| Forfatter |
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fint initiativ Otto  jeg og mine ligesindede vil helt sikkert indfinde os på plankerne men hvad skal vi starte med ? For mit eget vedkommende kunne jeg da godt tænke mig at lægge øre til et Carver - åh undskyld Sunfire-anlæg med True sub og hele svineriet måske også gerne høre noget om historien bag Sunfire og den foretagsomme og iderige Mr.Carver, var det ikke noget.
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto, prisværdigt initiativ.
Jeg er inde i en periode hvor jeg er interesseret i analogt udstyr. Især
pladespillere.
I har jo både Medlyd og Tekni-fi's produkter og min 'drømmetest-
aften' ville være en aften med f.eks. Rega, Project og Nottingham
pladespillere måske på Jolida og Croft krydret med alt godt fra RIIA
skuffen.
mvh
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Hej Otto, prisværdigt initiativ.
Jeg er inde i en periode hvor jeg er interesseret i analogt udstyr. Især pladespillere.
I har jo både Medlyd og Tekni-fi's produkter og min 'drømmetest- aften' ville være en aften med f.eks. Rega, Project og Nottingham pladespillere måske på Jolida og Croft krydret med alt godt fra RIIA skuffen. |
|
|
Vi sælger faktisk ikke Rega længere (aftalen blev opsagt i gensidig forståelse), men Tekni-Fi's produkter skulle jeg nok kunne stille med. Jeg skal understrege at lige nøjagtigt pladespillere og andet udstyr i den genre ikke hører til mine stærkeste sider, så dér kan jeg personligt nok primært hjælpe med udstyret og lokaliteterne... Men jeg kan da forhøre mig om en kollega, eller evt. én fra Tekni Fi kunne være interesseret. Det vender jeg lige tilbage til. God idé, men du rammer lidt min akilleshæl med dét forslag ;-) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
Så, nu er det bare om at få arrangeret en hyggeaften (gerne weekend), Hr. Otto.
|
|
|
Jamen, jeg er klar. Pointen var netop at _I_ skulle komme med forslagene, så finder jeg nogle mulige tidspunkter.
Henrik300 skrev:
| Vil det ikke være muligt at lave en invitation fra HIFI4ALL ´s side ?, så er det jo nemt at se hvor mange der ønsker at deltage. |
|
|
Tilmeldinger kan sagtens foregå i forummet. Og generelt vil jeg nok, alt efter hvad der skal leges med, foretrække at lave 3 arrangementer med 5 deltagere end ét med 15. Det tager vi som det kommer.
lasse skrev:
Super fint initiativ Otto jeg og mine ligesindede vil helt sikkert indfinde os på plankerne men hvad skal vi starte med ? For mit eget vedkommende kunne jeg da godt tænke mig at lægge øre til et Carver - åh undskyld Sunfire-anlæg med True sub og hele svineriet måske også gerne høre noget om historien bag Sunfire og den foretagsomme og iderige Mr.Carver, var det ikke noget. |
|
|
Vi kan sagtens lytte på et par subwoofere, det er en udmærket idé. Men historier bagved produkterne, det er ikke lige dét jeg bruger mest energi på... Jeg er ikke en fortælle-historier-sælger (uden at det skal være negativt overhovedet), så det vil nok kræve at jeg allierer mig med Dynamax. Så hvis jeg lige kan få en tilbagemelding på om det er sjovest at få hele turen fra importøren, eller at lege uden en pågående sælger (udover mig ) over skulderen.
Personligt synes jeg produktet er vigtigere end hvor det kommer fra, og når man som jeg gerne vil vide "alt om alt", så må man sortere i informationerne... Men det er da altid spændende at høre historierne bagved alligevel. I bestemmer  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
micjac skrev:
| Hej Otto, prisværdigt initiativ. Jeg er inde i en periode hvor jeg er interesseret i analogt udstyr. Især pladespillere. I har jo både Medlyd og Tekni-fi's produkter og min 'drømmetest- aften' ville være en aften med f.eks. Rega, Project og Nottingham pladespillere måske på Jolida og Croft krydret med alt godt fra RIIA skuffen. |
|
|
Vi sælger faktisk ikke Rega længere (aftalen blev opsagt i gensidig forståelse), men Tekni-Fi's produkter skulle jeg nok kunne stille med. Jeg skal understrege at lige nøjagtigt pladespillere og andet udstyr i den genre ikke hører til mine stærkeste sider, så dér kan jeg personligt nok primært hjælpe med udstyret og lokaliteterne... Men jeg kan da forhøre mig om en kollega, eller evt. én fra Tekni Fi kunne være interesseret. Det vender jeg lige tilbage til. God idé, men du rammer lidt min akilleshæl med dét forslag ;-) |
|
|
Hvis det lykkes, så kører jeg sq til Århus!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Hvis det lykkes, så kører jeg sq til Århus!
/vilmann |
|
|
Har du en barnestol jeg kan være i?
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laver gerne et opsamlingsheat i Køge/ Ringsted... har barnestole til max 4
Otto: fremragende initiativ    
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
vilmann skrev:
Hvis det lykkes, så kører jeg
sq til Århus! /vilmann |
|
|
Har du en barnestol jeg kan være i?
Mvh. Becker |
|
|
Kan jeg så sidde på skødet af dig becker??
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i Århus det sner i denne grønne vinter. Håber på det lykkes, og så har jeg en undskyldning for at tage derop og i så god til at Pladekisten kan inspiceres også.
Mit forslag: Da sammensætning af enkeltdele måske er den største kunst (synergi) kunne opbygningen af et "drømmesæt" til 50 eller 100kgkr være en lærerig affære. Hvorfor den ht A til den forstærker og hvorfor ikke ht B?
Sillesens fornemme demo under udstillingen i København viste nogle spændende forskelle, der var bare for lidt tid til en dybere analyse.
I'll keep an eye på denne tråd!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
| Mit forslag: Da sammensætning af enkeltdele måske er den største kunst (synergi) kunne opbygningen af et "drømmesæt" til 50 eller 100kgkr være en lærerig affære. Hvorfor den ht A til den forstærker og hvorfor ikke ht B? |
|
|
Dén vil jeg gerne lige tage fat i. Som sagt er jeg ikke personligt den store foredragsholder, så jeg kan ikke matche Sillesen hvad undervisning angår, men hvorfor ikke lave en "lege-aften", med et specifikt mål: Sammensæt det bedst mulige stereoanlæg for 50K ud af det grej jeg har stående i butikken. Det skulle nok give grundlag for et par diskussioner eller 17 hen ad vejen... Jeg synes det er sjovere at vi skaber konklusionerne hen ad vejen end at jeg holder foredrag - ikke mindst fordi at så bliver jeg sandsynligvis også klogere...
Er der basis for dette? Der vil lige gå nogle uger, da der er et par ting i restordre som jeg meget nødigt vil undvære til sådan et projekt...
Jeg har et par forslag i den mere AV-orienterede afdeling, som jeg ret hurtigt kan stable på benene, da de lidt mere er min hjemmebane (jeg er nok mere ekspert i AV end i langhåret hifi...):
Philips 32 PW 9509 vs. Panasonic TX 32 PD 30 vs. Sony KV 32 FQ 86 (hvis der skal koges mere suppe på dét ben)
Panasonic PTAE-500 vs. Sanyo PLV-Z2 vs. Hitachi PJTX 100 (vs. Optoma H30?)
TV-kalibrering masterclass (hvordan og hvorfor indstiller man sit tv bedst muligt)
Progressive scan DVD-afspillere, heriblandt test af en stak. Hvorfor er PS ikke bare PS?
Bedste højttaler til 10K: DLS R55 vs. System Audio SA 1280/1750 vs. Monitor Audio Silver S10 vs ? (Jeg kender svaret - gør du?)
Bedste subwoofer under 4K: Diverse Audio Pro vs. Monitor Audio ASW 100 vs. System Audio SE 175 vs. Yamaha YSTSW 320 vs ?
Hvor god en surroundforstærker/receiver skal man købe for at få en stereolyd der matcher en stereoforstærker i 5K klassen, f.eks. Thule IA100?
Hvad giver i forskellige kombinationer den bedste stereolyd i et surroundanlæg med DVD: Digital eller analog overførsel?
Hvis man har 10K til DVD og surroundreceiver, hvor mange penge skal man så bruge på hver del for at få den bedste lyd?
Kan jeg ikke få nogle meldinger på hvilke af ovenstående der er mest interessante, så vil jeg afsætte nogle datoer, så vi kan komme i gang... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot initiativ 
Kedeligt der er så langt til Århus!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Flot initiativ 
SATMIT
|
|
|
Afstand er relativ!
OK, turen er lang hvis man er fra sjælland, men hvis arrangementet kommer på benene, ville det jo være oplagt at aftale transport, f.eks. via DSB, således at vi samlet kunne kigge forbi.
De timer det tager at kører derop kunne jo passende bruges til hyggelig snak!
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
SES. skrev:
| Mit forslag: Da sammensætning af enkeltdele måske er den største kunst (synergi) kunne opbygningen af et "drømmesæt" til 50 eller 100kgkr være en lærerig affære. Hvorfor den ht A til den forstærker og hvorfor ikke ht B? |
|
|
Dén vil jeg gerne lige tage fat i. Som sagt er jeg ikke personligt den store foredragsholder, så jeg kan ikke matche Sillesen hvad undervisning angår, men hvorfor ikke lave en "lege-aften", med et specifikt mål: Sammensæt det bedst mulige stereoanlæg for 50K ud af det grej jeg har stående i butikken. Det skulle nok give grundlag for et par diskussioner eller 17 hen ad vejen... Jeg synes det er sjovere at vi skaber konklusionerne hen ad vejen end at jeg holder foredrag - ikke mindst fordi at så bliver jeg sandsynligvis også klogere...
Er der basis for dette? Der vil lige gå nogle uger, da der er et par ting i restordre som jeg meget nødigt vil undvære til sådan et projekt...
Jeg har et par forslag i den mere AV-orienterede afdeling, som jeg ret hurtigt kan stable på benene, da de lidt mere er min hjemmebane (jeg er nok mere ekspert i AV end i langhåret hifi...):
Philips 32 PW 9509 vs. Panasonic TX 32 PD 30 vs. Sony KV 32 FQ 86 (hvis der skal koges mere suppe på dét ben)
Panasonic PTAE-500 vs. Sanyo PLV-Z2 vs. Hitachi PJTX 100 (vs. Optoma H30?)
TV-kalibrering masterclass (hvordan og hvorfor indstiller man sit tv bedst muligt)
Progressive scan DVD-afspillere, heriblandt test af en stak. Hvorfor er PS ikke bare PS?
Bedste højttaler til 10K: DLS R55 vs. System Audio SA 1280/1750 vs. Monitor Audio Silver S10 vs ? (Jeg kender svaret - gør du?)
Bedste subwoofer under 4K: Diverse Audio Pro vs. Monitor Audio ASW 100 vs. System Audio SE 175 vs. Yamaha YSTSW 320 vs ?
Hvor god en surroundforstærker/receiver skal man købe for at få en stereolyd der matcher en stereoforstærker i 5K klassen, f.eks. Thule IA100?
Hvad giver i forskellige kombinationer den bedste stereolyd i et surroundanlæg med DVD: Digital eller analog overførsel?
Hvis man har 10K til DVD og surroundreceiver, hvor mange penge skal man så bruge på hver del for at få den bedste lyd?
Kan jeg ikke få nogle meldinger på hvilke af ovenstående der er mest interessante, så vil jeg afsætte nogle datoer, så vi kan komme i gang...
|
|
|
Halløj Otto.
Du har fat i noget med højttalere, som jeg synes, at vi sikkert er mange, der har interesse i. Det kunne som du selv siger være sammenligning af SA1280 og DLS samt andre højttalere i denne prisklasse.
Et andet godt tema er selvfølgelig også at kunne sammensætte det mest vellydende anlæg for 50K eller mere. Men man skal nok passe på med at gå for højt op i pris, da det sikkert vil afskrække enkelte tilhører.....det er jo ikke alle, der har en fyrstelig hyre eller carte blanch fra konen til at købe anlæg for en halv mill. ...jeg er en af dem.
Ellers lyder det som om, at der er interesse for sådant arrangementer i det jyske.
Jeg er på vej....fut, fut.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administratoren skrev:
SATMIT skrev:
|
Flot initiativ 
SATMIT
|
|
|
Afstand er relativ!
De timer det tager at kører derop kunne jo passende bruges til hyggelig snak!
|
|
|
Det ser da ud til at man kan samle folk nok til at 'leje' en (mini)bus og sikkert også billigere, selvom at man på dsb kan billigt komme 'ud og hjem på samme dag' men det nytter jo ikke hvis klokken bliver over 12 am. (og det kunne den jo godt blive, ik ) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
1:
2:
3:
|
|
|
Hej Otto.
Ovenstående 3 emner ville snildt kunne lokke mig og kæresten fra Aalborg til Aarhus et smut. Håber dette super initiativ bliver gennemført! 
MVH
Søren
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot og spændende invitiativ
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
Et andet godt tema er selvfølgelig også at kunne sammensætte det mest vellydende anlæg for 50K eller mere. Men man skal nok passe på med at gå for højt op i pris, da det sikkert vil afskrække enkelte tilhører.....det er jo ikke alle, der har en fyrstelig hyre eller carte blanch fra konen til at købe anlæg for en halv mill. ...jeg er en af dem. |
|
|
Det kunne også sagtens være det halve, eller mindre. Jeg havde en bagtanke med de 50K - det er sådan lige på grænsen til det helt seriøse high-end, uden at det er helt amok-mange penge. Og det ville åbne for nogle spændende kombinationsmuligheder - store gulvhøjttalere eller et sæt SA2K med en sunfire? Ofre dybbassen for et sæt med andre fordele? Dyr elektronik med billige højttalere eller billig elektronik med dyre højttalere? Midt imellem?
Da mit eget anlæg p.t. koster ca. 30K i normalpriser, kunne det også være et skægt mål. Det kunne også være en "opgraderings-test" - hvis man tager udgangspunkt i et givent anlæg, og har X antal kroner at opgradere for, skal man så bruge pengene på afspiller, forstærker eller højttalere? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende initiativ, som jeg gerne vil deltage i. Af de nævnte emner er
det måske specielt det med projektorerne, jeg ville være interesseret i
(endnu bedre hvis det kunne inkludere lidt om 'projektorkalibrering for
dummies' som jeg godt kunne bruge).
Et andet emne, jeg ville finde interessant, er musik i multikanal,
altså SACD og DVD-audio. Som mange andre hifi- og musikinteresserede
ved jeg ikke, hvor seriøst man skal tage det, men omvendt er min
skepsis ikke baseret på erfaring.
Det er lidt stort at skulle købe et surroundanlæg af høj kvalitet blot
for at prøve det. Hvis man hjavde en aften i TCs lokaler kunne man
måske lave en god opsætning beregnet på musik (tager jeg fejl, hvis jeg
går ud fra, at de fleste surroundsetups i butikker er lavet med henblik
på filmlyd?) og lytte til nogle gode multikanal-skiver og evt. til et
par forskellige afspillere. Jeg har en god stak SACDer, som jeg gerne
skal medbringe som testmateriale.
Blot en idé.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke nødvendigvis at beløbsgrænsen skal for langt ned. Det primære mål ved et sådant arrangement vil for mig være at få udvidet min 'lytte-horisont', og dermed mine præferencer for at definere min egen 'god lyd' definition. At et givent beløb for udstyret måske kommer til at ligge uden for min rækkevidde er derfor ikke afgørende.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
FLEX skrev:
|
Et andet godt tema er selvfølgelig også at kunne sammensætte det mest vellydende anlæg for 50K eller mere. Men man skal nok passe på med at gå for højt op i pris, da det sikkert vil afskrække enkelte tilhører.....det er jo ikke alle, der har en fyrstelig hyre eller carte blanch fra konen til at købe anlæg for en halv mill. ...jeg er en af dem. |
|
|
Det kunne også sagtens være det halve, eller mindre. Jeg havde en bagtanke med de 50K - det er sådan lige på grænsen til det helt seriøse high-end, uden at det er helt amok-mange penge. Og det ville åbne for nogle spændende kombinationsmuligheder - store gulvhøjttalere eller et sæt SA2K med en sunfire? Ofre dybbassen for et sæt med andre fordele? Dyr elektronik med billige højttalere eller billig elektronik med dyre højttalere? Midt imellem?
Da mit eget anlæg p.t. koster ca. 30K i normalpriser, kunne det også være et skægt mål. Det kunne også være en "opgraderings-test" - hvis man tager udgangspunkt i et givent anlæg, og har X antal kroner at opgradere for, skal man så bruge pengene på afspiller, forstærker eller højttalere?
|
|
|
Som du selv skriver, er vi på vej mod high-end, når vi runder de 50K. Jeg er selv indehaver af Densen Beat 100 og 400 Plus, så ligger selv tæt på de 50K (inkl. kabler og ht'er), der må være smertegrænsen. I en evt. opgradering kunne det også være spændende at lytte til forsk. kabler...her tænker jeg også på forsk. netkabler, da det ofte er grobund for en spændende diskussion blandt hifi-brødre.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |