| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Morten,
Selvfølgelig vil jeg da svare dig igen.... 
Så vidt jeg ved, så koster de originale standere altså ikke "kun" 4000 kr. for et sæt, men pr. styk!!! Så vi snakker altså 8 K for et sæt standere.....det er sgy for sygt efter min mening. Jeg købte mine brugt (men i perfekt stand) for 1000 kr., og de ligger ca. der omkring på brugt-markederne. Så det er da til at overkomme....
Har kun B&W ASW 675 én gang, og den kan bestemt osse godt flytte noget luft, også fylder den heller ikke ret meget. Og det synes jeg da er fedt..... 
Og ja....du bruger naturligvis bare din pre-out på NAD'en.....det er jo perfekt...
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har for iøvrigt leget lidt med sub'en idag, og endt med en position 30 cm. fra den første! Så den står næsten inde i hjørnet nu, og det har virkeligt givet noget.... 
Eneste minus jeg har opdaget de sidste par dage er, at der åbenbart er "dårlig strøm" her hvor jeg bor! Der er en lille-bitte smule sus i højtalerne, også selvom effekten ikke engang er koblet sammen med resten af grejet. Og det er faktisk værre over de balancerede indgange!!! Og kan osse høre lidt knitren i sub'en når den er tændt......og her er det osse selvom den ikke koblet på grejet!
Vi snakker virkelig små-tings-afdelingen, men det er træls alligevel. Det er åbenbart minusset ved, at bo i en gammel bygning i Århus (fra 1933).... .
Kan det tænkes at bedre net-kabler til effekt og sub ville hjælpe lidt?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget spændende at læse om dine første erfaringer med Velodyne subben 
Jeg modtog min SPL1200 mkII i onsdags, og har naturligvis været igennem den forudsigelige proces med at spille som en sindssyg, og siden skrue ned og integrere den i mit setup så det bliver så neutralt som muligt.
Men er pænt imponeret over så dybt den går, og så dynamisk den er  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Blackhawk,
He he.....jeg fyrede osse bare op for den i starten, og har så sidenhen skruet en del ned! Har osse lige flyttet lidt med den igen......så den nu står på venstre side af racket. Og der lyder den faktisk mest neutral indtil videre....og "forsvinder" mest i lyd-billedet...
Og ja.....den kan godt spille dyyyb bas.... 
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad prisklasse ligger sådan en, den b&w jeg kigget på, koster jo 8000. Så kommer mit budget op på 30.000 ca. er kun 19 , så skal også tænke økonomi, er lærling, hehe
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Morten,
Som skrevet på side 18, så har Expert i Varde den til 7 K....normalpris 14 K. Så det er såmænd et ganske fint tilbud.... 
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til at kigge på dalis højtaler stander, er du gal, så forkert tidligere, så den til 4000kr sættet, men det er 4000x2 for standeren til helicon300, det er vist liiige at presset budget. så skal man finde på noget. Kan det anbefales at stille helicon300 på hylde ?
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skrev jeg jo til dig Morten.....og ja, det er alt for mange penge!!! Jeg ville aldrig give så meget for dem.....det er helt sikkert..... 
Jeg vil nok ikke anbefale en hylde, tror de kommer til at stå meget ustabilt, og hoppe lidt. De fortjener en god stander, og lidt plads bagud osse....
Men det skal du jo selvfølgelig helt selv bestemme.... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nye billeder af sub'en, og med fødderne på standerne....enjoy! 
Det har vist sig, at være bedst med sub'en på venstre side:

Den højre dali med sine nye fødder:

Et lille oversigts-billede (på skærmen er Tom K. på vej mod en historisk 7. sejr....stærkt gået Tom!):

Et lille nærbillede af "bas-kassen":

Jeg går lidt og overvejer, om man skulle lave lidt "snurre-rundt"-lyd herinde, men ved sgu ikke rigtig. Det kunne være mega-fedt til film og xbox, specielt efter at have fået plasma! Men på den anden side, vil jeg næsten hellere bruge pengene på stereo-lyd i stedet for!
Men nu må vi se, hvad fremtiden bringer.... 
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 19 Juni 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornuftigt, er jo blevet meget pænt - Men kan godt forstå du hellere vil have et af de mindre racks ;)
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har jo ikke så mange ting mere. Har solgt minidisc'en igen, brugte den aldrig......så kunne jeg lige så godt skyde den af igen!
Overvejer lidt, enten at finde en god integreret forstærker, også kører med Sony cd'en, eller så måske købe en led surround-forstærker og lave fed bio. Tror bare måske jeg vil blive skuffet over lyden i surround-forstærker, men det må tiden jo evt. vise!
Men ja, et mindre rack er på ønske-sedlen.... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Ja, har jo ikke så mange ting mere. Har solgt minidisc'en igen, brugte den aldrig......så kunne jeg lige så godt skyde den af igen!
Overvejer lidt, enten at finde en god integreret forstærker, også kører med Sony cd'en, eller så måske købe en led surround-forstærker og lave fed bio. Tror bare måske jeg vil blive skuffet over lyden i surround-forstærker, men det må tiden jo evt. vise!
Men ja, et mindre rack er på ønske-sedlen.... 
|
|
|
Kan du finde en integreret som gør det lige så godt som din Classe/Meridian combo, uden at det bliver rigtig dyrt? Bio? Får du det brugt? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....nogle gode spørgsmål kære navnebror.... 
Ved ikke om jeg får bio'en brugt, men man kommer vel (måske) automatisk til at se lidt flere film, når lyden er derefter? Men center og baghøjtalere i Helicon-serien er godt nok pebrede, de penge kan man få meget stereo-lyd for.... 
Hvad angår den anden løsning, så ved jeg det ikke helt. Overvejer lidt at finde en anden pre, måske noget med rør? Tror det måske kunne være godt til Dali'erne....
Vi må se, hvad der frister mig.... 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Brian - det er en rigtig fed sub!!
Som altid så lyt dig frem. Jeg blev overrasket over hvor stor forskel der var fra dengang hvor jeg brugte min Denon 3801 surroundreciever som forforstærker og så til at bruge H/K Signature 1.0 som er langt bedre...
Du kunne måske finde en pre med 5.1 indgang. Så har du altid mulighed for at få surround med en DVD med 5.1 udgang?
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej L.B.,
Jeg tror dig gerne, når du siger der er stor forskel. Tror osse jeg vil savne noget lyd, ved at skifte til en snurre-rundt reciever! Men jeg tror jeg lader 5,1-lyden vente lidt endnu, har udsigt til en spændende bytte-handel næste søndag. Det er jeg meget spændt på..... 
Har forresten lige fået et nyt møbel indad døren: Audiomagic Hepta M-20 til cd og pre + Audiomagic Hepta MS-20 til effekten. Jeg byttede med det gamle rack, og fik så osse en Audiomagic ISP-plade (med indbygget afkobling) med til cd'en.....
Det ser sgu godt ud..... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hej L.B.,
Jeg tror dig gerne, når du siger der er stor forskel. Tror osse jeg vil savne noget lyd, ved at skifte til en snurre-rundt reciever! Men jeg tror jeg lader 5,1-lyden vente lidt endnu, har udsigt til en spændende bytte-handel næste søndag. Det er jeg meget spændt på..... 
Har forresten lige fået et nyt møbel indad døren: Audiomagic Hepta M-20 til cd og pre + Audiomagic Hepta MS-20 til effekten. Jeg byttede med det gamle rack, og fik så osse en Audiomagic ISP-plade (med indbygget afkobling) med til cd'en.....
Det ser sgu godt ud..... 
|
|
|
Du spilder sgu da ikke tiden, hva Brian.
Må vi ikke godt se billeder, når naboen kommer hjem????
Og hvad er det for en spændende byttehandel????????? Do tell!!! __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhåbentligt har den gode Dumbo byttet sig til en kamera
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dumbo
Jeg vil egentlig også gerne se dit nye rack, så er vi jo 2,gruppepres det er jo en dejlig ting så nu må du hellere få kameraet i gang
Kunne nu godt li dit gamle rack. Det kan man selvfølgelig nok ikke købe af nyt mere, men ved du om det kan lade sig gøre, bare at få det med 2 hylder istedet for 3 ?? jeg synes sgu de bliver så høje ellers. Kan bedre li nede ved jorden stilen hvis du ved hvad det er for en stil 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....nej, jeg spilder bestemt ikke tiden!!! 
Min nabo er desværre taget nordpå på ferie, og kommer ikke hjem foreløbeligt. Så jeg må prøve at låne kamera andet steds, for min far er osse lige kørt på ferie i 3 uger....typisk!
Japer: Du har ret i at møblet ikke kan købes fra ny af mere, men ved faktisk ikke, om det findes med kun 2 hylder opad? Jeg ved det findes med kun en række hylder nedad, men det hjælper jo ikke på din nede ved jorden-stil! Den stil kender jeg for iøvrigt godt, jeg kører den osse selv nu her..... 
|
| Til top |
|
| |