Emne: Invitation til bruger-tests ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alrighty, rigelig tid til at få koordineret nod samkørsel. Ville være fjollet at komme tumlende hele vejen fra fyn i hver sin bil eller med dsb.
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis der er nogen der har lyst vil jeg, kraftigt inspireret af Otto's initiativ, gerne lægge hus til en lytte-aften i Ringsted.
Jeg håber at evt. deltagere vil tage noget af deres eget udstyr med.
Brian
Edit : Rettet af moderator - du får rig lejlighed til at fremvise dine produkter under en evt. lyttesession, men for ikke at støde nogle i forummet, er din lille reklame for en fremvisning af produkterne, slettet.
__________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hola Otto!
Kanon ide du kommer med her lige inden ferie  - så er der da lidt at glæde sig over i det tilfælde at vejret fortsætter i samme kedelige spor som nu.
Jeg syntes det kunne være spændende med forstærkere/recievere i samme
prisklasse samt HT i 10-15.000 kroners klassen. Desuden ville jeg gerne
lære noget mere til SACD og DVD-A, så en lyttetest i den sammenhæng
ville være helt kanon.
50.000 kroners klassen er nok lige over mit niveau, men det kunne
stadig være spændende at lytte til grej i den klasse. Mit niveau ligger
nok nærmere 30.000, men der kan vi vel også arrangere noget?
Jeg skal køre fra det sydlige Jylland, så hvis nogen skal med, så
ligger jeg gladeligt 4 hjul til. Naturligvis under forudsætning af, at
der deles udgifter til de dyre dråber.
Kanon initiativ  
/gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi vil jo alle gerne have et lyt på noget som vi evt selv står overfor at skulle ha indkøbt, noget af det jeg gerne vil se på er StanderHT vs GulvHT div roomtreatments, og selvfølgelig generalt udstyr der ligger omkring de 40/60 k for et forstærker sæt og 10/20 k for cd, men meget har interesse, og at finde det bedste man kan for rimelige penge.. komplet anlæg for 30/40 K feks og høre det mod et til 100 K + ville være meget spændende..
kan godt lide det faktum at det nu er fynboerne der skal ud at køre 
hvis det passer med dato for besøg hos brian i ringsted og lytte på Odyssey vil jeg os gerne tage turen hjem til sjælland, men det kræver lidt mere af de besøgende, nemlig at de/vi skal komme med udstyr så vi får noget der ligner det udvalg TC har til rådighed 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt, nogle af de nævnte arrangementer vil blive afholdt senere når det er praktisk muligt for mig. Men lad os snuppe en enkelt mere lige til højrebenet: Sammenligning af højttalere. Det er på et niveau hvor alle kan være med, noget der interesserer de fleste og det er meget nemt for mig rent praktisk at stable på benene. Hvis der kan samles en lille flok på 4-5 stykker, vil jeg gerne gøre dette torsdag 22. juli kl. 18 (det bliver en travl uge ). Konceptet er: Find det bedste sæt gulvhøjttalere i TC's sortiment, til max 10.000,-. Kombattanterne er: System Audio SA 1280, DLS R 55, Monitor Audio Silver S6/S8/S10 (det er ikke nødvendigvis givet hvilken af disse der er bedst), og en lille outsider, Audio Pro Black Diamond (det er de modeller i prisklassen jeg p.t. har til udstilling).
For overskuelighedens skyld opretter jeg en separat tråd til tilmelding. Der er iøvrigt stadig en plads ledig til SACD-arrangementet på tirsdag, hvis nogen er interesseret. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Find det bedste sæt gulvhøjttalere i TC's sortiment, til max 10.000,-. |
|
|
Var det for kedeligt, eller hvad? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
Var det for kedeligt, eller hvad?
|
|
|
nej egentlig ikke, jeg skal bare arbejde den dag .. men jeg tror flere af os herinde, ville være ligeså interesserede, måske mere, hvis prisklassen blev hævet lidt..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kim olsen skrev:
| kan i evt. ikke lave et indlæg med en "konklusion" og evt et lille referat, måske med billeder af udstyret som en slags service for os der ikke har mulighed/tid til at komme med? bare en lille indskydelse.... |
|
|
DET tager jeg absolut som en selvfølge! Det vedtager vi hermed: Eneste adgangskrav er at man aflægger referat her på siden bagefter 
|
|
|
herligt herligt!!!!!!! __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
nej egentlig ikke, jeg skal bare arbejde den dag .. men jeg tror flere af os herinde, ville være ligeså interesserede, måske mere, hvis prisklassen blev hævet lidt.. |
|
|
Det er selvfølgelig også fair nok. Jeg synes bare at der BURDE være mere fokus på denne prisklasse, for det er netop her flertallet af brugerne ligger. Jeg synes det er lidt synd at entusiasmen er så stor for luksus-klassen, men den prisklasse hvor man reelt kan være med, gider man ikke rigtigt bruge tid på... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
ra-sputin Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tiltag Otto.
Jeg syntes dit forslag om højtalertesten i den lavere ende prismæssig lyder spændende.
Jeg kunne også godt tænke en projekter sammenligning z2'eren, pt 500 og pj-tx100 og evt. en dlp som benq 6200, ikke mindst kalibreringen af projekter og muligheden for at bruge den som fjernsyn virker lidt skræmmende i f.h.t. til at købe en plasma. Jeg er vel ikke den eneste der har det sådan?
Samtidig kunne det være sjovt at se en sammenligning mellem en Ikea dug eller hvad folk ellers bruger som lærred og et rigtig lærred, om de ekstra 4000 er givet godt ud.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
witzel skrev:
nej egentlig ikke, jeg skal bare arbejde den dag .. men jeg tror flere af os herinde, ville være ligeså interesserede, måske mere, hvis prisklassen blev hævet lidt.. |
|
|
Det er selvfølgelig også fair nok. Jeg synes bare at der BURDE være mere fokus på denne prisklasse, for det er netop her flertallet af brugerne ligger. Jeg synes det er lidt synd at entusiasmen er så stor for luksus-klassen, men den prisklasse hvor man reelt kan være med, gider man ikke rigtigt bruge tid på...
|
|
|
Enig, der burde være større fokus på netop den prisklasse. og flere af de ht er blandt mine foretrukne højttalere, mht prisen contra hvad man får.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administratoren skrev:
SATMIT skrev:
|
Flot initiativ 
Kedeligt der er så langt til Århus!
SATMIT
|
|
|
Afstand er relativ!
OK, turen er lang hvis man er fra sjælland, men hvis arrangementet kommer på benene, ville det jo være oplagt at aftale transport, f.eks. via DSB, således at vi samlet kunne kigge forbi.
De timer det tager at kører derop kunne jo passende bruges til hyggelig snak! |
|
|
Hvad er problemet admin. Du er jo fra Vestsjælland. Tag du blot Århus - Kalundborg overfarten
|
| Til top |
|
| |
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
nej egentlig ikke, jeg skal bare arbejde den dag .. men jeg tror flere af os herinde, ville være ligeså interesserede, måske mere, hvis prisklassen blev hævet lidt..
|
|
|
Nemmerlig! Ht'r over, og omkring 10k klassen ville dæleme være guf!
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
Var det for kedeligt, eller hvad? |
|
|
Hmm, Otto, glem ikke at vi er inde i en ferie-periode nu, det kan være
begrænset hvor mange der er hjemme til et sådant arrangement. Jeg ville
personligt gerne komme til arrangementet, men er ikke hjemme 
Syntes helt klart at prisklassen er god, jeg er sikker på der findes mange spændende produkter i den prisklasse.
/gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Otto, TC skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
Var det for kedeligt, eller hvad?
|
|
|
|
|
Nej Otto, det var ikke for kedeligt. Prisklassen er nærmest underordnet - det er en rigtig god ide.
Det eneste jeg lige kan finde på at brokke mig over, kan bedst siges med det eviggyldige ordsprog:
Der er ikke noget galt med provinsen. Beliggenheden er bare ad helvede til!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop hjemvendt fra veloverstået SACD arrangement - jeg vil gerne takke de tre deltagere for deltagelsen, og ikke mindst for at udstå de tropeagtige tilstande som vores demorum lider under om sommeren... Jeg vil lade det være op til deltagerne at kommentere erfaringerne der blev skabt i løbet af aftenen, men jeg ville lige komme med lidt facts omkring teknikken vi brugte, da det spørgsmål nok dukker op alligevel...
DVD-afspiller: Denon DVD-A11. Jeg ville egentlig have brugt en Marantz DV-12, men det er lidt besværligt at skifte mellem stereo og multikanal på den, så det blev Denon'en. Alle højttalere sat til Large.
Surroundforstærker: Marantz SR-12, via 5.1 indgangen, dvs. ren pass-through, uden nogen form for bass-management eller lignende.
Højttalere: 5 x DLS R 55 gulvhøjttalere (fordi de udover at spille godt er de eneste højttalere hvor jeg havde adgang til 5 ens ), opstillet nogenlunde så tæt på den optimale konfiguration som rummet nu engang tillader. Dertil en Sunfire True Subwoofer EQ Signature, indstillet med lydtryksmåler til samme lydstyrke som de øvrige højttalere. Stereosporet afspillet udelukkende via de to fronthøjttalere, multikanal-sporet som 5.1, inkl. sub.
Kabler: Black Rhodium Rhythm signalkabler, Black Rhodium S130x2 højttalerkabler.
Afspilningen foregik primært ved at lytte til et stykke musik i SACD stereo, hvorefter vi lyttede til samme stykke i 5.1. Formålet var primært at udforske mulighederne i multikanal-musik, i tilfælde af at man vælger at foretage investeringen i et rimeligt seriøst setup. Konklusionen? Den lader jeg som sagt være op til deltagerne i første omgang... Fyr løs! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto,
Tak for muligheden for at prøve det og en god snak.
Der var godt nok varmt puha......
Min konklution er nok at multikanalmusik er kommet for at blive. Folk der har udstyret i forvejen har mulighed for at opleve det på en ny måde. På de gode 5.1 mix giver det en musikalsk oplevelse der er meget anderledes. Man fanges af musikken på en ny måde hvor man ikke er så tilbøjelig til at analysere på anlægget. Specielt 5.1 sporet på Pink Floyd - Dark side of the moon, var så fedt at jeg vist spontant udbrød: WOW. Jeg følte mig i deres univers omgivet af musikken, det var ret vildt.
Som vi ret hurtigt fandt ud af er det dog ikke alle mix'ne der dur. Producerne har en kedelig tedens til at tage f.eks. horn eller slagtøj og flytte det i bagkanalerne hvor det så hænger for sig selv: det stinker. Men mon ikke de lære det hen ad vejen. Det største udbytte får man hvis bagkanalerne bliver brugt til ambiance, det udvider rummet og giver en helt anden højde fornemmelse af rummet på gode indspilninger.
Det ender med at man foretrækker nogle cd'er i 2.0 og andre i 5.1. Er det så investeringen værd ?? Ikke for mig. Men folk der har et setup med 5 ens højttalere eller hjemmebif med gode baghøjttalere skal prøve det.....
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for et godt arrangement. Jeg vender lige tilbage i løbet af i morgen med mine erfaringer af SACD i multikanal.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 23 Juli 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erfaringer med SACD i multikanal.
Den anden aften lyttede vi på SACD i stereo versus multikanal. Som I kan læse af de tidligere indlæg, var erfaringerne nærmest ligeså blandede som forventingerne, dels fordi indspilningerne er meget forskellige, og dels fordi den oplevelse, som velfungerende surroundoptagelser giver, simpelthen er en anden end stereo, og det skal man vænne sig til.
Et par ting forekom dog klart:
1. Central lytteposition er meget vigtigt, sikkert endnu mere end ved stereo. Ofte bruges bagkanalerne til at gøre lydbilledet på fronterne bredere og give illusionen af at instrumentet befinder sig eksempelvis til højre for højre fronthøjttaler. Sidder man til den ene side, klapper det sammen og pludselig lyder det til, at vibrafonen er bagved eller langt ude til siden. Desuden er det vigtigt, at baghøjttalerne ikke kommer for tæt på lyttepositionen. Man skal ideelt sidde i midten af en cirkel omkring alle højttalere.
2. Oplevelsen af surroundmusik afhænger meget af, om pladen har et 'naturligt' rum, som søges genskabt, eller om man ikke kan bestemme, hvor tingene burde være. Det sidste gælder eks. Pink Floyds 'Dark Side of the Moon' eller David Bowies 'Reality', hvor der findes spacy lyde, der ikke hører hjemme noget naturligt sted i lydbilledet.
3. Kvaliteten afhænger meget af måden, det er mixet på. En del producere falder for den nemme fristelse til at lægge hele instrumenter eller eks. kor og blæsere i bagkanalerne. Det fungerer skidt, når man får fornemmelsen af, at en instrument står lige bagved een.
4. Man bliver nok nødt til at bruge 5 ens eller klangmæssigt meget ens højttalere, fordi det modsatte ville svare til, at man havde forskellige højttalere i højre og venstre kanal (integrationen i lydbilledet bliver vanskeligt).
5. På trods af den sunde skepsis over for surroundmusik og ikke mindst det faktum, at man skal smide mange penge for at det bliver godt, må jeg indrømme at være ret fascineret over det. Når det fungerer, og det gør det bestemt ikke altid, men når det gør giver det en helt anden oplevelse end stereo.
6. Når det fungerer, bliver lydbilledet umiddelbart meget højere og bredere, samtidig med at der bliver ro over nogle tendentielt anstrengte optagelser. Bredden betyder samtidig, at der bliver bedre plads til en meget klart defineret centerposition (typisk vokal). Centerperspektivet synes jeg stod markant bedre end i stereo.
7. Når det fungerer, kan det skabe et nærmest holografisk lydbillede. Eks. percussioneffekter på James Taylors October Road og Hourglass eller de sære keyboards på Bowies Reality - det virker ikke som om de kommer forfra eller bagfra, men i ens hoved. Teknisk set virker bagkanalerne altså bedst, når de bruges til at skabe den samme effekt i dybden, som stereo skaber i bredden. De dårlige surroundoptagelser minder omvendt om de tidlige forsøg på stereo, hvor nogle instrumenter kun var i den ene kanal.
8. Ligesom Troels' oplevelse med Pink Floyd vil jeg ligeledes sige, at wow-effekten kan være stor med de rette indspilninger, og i mit tilfælde er det Bowies 'Never get Old' fra Reality, der tager pokalen. Specielt med indspilninger, der ligesom disse har et meget tætpakket lydbillede, kan man få det til at omslutte een og få en større intensitet uden den anstrengende mur af lyd, som stereosporet var præget af.
Selvom der ikke blev solgt (eller forsøgt solgt) nogle surroundanlæg den aften, er min oplevelse alligevel ligesom Troels, at surroundmusik bestemt har en fremtid, selvom ingen vel tror, at det vil erstatte stereo.
Ligesom indspilnings- og studieteknikkerne helt sikkert skal modnes, gælder det nok også vores ører. For mit vedkommende, er det David Bowie, hvis hårdtslående lydunivers endnu sidder i hovedet, og oven i købet rammer hans budskab lige så hårdt ind i vores faste forestillinger om, hvad lyd og musik er:
..."We're Never-ever gonna get old..."
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker også de implicerede ved denne varme lydsession i SACD for en hyggelig aften.
Angående "hifi"-anlæggets lydfilosofi, så har jeg nok en anden reference derhjemme med en noget mere frisk lyd med større "headroom", trods en lavere pris. Denon´s måde at fremføre musikken har aldrig været min kop te; den er for kedelig men på ingenmåde forkert!!! Det skal dog retfærdighedsvis nævnes, at omtalte apparat til ca. 15000kr er en multiformatafspiller, som æder DVD-A og V, CD, HDCD og SACD, der mangler kun RIAA i det digitale domæne og indgang for morsenøgle!!! Derimod skal højttalerne (DLS R55) trækkes frem som værende en "hifi"-rigtig perle, frisk uden at være alu/titaniums-agtig og basfyldig uden at være mudret, her er det musikmaterialet som afgør graden af vellyd, hurra og så til 5000kr stykket!!! Desuden var stereohøjttalerne opstillet lidt langt fra hinanden, det gjorde det lidt vanskeligt at bedømme perspektiv i "stereo-mode"!!!
Musik: Vi hørte stort set kun rytmisk musik, dog pånær Telarc´s 1812 i en SACD-version som lød så dårligt, at jeg knap kunne følge melodilinien. Selv LP-versionen spillet over mit daværende Beosystem 3000 (Beomaster/Beogram/MMC2) lyder flere klasser bedre. En SACD-sampler med Lars Erstrand´s kvartet (Jazz in the pawnshop, Jazz på stampen) gav dog en fornemmelse for hvor godt og rigtigt det kan lyde set i forhold til alm.CD; et frit flydende men storslået rum blev nu langt mere defineret i størrelse, brugen af side/back-effect var uhørligt, glimrende!!! Noget tilsvarende hørtes også ske med Chick Corea, Rendezvoez in N.Y., men knap så udtalt!!! Steely Dan´s Gaucho er en så godt lydende plade, at det ikke gav andet end lidt mere ro over feltet med SACD-versionen, mere korrekt men lidt mindre indlevende, så her foretrækker jeg klart alm.CD!!! Ligeledes gør det sig gældende med de plader af James Taylor som vi hørte. Han var vist også en af dem som "propper" kanal 23 og 24 ud i baghøjttalerne, bare for at der skal være noget i 5,1-mode, jeg føler at jeg står i vejen for orkestret!!! På flere plader i 5,1 hørtes også til tider et "ekko" fra venstre front til højre bag og omvendt, måske det er et fase-agtigt problem!!! Alm.CD konverteret til Super-Audio; nah det lykkes kun sjældent, hårdt skårne plader med lidt jitterproblemer lyder stadig sådan på SACD, men knap så udtalt og med et "ubrugt" rum stående klar, parat til start omkring sig.
Jeg forsager ikke SACD, men det er kun i sin vorden og de venter på ordenligt produceret musik ikke genmixninger!!! Generelt kan man sige at SACD på de bedst indspillede plader, kvitterer med mere headroom, bedre defineret rum/perspektiv og en lille opblødning af jitterbefængt diskant. SACD skal ses som en del af den udvikling alm.CD har undergået med indførelse af HDCD og 20-bit mapping; det er i den rigtige retning, men softwaren mangler stadig noget hos de fleste kunstnere!!!
SACD 2,0 versus 5,1: Det er lidt ligesom i sen70´erne med stereo kontra ambiophoni og Quadrophoni; hvad skal det til for og er det troværdigt??? Stereo-mode er for mig det mest "hifi"-rigtige, selvom jeg hører Roger Waters og kan lide hans lydunivers, så føler jeg ingen trang til at gå over til 5,1!!! Flere af hans plader er i Roland Q-sound og det er tilpas med mig; var det der ikke, så OK alligevel!!! For dem som hopper på den fulde "pakke" 5,1 vil jeg anbefale at se surround-kanalerne som sideeffekt og derfor placere dem: Center 0 grader, hoved-venstre/højre 45 grader og effekt-venstre/højre 90 grader, ikke som baghøjttalerne i et Dolby-soundsurround-prologic-setup, nej da. FY!!!
Der skulle efter sigende findes en SACD-afspiller til bare 1200kr, dog dårligt lydende, så vi kan nok forvente "hifi"-rigtige 10000kr´s "audioplayback only"-afspillere i den nærmeste fremtid, tillige med "on the run, 5,1-channel med rectal-subwoofer"!!! Så jeg gemmer mine 20 tønder land!!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|