Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s Gejl! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 65
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Helt i orden Bent....

Forresten....den er jo ikke så stor, og heller ikke så tung (5 kg). Så den kunne jo snildt tages med op til dig, hvis det skulle have interesse. Men det kan vi jo lige se på....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Det takker jeg også ja til; men find lige ud af først hvor besværlig sådan en fætter er at sætte op, for jeg var i Fona Østergade og de havde en 561 demo; men han var ikke meget for (pænt sagt) at låne mig den med hjem for det var alt for besværlig med opsættningen?

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

He he....

Ja, det må vi lige se på. Har godt nok læst, at de ikke er helt nemme at sætte op! Vi kigger på det Bent, hvis jeg får den hjem....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Halloooooooooooooooooooooooo Brian

Det ser sku spændende ud. Og ja det flotte tv bør have en god SS. Har ikke hørt, men som du skriver så er der gode anmeldelser på nettet.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

He he....

Nu har jeg fået læst lidt om den 565, og det lader til at "de kloge" anbefaler nummeret nyere, altså 568! Så jeg er kommet til i tvivl, for har læst på "The Hitchhikers guide to Meridian", at den skulle være lidt langsom. Og den første udgave af 565'ern kom osse frem i 1994, så er lidt i tvivl nu her....

Så gode råd og foreslag modtages med kyshånd....

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg jo ikke SS mand, men der er sket en masse de sidste 11 år så mon ikke det ville være klogere at vælge en nyere model.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 August 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

He he....

Nu har jeg fået læst lidt om den 565, og det lader til at "de kloge" anbefaler nummeret nyere, altså 568! Så jeg er kommet til i tvivl, for har læst på "The Hitchhikers guide to Meridian", at den skulle være lidt langsom. Og den første udgave af 565'ern kom osse frem i 1994, så er lidt i tvivl nu her....

Så gode råd og foreslag modtages med kyshånd....

Okay.

Hvis modellen er så gammel er det vel fair at mene, at den måske ikke er helt tidsvarende.

Men hvis du ikke partout skal have de sidste nye surround features og den er god i 2-kanals og selvfølgelig i god stand, så behøver modellens alder vel ikke at være en hindring.

Jeg synes da du skal prøve den.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 27 August 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hvor god er den i stereo ift. din Holfi ??
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Det skal lige siges, at den skulle være opdateret med selvfølgelig både DD og DTS i 7.1. Men har bare læst om lidt små-ting på nettet.....så derfor jeg er lidt i tvivl nu her....

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål Lars....ved det faktisk ikke? Men Meridian's processorer går for at være vellydende, osse i stereo....

Men er jo sådan set godt tilfreds med Holfi'en nu her....

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Nå Brian, det er jo så nemt at sige at du skal følge dine egne ører men...

Hvis jeg skulle vælge SS igen gennem en forforstærker ville Meridian være på den korte liste. De er "kendt" for at være svære at sætte op, men som du skriver skal det kun gøres en gang.

Hvis jeg var dig ville jeg tage valget udfra hvordan den gør det i stereo. Det kommer selvfølgelig an på dine prioriteter. Personligt har jeg det sådanne, at stereo skal være tip top, hvor surround skal være OK. Det er svært at få det hele, men synes selv jeg er kommet stykke med en forforstærker med 5.1 input (via phonostik) -- Holfi laver faktisk også sådanne en.

Du blev nok ikke "klogere" og det er et svært valg.

Endeligt synes jeg Meridian ser hammer flot ud. Et effekttrin mere og et par Helicon'er mere, så har du et killer-look set-up!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet Lars,

Ja, der er lidt at tænke over. Har skrevet til Knudsen herinde, som skulle vide en hel del om Meridian. Bare for at høre lidt om den, for er den "out-datet", vil jeg nok hellere spare lidt sammen til nummeret nyere....hvis det altså ender med SS?

Og ja, hører jo osse helt klart mest musik, så det er osse der, jeg synes den skal performe bedst. Det kan vi ikke blive uenige om.....

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
men synes selv jeg er kommet stykke med en forforstærker med 5.1 input (via phonostik)

Fordelen ved det er, at når der kommer en ny SS-standard (og det gør det snart), så skal man have ny afspiller og så køber man "bare" en med dekoder i og så er man fuldt opdateret igen.

Jeg ved ikke om Meridian laver flere opdateringer til den omtalte pre?

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen Lars,

Jeg kan godt følge dig der, det lyder faktisk ikke helt tosset. Tror jeg dropper den anden, for synes ikke kun jeg hører positivt om den. Jo, lyden skulle være god, når det hele virker! Den siges at være for langsom og gammel i opbygning, så tror jeg finder på noget andet. Det blir jo osse dyrt med en helicon-center, og bag-højtalere.....

Så enten gør jeg nok som dig, eller så vil jeg prøve at spare sammen til et rigtig fedt effekt-trin. Tror sådan en BAT VK 75 ville være fed til mine Dali'er.....  Men det ligger vist lidt ude i fremtiden.....

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Strengt nok Dumbo, nu troede jeg lige, nå pyt jeg må en tur i Fona, vi finder jo nok et el. andet der lige kræve en hifi møde

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg beklager sgu Bent....håber du tilgir mig....

Mon ikke vi kan mødes en anden god gang, har faktisk tænkt mig at invitere interesserede til en lytte-aften hos mig? Så mon ikke vi kan arrangere noget.....

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 August 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Ja, jeg beklager sgu Bent....håber du tilgir mig....

Mon ikke vi kan mødes en anden god gang, har faktisk tænkt mig at invitere interesserede til en lytte-aften hos mig? Så mon ikke vi kan arrangere noget.....

Det kunne jeg godt være interesseret i. jeg har endnu ikke hørt de Helicon under gode omstændigheder. Til messen i kbh for 1½ år siden, blev jeg slemt skuffet.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jamen du er da velkommen Witzel....ingen tvivl om det.....

Så må vi jo se, om de efterlader et bedre indtryk her....

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Nå....

Nu har jeg skrevet en del med Knudsen herinde fra, som tilsyneladende ved en hel del om Meridian. Og han har forklaret en del ting osv., så jeg tror sgu jeg bytter alligevel....

Den skulle være rigtig god i stereo, og måske er det ikke lige den nyeste hvad angår snurre-rundt-lyden, men den skulle ikke være helt tabt bag en båd. Og jeg har fået lavet en god aftale med sælger......så den skulle gerne komme engang i morgen....

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jammen Brian dog, tillykke og vi er mange der glæder os til at se den.

<< Forrige Side af 65 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes