| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Nå....
Nu har jeg skrevet en del med Knudsen herinde fra, som tilsyneladende ved en hel del om Meridian. Og han har forklaret en del ting osv., så jeg tror sgu jeg bytter alligevel.... 
Den skulle være rigtig god i stereo, og måske er det ikke lige den nyeste hvad angår snurre-rundt-lyden, men den skulle ikke være helt tabt bag en båd. Og jeg har fået lavet en god aftale med sælger......så den skulle gerne komme engang i morgen.... 
|
|
|
Okay.
Det havde jeg sgu ikke forventet.
På forhånd tillykke med den.
Jeg glæder mig til at se den og håber du må blive glad for den. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Nå....
Nu har jeg skrevet en del med Knudsen herinde fra, som tilsyneladende ved en hel del om Meridian. Og han har forklaret en del ting osv., så jeg tror sgu jeg bytter alligevel.... 
Den skulle være rigtig god i stereo, og måske er det ikke lige den nyeste hvad angår snurre-rundt-lyden, men den skulle ikke være helt tabt bag en båd. Og jeg har fået lavet en god aftale med sælger......så den skulle gerne komme engang i morgen.... 
|
|
|
Det lyder godt, champ - så er der snart lyttetid igen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dumbo
Godt gået, tillykke med den, har du tænkt over hvad den skal køre med i snurrelyd.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Brian, nu går jagten ind...
Tilykke!
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud!
Sjovt,din meridian 557 ejede jeg i 2001-2002 den har osse varet ejer af jan nielsen fra hifi og elektronik (det var ham der modificerede hojtt terminalerne).Standart udgaven har plastik terminaler.
Der kan man bare se...
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....der sker lidt herinde mens man er til festuge.... 
Jeg skal mødes med sælger på Sjælland i morgen, så tager færgen til Odden. Har fået digicam nu jo, så regner med at skyde lidt billeder....
Også skulle de gerne være her i morgen aften engang.... 
Og til Bent: Nu ligger det nok et pænt stykke ud i fremtiden, men vil gerne have den matchende center selvfølgelig, selvom den er pænt dyr (12 K). Hvad angår baghøjtalere, har jeg tænkt lidt på den mindre Suite-serie. Der findes nogle fede nogle til 5 K for et sæt. De matchende Helicon koster jo 16 K som mine 300'ere.... 
Og til at drive dem, er drømmen nok 2 stk. Meridian 556. Det er et effekt-trin i ½ størrelse af det jeg har i forvejen. 800 VA strømforsyning, og 2 x 100 watt. En til baghøjtalerne, og en til bi-amping af centeren....jo jo, jeg har sgu "store" drømme kan i nok høre.... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder af de ting jeg nu drømmer om at tilføje:
Dali Helicon C200:

Dali Suite R0.8:

Meridian 556:

Ja ja....man har jo lov at drømme lidt.... 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, det er jo drømmene man lever på og af
rigtig nice pics der . Det er jo snart jul __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he....ja, god idé igen der Henrik....
Kan jo ligeså godt begynde, at dele ønskesedlerne ud til folk nu her....så kan de osse nå at spare lidt sammen.... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu godt nok at have drømme, Brian.
Uden dem var det hele vel nok knap så sjovt.
Meeen.... Du har jo altså allewrede et fedt anlæg som du kan være stolt af.
Men jeg kender det, det der med drømmene. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....
Ja, man skal have lov at have lidt drømme engang imellem, glad for at høre jeg ikke er den eneste!!!
Og jo tak.....er skam osse godt tilfreds med det, ikke de store klager herfra..... 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Udfra egen erfaring synes jeg du skal forsøge dig med bagHT, før du bruger penge på en center. Hos mig var en center uden den store betydning (på nær lydtryks-mæssigt). Det vil samtidig spare dig en effektforstærker og så er det hele lige pludselig mere økonomisk overkommeligt.
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er til dels enig med L.B.
Dog må jeg sige at ud fra min erfaring kan en center kun undværes hvis man kun sidder i sweetspot, alle udenfor sweetspot vil have stor glæde af en god center. __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chevy skrev:
|
Jeg er til dels enig med L.B.
Dog må jeg sige at ud fra min erfaring kan en center kun undværes hvis man kun sidder i sweetspot, alle udenfor sweetspot vil have stor glæde af en god center. |
|
|
Jamen så er jeg også enig 
Hvis man sidder skævt for sweet-spot rykkes lydbilledet. I mit tilfælde er det sjældent (eller aldrig) at der sidder nogen helt skævt og dem der sidder lidt skævt er for det meste ikke så kritiske.
Far har jo sweet-spot 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den landet...!!!
Turen frem og tilbage gik godt, og sælger virkede som en fin fyr. Vi fik byttet det vi skulle, også på færgen hjemad igen.
Vel hjemme igen, måtte jeg lige bytte rundt på mine 2 møbler (igen!). For pre-out sidder selvfølgelig modsat af Holfi'en, så kablet kan ikke rigtig nå ordentligt! Har så lige fået den sat til, men kan jo ikke rigtig skrue op nu her! Og den er godt nok avanceret, skal vist lige have læst lidt i de 3 manualer.... 
Men øh....der kommer selvfølgelig billeder på et tidspunkt, og lidt mere om lyden.... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Så er den landet...!!!
Turen frem og tilbage gik, og sælger virkede som en fin fyr. Vi fik byttet det vi skulle, også på færgen hjemad igen.
Vel hjemme igen, måtte jeg lige bytte rundt på mine 2 møbler (igen!). For pre-out sidder selvfølgelig modsat af Holfi'en, så kablet kan ikke rigtig nå ordentligt! Har så lige fået den sat til, men kan jo ikke rigtig skrue op nu her! Og den er godt nok avanceret, skal vist lige have læst lidt i de 3 manualer.... 
Men øh....der kommer selvfølgelig billeder på et tidspunkt, og lidt mere om lyden.... 
|
|
|
Spændende. Det glæder vi os til
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Så er den landet...!!!
Turen frem og tilbage gik godt, og sælger virkede som en fin fyr. Vi fik byttet det vi skulle, også på færgen hjemad igen.
|
|
|
Nice Brian, vi glæder os til at høre om den og ikke mindst se den. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den lille ny 
Er meget spændt på at høre om dine erfaringer, som du selv skriver er det jo ikke en der er så mange her inde der har (hvis der er andre?).
Jeg hoppede selv på en "forældet" surround-forforstærker tidligere i år og har ikke fortrudt et sekund. Så længe man har DD og DTS er man altså godt dækket ind på film siden og også når det gælder musik dvd'er og samtidig har man så mulighed for at få en god stereogengivelse.
En mulighed for dig når det gælder baghøjttalere kunne måske være de nye Dali Ikon, de har jo også bånddiskant, til gengæld matcher udseendet selvfølgelig ikke så godt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge,
Har desværre arbejdet meget, siden jeg fik den hentet i onsdags. Så har ikke fået lyttet så meget, men lidt er det da blevet til. Og har osse fået den sat nogenlunde op, skal dog lege lidt endnu med den. Som det er sat op nu, så skærer jeg den nederste bas af Dali'erne, skal bare lige prøve at lege lidt med delefrekvensen, som står på 80 Hz nu.
Så er Holfi'en klar til afgang:

Lidt tomt på hylden:

De "nye" sager :

Så står den der endelig og spiller:

Og det rigtig fine Taralabs RSC Air Digital 75-kabel som var en del af handlen:

Skal nok få lidt lagt flere billeder ind, og få skrevet lidt om lyden osse. Men det blir nok først på søndag. Skal jo ind og kigge på festugen i aften.... 
Indtil videre er jeg dog bestemt ikke skuffet, lyden er meget klar, ren og detaljeret. Kører pt. digitalt fra Sony'en og ned i Meridian'en. Selvfølgelig skal de analoge indgange osse prøves, for at sammenligne. Men forhåbentlig mere om det på søndag.... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud Brian.
Der der TaraLabs Air kabler er rigtig fede.
Er spændt på at høre og se mere.
Men hvor er den dog lille den Meridian. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |