| Forfatter |
|
Severin Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hurtig,
Nu prøver jeg altså ikke at belære dig noget som helst din kommentar var bare en smule provokerende: (Ja ja.... endnu en hjemmefilosofi!! Læs mit indlæg ovenfor!). Selvfølgelig kender jeg til secondary breakdown jeg kan ved denne lejlighed fortælle at ikke alle transistorer typer har dette problem ( IGBT, D-MOS) og ja Imax påvirkes også ved temperatur udsving som jeg selv var inde på. Nu skal vi jo ikke starte en diskussion, om ret eller uret jeg mener bare at du bør svare ordentligt. I øvrigt kan jeg fortælle at jeg er udannet Elektronik Ingeniør, dog arbejder jeg med Digital Design og Software udvikling.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
læse hf...
det gør jeg en gang imellem... det havde jeg da helt glemt....
(@ hurtig)
men jeg var ikke klar over at det kan lade sig gøre ved 1 ohm (eller hf's torturbelastning, 2 ohm) heller ikke ved lave lydstyrker... interessant...
jeg tror jeg vil eksperimentere lidt med et gammelt japaner anlæg der står i kælderen... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
milund skrev:
|
Hvis forstærkeren lige akurat kan levere strøm nok til at spille 100W i 8 ohm, vil den have et problem hvis impedansen pludselig falder til 4 ohm - forstærken skal nemlig holde det samme spændningssving, men ved 4 ohm giver det den dobbelt strøm - og følgelig den dobbelte effekt. |
|
|