|
Angående støj og frekvenser, så er det ganske korrekt at en pc'er som UDGANGSPUNKT er et støjhelvede. Men ved bla. at lave en galvanisk adskillelse mellem bus og lydkort via hurtige optokoblere, så er det så godt som eliminieret.
Hvor har du elemineret problemet?, du har stadig stor indstråling.
Flytte PSU'en udenfor og anvende den lidt specielle Pentium M processor for at få styr på effekforbrug og derned også det meget omtalte støjniveeu (elektrisk).
PSUén er lagt i kabinettede for at sørge for at den kan overholde de EMC krav man har.
Billige optiske drev er ikke meget værd sammenholdt med et "rigtigt" drev fra f.eks. Philips, Pioneer eller Sony.
Sony og phillips får lavet de fleste af deres drev på licens, jeg har haft fat i flere drev hvor, der er andre fabrikanters indmad i bla. mitsumi.
En stor del af problemet skyldes at hastigheden er skruet voldsomt op til hurtige dataoverførelser, som ikke er nødvendige til at læse audio/video fra en optisk skive. En firmwareændring der begrænser hastigheden til det absolut nødvendige, fjerner mange af de fejlaftastninger som billige drev altid vil have. Optik er så en helt anden historie, men også meget relevant, men nok alt for kompleks at forstå for mening mand.
hvis du ikke har en god optik, så kan du hellere ikke aftaste discén ordenlig og få det fulde spectra af lyden med, det bedste er jo at have en aftastning der ligeftrem kan afgive den "støj" der kan være på en CD.
I mit eget projekt, anvender jeg IKKE at stanard drev fra pc-verden, men et custom made med licens fra Panasonic og fabrikeret i Kina. Ja Kina var det billigste sted at få dem fremstillet i, spec. og performance er også 100% identiske med dem der fremstilles i Japan, der er bare en stor prisforskel!
så har du vel nogle spec´s på det? (optik, komponenter generalt).
Og her kommer vi ind på noget andet interessant. PC-verden sprøjter komponenter ud i stride strømme, derfor er indkøbspriserne på teknologier herfra væsentlige billigere end fra den embeddede verden. Ene og alene pga. volume! Der er stor forskel på at lave en serie på 50.000 chips til en forforstærker og så fremstille 10.000.000.
det er stadig low-budget komponenter, der bliver brugt, du bliver fyret som ingenør hvis du bruger for mange unødvendige og dyre komponenter. det er set før selv i danmark.
Det er korrekt at IRQ'erne kan tage pippet fra selv den mest kraftige P4'er, men venner, der findes altså embeddede platforme de kan afvikles i, også OS'er. XPe er godt nok ikke at 100% ægte embedded platform, men der findes 3. parts extentions så den kan blive det. Og så er CE 5.0 jo lige rundt om hjørnet.
hvad har dit OS at gøre med det?, dit OS ændrer ikke på hvordan CPUét opfører sig når der sker en software overheat. x86 er generalt dårligt designet, og burde revurderes.
Jeg kan se at der stadig er mange myter om hvad man kan og ikke kan. Hvad man forventer og tror. Men at sammenligne en htpc med en afspiller til 500,- det er der kun et ord for. USERIØST.
Du har et problem, du vil gerne sælge dit produkt senere, og derfor skal du jo sige at produktet sparker røv (no fence).
Og ja, jeg bruger meget tid inde på AVS og der foregår også store sværdslag, men heldigvis skal man lede længe efter så tåbelige indslag som dem man læser herinde. Jeg er selv ekstremt kritisk og høre altid hvad dem jeg fremviser for har at sige, og der kan jeg kun sige så meget at jeg har fat i noget helt rigtigt.
Venligst,
hovrdan tester du dit produkt?, frem med noget filosofi. laver du test hvor man indsætter systsmet i et kendt system?, hvordan lytte tester du det?, hvem får du til at tjecke dit arbejde, skifter du komponenter ud under testen?, hvordan er du kommet frem til at bruge de komponenter du bruger? etc. sådan ting skal der jo ligge sammen med produketet en såkaldt filosofi.
|