Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: StanderHT i nyt lytterum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Ronin har os set på MRM-1 men prisen afskrækker mig lidt, men de er os på listen over dem jeg gerne vil høre. dog er diapason en sikker vinder hvis den kan skaffes..

Diapason - ikke noget jeg umiddelbart kender. Det må jeg lige læse på....

jeg leder ik efter noget der spiller godt størrelsen taget i betragtning   også min opfattelse af de få standerHT jeg har hørt at de spiller ofte bedre end gulv ved "lave" lydtryk

Det er faktisk en af de bedste egenskaber ved en god standerhøjttaler IMO

Men godt med så mange inputs, det bliver en lang uge når der skal lyttes på alle sammen, håber ariva køre stabilt 

Hehe, ingen garanti....

Det jeg går efter i mit anlæg er Liv og glade dage.. ikke fodtramp som densen, men dynamik, åbent lydbillede, og fornemmelsen af Livemusik.. ikke om det er analytisk eller korrekt.. altså at det spiller godt fremfor korrekt..

Ronin kan du komme med lidt af forskellen på Mirage og AE reference ?

Skægt, de har mange ligheder, men også en del forskelle. Diskanten på Mirage kan, men ikke udpræget meget, stikke af og blive lidt spids til tider, men et godt kabelvalg vil sikkert kunne klare "problemet", der som sagt ikke er voldsomt stort. På Acoustic Energy er der en behagelig, lidt båndagtig diskant takket være ringradiatoren - det er altid en fornøjelse at lytte til en højttaler hvor der rent faktisk er krop på hele vejen op i diskanten. Det har Mirage også, men de er alligevel forskellige af logiske grunde.

Bassen er til gengæld lidt mere solid på Mirage - der er et mere solidt punch og den har en smule mere fylde. Acoustic Energy kan til tider lyde en smule "lille", men rummet får naturligvis også noget at skulle sige i den henseende, og i et rum på 14 kvm tror jeg alligevel nok at den vil kunne levere varen.

Begge højttalere er ualmindeligt solide til størrelsen, og finishen er et skoleeksempel på hvordan det skal gøres. Jeg synes at tilbuddet er så godt på Mirage at det var værd at nævne, for de er ellers ikke til at komme i nærheden af for penge og de er samtidig sjældne på disse breddegrader.

BTW: modigt du tør anbefale en polyprop HT

Hehe hvad skulle jeg være bange for - mine egne meninger?

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

he he ja forlanger meget.. vil helst ha samme lyd jeg havde før jeg flyttede

Det kan jeg godt forstå

og for at gøre det endnu mere tricky er 95% af min musik Rock, ligefra det stille til det helt tunge..

Hvis du lytter til Metal o.lig. så bliver du sørgeligt skuffet med et par standerhøjttalere.

er det en umulig opgave i et lille rum ? og endnu værre med stander ?

Intet er umuligt, men det er altså en "give and take-ting"

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 11 Juli 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

he he ja forlanger meget.. vil helst ha samme lyd jeg havde før jeg flyttede

Hvis ikke man stiller krav, kommer man ingen vegne, så jeg kan sagtens følge dig!

og for at gøre det endnu mere tricky er 95% af min musik Rock, ligefra det stille til det helt tunge..

Hehe du vælger det da også med omhu, wa?

er det en umulig opgave i et lille rum ? og endnu værre med stander ?

Nej, det synes jeg ikke - men det tager tid at finde den rette!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Alex din dom er at man ikke kan få en StanderHT der kan gengive feks metallica S&M på en måde som jeg vil blive tilfreds med

vil kun afgive lidt af det nederst dybde. og tilgengæld vil jeg vinde på nærvær.. det er hvad jeg leder efter.. hvis det ik kan lade sig gøre, må jeg neddrosle indtil den næste flytning

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Alex din dom er at man ikke kan få en StanderHT der kan gengive feks metallica S&M på en måde som jeg vil blive tilfreds med

Yep, det mener jeg ! - Jeg har selv været et "metalfreak" - nu er jeg blevet kedelig og lytter til Opera, Jazz, verdensmusik og trad. rock.

vil kun afgive lidt af det nederst dybde. og tilgengæld vil jeg vinde på nærvær.. det er hvad jeg leder efter.. hvis det ik kan lade sig gøre, må jeg neddrosle indtil den næste flytning

Det er ikke for at være en bedrevidende "kloge-åge" - men du har været vant til Strauss og tro mig ! du giver afkald på mere end du tror.

Jeg håber at du finder hvad du søger, god jagt

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes