Emne: Alle veje fører til Dali! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes snakken i denne tråd går mere på programmering og markedsføring end hifi. og firmaet der har lavet denne programmering/markedsføring er tilfældigvis en højttalerproducent. Forummets emner skal være hifirelateret, men det er der meget der er, hvis man strækker det langt nok.
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
jeg synes snakken i denne tråd går mere på programmering og markedsføring end hifi. og firmaet der har lavet denne programmering/markedsføring er tilfældigvis en højttalerproducent. Forummets emner skal være hifirelateret, men det er der meget der er, hvis man strækker det langt nok. |
|
|
hej witzel
Fortæl mig så hvad emnet "forhandlere" skal bruges til, hvis ikke til deres behandling af kunder og potentielle do.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
witzel skrev:
|
jeg synes snakken i denne tråd går mere på programmering og markedsføring end hifi. og firmaet der har lavet denne programmering/markedsføring er tilfældigvis en højttalerproducent. Forummets emner skal være hifirelateret, men det er der meget der er, hvis man strækker det langt nok.
|
|
|
hej witzel Fortæl mig så hvad emnet "forhandlere" skal bruges til, hvis ikke til deres behandling af kunder og potentielle do. mvh krydsmads
|
|
|
jeg forstår godt lidt hvor du vil hen. men igen, man kan strække det (for) langt. Skal vi så også diskutere de kitler de ansatte i KT radio render rundt i?? Det er jo en forhandler af hifi. men underemnet har intet med hifi at gøre..
Det Dali gør, er markedsføring, ganske vidst lidt groft, men ikke unormalt på internettet.
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen Forum
Må give X-mads ret her. Forhandler tråden er vel netop til at diskutere
en forhandler, herunder dennes markedsføring eller mangel på skik
indenfor samme.
OK, vi bør ikke diskutere hvordan deres side ser ud i HTML, det har
vitterligt intet med HIFI at gøre, men selve markedsføringen mener jeg
da er meget relevant at diskutere.
Kan ikke lige se hvad KT's hvide kitler har med denne diskution om
markedsføring at gøre? Det skulle da lige være fordi man anser KT's
kitler for at være en form for reklame? Eller et image ?
Som en del i tråden har sagt før - bare fordi mange benytter denne form
for markedsføring på nettet, gør det vel ikke nødvendigvis mere OK
eller hur?
/gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej witzel
Slet slet ikke forstået, men jeg må jo acceptere, at dali åbenbart har særstatus.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da også glad for at opmærksomheden blev henledt på denne dårlige markedsføringsetik. Men så er det tilgengæld svært at koge ret meget mere suppe på den høne.
Var det mig der stod med nøglerne så havde jeg lukket emnet nu.
Discovery har vist en fin serie om konspirationsteorier, hvis man er til den slags.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
hej witzel Slet slet ikke forstået, men jeg må jo acceptere, at dali åbenbart har særstatus. mvh krydsmads
|
|
|
Skal det til at være brok for brokkens skyld nu?
Der er ingen der har særstatus, som du så pænt formulerer det, men der er efterhånden debateret om hvad der er ret og rimeligt, og hvad endnu mere vigtigt er, så er det ordet "Loudspeaker" der trigger søgemaskinen, som nævnt tidligere i tråden. Man kan diskutere herfra og til månen om hvorvidt det er anstændig forretningsmoral eller ej at gøre det på den måde, men endnu en gang er der kun at sige - send en mail til Dali og fortæl dem synspunkterne. Om det hjælper eller ej skal jeg af gode grunde ikke kunne svare på. Dali er langt fra de eneste der gør det på den måde, men tråden får alligevel lidt ekstra publicity fordi det gang på gang er Hifi-klubben og Dali der skal have på pukkelen for at være nogle beskidte fyre.
Der er ingen grund til at blive ved med at tærske langhalm i det og forsøge at piske op til fortsat diskution med admin og redaktøren - det er hverken logisk eller brugbart, specielt fordi man ikke gider høre på hvad de selv skriver som svar. Istedet bliver det bare mere brok og ballade.
Snup en samarin til at tage mavesyren, og vær så lidt positiv igen - negativiteten gavner da ingen, og hvordan kan en debat være konstruktiv når der altid er en lille kerne der kun er aktive når det gælder om at save og tilsvine? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op med det brok, det DALI gør gør alle der gerne vil prøve at trække lidt trafik til sin side og hvis alle gør det hvad har den enkelte så vundet ? SVAR: ikke en skid. Hvis man gerne vil søge på Hifi relaterede emner eller producenter hvorfor så ikke benytte den ganske udmærkede funktion her på HIFI4ALL der hedder "link kataloget", nå nej det kunne jo være at dem der er linket til der har "særstatus" hos den kære Admin. og dermed er en skjult reklame. Tag jer nu sammen, folkene bag dette fantastiske sted knokler r*ven ud af bukserne så vi kan plapre om det der interessere os nemlig HIFI så "life is beautiful and music is joy, don't worry be happy"
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
hej witzel Slet slet ikke forstået, men jeg må jo acceptere, at dali åbenbart har særstatus. mvh krydsmads
|
|
|
Er du ude af stand til at forstå det danske sprog ?? ADMIN har utallige gange påpeget at INGEN har nogen som helst særstatus. FAT DET NU !!
Vi har lige været igennem en lang tråd om tonen på sitet. Redaktionens konklusion er, at vi lægger linierne. Det giver i øvrigt sig selv, for hvem skulle ellers gøre det ????
Hver eneste gang vi forholder os i ro, er der et par mindrebemidlede, der enten går helt amok eller i bedste fald LEDER efter en kilde, der kan nære deres umættelige trang for at snuse i rendestensniveau. Så snart vi påpeger det uhensigtsmæssige, giver det naturligvis ny næring til samme gøremål.
Sagt på en anden måde vil der naturligvis altid være nogen, der er uenige i vores holdninger, men nu er der een gang ingen andre, der kan bestyre dette forum ud over os. Det gør vi så ud fra vores bedste evner.
Som ADMIN har jeg dusinvis af gange påpeget, at dette sted skal være til GAVN OG GLÆDE for de deltagende. DET ER DERFOR VI HAR LAVET DET STED HER !!!
Det er så ufattelig nemt at sætte sig i anonymitetens skær og aktivt lede efter muligheder for at (mis)fortolke andres holdninger i en retning, der kan tillade een at spille fornærmet.
Men der er ingen tvang her på sitet. Er man uenig i vores intentioner om, at sitet skal været til gavn og glæde, så træk ankerkæden op og sejl videre ! Sværere er det ikke !
Dette indlæg handler altså IKKE om, hvorvidt man skal diskutere Dalis eller andres markedsføringsstrategier eller ej, men udelukkende om, at HER BESTEMMER VI og vi gør det efter bedste evne ud fra de intentioner, vi skabte dette site på. Vi er ikke perfekte og 100 % konsekvente, men det er altså det bedste, vi kan tilbyde. Er det ikke nok for nogle, er vejen ud uden forhindringer.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
|
Jeg er da også glad for at opmærksomheden blev henledt på denne dårlige markedsføringsetik. Men så er det tilgengæld svært at koge ret meget mere suppe på den høne.
Var det mig der stod med nøglerne så havde jeg lukket emnet nu.
Discovery har vist en fin serie om konspirationsteorier, hvis man er til den slags.
|
|
|
Enig. Er der stadig forargelse over Dali - så sig det til Dali !
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktionen har modtaget følgende fra Dali:
Årsagen til dette sene svar er ferie.
Det korte svar er:
- Vi er 100% enige i at det er utilstedeligt og klart en fejl der er
sket fra DALI's side (og som er kommet bag på os).
- Fejlen er nu rettet (men ligger sikkert i Googles cache indtil de
indekserer vore sider igen næste gang).
- Kun er vi kede af at være årsag til den ophedede diskussion på
forumet.
- Jo, DALI er bedre til at bygge højttalere end til hjemmesider...
---------
Til de der ønsker at læse videre om HVORFOR det er sket, er her det mere fyldige svar (redaktør: med forlov lidt IT-teknik iblandet):
Vi har på intet tidspunkt bevidst ønsket at skabe søgelinks fra andre højttalermærker af den såre simple grund, at det naturligvis ville skabe en utrolig irritation for brugeren, som målrettet havde søgt på et andet mærke. (Diskussionen på forumet er et godt eksempel på dette). Ved søgning på højttalere i almindelighed vil vi naturligvis meget gerne findes.
Det krævede noget detektivarbejde at finde årsagen sammen med vores webbureau, som forestår hele hjemmesideopdateringen samt hosting. Der er tilsyneladende tale om en uheldig kombination af en batch-generering af gamle HTM/HTML filer fra vores tidligere hjemmeside med et JAVA baseret redirect til startsiden på dali.dk (for at undgå, at gamle URL kaldes med fejl til følge) og en gammel, glemt filmappe med forskellige interne dokumenter med konkurrentsammenligninger, messerapporter etc., der aldrig skulle have været med i batch-genereringen til hjemmesiden. Samtlige HTM/HTML dokumenter er nu slettet fra webserveren og anmeldt til Google, som værende ikke-valide.
DALI har i øvrigt ikke noget ønske om at markedsføre sig ved brugen af andre producenters navne - uanset deres prisklasse. Vi er, som flere antyder, en mindre spiller på verdensmarkedet og ser kun en negativ "opkomlinge-effekt" af en sådan snylte-markedsføring. Der har således ikke været tale om et forsøg på at score billige point i søgemaskiner, selvom jeg må indrømme, at det kan se sådan ud.
Endelig vil vi gerne slå fast, at DALI ikke benytter sig af skjulte tekster og/eller tekster med samme farve som baggrunden. Dette kan såre nemt konstateres ved f.eks. at trykke "CTRL + A" mens man er på en given side. Enhver skjult tekst vil da fremstå tydeligt.
Fortsat god sommer til alle de aktive skribenter på forum'et. I har gjort os en tjeneste.

Med venlig hilsen
DALI Lars Worre adm. direktør
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|