Forfatter |
|
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
kimhvid skrev:
Nu er DVD audio eller SACD ikke nødvendigvis 5.1 lyd. SACD kommer vist næsten udelukkende som stereo. |
|
|
Jeg har lige kigget i en 2 år gammel SACD katalog.
148 ud af 480 SACD'er i kataloget er udgivet i multikanal format, derfor kan jeg ikke give dig ret, når du skriver at SACD kommer vist næsten udelukkende som stereo.
|
|
|
Hmm Mkay... Der er dog stadig en overvægt af to kanallyd... Er dog lidt overrasket over hvor mange der kommer som multikanal... Du har dog ganske ret, det er ikke nok til at kalde næsten udelukkende.. __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
gli- skrev:
Nå, men jeg har lige købt en cd i London, som er en SACD plade (kan også spilles som cd) og var på besøg hos en bekendt, som har en CD spiller, der kan spille SACD tillige. Det er helt fantastisk som SACD rykker i forhold til CD Sammenligningsgrundlaget er ikke acceptabel, hvis du har lyttet til CD sporet på samme SACD skive, da CD sporet er mindre godt på en SACD skive, dermed påstår jeg ikke at lyd gengivelsen fra en CD skive er bedre end lyd gengivelsen fra en SACD skive (tværtimod) . . Man må håbe at det slår igennem, for der et stor forbedring i forhold til CD. CD var ligesom helt fattig på lyd i mellemtone registret i sammenligning, og ganske u-arrangeret, som vi slog hurtigt tilbage til SACD lyden.
PS jeg har ikke selv en SACD, men det skal jeg da have Jeg overvejer det samme, og jeg vil kun erhverve mig en multikanals SACD afspiller (ikke noget med 2 kanals SACD afspiller ) |
|
|
|
|
|
Det er nemlig rigtig ,du skal have SACD format og alm format på hver sin cd før det er sjovt at samline .
kan huske på en af mine opus SACD`er var det alm spor i modfase , mener det er en med Eric Bibb .
Jeg er selv ude med riven efter SACD igen efter noget tid uden og valget fald på en DV12S2 så må jeg se om den er god til SACD ellers skulle det være en af de bedste DVD-afspiller , den kan afspiller SACD DVD DVD-A MP3 CD-R DVD-R DVD-RW SVCD VCD , så et godt stykke legetøj .
jeg har også kik på
DP77
Sony SCD9000
Teac DV50
Teac UX1
Luxman DU10 venter på svar fra Luxman
Goldmund Eidos 18
nogle af dem er ren SACD , men det store problem er at høre den i dk
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen.
Du har ret DV12S2 er et godt stykke legetøj, for den kan jo det hele.
Jeg har et spørgsmål: Tror du, den er i stand til at konkurere mod en ren SACD afspiller?
Sony'en har jeg hørt/læst meget positive beskrivelser om. Vil du beskrive din lyd-oplevelser og vurderinger af de ovenpå nævnte afspillere i dit indlæg? Når du kommer så langt.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Hej Jensen.
Du har ret DV12S2 er et godt stykke legetøj, for den kan jo det hele.
Jeg har et spørgsmål: Tror du, den er i stand til at konkurere mod en ren SACD afspiller?
Sony'en har jeg hørt/læst meget positive beskrivelser om. Vil du beskrive din lyd-oplevelser og vurderinger af de ovenpå nævnte afspillere i dit indlæg. |
|
|
Det skal jeg nok , men den jeg få er om kodet skulle være bedre , men jeg har jo ikke hørt den org-udgave af den såå vi får det at høre .
Jeg håber da den er bedre end de andre SACD maskiner jeg har haft , men det er kun et håb (ellers har jeg en god DVD maskine )
jeg fik lige kik på denne MSB føj det lyder godt og ikke engang slemt med prisen .
http://www.msbtech.com/msb_home.htm
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
???? DV12S2 hvilket mærke er det
hvad Denon DVD A-11

den tygger lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
DV12S2 er fra Marantz.
Den MSB ser fed ud! Kan du ikke fortælle lidt om det mærke? Har aldrig hørt om det!
Kan man høre Teac i DK mere? Hvad er hjemmesiden til de store Teac( altså ikke mini crap...)?
|
Til top |
|
|
narly Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også selv overvejet en del at investere i en DVD-afspiller der også kunne med SACD, meeeen jeg springer fra tror jeg da jeg har hørt at salget har været rigtig ringe i år - men jeg tror selvfølgelig der kommer en afløser til CD'en inden for en rum årrække, men det behøves ikke at være SACD. Se nu bare på MiniDisc's der var ihh og åhh så gode - Hvor blev de af?  __________________ Jeg er for sej! l**teslagter!
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
narly skrev:
Jeg har også selv overvejet en del at investere i en DVD-afspiller der også kunne med SACD, meeeen jeg springer fra tror jeg da jeg har hørt at salget har været rigtig ringe i år - men jeg tror selvfølgelig der kommer en afløser til CD'en inden for en rum årrække, men det behøves ikke at være SACD. Se nu bare på MiniDisc's der var ihh og åhh så gode - Hvor blev de af?  |
|
|
Hehe - MiniDisc har vi da stadig :) Men det er rigtigt at det aldrig blev det det skulle ha' været. Men netop det faktum at MiniDisc stadig eksisterer og faktisk lever ganske godt som bærbart medie, viser lidt om hvor meget Sony står bag et format. MiniDisc nåede jo aldrig en industriel opbakning som SACD har det nu. Så tager man det med i overvejelserne, så ser det jo ikke helt skidt ud :)
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
DV12S2 er fra Marantz.
Den MSB ser fed ud! Kan du ikke fortælle lidt om det mærke? Har aldrig hørt om det!
Kan man høre Teac i DK mere? Hvad er hjemmesiden til de store Teac( altså ikke mini crap...)? |
|
|
Skal jeg nok skal se om jeg kan få en hjem indefor 4 uger , for det er selv en maskine jeg meget gerne vil ligge øre til .
teac kan ikke høres i dk , tro de ligger i rest order endtil sep
http://www.teac.com/esoteric/index.html
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem har Teac i DK?
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at DVD-A og SACD er kommet for at blive. Selv om fødslen har været svær - jeg tænker her på de manglende udgivelser - er der så meget prestige og økonomi bundet op på de to medier. I tråden har der været diskuteret om det er DVD-A eller SACD der overlever. Jeg tror, at begge de to medier vil betå og konkurrere om lytternes gunst. Det er vel ikke uden grund, at flere mærker begynder at sende multimaskiner på markedet. Jeg har læst et sted, at SONY overvejer også at tilbyde DVD-A i deres maskiner !
I efteråret 2003 købte jeg en Primare DVD30, som også kan afspille DVD-A og SACD. Udskiftningen af min daværende Primare D30.2 CD-afspiller var primært på grund af DVD30 CD-kvaliteter i forhold til D30.2. At DVD30 også kan afspille DVD-A og SACD er kun en bonus.
Umiddelbart kunne man godt være af den opfattelse, at DVD-A og SACD er et forsøg på at "malke" forbrugerne. På grund af de manglende nye udgivelser laver pladeselskaberne et stort nummer ud af genudgivelser på SACD eller DVD-A. I 1984 fik jeg min første CD-afspiller og konverterede min daværende pladesamling til CD. Nu kan jeg begynde igen i relation til DVD-A og SACD.
Hvor mange af læserne er ikke begyndt af konvertere samlingen af Stones og Dylan til SACD ! - Jeg selv venter med spænding på, at de får taget sig sammen til udgive Pink Floyd på SACD. DSOTM er ved at være noget tyndslidt ! - The Wall er nok den udgivelse, som jeg mest venter på.
På hjemmesiden http://www.dvd4music.com/ findes en samlet oversigt over DVD-A og SACD udgivelser.
Happy
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den side er ret skidt. Selvom man vælger kun at se SACD, kommer der DVD-Audio skiver ind i listen... Og så er den på ingen måde komplet. Den har kun lige over 600 SACD'er. Der findes over 2000...
For en (så godt som) komplet liste over SACD'er bør man besøge www.sa-cd.net
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Best Regards / Med venlig hilsen
TEAC SCANDINAVIA
Henrik O`Brien Carlsen
Sales Manager
Scandinavian Countries HiFi Division
Tel. +45 87695100
Fax. +45 87695101
Mobil +45 40619229
E-mail: henrik.carlsen@teac.co.uk
Web: www.teac.co.uk - www.teac.com
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ser fed ud
nogen der ved hvad dyret koster
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
QUOTE]
http://www.dvd-a.dk/start.php?page=P25
Ja men også dyr mener den ligger på små 90k
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været på side På hjemmesiden http://www.dvd4music.com/ som Happy anbefalede... Pas på...! Mange at titlerne er ikke DVD-A, men der i mod DVD-V... Det er ok at blande DVD-A og DVD-V, men de bør skrive om det er DVD-A eller DVD-V - Og det gør de ikke...
Et godt eksempel er een af de første: Every Breath You Take med The Police... Det er en DVD-V med "almindelig" lydspor, dog i 5.1 DTS... Men det har jo INTET med DVD-Audio at gøre....! Dette er efter hånden et meget udbredt problem - Ikke mange er klar over hvad de sælger... Og det gælder både SACD og DVD-A.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knudsen skrev:
Har lige været på side På hjemmesiden [COLOR=#800080">http://www.dvd4music.com/[/COLOR"> som Happy anbefalede... Pas på...! Mange at titlerne er ikke DVD-A, men der i mod DVD-V... Det er ok at blande DVD-A og DVD-V, men de bør skrive om det er DVD-A eller DVD-V - Og det gør de ikke...
Et godt eksempel er een af de første: Every Breath You Take med The Police... Det er en DVD-V med "almindelig" lydspor, dog i 5.1 DTS... Men det har jo INTET med DVD-Audio at gøre....! Dette er efter hånden et meget udbredt problem - Ikke mange er klar over hvad de sælger... Og det gælder både SACD og DVD-A.
|
|
|
ja så jeg også , sidder lige på cdon nu og kikker lidt også.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der jo også Teac dv 15, den er vidst ikke så dyr og den har enda dvi.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke andre mærker end denon, primare og teac fører afspillere der kan både sacd og dvd-a?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|