Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Invitation til bruger-tests (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Otto, TC skrev:
FLEX skrev:

Et andet godt tema er selvfølgelig også at kunne sammensætte det mest vellydende anlæg for 50K eller mere. Men man skal nok passe på med at gå for højt op i pris, da det sikkert vil afskrække enkelte tilhører.....det er jo ikke alle, der har en fyrstelig hyre eller carte blanch fra konen til at købe anlæg for en halv mill....jeg er en af dem.

Det kunne også sagtens være det halve, eller mindre. Jeg havde en bagtanke med de 50K - det er sådan lige på grænsen til det helt seriøse high-end, uden at det er helt amok-mange penge. Og det ville åbne for nogle spændende kombinationsmuligheder - store gulvhøjttalere eller et sæt SA2K med en sunfire? Ofre dybbassen for et sæt med andre fordele? Dyr elektronik med billige højttalere eller billig elektronik med dyre højttalere? Midt imellem?

Da mit eget anlæg p.t. koster ca. 30K i normalpriser, kunne det også være et skægt mål. Det kunne også være en "opgraderings-test" - hvis man tager udgangspunkt i et givent anlæg, og har X antal kroner at opgradere for, skal man så bruge pengene på afspiller, forstærker eller højttalere?

Som du selv skriver, er vi på vej mod high-end, når vi runder de 50K. Jeg er selv indehaver af Densen Beat 100 og 400 Plus, så ligger selv tæt på de 50K (inkl. kabler og ht'er), der må være smertegrænsen. I en evt. opgradering kunne det også være spændende at lytte til forsk. kabler...her tænker jeg også på forsk. netkabler, da det ofte er grobund for en spændende diskussion blandt hifi-brødre.

Mvh. FLEX

Denne idé kunne evt. udbygges til en decideret tweak-test... Hvad er l**t og hvad er lagkage???

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Glimrende initiativ, som jeg gerne vil deltage i. Af de nævnte emner er det måske specielt det med projektorerne, jeg ville være interesseret i (endnu bedre hvis det kunne inkludere lidt om 'projektorkalibrering for dummies' som jeg godt kunne bruge).

Det kunne det sagtens. Jeg kigger lige i kalenderen, jeg tror en projektor-demo bliver ret nemt at få fyldt op...

Vanderlay skrev:

Et andet emne, jeg ville finde interessant, er musik i multikanal, altså SACD og DVD-audio. Som mange andre hifi- og musikinteresserede ved jeg ikke, hvor seriøst man skal tage det, men omvendt er min skepsis ikke baseret på erfaring.
Det er lidt stort at skulle købe et surroundanlæg af høj kvalitet blot for at prøve det. Hvis man hjavde en aften i TCs lokaler kunne man måske lave en god opsætning beregnet på musik (tager jeg fejl, hvis jeg går ud fra, at de fleste surroundsetups i butikker er lavet med henblik på filmlyd?) og lytte til nogle gode multikanal-skiver og evt. til et par forskellige afspillere. Jeg har en god stak SACDer, som jeg gerne skal medbringe som testmateriale.

RIGTIG god idé. Det er et område jeg også gerne selv vil udforske, primært fordi jeg indtil videre ikke er imponeret... Du har ret i at de fleste opstillinger tager mest hensyn til filmlyd, men vi har netop opsat et surroundsystem i vores stereorum (efter lange og vilde diskussioner...), hvor der skulle være alle muligheder for at lave en optimal opstilling med henblik på musik i multikanal, eksempelvis med 5 ens gulvhøjttalere. Det eneste problem er at rummet er ret lille, så antallet af deltagere skal nok ikke være for højt.

Jeg tror vi starter med den - hvis du har tid tirsdag den 20. juli kl. 18.00, så gør vi det dér. Du er selvskreven deltager (hvis du kan), og de tre hurtigste interesserede kan koble sig på.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Det er en aftale. Jeg medbringer nogle SACD-skiver. Jeg har ingen DVD-A, men det er der måske andre, der har.

Det vil jeg se frem til.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

sindsygt fedt initiativ. Jeg er til enhver tid klar til at rulle sydover med dsb, bilen eller på tommeltotten for at deltage :)

især idéen om at sammensætte et anlæg til ca. 50k synes jeg er MEGET spændende.

Til top Vis pentaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pentaz

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

High-end er efter min bog snarere 30.000+ per del. Mener ikke at man kan kalde en CD-spille til 15.000 high-end. Et anlæg til 50.000 er ikke high-end! - langt fra.

I øvrigt kan man sige det er ligegyldigt om det er highend eller ej. Personligt synes jeg det fedeste er at teste enkeltprodukter mod hinanden i et rigtigt godt setup. Herved vil man have alle muligheder for at vurdere produkterne mod hinanden - f.eks. flere forskellige højttalere i samme prisklasse.

Ideen med at teste 2 kanals forstærker mod flerkanals er spændende, men sørg for at finde nogle tunge speakers, der kan sætte forstærkerne på prøve. Man kunne lave en test med Parasounds 2-kanals mod deres 5-kanals!

SATMIT  

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
High-end er efter min bog snarere 30.000+ per del. Mener ikke at man kan kalde en CD-spille til 15.000 high-end. Et anlæg til 50.000 er ikke high-end! - langt fra.

Det er en helt anden diskussion... Det er meget individuelt hvad man vil kalde high-end. Jeg kan vise dig et sæt højttalere til 10K for et sæt som jeg hellere vil have (og allerede har) end mange (men ikke alle) højttalere til 4-dobbelt pris.

Men nej, et anlæg til 50K går ikke under hvad jeg ville kalde high-end - men "næsten-high-end" tør jeg godt kalde det. Det er ikke nogen hemmelighed, at hvis det drejer sig om tungt high-end stereo i 100K klassen, så kan jeg ikke fremvise det store udvalg. Dén del af showet må andre tage sig af.

SATMIT skrev:
I øvrigt kan man sige det er ligegyldigt om det er highend eller ej. Personligt synes jeg det fedeste er at teste enkeltprodukter mod hinanden i et rigtigt godt setup. Herved vil man have alle muligheder for at vurdere produkterne mod hinanden - f.eks. flere forskellige højttalere i samme prisklasse.

Nemlig - og det er også dette jeg helst vil bruge tid på, fremfor en generel forherligelse af et enkelt produkt/mærke. Det kan man få på messerne. Det jeg gerne vil give mulighed for er tests af de produkter som flertallet rent faktisk køber, og hvor det ofte diskuteres hvad der er bedst, og de fleste har en holdning til hvad der er bedst - men meget få reelt har sammenlignet direkte. Eksempelvis surroundreceivere i 5-7.000,-s klassen. Hvor mange har en holdning til hvem der laver den bedste receiver i prisklassen mellem vores primære mærker - Marantz, Yamaha, Pioneer, Sony og Denon? Det har de fleste. Hvor mange har hørt en direkte A-B sammenligning mellem alle 5, i samme rum på samme højttalere, med samme musik, på samme dag? Ikke ret mange.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Alle har deres beløbsgrænser ... mine er ikke til high-end men det der ligger lige under.

Og jo dine Parasound produkter er vel på kanten af high-end JC1 er ihvertfald oppe i highend kategorien - efter min opfattelse.

Kunne i øvrigt være en ide at lægge ud med/afslutte med det bedste forstærkersæt du kan hive ned fra hylderne - så kan man jo se hvad de flerkanals receiver banditter kan klare i den prisklasse. Så får du både en reference (som forhåbentligt er bedre end dem man tester) og muligheden for a/b test.

SATMIT

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Juhuu.....diskussionen er allerede startet. Nu skal vi bare lige slå hovederne sammen og få lyttet til noget grej og derefter tage en diskussion om det ene eller andet kan betegnes som værende high-end.

I øvrigt, hvornår kan man karakterisere et produkt som værende high-end? Er det prisen, der er det afgørende, er det komponenterne eller deres ydeevne, der er den afgørende faktor?

Det er spørgsmål, der sikkert kan komme mange svar på...specielt en aften, hvor vi er samlet for at teste/sammenligne diverse produkter.

Jeg ser frem til sådanne aftener, hvor der bliver rig lejlighed til at udveksle erfaringer og referencer.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Selvom jeg bor på "djævleøen", har jeg tid og gratis togkort. Jeg ved også hvor Europaplads ligger, så ja tak!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

I øvrigt, hvornår kan man karakterisere et produkt som værende high-end? Er det prisen, der er det afgørende, er det komponenterne eller deres ydeevne, der er den afgørende faktor?

Det har vist været diskuteret mere end én gang... For mig er det ligegyldigt ordkløveri. Det vigtige er at få mest muligt ud af sine penge, uanset om man har 5K, 50K eller 500K. Grunden til at jeg egentlig hellere vil bruge tid på de lidt billigere ting er, at det netop er i de lavere prisklasser at man oftest vælger ud fra omtale. Hvis man køber et sæt højttalere til 100K uden at vurdere dem i sin egen stue, så er man efter min mening ikke rask... Jo dyrere anlæggene bliver, jo mere individuelt er det imho hvad der er bedst.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Selvom jeg bor på "djævleøen", har jeg tid og gratis togkort. Jeg ved også hvor Europaplads ligger, så ja tak!!!

Ja tak til på tirsdag eller?

Jeg starter lige en ny tråd til tilmeldinger, det er vist det mest overskuelige...

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer tirdag den 20/7 klokken 18. Hvor mange er vi nu ??

Skal jeg have noget med ??? F.eks. højttalere, kunne være mine von schweikert vr-2 hvis nogen er interesserede i at høre dem. Ingen købs-tvangBig smile

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Kan sagtens overtales til at fyre Kadett'en af fra Svendborg, hvis der er nogen der står på under vejs til at splitte de uhyrlige benzinpriser.

Bare aftenen bliver holdt til 50kgkr anlæg, mulige opgraderinger til sådanne anlæg.

Hvis du har lyst til at holde for max 5 personer kan jeg sagtens tage et Odensehold med (det er jo en Kadett!) og så kigge forbi en af dagen.

Witzel gi' lyd

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
FLEX skrev:

Det har vist været diskuteret mere end én gang... For mig er det ligegyldigt ordkløveri. Det vigtige er at få mest muligt ud af sine penge, uanset om man har 5K, 50K eller 500K. Grunden til at jeg egentlig hellere vil bruge tid på de lidt billigere ting er, at det netop er i de lavere prisklasser at man oftest vælger ud fra omtale. Hvis man køber et sæt højttalere til 100K uden at vurdere dem i sin egen stue, så er man efter min mening ikke rask... Jo dyrere anlæggene bliver, jo mere individuelt er det imho hvad der er bedst.

Du har ret Otto, men der er vel heller ingen mennesker, der bruger 100K uden at ha' hørt "søjlerne" i sin egen stue. Selvom du siger, at man oftest vælger ud fra omtale, når vi taler om priser i den billigere ende, så bør man da altid have produkterne hjem i en rum tid for at vurdere om det er noget man vil bruge sine surt optjente skillinger på.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:
Bare aftenen bliver holdt til 50kgkr anlæg, mulige opgraderinger til sådanne anlæg.

50K aftenen bliver helt sikkert afholdt - sikkert mere end én gang... Jeg vender lige tilbage med nogle datoer, jeg skal som sagt lige sikre mig at det relevante grej er til rådighed.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Jeg kommer tirdag den 20/7 klokken 18. Hvor mange er vi nu ??

Skal jeg have noget med ??? F.eks. højttalere, kunne være mine von schweikert vr-2 hvis nogen er interesserede i at høre dem. Ingen købs-tvangBig smile

Det kunne helt sikkert være sjovt, MEN jeg synes vi skal tage ét emne ad gangen. Hvis vi både skal lytte på SACD og begynde at sammenligne højttalere, så tager det for lang tid. 5 timer går hurtigere end man tror når først man kommer i gang med sådan noget her...

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

kan i evt. ikke lave et indlæg med en "konklusion" og evt et lille referat, måske med billeder af udstyret som en slags service for os der ikke har mulighed/tid til at komme med? bare en lille indskydelse....

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
kan i evt. ikke lave et indlæg med en "konklusion" og evt et lille referat, måske med billeder af udstyret som en slags service for os der ikke har mulighed/tid til at komme med? bare en lille indskydelse....

DET tager jeg absolut som en selvfølge! Det vedtager vi hermed: Eneste adgangskrav er at man aflægger referat her på siden bagefter

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hvornår kunne et evt arrangement i 50 kg's klassen løbe af stable. Skal lige have koordineret med fruens arbejde (brug af Kadett'en), og andre der muligvis skal samles op på ruten...

mvh

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Hvornår kunne et evt arrangement i 50 kg's klassen løbe af stable. Skal lige have koordineret med fruens arbejde (brug af Kadett'en), og andre der muligvis skal samles op på ruten...

Der går nok et par uger. Jeg skal lige have leveret et sæt QRS Merkurius , men svenskerne holder ferie lige nu... Jeg sætter dato på i næste uge.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes