Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 11:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s Gejl! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 65
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej Brian, det ser bare rigtig godt ud, og lyden er sikkert også der efter, har aldrig hørt snell før, laves de egentlig stadigvæk?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hej Flex...

Tak for komplimenten...

Og ja....jeg synes bestemt det lyder godt. Glæder mig dog til, at få en lidt kraftigere forstærker på. Går alt som jeg gerne vil, så sker det måske i den nærmeste tid....

Snell Acoustics laver stadig højtalere, men jeg ved ikke om de blir importeret til DK mere? Disse her er solgt gennem hifi-klubben i 1990'erne.

Skulle du komme til Århus, er du selvfølgelig velkommen til en lytter...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hei jeg har selv Snell B type (har akkurat solgt dem, dvs de byttes ut i April).

Jeg har vært meeeget fornøyd med dem.

TIPS:

I Danmark tror jeg følgende forhandler har Snell:

Tekni-Fi, Kingosgade 17, DK-1818 Frederiksberg , Denmark.
Tel : +45 3325 0620. Fax : +45 3325 1576. E-mail : post at tekni-fi.dk

(billede slettet af moderator)

Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Uha takker mange gange for invitationen, kan være jeg tager dig på ordet! kan huske du engang havde JBL TI250, hvordan spiller de snell egentlig kontra JBL'erne?

B.E.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Flot setup, kan se det er musikken der stå øverst på menuen
Til top Vis B.E.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B.E.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

R.H. : Jeg er også meget fornøjet med mine...

B.E. : Tak for komplimenten, altid dejligt med lidt ros...

Flex/Brian : Du skal være mere end velkommen, så du må bestemt gerne tage mig på ordet!!!

Det er lidt svært at beskrive forskellen, for jeg spillede på 2 vidt forskellige setup's, og det er efterhånden også et stykke tid siden jeg havde JBL'erne. Men skal jeg komme med noget, så tror jeg ar Snell'erne her går lidt dybere i bassen. Og selvom de også benytter titanium-diskant, så virker den måske mindre aggressiv end JBL'ernes. Jeg havde dog intet imod JBL'ernes diskant, dette er bare som jeg husker det. Snell'erne virker måske også lidt mere musikalske end JBL'erne.....men det er jeg da kun glad for....

Jeg var meget glad for JBL'erne dengang, men det er rart at prøve lidt andet nogen gange. Og jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb af disse Snell. For tiden er jeg ved at finde ny(e) forstærkere til dem, så jeg har Kenwood'en til salg. Har kigget lidt på den ElectroCompaniet som Sun-Audio har til salg, men overvejer seriøst at købe 2 stk. Meridian 557 effekt-trin, også bi-ampe med dem. Det tror/håber jeg kommer til at spille...

Det lyder nu fint nok med Kenwood'en, vil bare gerne have noget med lidt flere muskler, for sådan en 12" i trykkammer kræver jo lidt...!!!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Okay tak for den fine beskrivelse, ja du har da ret i sådan en 12'er kræver en del havre, og især i lukket! blir spændende at se hvilken forstærker du får anskaffet dig!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Selv tak Flex.....håber det kunne forståes/bruges. Er nok ikke lige den bedste til at beskrive sådan noget....

Hvis alt går som planlagt, skulle den første Meridian 557 gerne finde plads i racket på tirsdag. Men lad os nu se, min egen skal jo lige afhentes først også....

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Så har jeg sgu fået plov.....og masser af plader. Fik en gratis pladespiller, af en kammerats far, plus jeg vel fik omkring 50 plader med også. Det er en lækker Lenco L 65, som skulle virke, han ville bare ikke have den mere. Ved ikke hvor god den er/ikke er! Men den var som sagt gratis, så kan jeg da øve mig lidt med den....

Af plader fik jeg da både nogle med Tina Turner, Pink Floyd, Dire Straits, Gary Moore, Creedence Clearwater og mange flere. Han mener dog de fleste er lidt ridsede, men til prisen kan jeg jo nok ikke klage!!!!!

Her et billede af en plov magen til den jeg har fået:

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt nyt til igen.....har investeret i en Meridian 557 effekt-forstærker. Har ingen forforstærker pt., så den kører direkte fra Sony'ens variable udgang.

Drømmen var en Audia Flight 100, men det var der ikke råd til i denne omgang. Men dette her er nu heller værst, er godt tilfreds efter at have lyttet en halv dag. Den har klart meget bedre styr i bas-området, og spiller i det hele taget dejligt ubesværet. Har dog også en noget større strømforsyning, på 1600 VA mod Kenwood'ens 450 VA.

Fremtidsplanen er så en 557 mere til bi-amping, og selvfølgelig en forforstærker også. Ved ikke helt om det også skal være en Meridian, eller om andre kan bruges dertil også? Har hørt at effekt-trinnene lyder bedst med Meridian's egne på, er der nogle som har nogle erfaringer der? Foreslag og bud er velkomne....

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Uha tillykke med de nye sager, den meridian ser godt nok gedign ud, seriøse sager, har dog aldrig hørt meridian men er lyden bare halv så god som udseendet er flot på dem, må det være som at høre englene synge!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej Flex,

Takker for de meget pæne ord....

Ja, der er sgu kommet fut i fejemøget her i stuen. Det er virkelig en dejlig opgradering, cd-afspilleren har kørt for fuld knald hele dagen.....herligt...

Synes også selv den ser meget godt bygget ud, og selvom den er ca. 10 cm. smallere og knap 15 cm. kortere end Kenwood'en, så vejer den næsten det samme! Så der må da være lidt i den trods alt....nu glæder jeg mig bare til en mere, samt ikke mindst en forforstærker. Men det må jo komme i løbet af foråret.....godt man får penge tilbage i skat...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Så kom der lidt nyt til igen.....har investeret i en Meridian 557 effekt-forstærker. Har ingen forforstærker pt., så den kører direkte fra Sony'ens variable udgang.

Drømmen var en Audia Flight 100, men det var der ikke råd til i denne omgang. Men dette her er nu heller værst, er godt tilfreds efter at have lyttet en halv dag. Den har klart meget bedre styr i bas-området, og spiller i det hele taget dejligt ubesværet. Har dog også en noget større strømforsyning, på 1600 VA mod Kenwood'ens 450 VA.

Fremtidsplanen er så en 557 mere til bi-amping Når man ikke kan få nok..., og selvfølgelig en forforstærker også. Ved ikke helt om det også skal være en Meridian, eller om andre kan bruges dertil også? Har hørt at effekt-trinnene lyder bedst med Meridian's egne på, er der nogle som har nogle erfaringer der? Foreslag og bud er velkomne....

Hold da helt ferie, hvor er den lækker!

Sjældent har jeg set større trafo. Sjovt nok virker det IKKE til at lytkapaciteten er voldsom i forhold til...

Et stort tillykke herfra - må man spørge hvad en sådan børge står til?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

hejsa

har selv sådan en børge....

gav 27000 kroner for den da jeg købte den fra ny for et års tid siden...

Hilsen Hajen71

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej Kaptajn,

Tak for det...

Det med lyt-kapaciteten har du nok ret i, ved faktisk ikke hvor stor den er. Men umiddelbart er det ikke strøm den mangler!

Den kostede vistnok knap 20 K fra ny af. Ved ikke hvor længe de har produceret dem, men denne her er 3-4 år gammel.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Så røg Kenwood'en i en byttehandel, og ind kom en Classé CP-35 forforstærker. Var jo nok på udkig efter en Meridian 501/502, men denne var jeg nødt til at prøve. Den ser fin ud, og har dobbelt pre-out, så den er forberedt for en Meridian 557 mere....

Har ikke fået lyttet så meget til den, men skal nok skrive mere senere.....og få taget lidt billeder!

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

hej dumbo

Jeg kan klart anbefale dig at anskaffe dig en 501/502... jeg har selv et komplet meridian setup og det spiller helt fantastisk. Der er bare så meget at hente hvis du kører rent meridian. Det er i hvert tilfælde min erfaring.

Jeg har prøvet en masse forskelligt gennem tiderne og har ALDRIG haft noget så godt som det jeg har nu.

med stor meridian hilsen Hajen71

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Så er der nye billeder, så i kan se de 2 sidst ankomne sager.....

Er blevet helt glad for Classé forforstærkeren, synes den gør det godt. Den ser godt nok ikke ud af noget særligt, og er meget bette. Men den kan tilsyneladende det den skal.....og har de ind- og udgang jeg skal bruge.

Vil stadig gerne prøve en Meridian 501/502 pre, men det må komme senere. Kunne være sjovt at prøve en af dem op med Classé'en....

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hey Brian ... tillykke med de to nye..det ser jo fint ud!  

Vi skal snart have fundet ud af et hyggeligt genlyt, så jeg kan få at høre om dit "bette bilka-anlæg" kan spille op til dans

Vi ses!

Hilsen Kajkagen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

He he.....ja, "bette-bilka-anlæg" er såmænd nok meget passende....

Og spille op til dans.....det tror jeg nok, det er nok mere om nabo'erne kan tåle det...!!!

Men ja, både du og Dejen skal være velkomne, og andre også selvfølgelig....

Vi finder lige en dag efter påsken....

<< Forrige Side af 65 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes