| Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt, Brian. Lad os følge det op i den kommende tid. Jeg er frisk - om det er ved mig eller hos jer er underordnet. Spændende bliver det.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå dumbo, så blev det en lille Wuffer fra Velodyne; ikke fordi det overrasker mig men tillykke med den, det er squ pæne sager de laver, det lyder spændende med nogle demo aftener, mangler selv lidt indput til nogle gode bugetkabler der lyder som en mill __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....ja, du havde jo gættet rigtigt..... 
Så må vi jo bare komme igang, med at arrangere noget.....så der kan ske lidt.... 
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hé he....ja, du havde jo gættet rigtigt..... 
Så må vi jo bare komme igang, med at arrangere noget.....så der kan ske lidt.... 
|
|
|
Ja, Jensen har jo været en del i Århus på det sidste __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....dog ikke idag, jeg hentede selv! Men ja....han har haft travlt.....jeg hørte du selv måtte slæbe opad trappen....
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 3100 på 5. sal UDEN elevator, det er tungt  jeg er jo ikke 25 længere. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....nej, det lyder sgu ikke rart Bent, kan godt følge dig!!! Han roste iøvrigt lyden i dit setup rigtig meget, så det sætter jo ens forventninger lidt i vejret....
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
He he....nej, det lyder sgu ikke rart Bent, kan godt følge dig!!! Han roste iøvrigt lyden i dit setup rigtig meget, så det sætter jo ens forventninger lidt i vejret....  |
|
|
Ups hvad gør jeg, jeg havde jo lånt et sæt bal. PM kabler af ham og ja de lød rigtig godt; meget ren i mellemtonen og breder lydbillede, TMC kommer lidt til kort i dette setup. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hej webcow,
Ja, jeg købte mine fra ny af.......rart nok at prøve det.... 
Tror ikke der som sådan er noget specielt, som du skal være opmærksom på.....måske lige udover konkurrenternes højtalere i samme klasse! De er ikke specielt krævende hvad angår forstærker, selvom de dog har en lidt lav følsomhed.
Jeg synes de spiller en god bas, for så små højtalere at være. Men har dog alligevel valgt at smække en sub på.....har faktisk lige fået den indad døren, for en halv time siden!!!
En røv-lækker Velodyne SPL 1200 mk.II..... 

|
|
|
Hej. Jeg har fået et tilbudt, at købe nogle brugt, men jeg vil sådan set gerne prøve at købe helt nyt udstyr. Jeg regner med at vælge den originale højtaler stands som der er lavet til helicon 300 - ang sub, er det helt sikkert jeg skal have en, men den s600 koster altså 14000, kan du anbefale andet ?
- Morten.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
|
HELICON 300 Compact Speaker |
| Frequency Range +/-3dB (Hz) |
|
37 - 27000 |
| BassReflexSystemResonance(Hz) |
|
34.5 |
Når du nu har fået sub var det så ikke en idé at bruge en elektronisk delefiltre til at pille den nederste oktaver fra din Helicon ? Der jo ingen grund til at lade enheden blaffer under afstemnings frekvensen.
Eller en super lækker setup ! Jeg kunne godt tænke mig at have en hel stak Helicon 300 til SS  __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Morten,
Jeg har næsten altid købt brugt førhen, men det har sgu været fedt med både højtalere og sub, at få noget splinter-nyt! Hvad angår de originale standere, så er jeg ikke så vild med dem, men det er jo selvfølgelig en smagssag. Måske hvis prisen havde været den samme, som mine egne AudioMagic Genta. Men der er lige 7 K til forskel (mine er købt brugt), så jeg var ikke i tvivl....
Hvad angår subs, så er dette min første, og jeg har ikke den helt store erfaring med dem! Så jeg kender ikke så meget til emnet endnu.....men den er sgu sjov at lege med, den her "lille" Velo-fætter..... . Overvejede osse Dali's Helicon-sub, men synes den er ret dyr....
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dumbo !
Damn den er fed. Kæmpe tillykke med den !!!!....... Må snart et smut til Århus
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Holberg... 
Og skulle du komme på disse kanter, så skal du være hjerteligt velkommen....ingen tvivl om det Holberg.... 
Har heldigvis fri i morgen, så der skal leges lidt med placeringen.....har fået lånt et 5 meters signalkabel. Kunne ikke få mig selv til, at købe et af de billige "lakrids-kabler" i Bilka idag til en 50'er......følte mig lidt flov bare ved, at stå og kigge på dem.... 
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 'Helicon-broder'....
- og jeg som troede, at du havde bas nok i '300' ... Jeg havde selv den tanke, at jeg VILLE ha' en sub til mit set-up, men det var før jeg fik mine Helicon hjem i mit lille lytterum på 17 m2 - jeg har rigelig BUND.... hvis jeg skulle ha' en sub, ville jeg ikke ha' Helicon sub'en men derimod B&W ASW750 som jeg kunne få for 11-12k på det tidspunkt, den er ret FED... - Jeg kender ikke din velo-fætter, men den ser ihvert fald meget lækker ud STORT TILLYKKE
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....tak for det "Broder".....
Ja.....jeg savnede ikke sådan vildt noget mere bund, men nu hvor den er her....så får den sgu ikke lov, at forlade stuen her igen.... 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
dumbo skrev:
He he....nej, det lyder sgu ikke rart Bent, kan godt følge dig!!! Han roste iøvrigt lyden i dit setup rigtig meget, så det sætter jo ens forventninger lidt i vejret....  |
|
|
Ups hvad gør jeg, jeg havde jo lånt et sæt bal. PM kabler af ham og ja de lød rigtig godt; meget ren i mellemtonen og breder lydbillede, TMC kommer lidt til kort i dette setup.
|
|
|
Hvad med at beholde dem, Bent ? Har selv 2 sæt PM kabler i mit setup, og de er super....
Lars
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Bent L skrev:
dumbo skrev:
|
|
Ups hvad gør jeg, jeg havde jo lånt et sæt bal. PM kabler af ham og ja de lød rigtig godt; meget ren i mellemtonen og breder lydbillede, TMC kommer lidt til kort i dette setup.
|
|
|
Hvad med at beholde dem, Bent ? Har selv 2 sæt PM kabler i mit setup, og de er super....
Lars
|
|
|
Læste lige din anmeldelse, og jeg kan kun give dig ret, desværre har jensen fået dem igen og 5K oven i var lige i overkanten; men jeg kunne nu nok nøjes med Neutrikstik det gør dem jo lidt billigere. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville jeg gøre, Bent. Det fåes ikke meget bedre i øjeblikket uanset stik.
Lars
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hej igen Morten,
Jeg har næsten altid købt brugt førhen, men det har sgu været fedt med både højtalere og sub, at få noget splinter-nyt! Hvad angår de originale standere, så er jeg ikke så vild med dem, men det er jo selvfølgelig en smagssag. Måske hvis prisen havde været den samme, som mine egne AudioMagic Genta. Men der er lige 7 K til forskel (mine er købt brugt), så jeg var ikke i tvivl....
Hvad angår subs, så er dette min første, og jeg har ikke den helt store erfaring med dem! Så jeg kender ikke så meget til emnet endnu.....men den er sgu sjov at lege med, den her "lille" Velo-fætter..... . Overvejede osse Dali's Helicon-sub, men synes den er ret dyr....
|
|
|
Hej.
Ja, dali subben er for dyr, godt være det er lydudstyr vi snakker om, men 14000, er næsten samme pris som helicon 300 :)
jeg har fundet denne at forelske mig i:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_sub woofer/detail/BW_ASW675_subwoofer.htm?id=1536
Hvad siger du til den ? - Den skulle være ok, til både film og musik, da man selv indstiller...
- Jeg har tænkt på de originale helicon standere, dog 4000 kr for et sæt dyrt, men personligt, syntes jeg det er pænt. Dine standere er også pæne, hvad måtte du slippe for dem ?
- Jeg har NAD 372 og 272, - Hvis jeg skal have et sub på, så tilslutter jeg bare via pre-out, over til sub, har aldrig været sikker på det med subwoofere :)
Mvh Morten - Håber du svare igen :)
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht til standere... er der ikke et par magen til dumbo's på køb salg bytte her på sden, eller var det tilbudsavisen
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |