|
Ronin har os set på MRM-1 men prisen afskrækker mig lidt, men de er os på listen over dem jeg gerne vil høre. dog er diapason en sikker vinder hvis den kan skaffes..
Diapason - ikke noget jeg umiddelbart kender. Det må jeg lige læse på....
jeg leder ik efter noget der spiller godt størrelsen taget i betragtning også min opfattelse af de få standerHT jeg har hørt at de spiller ofte bedre end gulv ved "lave" lydtryk
Det er faktisk en af de bedste egenskaber ved en god standerhøjttaler IMO
Men godt med så mange inputs, det bliver en lang uge når der skal lyttes på alle sammen, håber ariva køre stabilt 
Hehe, ingen garanti....
Det jeg går efter i mit anlæg er Liv og glade dage.. ikke fodtramp som densen, men dynamik, åbent lydbillede, og fornemmelsen af Livemusik.. ikke om det er analytisk eller korrekt.. altså at det spiller godt fremfor korrekt..
Ronin kan du komme med lidt af forskellen på Mirage og AE reference ?
Skægt, de har mange ligheder, men også en del forskelle. Diskanten på Mirage kan, men ikke udpræget meget, stikke af og blive lidt spids til tider, men et godt kabelvalg vil sikkert kunne klare "problemet", der som sagt ikke er voldsomt stort. På Acoustic Energy er der en behagelig, lidt båndagtig diskant takket være ringradiatoren - det er altid en fornøjelse at lytte til en højttaler hvor der rent faktisk er krop på hele vejen op i diskanten. Det har Mirage også, men de er alligevel forskellige af logiske grunde.
Bassen er til gengæld lidt mere solid på Mirage - der er et mere solidt punch og den har en smule mere fylde. Acoustic Energy kan til tider lyde en smule "lille", men rummet får naturligvis også noget at skulle sige i den henseende, og i et rum på 14 kvm tror jeg alligevel nok at den vil kunne levere varen.
Begge højttalere er ualmindeligt solide til størrelsen, og finishen er et skoleeksempel på hvordan det skal gøres. Jeg synes at tilbuddet er så godt på Mirage at det var værd at nævne, for de er ellers ikke til at komme i nærheden af for penge og de er samtidig sjældne på disse breddegrader.
BTW: modigt du tør anbefale en polyprop HT 
Hehe hvad skulle jeg være bange for - mine egne meninger?  |