| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
En del af et godt hifi anlæg er et digitalkamera . De kan købes for meget små penge og så er man ikke afhængig af andre, hvilket er ret dejligt __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så sandt som det er sagt Henrik.....det må helt bestemt være min næste investering....
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg sgu endeligt taget nogle billeder.....håber de kan bruges? Beklager de "blanke" felter på væggen, det må være gen-skin fra blitzen....
Men det ser altså sådan her ud for tiden :

That's All Folks.... 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fanme i orden, meget gennemført.
Jeg er helt tosset med dit rack hvordan er det bygget? At den trekantede metal plade går helt tilbage til det sidste ben? og står træpladen så på spikes?
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CRC1,
Det er præcist sådan det er opbygget, at trekanten går tilbage til det bageste ben, og hver plade/hylde hviler på 5 spikes hver....
Er osse selv glad for dem, synes det har pyntet meget i setup'et.... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig rigtig flot ud Brian.
Men et lille spørgsmål. Står det sådan altid, eller rykker du på højttalerne, når du lytter? Jeg tænker bare på, at det ser ud til, at de står rimelig tæt sammen. Har du prøvet at give dem mere plads?
Bare en tanke.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
De står altid sådan her, de står vel med ca. 2,5 m. afstand. Dette gør de fordi, at jeg ikke selv sidder meget længere væk, også primært fordi, at den højre højtaler ikke skal stå for tæt opad sidevæggen.
Men det er jo selvfølgelig gratis at eksperimentere lidt med det, så det vil jeg da prøve i morgen tror jeg..... 
Ellers tak for de pæne ord.... 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ekstremt det virkelig et stilet rack, jeg har lige været lidt rundt og kigge lidt, det koster godt nok lidt ikk.
Det kunne godt nok være spændende at prøve at lave noget lign. selv. Der må jeg indrømme at jeg nærmest er blevet forelsket i det! Hvor bredt er det? det ser ud til at fylde lidt, og lejer lidt med ideen om tre ved siden af hinanden... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Det ser sku godt ud. Jeg ser at der er forskellige plader som dit hardware står på. Er det med vilje?
Som Brian7500 skriver så syntes jeg også at de står meget tæt på hinannen. Audiovision i Skive lavede min udmåling og de siger 72 cm. til sidevæggen - 120 cm. til bagvæg målt fra diskantens center. Disse mål er til mit rum og holder nok ikke helt for dit rum, men jeg tror helt sikkert at du kan vinde en del i lyden med en anden opstilling.
Jeg er klar over at du ikke kan have det stående sådan hele tiden grundet døren, men når der virkelig lyttes så er det måske en god idé. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må slutte mig til de andre jeg fik også lavet en udmåling af Audiovision, og det har godt nok hjulpet meget! Man kan virkelig hører stereoperspektivet!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens....
Jeg vil da bestemt prøve at eksperimentere lidt med dem......det gør jo ikke noget, hvis der kan hentes lidt mere vellyd ud af dem.... 
Mht. pladerne, så har jeg jo skrevet tidligere, at jeg "kun" fik en ISP-hylde med. Og derfor er de andre plader nogle jeg selv har fået lavet. De originale hylder er pænt dyre, så derfor købte jeg en bordplade og fik skåret 3 hylder til det sidste grej. En hver til pre og power, plus en til xbox'en under racket (fik alligevel 3 ud af pladen, så kunne jo ligeså godt benytte den sidste osse).
Så derfor er de ikke ens alle sammen, det er jo som sagt kun den øverste som er en original Audiomagic.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1:
Jeg gir dig lige nogle mål i morgen, er nemlig på vej i seng nu her....
Kunne være spændende, om du selv kunne lave noget lignende.... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CRC1,
Jag har da vist helt glemt, at jeg lovede dig nogle mål på mine møbler! 
Har lige været igang, og de måler ca. 65 cm. i dybden, og er ca. 69 cm. brede. Hver hylde er 56 dyb, og 52 cm. bred. Og hvert rør har en diameter på ca. 8 cm.....
Håber det kunne bruges, og beklager forsinkelsen.... 
Ellers er der ikke sket noget nyt her i hytten, men har vist osse købt rigelig i foråret! Nu nyder jeg bare musikken, og det er jo osse dejligt.... 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okau jamen jeg takker bukker og skraber! Nu må se hvilken slags rack det blir jeg har lidt forskelligt i tankerne, selvom jeg stadig har et godt øje til det audio magig, det er sgu lækkert! jeg har sat en god smede ven på opgaven så det skal nok blive godt, når vi finder ud af hvad det præcis skal være!
Jamen man kan jo hellere ikke blive ved med at invisterer vel? man kan godt mærke det lidt i baglommen.... Nu venter jeg kun på mit store trin kommer hjem så jeg kan kører fuldt 5.1 igen, tjah måske 5.2 hvem ved?
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Så fik jeg sgu endeligt taget nogle billeder.....håber de kan bruges? Beklager de "blanke" felter på væggen, det må være gen-skin fra blitzen....
Men det ser altså sådan her ud for tiden :

That's All Folks.... 
|
|
|
Hej.
Damn det er jo blevet om end endnu mere lækkert at se på, det rack er også rigtigt flot....
Er den ikke for voldsom den SUB? eller er det til at indstille sig fra??
Syns lige du skal se det her SS Setup, når nu du overvejer det :
http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41682& whichpage=1
Der er da også lidt Meridian på hylderne 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1:
Ja, det blir spændende at se, hvad du finder på mht. rack. Er nu pænt glad for mine, synes sgu osse de ser godt ud....
Bjørn B:
Et lækkert setup der Bjørn B., der er sgu for nogle kroner. Det er vist osse noget af det nye Meridian, som ikke er til at røre for "menneske"-penge!!! 
Og jo, sub'en kan godt være pænt voldsom! Har indstillet den, så den spiller fra 40 Hz og ned, og volume'en bagpå er kun skruet 1/4 op.....ellers er den for voldsom! Spiller nu osse nogen gange uden sub, men til lidt fest i gaden og film, er den sgu rar at have på.... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa....
Så er der sket lidt nyt, omend det er i småtings-afdelingen.....
Har hørt efter hvad Henrik300 sagde (er jeg ikke dygtig?), og har fået mig et digital-kamera......dog et billigt et, men det virker da!
Og som billederne viser, har jeg fået lavet nye top-plader til mine standere (igen en god idé fra Henrik300), så de passer til udformningen på mine Dali. En af min brors venner er nemlig smed, så han fik lige bikset sådan 2 i rustfrit stål. Overvejer om jeg skal male dem, men indtil videre står de bare "rå". En stor tak til "Mikkel Smed".... 

Synes selv det ser ret godt ud..... 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA det ser ret godt ud.. lækkert arbejde fra ham 'mikkel-smed' ..
det vil vi (bjarkenr og jeg ) helt sikkert også bruge når vores stander skal laves.. custom-made stander
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Witzel,
Ja, det pynter sgu lidt......og gir det et lidt mere specielt præg.... 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hejsa....
Så er der sket lidt nyt, omend det er i småtings-afdelingen.....
Har hørt efter hvad Henrik300 sagde (er jeg ikke dygtig?), og har fået mig et digital-kamera......dog et billigt et, men det virker da!
Og som billederne viser, har jeg fået lavet nye top-plader til mine standere (igen en god idé fra Henrik300), så de passer til udformningen på mine Dali. En af min brors venner er nemlig smed, så han fik lige bikset sådan 2 i rustfrit stål. Overvejer om jeg skal male dem, men indtil videre står de bare "rå". En stor tak til "Mikkel Smed".... 

Synes selv det ser ret godt ud..... 
|
|
|
Det ser sgu godt ud, mester - prikken over i´et __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |