Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: bananstik ulovligt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

hej

gik ned i fona idag og spurgte om de havde nogle bananstik. ekspedienten sagde at det havde de ikke fordi de var ulovlige. så spurgte jeg hvorfor de var ulovlige, han sagde det var fordi man kunne sætte dem i en stikkontakt, og derved få stød...

kan det virkelig passe. Han sagde de var ulovlige i hele EU...

syntes selv det lyder meget underligt at de skulle være ulovlige pågrund af det...

Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

det skulle da undre mig meget... så er stiftblyanter også ulovlige, og alle mulige andre ting man kan stikke i stikkontakter og få stød med.

Lyder meget mærkeligt

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

ja det lyder mærkeligt har "lige" købt ht kabel med bananer på for 5 mdr siden

tror ikke forhandleren sælger dem hvis de er ulovligemon ikke ekspedienten

evt har vidst lidt for lidt om emnet?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Denne banansælger af en ekspedient har forstået det halve og opdigtet resten og så vendt det hele 180 grader. Historien er at der på forstærkere kan være disse banan-bøsninger og disse skal ved befaling fra EU plugges i enden så man ikke kan stikke banan-stik i dem, hvorfor kan du så spørge og svaret er - SÅDAN ER DET BARE ! ! ! ! ! !
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Ja, det er vist et eller andet tåbeligt EU direktiv der har forbudt dem... du kan købe dem i HIFI-klubben om ikke andet!

Jeg bruger dem selv og har rodet en del rundt med dem, men har aldrig fået stød af dem!!!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Spider skrev:

hej

gik ned i fona idag og spurgte om de havde nogle bananstik. ekspedienten sagde at det havde de ikke fordi de var ulovlige. så spurgte jeg hvorfor de var ulovlige, han sagde det var fordi man kunne sætte dem i en stikkontakt, og derved få stød...

kan det virkelig passe. Han sagde de var ulovlige i hele EU...

syntes selv det lyder meget underligt at de skulle være ulovlige pågrund af det...

mener kun det er hun stikket der er "ulovligt" (det er ulovligt at kunne stikke banan stik i  i... EU logik) i EU, fordi afstanden er den samme som på 230v inst. stik. Man kan stikke et 230v stik ned i  banan hun stikket. derfor er der (som regl) plast propper i (som nemt kan fjernes )

og hvis amp'en er kraftig nok, kunne man så få sin lampe til at blinke i takt til musikken... 

så er det bare man undre sig ? -hvornår har der sidst ligget og flydt et han 230v stik med strøm på  det er som regl hun stik der er spændning på  og hvis der gjorde, fant man nok ud af det inden man fik sat det i forstærkeren eller i ht'en.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Også en ret underlig kommentar når Fona, sidst jeg tjekkede, selv sælger bananstik..!

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Det er det jeg siger, så hold dog op med at ansætte de der "skide" køwnhavnersnuder i butikkerne, de ved jo heller ikke en gang hvad der er op og ned på en gaffel.

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
Det er det jeg siger, så hold dog op med at ansætte de der "skide" køwnhavnersnuder i butikkerne, de ved jo heller ikke en gang hvad der er op og ned på en gaffel.

her i københavn bruger vi altså ikke gafler ! de stikker så vemmeligt i hånden

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:

Du sku vel aldrig være født med jord under sålerne?

Men må gi dig at mange ekspedienter ik ka ramme jorden med deres sko. (især hos Fona)

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:

lasse skrev:

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
Peter skrev:

lasse skrev:

nede på MacD. aner de heller ikke hvad det er

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at det stammer fra vort eget Demko udvalg, som kunne se problemer i alt, bl.a. det omtalte blokering at HT udgange på forstærkere, så det ikke kunne forvæksles med stikkontakten eller forbindes til denne. Jeg tror nu at Demko er nedlagt, bare forstærkeren er CE mærket kan du hoppe og d***.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt forklaringen med at et 230 volt hanstik passer i bananbøsninger, men som nævnt har jeg heller ikke et han til han 230 volt kabel, og har aldrig set det.

Faktisk har jeg musikerven (basist) der anvender 230 volt hanstik som højttalerstik, og har så tilsvarende 230 volt hunstik i baskabinetterne (han skal sgu passe på en af guitaristerne ikke lige plugger 230 volt i 15" bassen).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
(han skal sgu passe på en af guitaristerne
ikke lige plugger 230 volt i 15" bassen).

Han skal sgu' nok opdage det hvis det sker   
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Problemmet med sælgerne i mange "hifi"butikker er at de "kun" er handelsskoleuddannnede; det handler om salg, opsalg og mersalg!!! Langt de fleste kunder, som handler i disse butikker kan ikke gennemskue sælgernes nødløgne, som skal dække over, at de stort set ikke aner hvad de taler om!!! Det er ejerne/de daglige ledere af Fona, Merlin, Expert og andre da ligeglade med, bare der kommer penge i kassen!!! Ergo: handl kun i rigtige "hifi"forretninger!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

det skal lige siges at det handler lige så meget om "salg, opsalg og mersalg" i de rigtige hifi foretninger forskellen ligger bare i at i fona ansætter de hvem som helst selvom vedkommende's interresser er heste eller sommerfugle, i en butik som hifi klubben skal din interresse nok være hifi og du skal nok også have en vis viden.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Problemmet med sælgerne i mange "hifi"butikker er at de "kun" er handelsskoleuddannnede; det handler om salg, opsalg og mersalg!!! Langt de fleste kunder, som handler i disse butikker kan ikke gennemskue sælgernes nødløgne, som skal dække over, at de stort set ikke aner hvad de taler om!!! Det er ejerne/de daglige ledere af Fona, Merlin, Expert og andre da ligeglade med, bare der kommer penge i kassen!!! Ergo: handl kun i rigtige "hifi"forretninger!!!

Det var da en styg og arrogant holdning at have til folk! Jeg kender utroligt mange der til dagligt arbejder i de omtalte butikker, som har en utrolig viden omkring tingene. Og som prøver at have en stor viden, om så meget som muligt. Og de har jo også en butik der skal holdes åben. Og nogle gange har hi-fi folk en særlig trang til, kun at komme i butikken for at få bekræftet deres viden, og kan man få en ekspedient til at stå ydmygt med røde øre så kan man gå der fra som en stor mand, og fortælle alle at de ikke ved en skid.

”det vel ligesom da man gik i skole! Man kunne vel altid tæve en lille, og kunne man ikke magte det! så en pige da?”

Og det er ikke deres skyld at de arbejder, i et firma hvor udvalget er af en type, der signaler main stream? 

Men hvad skal man forvente af folk med lav en udannelse?? Så er der jo godt at du handler i speciale butikker med højt udannet folk?

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Det at banan stik/bøsninger er ulovlige er rigtigt. På min arbejdsplads er ALLE banan typer udskiftet til en godkendt type med beskyttelsekappe, så de ikke er berøringsfarlige. Dette er lovkrav fra myndighederne. Dette gælder både i vores produktion og udviklingsafdelinger.

Om reglerne også gælder i private hjem er tvivlsomt, da dette gælder sikkerhed/arbejdsmiljø....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hørt CPH-R !!!

For hvis Fona manden kan hjælpe hr. og fru Danmark til at vælge noget der passer i deres prisklasse, så er både han og de glade.

Så kan det godt være at man skal købe sine 10.000krs woodoo kabler, antistat-spray og bananstik et andet sted, men så brug da de butikker og lad hr. og fru Danmark have deres egne butikker i fred.

Og jeg er ked af at sige det F-CHRISTIAN : Men jeg har ALDRIG hørt om en forretning der ikke var drevet ud fra princippet om at give + på kontoen!!! Ellers er de formentlig lukket ret hurtigt igen.

MALMGREN: I hifiklubben tjener de så både leverandør-avancen + forhandler-avancen, så her er der råd til at ansætte folk med alle de nørd-særheder der ville skræmme hr og fru Danmark væk, men som hfk-disciplene sluger råt.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes