|
hej lorx.
jeg har læst om dit problem og kan med det samme se hvor du har fejlen.
du skal flytte dine højtalere.og finde ud af hvor det lyder bedst.jeg ville flytte dem ind i hakket hvor du har 6meter til din næste væg.købe et sær fødder som afkobler den fra gulvet så gulvet IKKE spiller med.
Jeg er ikke helt klar over hvor du mener jeg skal have dem stående, men jeg har prøvet at have dem stående på den 6meter lange væk, uden held.
hej lorx.
jeg mener at de skal stå inde i vinklen så dine højtalere har samme akustiske forhold.
Hej Det er desværre ikke muligt at stille dem i de små vinkler, da der det eneste kun er 1,70m bredt med en radiator bag sig.
Og på sidevæggen som er 4m har en dør og der er derfor også kun 2m der.
Har prøvet at have det stående på den 6m lange væg og problemet er ikke et sekundt anerledes.
sådan som de står nu, står den end frit og den anden i et hjørne,og det er ikke særlig ideelt.dor det giver en forskellig spredning.
Ingen af højttalerne står i det frie, de står begge i et hjørne.
har du basrefleksporten bagud?,eller på fronten?
Porten er på bagsiden af højttaleren.
dine højtaler kabler tror jeg ikke der er noget galt med.
de er gode nok.
eller også er dine højtalere afstemt tid at have meget bas i et bestemt tineområde og ikke i den dybe bas,som er under 50HZ.
hvilker cd maskine har du og står den også på spikes.
Det er en Rotel 991
er det sådan at dit gulv kan give sig når du går hen af gulvet?
Ja det knirker når jeg går over det.
bor du i beton byggeri.?
Ja
sådan som dine højtalere står nu spiller den ene i hjørnet og har 4/6mtr til den anden væg og den anden står i et hjørne og har 6mtr
grunden til du har problemer nu er fordi dit nye værelse er i vinkel og det er slet ikke godt.
håber du får glæde af mine råd.
kh kenn
Hvilke Fødder kan afhjælpe mig med dette problem? :)
tjekkke om HT kablerne er plus til plus.
Det er rød til rød og sort til sort.
og om det er tykke kabler min 2,5kvadrat..og IKKE netledning.
Der er tale om et 4kvadrat, noname, købt i AudioSound. Så jeg tror hellere ikke det er her problemet ligger, men kan prøve at låne noget andet af min bror.
hvilket fabrikat er dine højtalere??
Det er JBL.
der hvor din venstre højtaler er på billedet.
skal du sidde.og dine højtalere skal stå på modsatte væg.så har du 6meter fra lydkilde til dine øre.det giver din en bedre og dybere bas.
Der er 6m fra mine højttalere til hvor jeg sidder.
hvis dine højtalere står på spikes,er det godt .
hvis ikke er det der du skal satse. Har haft spikes på, ingen ændring, men kan prøve at sætte dem på igen.
lyder dit rum hult når du klapper? Meget lidt.
håber du får glæde af det. Tak for hjælpen indtil videre. ;) |