Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hvis vi skal holde os til Flensborg, kunne jeg finde på at kigge hos Mediamarkt  i City Grossmarkt eller måske i Fördemarkt, hvor der vist bor to større radio/TV butikker...
Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Var i TC i dag og kigge. Desværre var Panasonic'en borte, og det vidste ikke hvor den var blevet af? Øøøhhh, hvis jeg nu tager den Philips der står der under armen, er det så ok?! Mystisk...

Nå, men jeg fik set Sony og Philips. Sonys billeder er generelt meget skarpe - næsten for skarpe. Med en god DVD maskine kunne jeg nærmest se aftegning af små streger omkring skuespillernes ansigter når det gik hurtigt på lys baggrund. Samtidig er billedet meget rødligt, og det er lidt generende for mit øje, da jeg synes det er for meget.

Philips var klart den der imponerede mest med stjerneflot billede, som var langt mere farveneutralt. Til gengæld virkede billedet en smule mere uskarpt end på Sony'en, men på Sony'en var det som sagt også nærmest overdrevet skarpt af og til.

Jeg afventer nu Panasonics tilbagekomst til TC - enten en ny, eller måske der kommer en og stiller den tilbage???!

I øvrigt flinker fyr der hjalp mig, hjælpsom og ærlig... det taler klart for køb af TV hos TC.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Det der med skarpheden på Sony tv'et, skyldes garanteret at kontrasten er sat for højt. Da mine "de gamle" fik et Sony FQ85 tv, var kontrasten også sat til 100% fra fabrikken. Hvilket jo er sindssygt. Så hvis du skal besøge TC igen, ville jeg lige checke kontrast indstillingen hvis jeg var dig
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg talte faktisk med ham, men kontrasten var slet ikke fyret helt op. De har faktisk en special DVD de anvender til at opsætte fjernsynene bedst muligt, så billedet tager sig godt ud i butikken, og alle deres TV er indstillet herefter. Men igen... helt sikkert detaljer, som jeg kun lagde mærke til, fordi jeg havde dem ved siden af hinanden. Det var klart mere i øjenfaldende at billedet på Sony var for rødt til mig (og det synes jeg faktisk også inden han fik fyret op for Philips).

Men havde jeg Sony'en stående hjemme i stuen, ville jeg ganske givet slet ikke tænke nærmere over det, men bare nyde det fantastiske billede. Det var i øvrigt en Sony KV 32 FQ 86 (såvidt jeg forstod efterfølgeren til FQ 85), og designet er altså virkelig flot.

Men udfra billedoplevelsen bliver det ikke den. Men jeg skal se Panasonic først. Er jeg ikke helt tilfreds med den, vil jeg måske vente på, at Philips kommer med deres i 36", som jeg egentlig nok helst vil have...

Frank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

Er jeg ikke helt tilfreds med den, vil jeg måske vente på, at Philips kommer med deres i 36", som jeg egentlig nok helst vil have...

Ved du hvornår 36" udgaven kommer?

Til top Vis Frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Nej, desværre vidste han det ikke. Men han oplyste mig, at den sikkert bliver uforholdsmæssig dyr. Mest fordi der er stor efterspørgsel og konkurrence på 32", øv! Det samme ses hos Panasonic'en, hvor tyskerne dog igen er noget mere humane...

Har i øvrigt lige fundet Philips 32PW9509 på www.netonnet.de hvor den inkl. fragt, dansk momstillæg osv. osv. løber op (eller ned?!) i ca. DKK 9.373 leveret ved min dør. Det er 2.500 under TC!!!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

Nej, desværre vidste han det ikke. Men han oplyste mig, at den sikkert bliver uforholdsmæssig dyr. Mest fordi der er stor efterspørgsel og konkurrence på 32", øv! Det samme ses hos Panasonic'en, hvor tyskerne dog igen er noget mere humane...

Har i øvrigt lige fundet Philips 32PW9509 på www.netonnet.de hvor den inkl. fragt, dansk momstillæg osv. osv. løber op (eller ned?!) i ca. DKK 9.373 leveret ved min dør. Det er 2.500 under TC!!!

Interessant!!!!  Hvad med garantier osv.?

Famdt lige dette:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4575&ge t=last

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6554&PN =1&get=last

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Ja ikke? Fandt dem selv via dit førstnævnte link.

Som det fremgår af deres betingelser, skal man som dansk køber være opmærksom på at fratrække tysk moms og derefter tillægge moms - vistnok fordi de sælger så meget til DK, at de er blevet momsregistreret her (set i en anden tråd) - dvs. du skal dividere med 1,16 og derefter gange med 1,25 - det giver et cirkatillæg på 7,76% i forhold til de oplyste priser - ikke voldsomt.

Den anden tråd du har fundet havde jeg ikke set, men vil kigge nærmere på de nævnte forhandlere.

Garanti er der 24 måneder af (ved ikke helt om det er ligesom i DK med 6 mdr. garanti+18 mdr. reklamation). De betaler fragtomkostninger ved rep./ombytning! Ikke helt så godt som TC's fulde 3 års garanti, men den kan vel også købes for dyrt...

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Min bekymring ligger ikke så meget med at handle med den... men mere hvis det skal sendes tilbage, men hvis de betaler fragtomkostningerne så går det vel også...  

Et lille søgetip som jeg har fået af andre herinde. Gå på Google og skriv følgende: site:hifi4all.dk <søgeord> så får du tråde frem hvor dit søgeord indgår...

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

Ja ikke? Fandt dem selv via dit førstnævnte link.

Som det fremgår af deres betingelser, skal man som dansk køber være opmærksom på at fratrække tysk moms og derefter tillægge moms - vistnok fordi de sælger så meget til DK, at de er blevet momsregistreret her (set i en anden tråd) - dvs. du skal dividere med 1,16 og derefter gange med 1,25 - det giver et cirkatillæg på 7,76% i forhold til de oplyste priser - ikke voldsomt.

Den anden tråd du har fundet havde jeg ikke set, men vil kigge nærmere på de nævnte forhandlere.

Garanti er der 24 måneder af (ved ikke helt om det er ligesom i DK med 6 mdr. garanti+18 mdr. reklamation). De betaler fragtomkostninger ved rep./ombytning! Ikke helt så godt som TC's fulde 3 års garanti, men den kan vel også købes for dyrt...

Hva så?? Er du kommet videre i dine overvejelser???

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Nah... det går lidt trægt på grund af mange andre projekter. Jeg har dog fundet ud af, at Panasonic TX-36PD30D - altså 36" som jeg helst vil have - uden store problemer kan købes i Tyskland for ca. 14.000 kr., hvorfor den er det varmeste emne p.t.

Men vi er ved at skifte en række møbler ud, og bl.a. også købe nyt TV/HI-FI møbel af en art, og det er højere prioriteret lige nu - siger hun...

Herudover haster det også mere for mig, at få fat i nogle fornuftige højttalere til mit ny surround setup, hvorfor TV må vente indtil videre. Det bliver næppe før efter sommerferien jeg får gjort noget ved det. Lad mig høre hvis du finder noget interessant ik'?!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

Nah... det går lidt trægt på grund af mange andre projekter. Jeg har dog fundet ud af, at Panasonic TX-36PD30D - altså 36" som jeg helst vil have - uden store problemer kan købes i Tyskland for ca. 14.000 kr., hvorfor den er det varmeste emne p.t.

Men vi er ved at skifte en række møbler ud, og bl.a. også købe nyt TV/HI-FI møbel af en art, og det er højere prioriteret lige nu - siger hun...

Herudover haster det også mere for mig, at få fat i nogle fornuftige højttalere til mit ny surround setup, hvorfor TV må vente indtil videre. Det bliver næppe før efter sommerferien jeg får gjort noget ved det. Lad mig høre hvis du finder noget interessant ik'?!

Selvfølgelig.... jeg går stadig efter 9509'eren. Skal bare lige have den finansieret ordentligt så jeg også kan leve hæderligt bagefter!!!  Så jeg sonderer markedet grundigt i øjeblikket, både herhjemme og i Tyskland. Herhjemme er det Tape Connection. Køber det ikke i El-giganten...

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

He, he... nej, hvorfor give mere for ringere service og dårligere garanti?!

Når jeg skal i gang for alvor, satser jeg stadig hårdt på Tyskland. Mit første projekt i den sammenhæng bliver, at finde en rigtig god webshop, hvor jeg kan afhente sagerne selv, og betale kontant ved afhentning - det har jeg det nu en gang bedst med. Så får jeg også lige hilst på dealeren, hvilket gør det lettere at vende tilbage med spørgsmål eller problemer.

Jeg forstår godt, at du går efter 9509. Som sagt har jeg slet ikke set Pana'en in action, og af det jeg har set indtil nu, er Philips helt klart den bedste!!! Så der går du helt sikkert ikke galt i byen.

Good luck!!!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 09 Juli 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Du bliver med garanti heller ikke skuffet... så det som sagt nede i TC før de åbenbart fjernede det og rent billedmæssigt var den klart på højde med 9509'eren, blot med mere grønligt skær... designet er også helt superb! Den er blot lidt dyrere end 9509'eren...

Jep, en billig webshop lige syd for grænsen som man selv kunne drøne ned til og handle vil jeg også klart foretrække, så sig til hvis du finder en!!!

Fluii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Er også med på ideen med at finde en webshop i tyskland, men dem jeg kan finde, sender kun pr. post, eller ligger meget langt nede i landet

Jeg har dog fundet en hvor 9509'eren koster 1109 + 49 porto. Det er jo ikke galt... Regner dog med at tage til Flensborg, og se om butikkerne dernede kan hamle op med den pris... ellers er et 9308 til 979 også et okay valg, vil jeg mene...

Så hvis nogen finder en god webshop lige syd for grænsen, så skriv...

Til top Vis Fluii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fluii Besøg Fluii's Websted

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
wizz skrev:

He, he... ja, det sætter tingene i perspektiv. Det er nu fortsat mit indtryk - uden at have prøvet shopman - at det er de få, der bliver hørt i den sag. Men det har nok slået min tvivl om shopman fast, og så er der ikke andet at gøre, end at handle hos TC el.lign. eller i Tyskland.

Jeg må lige i gang med at undersøge hvor i Tyskland jeg så eventuelt bør købe ind... vil helst selv hente i området omkring grænsen.

Ved selvfølgelig godt at man selvfølgelig ikke behøver at få bøvl med Shopman, men med alle de tråde herinde og så den omtale de har fåt i pressen, så tør jeg simpelthen ikke løbe den risiko.

TC bliver nok der jeg køber mit. El-giganten har det som sagt også. Mht. Tyskland så ved jeg ikke rigtig hvem der har det syd for grænsen Fleggaard, Citti måske....

Hvis man bare køber på efterkrav (betaler når man har varen i hånden) så kan jeg altså ikke se det store problem i at handle ved shopman (har selv lige gjort det uden problemer) men hvis man forubetaler for at spare 30 kr så er man vel også selv lidt ude om det. kan kun grine lidt af det

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

super skrev:
Zanetti skrev:
wizz skrev:

He, he... ja, det sætter tingene i perspektiv. Det er nu fortsat mit indtryk - uden at have prøvet shopman - at det er de få, der bliver hørt i den sag. Men det har nok slået min tvivl om shopman fast, og så er der ikke andet at gøre, end at handle hos TC el.lign. eller i Tyskland.

Jeg må lige i gang med at undersøge hvor i Tyskland jeg så eventuelt bør købe ind... vil helst selv hente i området omkring grænsen.

Ved selvfølgelig godt at man selvfølgelig ikke behøver at få bøvl med Shopman, men med alle de tråde herinde og så den omtale de har fåt i pressen, så tør jeg simpelthen ikke løbe den risiko.

TC bliver nok der jeg køber mit. El-giganten har det som sagt også. Mht. Tyskland så ved jeg ikke rigtig hvem der har det syd for grænsen Fleggaard, Citti måske....

Hvis man bare køber på efterkrav (betaler når man har varen i hånden) så kan jeg altså ikke se det store problem i at handle ved shopman (har selv lige gjort det uden problemer) men hvis man forubetaler for at spare 30 kr så er man vel også selv lidt ude om det. kan kun grine lidt af det

Jo, det er også fint nok, men hvad nu hvis skidtet går i stykker og skal repareres, så er det balladen kan opstå.... jeg siger ikke den gør det, men der findes skræmmende eksempler.

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

super skrev:
Zanetti skrev:
wizz skrev:

Jeg ville også købe pr. efterkrav da jeg skulle købe mit tv, men efter jeg havde afgivet min bestilling hos netonnet fik jeg en mail fra dem om at jeg skulle betale forud, så det er ikke alle steder den går.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
super skrev:
Zanetti skrev:
wizz skrev:

Jeg ville også købe pr. efterkrav da jeg skulle købe mit tv, men efter jeg havde afgivet min bestilling hos netonnet fik jeg en mail fra dem om at jeg skulle betale forud, så det er ikke alle steder den går.

Hvordan gik din handel eller med dem?

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:
He, he... nej, hvorfor give mere for ringere service og dårligere garanti?!

Hvad er der galt med el-giganten?

Spørger bare af ren nysgerrighed da jeg har købt mit 32pw9509 der. 

Jeg gav i øvrigt kun ca 1000kr mere end hvad jeg kunne finde det til i tyskland (netonnet) og det vil jeg godt give for at have 30 dages fuld returret, samt en dansk forhandler der ligger lige i nærheden så jeg kan smutte derned og brokke mig hvis der skulle blive noget med det. 

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes