Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
Sandi skrev:
hell no du skal bruge din digitale indgang den er normalt orange.
Det er jo ikke den digital indgang der bliver snakket om... det er jo bare fordi man kan bruge et normal mini-jack til phono kabel (stereo) til at hente det digitale signal ud med, og det kommer så ud af den højre kanal ;-)
Men hvis det skal være helt perfekt, så skal man self. ha fat i et kabel som det Oogie Boogie foreslår!
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
Sandi skrev:
oh det er jo ikke et 75 ohms kabel mig bekendt!
Normal signal kabel er også 75ohms men jeg skal ikke kunne sige om de lakrids ledninger overholder sådan noget overhovedet, de er vel ikke engang coaxiale...
Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
Er du sikker ? jeg var under det indtryk at det variere fra kabel til kabel. Jeg interesserer mig ikke meget for analog audio, men jeg har søgt på google og kan ikke finde nogen impedance standard for analog audio kun for digital audio.
Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
jeg har brændt 2 af mine digiudgange af på min reciever på den konto, så det er ikke bare løse rygter.. Om det er fordi at der er for høj spænding eller om det er fordi det er en dårlig ide at forbinde ens forstærker med computeren når den ikke er jordet skal jeg ikke kunne sige. Du opdager sansynligvis ikke engang at den brænder af, det sker gradvist. I starten fungerer det fint så efter noget tid (det kan vare dage, uger eller måneder efter hvor heldig man er) begynder lyden at falde ud i perioder. Og en dag falder den ud permanent. I mit tilfælde tog det ca. en måned og 1 ½ udgang før jeg fattede hvad jeg havde gjort.
Så jeg kan kun anbefale at opgradere til optisk, så er man i det mindste sikret mod spændinger løber nogen steder hen hvor de ikke skal være..
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum