Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Digital udgang addon til Audigy 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

ok, men i mener altså jeg bare kan tage et kabel med mini-jack i den ene ende og phono i den anden og så bruge den røde?

 

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

den røde ?

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jeg mener højre kanal. Er det ikke også rød?
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Højre = Right = R = Rød
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

hell no du skal bruge din digitale indgang den er normalt orange.
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Oogie Boogie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har også et Audigy 2, og bruger dette kabel fra AV-connection til at køre digitalt.

http://www.avconnection.dk/Functions/ProductDetails.asp?Prod uctNo=D2&VersionNo=2

Virker fint samme med min Denon forstærker

Til top Vis Oogie Boogie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oogie Boogie Besøg Oogie Boogie's Websted
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:
hell no du skal bruge din digitale indgang den er normalt orange.

Det er jo ikke den digital indgang der bliver snakket om... det er jo bare fordi man kan bruge et normal mini-jack til phono kabel (stereo) til at hente det digitale signal ud med, og det kommer så ud af den højre kanal ;-)

Men hvis det skal være helt perfekt, så skal man self. ha fat i et kabel som det Oogie Boogie foreslår!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

oh det er jo ikke et 75 ohms kabel mig bekendt!
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:
oh det er jo ikke et 75 ohms kabel mig bekendt!

Normal signal kabel er også 75ohms  men jeg skal ikke kunne sige om de lakrids ledninger overholder sådan noget overhovedet, de er vel ikke engang coaxiale...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Er du sikker ? jeg var under det indtryk at det variere fra kabel til kabel. Jeg interesserer mig ikke meget for analog audio, men jeg har søgt på google og kan ikke finde nogen impedance standard for analog audio kun for digital audio.
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

nå men jeg har fået det digital kabel og resten af den historie kan i læse her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12375&P N=1

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Fnulder: se mit svar i den tråd...
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

jeg har brændt 2 af mine digiudgange af på min reciever på den konto, så det er ikke bare løse rygter.. Om det er fordi at der er for høj spænding eller om det er fordi det er en dårlig ide at forbinde ens forstærker med computeren når den ikke er jordet skal jeg ikke kunne sige. Du opdager sansynligvis ikke engang at den brænder af, det sker gradvist. I starten fungerer det fint så efter noget tid (det kan vare dage, uger eller måneder efter hvor heldig man er) begynder lyden at falde ud i perioder. Og en dag falder den ud permanent. I mit tilfælde tog det ca. en måned og 1 ½ udgang før jeg fattede hvad jeg havde gjort.

Så jeg kan kun anbefale at opgradere til optisk, så er man i det mindste sikret mod spændinger løber nogen steder hen hvor de ikke skal være..



__________________
Bow-chica-wow-wow!
Til top Vis Madzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madzen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes