| Forfatter |
|
skovrider Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ny bruger på forumet vil jeg starte med at sige tak til alle dem der har skrevet alle de inspirende indlæg som har gjort mig til selvbygger
Jeg har som mit første diy lavet et par kloner og efter at have set alle de andre indlæg går det op for mig at i er interesseret i at se færdige resultater .
Så værsgo

Jeg syntes selv det er blevet meget godt jeg mangler bare frontstoffet det kommer på i næste uge
Hvad synes i
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest velkommen til, skovrider 
Det er et rigtigt pænt sæt kloner, og jeg går ud fra du også har brugt et af Troels' delefilterkonstruktioner?
Jeg kan se at lokalet er meget gråt, hvad er det du har på væggene? __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej skovrider
Noget som jeg fik øje på med det samme er finérens åre som går på tværs af højttaleren, det ser ikke godt ud - det skal naturligvis være på langs, det hamonere mere med formen af kabinettet.
|
| Til top |
|
| |
skovrider Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til at begynde med det er juvita wall decoration tapet på vægen
ang. årene på fineret har jeg valgt at lægge det på tværs fordi at det er anderledes og trendy i øjeblikket og giver noget mere struktur
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad også og tænkte på årene nu her, og ja, det er "normalt" at de går fra for til bag, men synes nu det er rigtigt pænt og flot samlet... Det er du sluppet godt fra 
Interessant, hvad koster sådan noget tapet-projekt? Og det skal vel bare limes op, eller hvordan? __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovrider skrev:
|
ang. årene på fineret har jeg valgt at lægge det på tværs fordi at det er anderledes og trendy i øjeblikket og giver noget mere struktur
|
|
|
At dømme ud fra billedet så lader det til at du har klaret finéringen til UG - og det anderledes mht. retningen af årene i finéren, så svare det til at give en overvægtig person en trøje med tværliggende striber, den får personen til at ligne et spærreballon.
Nej, jeg oplever det som en fejl med den finér, men jeg er også bare per-nitten-gryn.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovrider skrev:
|
|
|
|
Nja...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|

Alex E Nielsen skrev:
skovrider skrev:
|
|
|
|
At dømme ud fra billedet så lader det til at du har klaret finéringen til UG - og det anderledes mht. retningen af årene i finéren, så svare det til at give en overvægtig person en trøje med tværliggende striber, den får personen til at ligne et spærreballon.
Nej, jeg oplever det som en fejl med den finér, men jeg er også bare per-nitten-gryn.
|
|
|
En helt anden ting er jo også, at finér jo sættes på, fordi det skal ligne rigtig træ, og sådan som årene går, sådan kan træ jo ikke være, så "tricket" virker jo egentlig ikke helt efter hensigten __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
skovrider Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er almindelig tapet og skal sættes op som man plejer, en rulle måler 0.53m *10.05 m koster ca 60 kr design nr er 1905-9
som delefilterkonstruktion har jeg brugt troels v.6.1 Men jeg har ikke modificeret enhederne endnu jeg vil først have dem spillet til
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Skovrider.
Flotte ht'ere du har banket sammen. 
Jeg håber at lyden lever op til dine forventninger.
Brian
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes finishen ser usædvanligt lækker ud, den skiller sig ud, og det er vel det man gerne vil med diy?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du gør fornem entre på sitet med de højttalere, må jeg sige. Velkommen.
Det ligner eg - er det rigtigt? Det er da vist også ved at være trendy - igen! Måske nød eller elm...?
skovrider skrev:
| ang. årene på fineret har jeg valgt at lægge det på tværs fordi at det er anderledes og trendy i øjeblikket og giver noget mere struktur |
|
|
Kan du give nogle eksempler på at det er trendy? Hvor mange sko skal man forresten vride, før man må kalde sig skovrider?
HyBrider skrev:
| En helt anden ting er jo også, at finér jo sættes på, fordi det skal ligne rigtig træ, og sådan som årene går, sådan kan træ jo ikke være, så "tricket" virker jo egentlig ikke helt efter hensigten |
|
|
Er finér ikke rigtigt træ - bare meget tyndt?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes faktisk dine kloner ser meget fede ud... hvorfor skal fineren lige vende på langs?? Fedt at se noget nyt....
Det ender nok med at en af de store respekterede producenter tager det til sig en dag.... Og så er alle glade....
Og som helt ny DIY'er, tager jeg hatten af... det er sgu en debut du kan være stolt af!!
Fortæl endelig mere om hvordan de spiller...
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej skovrider
Jeg syntes at de er enormt flotte - kan du skrive lidt om hvordan de lyder.
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Du gør fornem entre på sitet med de højttalere, må jeg sige. Velkommen.
Det ligner eg - er det rigtigt? Det er da vist også ved at være trendy - igen! Måske nød eller elm...?
skovrider skrev:
| ang. årene på fineret har jeg valgt at lægge det på tværs fordi at det er anderledes og trendy i øjeblikket og giver noget mere struktur |
|
|
Kan du give nogle eksempler på at det er trendy? Hvor mange sko skal man forresten vride, før man må kalde sig skovrider?
HyBrider skrev:
| En helt anden ting er jo også, at finér jo sættes på, fordi det skal ligne rigtig træ hele vejen igennem!!! (massivt), og sådan som årene går, sådan kan træ jo ikke være, så "tricket" virker jo egentlig ikke helt efter hensigten |
|
|
Er finér ikke rigtigt træ - bare meget tyndt? |
|
|
__________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot, flot! Årenes placering er vel et spørgsmål om personlig smag...
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Skovrider,
Dine kloner ser rigtig godt ud! En del pænere end mit eget forsøg må
jeg sige.. hvad er de spændt for af udstyr??
|
| Til top |
|
| |
skovrider Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egetræ andgående trenden henviser jeg gerne til en af landets mest kendte prodecenter af klædeskabe http://www.tmline2000.dk
Jeg synes selv at de spiller kanon men jeg er jo også vant til dantax
det var meningen at det skulle have været suround højtalere men det tog lidt overhånd Så derfor er der spændt en Yamaha Rx-V450 for og en Yamaha dvd afspiller men det ændre sig nok lidt i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er flotte. Jeg har ikke noget mod de tværgående årer i træet.
Prøv om du en dag kan låne en forstærker med virkelig meget strøm i. Det kan de godt lide.
Vi må altså snart lave det ProAc-klon træf
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovrider skrev:
| Det er egetræ andgående trenden henviser jeg gerne til en af landets mest kendte prodecenter af klædeskabe http://www.tmline2000.dk
Jeg synes selv at de spiller kanon men jeg er jo også vant til dantax
det var meningen at det skulle have været suround højtalere men det tog lidt overhånd Så derfor er der spændt en Yamaha Rx-V450 for og en Yamaha dvd afspiller men det ændre sig nok lidt i fremtiden. |
|
|
Jeg synes ikke lige jeg kan spotte trenden med de tværgående årer der, men pyt - Jeg synes de er virkelig flotte. Det ser frisk og modigt anderledes ud. Måske bliver du trendsetter (nej - det er ikke en race af modebevidste jagthunde) på det felt. Desuden ser finishen ud til at være i top - Jeg synes næsten du skal glemme frontstoffet, for kvaliteten i dine højttalere er netop at de er minimal-designede, altså uden underlige påklistrede krumspring og forsiringer.
At projektet har taget overhånd, skal du kun være glad for. - Nu gælder det selvfølgelig om at vælge om du skal i gang med at lave et surroundsystem som matcher højttalerne, eller om du skifter spor og går over til stereo.
|
| Til top |
|
| |