Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dårlig oplevelse/brugt køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jep, ved det, men det med adressen virkede ikke, da det var proforma.

Ja politiet kan man jo altid prøve, men disse sager har forståeligt nok lav prioritet, da ingen, udover min tegnebog, er kommet til skade

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at der er rigtig mange der ikke kender alt for meget til forsendelse pr efterkrav. Jeg arbejder selv hos Postdanmark i weekenderne, som afløser, og kører ud med pakker o.s.v.

Når en pakke modtages, har modtageren lov til at åbne pakken, og kontrollere at pakken er i 110% orden. Dvs. man har mulighed for at pakke en forstærker ud, sætte den til anlæget og se om den virker. Selvfølgelig skal alt stå klar, så posten ikke skal vente i 1000 år på at man finder ud af at den virker.

Jeg har selv prøvet at modtage en CD-afspiller, som jeg testede og fandt ud af at den kunne overhoved ikke læse noget som helst. Hvis dette sker skal man bare nægte at modtage pakken, og så bliver den sendt tilbage til afsender.

Derfor er det en stor hjælp hvis det er pr. efterkrav, at pakken bliver sendt. På den måde har man ikke betalt noget. Husk ikke at betale eller skrive under inden i har kigget i pakken!!

Flere firmaer er idag begyndt at kliste et mærke på hvor der står hvad man skal gøre, ved modtagelse af pakken.

Mht. bankoverførsel, har jeg selv haft en uheldig episode. Jeg havde overført 3500kr, og fik aldrig noget. Jeg gik ned i banken og havde selvfølgelig taget alle de papirer med omhandlende købet (emails, bankoverførsel m.m.) Jeg tog en snak med min bankrådgiver, som efterfølgende ringende til den pågælende bank, og sendte pengene tilbage. Jeg skulle selvfølgelig skrive under på at pengene var blevet overført, og tilbageført. Derefter ville den pågældende bank kontakte personen og oplyse om overførslen. Da jeg aldrig fik et opkald fra banken, kan jeg kun konstatere at alt gik som det skulle. (6 år siden)

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Det kan nu også være irriterende at være sælger. Jeg solgte en pickup, hvor det tog køber det meste af 10 dage, altså max. liggetid hos Post Danmark, at få den afhentet. Undervejs troede jeg faktisk at jeg var blevet link'et eller forsendelsen var gået tabt, idet han heller ikke svarede på mails før en uge senere.

Mine oplevelser som køber har indtil videre også kun været gode, jeg har altid fået det jeg har forudbetalt. Det er dog mest DVD, CD og kabler, for de større tings vedkommende har jeg de seneste gange selv hentet dem, og har på den måde i det mindste kunnet kigge sælger i øjnene.

Mine værste oplevelser er efterhånden mere Post Danmarks skyld :-)

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok også erkende at Postdanmark ikke er venlige med pakkerne. Jeg har også prøvet Fragtmanden, og de er skam overhoved ikke bedre. Jeg har modtaget en forstærker hvor hele den ene side er ødelagt, altså volume knappe og printet inde i forstærkeren var knækket :(

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Arcam: Jeg må tro at det var min henvisning til fyren i Kolding, der har skabt dig problemer.

Jeg må lige understrege at jeg ikke kender den pågældende. Jeg fandt hans annonce for en pladespillerhylde på et svensk site og kontaktede "sælgeren". Det viste sig at det var en SW50 hylde fra Audio Magic. Jeg skulle bruge en SW63. Jeg så din annonce og tænkte - som en hififreak til en anden - den kunne du måske bruge. Det vil jeg gerne beklage. Men igen - jeg må understrege, at jeg heldigvis ikke kender "sælgeren" - og har i øvrigt aldrig selv haft problemer med køb eller salg via nettet.

MVH
Mikke

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Jeg må nok også erkende at Postdanmark ikke er venlige med pakkerne. Jeg har også prøvet Fragtmanden, og de er skam overhoved ikke bedre. Jeg har modtaget en forstærker hvor hele den ene side er ødelagt, altså volume knappe og printet inde i forstærkeren var knækket :(

Mvh Michael

Jeg fik engang et sæt højttalere (Audiovector M3, 23 kg) leveret af Pakketrans, og de blev behandlet med fornøden respekt.

Indpakningen skal selvfølgelig kunne tåle noget, men det er skræmmende hvad der kan ske, og selv om andre givetvis heller ikke er perfekte, så har Post Danmark efterhånden formået at skræmme mig nok til at bruge ekstra kroner på forsigtig - så kommer der også lidt ekstra penge i kassen for ikke at ødelægge mine varer 

Hvis pakken er tung nok kan de dog ikke smide med den, men et rullelærrede på ca. 12 kg formåede de dog at bukke ganske kraftigt på trods af kraftigt paprør og stærk aluminiumsprofil

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

av av av

Det er da nogen værre ting i har oplevet allesammen.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en anderledes og god oplevelse , for ca. 5 år siden lavede jeg en aftale med en i Jylland om en Denon tuner, jeg skulle bar sende den pr. efterkrav så skulle det være i orden, imidlertid syntes jeg det var lidt dyrt med det efterkrav så den røg afsted med en seddel om at jeg da stoler på jyder, et par dage senere kom en check med pengene og også for portoen, så det var jo en af de gode historier, hvilket er meget rart i disse tider.
Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

!! når man forudbetaler er der altid en risiko for at komme galt afsted ,, selv har jeg gjort det masser af gange men kun været uheldig et par stykker,,

jeg har oplevet de gode hvor man har modtaget pakken samt en seddel med bankkonto , da sælger har ment det var for dyrt at sende pr efterkrav .

for ikke så længe siden købte jeg to philips cd-100 som skulle virke heeelt fint iflg sælger ,,,, men ikke nogen af dem er til ret meget ,,, den ene er døøød den anden kan måske reddes med nye lytter i udgangen

sælger har lovet at overføre ½delen af det betalte beløb ,,,, så det håber jeg jo på

jeg har altid vidst der var risiko ved at handle brugt i den blå mm ,, men det værste jeg hidtil har været udsat for var der jeg for ca 5 år siden lånte en ovc rørpreamp i audioconcept ,,,den var brugt og ikke særligt dyr 3500_4000 ca men iflg butikken var den efterset og klar vist endda med nye smårør

i sig selv en fin ting at kunne låne ting på den måde ,,, men da jeg satte  dyret til sagde det pluffffff og begge mine lowther fuldtoner stod af

jeg var derinde en trefire gange ,,, og den ret flinke sælger ( også ret forståene ) kunne godt se det ikke var så smart ,, i starten lovede man at hjælpe mig med en refusion ,, jeg selv havde været glad for et tilskud

den ene gang da jeg ringede derind fik jeg en anden end den der havde lånt mig ovc,en  hvor jeg fik at vide at det var helt normalt at der kom dc ud af en ovc hvorfor jeg altid skulle have tændt den først  inden effekblokken skulle sættes til ,,,

( det var altså min egen skyld mente han )  det kostede mig i området af 4000,- at låne en preamp der ikke var iorden hos audioconcept,,,,,,,

det skal måske lige siges at jeg ellers spiller uden  preamp , og gjorde det efter den oplevelse også så det var ret tydeligt at de havde udlaveret en  maskine der mindst skulle have været en bedre vejledning med til ,,, min oplevelse er stadigt den var defekt ,,,, det siger vel sig selv at bortset fra et monteringssæt til min ortofon pickup sååå har det været ret småt med min gang i audioconcept siden

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

hejsa ,,, ørstrøm skrev ! ::

Juul & Hurtig: Jeg har overvejet det, men jeg er bekymret for konsekvenserne. Så vidt jeg ved kan begge metoder fortolkes som bagvaskelse og fyren har uden tvivl bedre mulighed for at hyre en advokat end jeg har. Så vidt jeg kunne se var han direktør i en kendt dansk bank, så jeg ved sku ikke rigtigt.

kwwel :

jeg kan ikke se det kan være bagvaskelse , du kan vel bevise at du har afsendt penge til manden ,, det er så hans opgave at bevise at der er afsendt en vare ,,, medmindre han altså også lige er rødekorsindsamler ,,, og påstår dine penge var et velment bidrag til svært nødlidene bankfuldmægtige i midtjylland

personligt  ville jeg have kørt hjem på hans privataddresse ringet på og forlangt returmønt ,,,

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes