| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov...glemte lige byttehandlen.....det er en anden forforstærker jeg skal prøve! En venlig sjællænder kigger forbi med en Holfi Pre NB2 SE, som skulle være opgraderet og med nye batterier. Så den er jeg da spændt på at høre, håber den måske er en lille smule mere musikalsk....
Men det er som sagt, først på næste søndag det sker.... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit Hepta-møbel er magen til dette her, mit er bare i sort og med sort ISP-hylde:

Det bruger jeg til cd og pre, også har jeg et modul magen til, bare i halv størrelse, og med 1 hylde på. Det skal effekten stå på. Jeg fik kun en enkelt hylde med, så jeg er selv lige ved at bikse 2 sammen, til pre og effekt. Har fået skåret 2 stykker MDF 19 mm., som jeg er ved at male sort. Så må det var fint indtil videre, de originale hylder koster sgu fra knap 500 kr. stykket og op.... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hov...glemte lige byttehandlen.....det er en anden forforstærker jeg skal prøve! En venlig sjællænder kigger forbi med en Holfi Pre NB2 SE, som skulle være opgraderet og med nye batterier. Så den er jeg da spændt på at høre, håber den måske er en lille smule mere musikalsk....
Men det er som sagt, først på næste søndag det sker.... 
|
|
|
Det vil jeg tro den er.
Holfi og Dali passer jo efter sigende rigtig fint sammen.
Så det bliver spændende. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Ja, det er osse det, som jeg håber på.....er spændt på, at se og høre den.... 
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 'Helicon-broder'
Jeg er da også spændt på at høre, hvad du syntes om den - jeg selv har lige købt en NB1 S.E. - og det lyder meget lovende, så nu venter jeg endnu mere spændt på Holfi Xandra MP1 samt Tara Labs Air 2 signalkablerne
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "Broder Helicon".... 
Jeg er osse selv lidt spændt, det skal da ikke være nogen hemmelighed!
Det lyder da fedt med din nye cd, nogle fede grejer du efterhånden har fået skrabet dig sammen..... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt, har bare ikke fået taget billeder af det endnu.....desværre.... 
Har fået nye hylder på møblerne, men ikke de originale Audiomagic. Har jo ISP-hylden til cd'en, men manglede 2 mere, og de originale koster ca. 500 kr. pr. stk. i sort, og knap 1000 kr. i kirsebær!
Så jeg købte en limtræs-bordplade i 26 mm. Nyatoh-træ, og fik skåret nogle hylder i den rette størrelse (fik faktisk 3 stk. ud af pladen, så har en reserve osse). De har har så fået noget rustik-olie, og det ser sgu godt ud, efter min mening selvfølgelig......og til 900 kr. sammenlagt med olie og det hele. Det spiller....
Har osse lige fået Holfi Pre NB2 SE'ern ind ad døren, for en lille times tid siden. Byttede med min Classé, og sælger var så flink, at køre helt fra Sjælland......så han og damen har da et stykke vej hjemad nu her.... 
Skal nok få taget lidt billeder, og skrive lidt om, hvad jeg synes om Holfi'en.... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Så er der sket lidt, har bare ikke fået taget billeder af det endnu.....desværre.... 
Har fået nye hylder på møblerne, men ikke de originale Audiomagic. Har jo ISP-hylden til cd'en, men manglede 2 mere, og de originale koster ca. 500 kr. pr. stk. i sort, og knap 1000 kr. i kirsebær!
Så jeg købte en limtræs-bordplade i 26 mm. Nyatoh-træ, og fik skåret nogle hylder i den rette størrelse (fik faktisk 3 stk. ud af pladen, så har en reserve osse). De har har så fået noget rustik-olie, og det ser sgu godt ud, efter min mening selvfølgelig......og til 900 kr. sammenlagt med olie og det hele. Det spiller....
Har osse lige fået Holfi Pre NB2 SE'ern ind ad døren, for en lille times tid siden. Byttede med min Classé, og sælger var så flink, at køre helt fra Sjælland......så han og damen har da et stykke vej hjemad nu her.... 
Skal nok få taget lidt billeder, og skrive lidt om, hvad jeg synes om Holfi'en.... 
|
|
|
Lyder spændende, Brian.
Dali Helicon og Holfi er bestemt et godt match. Det skal du nok blive glad for. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak Brian.....det er såmænd osse det, som jeg satser på.....
Nu får den lige lov til, at stå og lade batterierne op, så skal der lyttes lidt mere i morgen..... 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa i smilets by
Så sker der noget igen , sygdommen hifiditis skifteuddis har ramt Dumbo
Som Brian7500 skriver så er disse to mærker et godt match. Skal du også skifte din effekt til Holfi? (altså med tiden). Er den i sort eller kirsebær?
Flot møbel, glæder mig til billederne. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 'Helicon & Holfi broder'
STORT TILLYKKE... med det nye familiemedlem ... det næste blir vel en Holfi Power NB250 eller en Holfi Power 150 ... du gør vel ikke noget halvt
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 05:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak begge to....
Og ja.....jeg har det sidste stykke tid, været pænt ramt af "hifiditis skifteuddis"....!!!!!!!! Men det er jo sjovt at prøve lidt nyt, og når det så næsten heller ikke koster noget at skifte, så er det jo endnu sjovere.... 
Holfi'en er med sort træ-front, og jeg vil da ikke afvise, at den en dag får selskab af en Holfi effekt med muskler. Sådan en NB 250 var nok ikke værst.....men de er jo ikke ligefrem helt billige....!!! Så der kommer nok ikke til, at ske det helt store lige foreløbeligt.......måske vil jeg lege lidt net-kabler......men det må tiden vise.
Skal nok prøve at skaffe et kamera en af dagene...... 
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H & H broder...
Så lige på markedspladsen, at der der er en Holfi Power NB3 S.E. til salg i Midtjylland for 6500,- ... det var måske noget...? han kunne sikkert lokkes til Århus for en demo... - det er vist også NB2 & NB3 som er anmeldt her på forumet..
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj "H & H"-broder....
Jeg kender den ikke lige så godt, men den kunne da være sjov at prøve.......eller bare en af deres andre modeller, for den sags skyld..... 
Men vil lige se fremtiden an nu her, tror de net-kabler skal prøves først. Men tak for oplysningen ellers.... 
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Jeg kom fint tilbage til Djævleøen og sidder nu og nyder Classé'en. Jeg synes den gør det noget bedre i mit setup, end Holfi'en gjorde det. Det er primært bunden, som var et problem, men det er der rettet op på nu (der er jo nogen, der ikke har fået sig sådan en lækker sub, som du har . Den "øverste del" af Holfi'en var jeg udemærket tilfreds med.
Håber at Holfi'en har givet dig musikaliten tilbage, dét gør den nemlig ret godt.
Igen mange tak for en god byttehandel.
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Christian,
Og selv tak da, det var en fornøjelse at bytte med dig.... 
Bare ærgeligt, at besøget ikke var længere.....tror da det kunne have været meget hyggeligt, at sidde og lytte lidt mere og udveksle lidt røvere.... 
Fedt at høre du er tilfreds, så har der jo været gevinst. Jeg har ikke fået hørt vildt meget musik, men savner ikke Classé'en...endnu i hvert fald. Sjovt nok, så synes jeg næsten bassen virker dybere nu her.....men det er måske bare indbildning! Jeg er bestemt osse godt tilfreds indtil videre....
Mvh. Brian
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Ja, det var lidt kedeligt det blev så knapt - jeg ville meget gerne have lyttet ordenligt til dit lækre anlæg, selvom et par enkelte numre hurtigt viste formatet! 
Du må endelig sige til, hvis du komme forbi København, så giver jeg et par øl (skylder vist også efter den vejvisning ).
Det er sjovt som en forforstærker kan gøre så meget: vi har relativt identiske anlæg, men alligevel gør det en stor (tilsyneladende positiv i begge tilfælde)forskel at skifte om på Holfi og Classé.
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hejsa igen....
Jeg siger mange tak for de pæne ord om grejet, det varmer jo altid....
Og du skylder da bestemt ingen øl mester, du kørte jo hele vejen frem og tilbage!!! Det synes jeg sgu var fornemt.... 
Har fået lyttet lidt mere nu her, og den virker lidt varmere i lyden, og lidt mere musikalsk. Og det uden at jeg savner noget i bunden overhovedet.....men som du selv skriver, så har jeg jo osse Hr. Velodyne koblet på.....og han gør jo osse sit..... 
Så alt i alt, er jeg bestemt godt tilfreds. Men om Meridian'en blir skiftet ud, ved jeg ikke. Der skal noget til, at vippe den af pinden synes jeg. Men det ved du jo osse selv.... 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Kommer der ikke snart billeder? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det håber jeg sgu....men har ikke selv noget digital-kamera, og de venner som har, er alle sammen på ferie.... 
Men den gamle skulle komme hjem fra ferie, så jeg regner med at hugge hans, så snart han kommer hjem..... 
Tro mig, skal nok sørge for dem så snart som muligt.....
|
| Til top |
|
| |