har haft meget..

Har en del diy projektor nu, og DALI Euphonia MS4, CS4 og RS 3 til når der skal sammenlignes med noget jeg synes er godt.. Ikke at de spiller bedre end Mahler på alle punkter.. Men de passer bedre i det rum jeg har nu.. 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Forpladen er jo helt sikkert en som Vienna selv får lavet, da Scan Speak ikke laver noget specielt i så få styktal.. Og Scan Speak ville heller aldrig lave med så billig lak.. Der ligner den er malet med det billigste spray fra Silvan.. Scan Speak eloxere eller maler deres ting professionelt.. 2Du distribuere Vienna.. Der er ikke tekniker, og har siddet og studeret de forskellige enheder fra Scan Speak..

Jeg har ret!

1 jeg har skam målt på dem .

mahler 36mm strauss 30mm .

2

de laves ikke i få tal de laves i meget stort antal .

3

De vil meget gerne sælge til alle ja klart hvem vil ikke det .

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Til Rasmus S

Skruerne i Avance Siganture 8 MKII er flade.. Der er 100 % standard 9500 som sidder i de højttalere.. Og gode højttalere i øvrigt..

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

guitarplayer skrev: distributør....  nu tror jeg da snart filmen brister....

Okay.. Jeg så det som det var jensen der skrev det.. Uhh.. Der fik du mig..  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har lagt fotos ud at dome på mahlæer og strauss , de er begget bygget udfra en standart SP dome så der er forskel .

http://vassagohifi.com/main.php?id=4

http://www.vassagohifi.com/main.php?id=7

ps

gider ikke bruge mere tid på dette , vil over og høre musik resten af natten

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum