| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er nok rigtigt......men er da lidt spændt på, om jeg kan høre noget "bare" med kablerne. Har dem et par dage til at lytte.....så nu må vi se....
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå....
Nu har jeg fået lyttet lidt, sammen med en god veninde. Og vi har skiftet lidt rundt mellem netkablerne, og her til sidst primært lyttet til lidt akustisk Tim Christensen. Og der er altså forskel, det mener vi begge 2 at kunne høre i hvert fald. Har dog ikke lavet "blind-test", men alligevel....
Lyden forekommer lidt mere rolig, og i nummeret "How Far You Go" lyder han knap så....."skrigende". Det er som om det hele er lidt mere afbalanceret....
Så mon ikke det er en god investering engang i fremtiden? Hvad er jeres andres mening om dem, hvis i altså har prøvet dem?
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med din nyeste "beboer".
Jeg håber du bliver rigtig glad for den - den har jo MANGE år tilbage endnu i kraft af at den både har AC3/DD og DTS - disse 2 standarder går ikke lige af mode de næste MANGE år...!
Hvordan gik det med "setup" af den - syntes du det var svært...? Nej vel... 
Det lyder også rigtig godt at du er glad for lyden... jeg tror du vil blive gladere for den med tiden når du venner dig til den nye "sound" - skal jeg karakteriserer meridian så er det udstyr man ikke bliver lytte-træt af... en yderst vigtig detalje som jeg mener HIFI skal ha'
Mvh Knudsen
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Knudsen,
Og tak for hjælpen, uden dig havde den sgu nok ikke stået her....
Setup gik rimeligt, har dog valgt at køre med "små" fronter, og skærer derfor den nederste bas af dem, og sender det til sub'en. Men det lyder sgu fedt, og synes netop heller ikke man blir lyttetræt af det. Lyden er ren og klar, uden at være for skarp. Så det er skam ikke helt tosset.... 
Og forresten, tak til HFK i Nørregade for lån af Supra-kabler.... 
Edit: Har sat det op som type:0 og D layout. Overvejer om jeg kan køre det som B layout, altså som store fronter og centre sub? Hvad tror du Knudsen?
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hej Knudsen,
Og tak for hjælpen, uden dig havde den sgu nok ikke stået her....
|
|
|
Velbekomme... 
dumbo skrev:
|
Setup gik rimeligt, har dog valgt at køre med "små" fronter, og skærer derfor den nederste bas af dem, og sender det til sub'en. |
|
|
Du kan også vælge at sætte dine front HT til large - og hvis du så vælger "Stereo" istedet for "Direct", så kommer SUB'en også med... Så kan du nemt skifte med fjernbetjæningen imelem at have sub (stereo) og køre uden sub (direct)...!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.....
Det må jeg lige prøve at lege lidt med så.... 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 05:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Nå....
Nu har jeg fået lyttet lidt, sammen med en god veninde. Og vi har skiftet lidt rundt mellem netkablerne, og her til sidst primært lyttet til lidt akustisk Tim Christensen. Og der er altså forskel, det mener vi begge 2 at kunne høre i hvert fald. Har dog ikke lavet "blind-test", men alligevel....
Lyden forekommer lidt mere rolig, og i nummeret "How Far You Go" lyder han knap så....."skrigende". Det er som om det hele er lidt mere afbalanceret....
Så mon ikke det er en god investering engang i fremtiden? Hvad er jeres andres mening om dem, hvis i altså har prøvet dem?
|
|
|
Hej Brian,
Mine oplevelser med Supra er meget som dine rent lyttemæssigt. Ikke den vilde forskel, men en svær forskel at leve uden når først det er prøvet. Jeg troede iøvrigt ikke at HFK solgte Supra?
Jo flere steder du får det på, jo bedre og samtidig sikrer du enhver form for indstråling grundet den kraftige skærm.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars,
Ja....i starten syntes jeg ikke der var nogen forskel, men da jeg så skiftede lidt frem og tilbage.....ja, så skete der jo ting og sager. Ikke noget mega-voldsomt, men nok til at jeg kunne høre det......og veninden osse, som ellers ikke "tror" på sådan noget med kabler osv!!!
HFK har dem måske heller ikke i sortimentet, men de skaffer det meste hjem. Det fik jeg da i hvert fald af vide.....
Jeg lånte som sagt 2 sæt, og "smed" dem på pre og effekt. Min cd kører med fast ledning, så den kan ikke skiftes, med mindre man får lavet den om selvfølgelig. Men overvejer et sæt til sub'en osse....evt!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....
I er sgu hurtige herinde.... 
Og ja, det er såmænd min. Hvorfor....tjaa....er såmænd ikke utilfreds med den eller noget, men tror aldrig jeg får et snurre-rundt-setup!!! Vil hellere bruge pengene på ren stereo-lyd, er jeg kommet frem til, og har nu sat det meste til salg. Kunne godt tænke mig at prøve en "rigtig" high-end effekt-forstærker.....men nu må vi se hvad der sker.... 
Edit: Det er muligt at folk synes jeg er åndssvag, at jeg sådan skifter ud så tit. Men jeg synes sgu det er sjovt, at prøve lidt forskelligt, og har det fint med det. Så nu skal der ske noget helt andet, Dali'erne og Sony'en blir dog stående... 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
He he....
Og ja, det er såmænd min. Hvorfor....tjaa....er såmænd ikke utilfreds med den eller noget, men tror aldrig jeg får et snurre-rundt-setup!!! Vil hellere bruge pengene på ren stereo-lyd, er jeg kommet frem til, og har nu sat det meste til salg. Kunne godt tænke mig at prøve en "rigtig" high-end effekt-forstærker.....men nu må vi se hvad der sker.... 
Edit: Det er muligt at folk synes jeg er åndssvag, at jeg sådan skifter ud så tit. Men jeg synes sgu det er sjovt, at prøve lidt forskelligt, og har det fint med det. Så nu skal der ske noget helt andet, Dali'erne og Sony'en blir dog stående... 
|
|
|
Hej Brian.
Ja jeg har da også undret mig over at se dine ting til salg, men sådan er det jo med det S¤#%&¤ HiFi 
Kan du komme nærmere ind på hvad du går og tænker på som erstatning ?
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn,
Ja....folk undrer sig nok, og det er såmænd heller ikke fordi jeg utilfreds med grejets lyd. Overhovedet ikke.....det spiller sgu godt synes jeg! Savner måske lidt af det design-mæssige.....men det er nu ikke derfor....synes bare det er p***e-sjovt at få noget nyt på hylderne.... 
Men ja, jeg kan da komme fortælle lidt, hvad jeg går og drømmer om. Jeg har planer om at sælge sub, og begge Meridian (plus kabler!), også sparer sammen til et godt effekttrin som sagt......det kunne være i stil med ML 332, BAT VK 75 eller måske noget helt 3.....hvad der nu blir råd til, og kommer til salg!
Vil i starten "bare" køre direkte fra Sony'en, ved godt det ikke er optimalt, men et eller andet sted skal man jo starte! Men som sagt, nu må vi se hvad der sker her i hytten.... 
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft det går hurtigt, Brian! 
Jeg synes det er fedt du får prøvet så meget - ville ønske jeg havde lidt mere tid til selv at lave nogle flere udskiftninger. Og en ML332 står bestemt også på min ønskeliste. Hvad med noget TacT rumkorektion? Det er da til at ffinde brugt til en fornuftig pris efterhånden.
Hvis jeg havde pengene, var jeg sgu kørt over efter den 557'er - ikke at én er for lidt til mine Diva'er, men det kunnne være spas at prøve med to.
Held og lykke med salget!
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
He he....
|
|
|
Du skifter da simpelthen mening som vi andre skifter noget andet Dumbo.
Ingen surround alligevel.
Hvad vil du så nu? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Brian7500: Ja, fik jo købt den 565 hjem, med det formål måske at lave surround. Men øhh....har tænkt lidt over sagerne, og de matchende Helicon-højtalere er sgu dyre, og de penge kan jo i stedet bruges på at forbedre stereo'en. Så det vil jeg satse på igen.....
Om jeg skifter mening hurtigere end i skifter noget andet, tjaa.....har da kun haft snurre-rundt i tankerne denne ene gang! Men ok....så'n er jeg jo bare.... 
John Doe: Takker! Synes jo bare det er sjovt, og det er jo det fede ved det hele. Hvis man ikke morer sig og hygger sig, så er det sgu ikke så fedt! Og man får jo nogle fede erfaringer med det, og snakker med nogle hyggelige mennesker når man køber/bytter/sælger....som f.eks dig selv... 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart med en der skifter mere end mig  ...go for it!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Lars.....endelig én der er ligesom mig....
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kender godt til det med at skifte og ja det er sjovt at få nyt legetøj også selvom det er brugt 
Sad lige og regnede på det, men hvis vi tager udgangspunkt i 1. januar 2000 så har jeg i den periode haft 2 forskellige sæt fronthøjttalere, 2 forskellige center og 2 forskellige baghøjttaler. Jeg har haft 3 recievere, 3 forskellige 2-kanals effektforstærkere + 2 lånte, en 3-kanals effekt, en 4-kanals effekt, en surround forforstærker, 2 dvd-afspillere, 5 cd afspillere + 2-3 lånte. Det eneste jeg har i mit anlæg, som også var der dengang, er min ældgamle subwoofer. Den eneste grund til at den ikke er skiftet ud er, ud over begrænset budget at jeg hele tiden har prioriteret andet højere.
Har ikke skiftet noget siden starten af året, men da min egen 2-kanals er deffekt lige nu, så låner jeg en anden og det tæller også lidt som en udskiftning  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da super cool du vil prøve så meget forskelligt... bare det ikke går ud over den tid man skal lytte til anlæget... så det kun går
Næste synd du ikke fik prøvet med en M500 CD transport... det spiller eddermame godt...!
Jeg glæder mig til at se hvad du finder på....!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....
Tak for det Knudsen......tror dog de fleste herinde har stemplet mig som gal!!! Men så'n er vi jo så forskellige..... 
Har en idé om hvor jeg vil henad nu, så må vi se om det lykkes.
Kan i øvrigt fortælle at effekttrinnet er solgt idag, og at sub'en nok osse er solgt. Den står og spiller sammen med min fars JM Lab Mini Utopia.....det lyder fandme fedt sammen.... 
Så nu skal jeg have fundet en MEGET billig forstærker, som midlertidig nød-løsning mens jeg sparer sammen.... 
|
| Til top |
|
| |