| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Live21.
Ja jeg kan se du har sat dig fast på 2 modeller. Men jeg har dog et forslag til, BKS nye lille model (kan ikke lige huske modellen D'Artagne eller sådan tror jeg). Jeg har hørt den, men ikke på eget anlæg. Spiller med et specielt bassystem, og de spillede faktisk ganske imponerede, tror faktisk de har BKS (eller har haft) ovre i en butik i Esbjerg. Se om du kan få et lyt!
God jagt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg er orienteret, har rosebud og Aurum Cantus Leisure 2SE
identiske enheder.Skulle dette være sandt, må rosebud være
den mest overprissatte højttaler i historien. Men den gode Mark
har naturligvis lagt sin (klamme ?) hånd på den.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre os det jeg har hørt, derfor den ik er på listen mere.. men har ingen anelse om det er rigtigt, men den får nu et lyt alligevel...
Milu vil se om jeg kan finde dem 
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er de samme enheder, skal jeg have mig et sæt af kina-modellen  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.reference3a.com prøv at se på dette mærke, de sælges af klubben.net, jeg har et par og er meget tilfreds
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste umidelbare forskel er kabinetet, menudover det er der os delefilter kabler osv der kan ? være ændret.. Diskanten på Cantus skulle være lidt speciel
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror rent faktisk de produceres samme sted, Har sjovt nok for et par
år siden set modellen på Aurum cantus hjemmeside .
MVH
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok fusk at tage så meget for RoseBud, hvis de endda er fra samme producent!
Kabler og delefilter kan man jo altid modificere, hvis det (bare) er der der er sparet  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale at lægge øre og mellemgulv til DALI's nye Helicon 300. Den klarer sig rigtig godt i basområdet - så det kan mærkes!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21
Den hellige gral er ikke velforvaret selvom du beslutter dig for et sæt standerhøjttalere.
De kan være mindst ligeså kritiske mht. opstilling som gulvhøjttalere, jeg husker med gru hvor svært det var at få Dynaudio Contour 1.3 SE til at spille på 25 m2 - Det var faktisk lettere at få Revel Performa F30 til at spille på samme areal !?
|
| Til top |
|
| |
Henrik5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foreslår du evt. tager et kig på http://www.danskaudioteknik.dk/
Har selv prøvet mange (små og store) højttalere igennem 20 år og spiller nu med de små Amadeus Icon, uden assistance af subwoofer. Den tilsluttede forstærker må gerne være lidt varmtklingende og kraftig, efter min smag. Jeg benytter med stor tilfredshed en rørforfor og en gammel men supermusikalsk transistoreffekt.
På trods af størrelsen har de ingen problemer med at spille dynamisk, ved både forholdsvis høj som helt lav lydstyrke og det er jo ikke en selvfølge, specielt for små htere. Mit lytterum er ca. 30 kvm.
Mvh Henrik
__________________ Henrik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt kommer problematiken med hvilken stander man vil benytte, jeg har prøvet Aavik - Audio Magic Genta XL og Target R2 - sidstenævnte var lagt af fortrække, standere har det med at aflede eller ophobe vibrationer eller i fleste tilfælle begge dele - der er mindst ligeså stor forskel på standere som nat og dag.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Jeg tror rent faktisk de produceres samme sted, Har sjovt nok for et par
år siden set modellen på Aurum cantus hjemmeside  |
|
|
Jeps, her er de begge: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/index.htm
Jeg har selv hørt Red Rose Spirit (lillebror'en til Rosebud 2) og Cantus'en hjemme, dog ikke i en A/B test op mod hinanden. Umiddelbart kan jeg ikke huske den store forskel og da slet ikke noget der kan retfærdiggøre prisenforskellen. Mit valg faldt på et sæt brugte Leisure 2 SE, jeg fortrød ikke et sekund.
Live, disse højttalere ser interessante ud: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=2278
vh.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at der er mange spændende gulvHT, os en del der vil kunne spille i mit nye rum, som jeg vil ha afdæmpet, både loft og gulv samt bagvæg, men hvis jeg skal prøve standerHT får jeg ik et bedre rum at prøve dem i.. så valget er taget
Nogen der har hørt diapason højttalere ? eller acoustic energy reference MK III ?
Alex: opstillingen kan udentvivl være ligeså svær at optimere som gulvHT, men de må være lettere at integrere i et lille lytterum med dårlig akustik...
hvad er din mening om StanderHT ? med de rette kan man vel få et resultat der ligger i klasse med de bedste gulvHT ? selvom de selvfølgelig ik spiller de helt dybe toner (som jeg os gerne vil af med)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er faktisk også en seriøs god mulighed i disse:
http://www.audiovision.dk/mirage_mrm-1.htm
De spiller afsindigt godt af en højttaler i den størrelse - man tror næsten at det er løgn. De minder iøvrigt en del om Acoustic Energy Reference, som også spiller ufatteligt godt specielt når man tager dimensionerne i betragtning. De har begge to et drive og en energiformidling som man skal lede længe efter.
Jeg har den holdning at en god standerhøjttaler der er velkonstrueret hele vejen igennem, kan nogle andre ting som gulvhøjttalere sommetider mangler, nemlig liv. Musikoplevelsen kan godt blive lidt "tung", men meget sjældent på en standerhøjttaler.
Umiddelbart ville mit valg nok ligge på enten Mirage´n eller Acoustic Energy! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin har os set på MRM-1 men prisen afskrækker mig lidt, men de er os på listen over dem jeg gerne vil høre. dog er diapason en sikker vinder hvis den kan skaffes..
jeg leder ik efter noget der spiller godt størrelsen taget i betragtning også min opfattelse af de få standerHT jeg har hørt at de spiller ofte bedre end gulv ved "lave" lydtryk
Men godt med så mange inputs, det bliver en lang uge når der skal lyttes på alle sammen, håber ariva køre stabilt 
Det jeg går efter i mit anlæg er Liv og glade dage.. ikke fodtramp som densen, men dynamik, åbent lydbillede, og fornemmelsen af Livemusik.. ikke om det er analytisk eller korrekt.. altså at det spiller godt fremfor korrekt..
Ronin kan du komme med lidt af forskellen på Mirage og AE reference ?
BTW: modigt du tør anbefale en polyprop HT 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Ingen tvivl om at der er mange spændende gulvHT, os en del der vil kunne spille i mit nye rum, som jeg vil ha afdæmpet, både loft og gulv samt bagvæg, men hvis jeg skal prøve standerHT får jeg ik et bedre rum at prøve dem i.. så valget er taget
Om det er en standerhøjttaler eller gulvmodel så kan placeringen samt rummets areal være ligeså tricky med begge typer, tro mig jeg har prøvet det adskillige gange.
Nogen der har hørt diapason højttalere ? eller acoustic energy reference MK III ?
Alex: opstillingen kan udentvivl være ligeså svær at optimere som gulvHT, men de må være lettere at integrere i et lille lytterum med dårlig akustik...
Nej, se ovenstående.
hvad er din mening om StanderHT ? med de rette kan man vel få et resultat der ligger i klasse med de bedste gulvHT ? selvom de selvfølgelig ik spiller de helt dybe toner (som jeg os gerne vil af med)
Du får "noget" og må give afkald på "noget" andet, du vil måske ligefrem glædes over at lytte til intime jazztrioer, du vil måske være mindre glad når du lytter til Rockmusik, som sagt så kan dit valg medføre at dit musikvalg ikke altid kan opfyldes tilfredsstillende.
Der er ingen nem vej til vellyd, selv med standerhøjttalere vil du løbe ind i problemer mht. rummet. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Ronin har os set på MRM-1 men prisen afskrækker mig lidt, men de er os på listen over dem jeg gerne vil høre. dog er diapason en sikker vinder hvis den kan skaffes..
jeg leder ik efter noget der spiller godt størrelsen taget i betragtning også min opfattelse af de få standerHT jeg har hørt at de spiller ofte bedre end gulv ved "lave" lydtryk
Ikke nødvendigvis, jeg havde et sæt Dynaudio Contour 1.3 SE -og de vågner først når de får et ordentligt los i bagdelen.
Ligeledes med Dynaudio Special One, en lille "skotøjsæske" som spiller fremragende, men først når du banker nogle tunge watt i bagdelen på dem.
Avance Dana MkI - endnu et eks. på samme som ovenstående.
Men godt med så mange inputs, det bliver en lang uge når der skal lyttes på alle sammen, håber ariva køre stabilt 
Det jeg går efter i mit anlæg er Liv og glade dage.. ikke fodtram
p som densen, men dynamik, åbent lydbillede, og fornemmelsen af Livemusik.. ikke om det er analytisk eller korrekt.. altså at det spiller godt fremfor korrekt..
Du forlanger vældigt meget af din fremtidige højttalere, alene bare at finde "højttaleren" som kan alle disse ting på én gang er svære at finde, uanset om den er lille eller stor.
Ronin kan du komme med lidt af forskellen på Mirage og AE reference ?
BTW: modigt du tør anbefale en polyprop HT  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Schriver Lukket konto

Lukket efter egen anmodning
Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he ja forlanger meget.. vil helst ha samme lyd jeg havde før jeg flyttede 
og for at gøre det endnu mere tricky er 95% af min musik Rock, ligefra det stille til det helt tunge..
er det en umulig opgave i et lille rum ? og endnu værre med stander ?
BTW den første der nævner CW får smæk 
|
| Til top |
|
| |