Emne: klarsyn ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
9 sider, hvor mange er klippet bort, og hvorfor ?  |
|
|
INGEN!!!Jeg har blot forøget antallet af indlæg pr. side, så der nu er 25 indlæg i stedet for 20 pr. side ! Noget tyder jo at debatten fortsætter i højt tempo, ikke det egentlige emne, men alt muligt andet, og tråden kan jo således blive voldsom lang - hvis vi da ikke inden længe lukker af. Min opfordring til en saglig og konstruktiv debat om EMNET er tilsynladende fuldstændig overhørt.  Om jeg begriber det???
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forsøgte at læse tråden igennem for 2 dage siden, hvilket hurtigt blev meget uoverskueligt. Det kunne være rart hvis en eller anden kunne give et kort resume af sagens kerne: "EMNET" som skal debatateres. Bare på et par linier eller tre.
Imens Administratoren skrev sit indlæg og opfordre til konstruktiv debat om EMNET, skrev jeg på samme tid. I dette tilkendegav jeg min uenighed med Waal der påstår at "den individuelle opfattelse er en and". Jeg har efterfølgende slettet mit indlæg i denne tråd og i stedet oprettet en ny tråd under "Andet" med overskriften "Hvordan opfattes lyd?".
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12443&P N=1&TPN=1 __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis tråden fortsætter på denne måde, er eneste alternativ at lukke den, og starte op forfra!!
Der er nu gået 7 sider næsten udelukkende med vrøvl, brok og ballade, mens der ventes på det endelige "resultat" fra Duelunds side - indtil da, slap dog af og afvent hvad det handler om. Det skal forestille at være voksne mennesker der skriver herinde, men sommetider virker det fandme som en børnehave - tag jer nu sammen for pokker!
DER ER INGEN SKRIVETVANG, DVS. AT I RENT FAKTISK IKKE BEHØVER SKRIVE NOGET HVIS IKKE DET BIDRAGER TIL EN KONSTRUKTIV DEBAT HÆVET IHVERTFALD EN SMULE OVER RENDESTENSNIVEAUET!!
Det burde ikke være nødvendigt med sådan en opsang hver gang der kommer et "ømt" emne - folk burde sgu kunne finde ud af at opføre sig ordentligt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
waal skrev:
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej,
Nu har denne tråd allerede strakt sig over 5 sider, og jeg tror der er almen enighed om at den ikke er kommet ud af stedet efter det første indlæg.
Da Steen Duelund samtidig har klaget over at der stilles spørgsmål da dette forstyrrer tråden, vil jeg foreslå at Steen Duelund skriver hele hans argumentationsrække ned, og indrykker det hele på een gang. Som jeg læser Steen Duelunds første indlæg, er dette endnu ikke på plads, og istedet for at Steen Duelund bruger Hifi4All som en avanceret form for kladdehæfte, var det vel lettere for alle parter hvis vi venter de dage det tager, og så ser et færdigt indlæg der dækker det hele. Så ville der være basis for en konstruktiv debat med udgangspunkt i Steen Duelunds oplæg.
Med venlig hilsen.
|
|
|
Principperne bag "duelundhøjttaleren" har længe været frit tilgængelige så ALLE har kunne stifte bekendskab med hvad der måtte komme i denne tråd. Hvis der er nogen der IKKE ønsker at forberede sig på hvad der kommer er det en selvvalgt begrænsning.
Waal
|
|
|
Hej Waal,
Du svarer ikke på de spørgsmål jeg stiller, men dit indlæg fordrer nogle nye:
a) Hvis der er tale om en gentagelse af det Duelund allerede har publiceret på nettet, hvorfor skal det så gentages ?
Det skal du vist spørge Duelund om, men jeg gætter på at han har en forventning om "nye læsere" plus det at han hele tiden finjusterer "synkronhøjttaleren" - som han selv udtrykker det : aldrig færdig
b) Hvis der er tale om en gentagelse, hvorfor kan det så ikke indrykkes samlet, istedet for at skulle komme som en føljeton over flere dage ?
"The Duelund Way"
c) Hvis der er tale om noget nyt, hvorfor laver Duelund så ikke et samlet indlæg ?, således at han slipper for de utallige afbrydelser og personangreb !. Hvis alle på den måde brugte hifi4all som kladdehæfte, ville alle tråde minimum være 100 sider....
Så skulle du bare se hvad han har skrevet
OG som jeg skrev tidligere, der er ikke tale om et angreb på Duelund med ovenstående, jeg synes bare det kunne være interessant hvis debatten kunne dreje sig om noget sagligt, istedet for personfnidder, nu hvor der allerede er gået 9 sider med fis, istedet for med debat af et samlet indlæg, som enhver kunne tage stilling til og kommentere.
Med venlig hilsen
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
anda skrev:
|
Klap nu lige hesten Waal
Det blev jo bare korrekt påpeget at denne tråd er tiltænkt fremlæggelse af Duelunds ideer og argumentation for disse. Derfor er det måske lidt unfair at kalde folk dumme hvis de ikke gider læse al den grundlæggende litteratur der er tilgængelig på nettet. Dovne er til en vis grad et bedre ord.
Det her er et af de tilfælle hvor det er dumt at være doven, eller hvis du synes det lyder pænere - ris til egen røv
Der kan jo tilføjes direkte links og henvisninger til den relevante litteratur når der er brug for at uddybe specifikke detaljer til forståelse af ideerne. Det giver også lægmand chancen for at stille konstruktive spørsmål til disse detaljer, hvis der er noget man ikke helt forstår. Det vil jeg tro Steen vil sætte stor pris på og måske selv få et godt udbytte af. Hans motto er jo så vidt jeg husker "Altid på vej".
Intet skulle jo så glæde Steen mere end hvis nogen kan hjælpe til at afdække en eventuel løs ende, da dette så vil kunne hjælpe ham endnu tættere på målet.
Derfor min stædige opfordren til at læse hvad manden tidligere har skrevet, det grundlæggende "skelet" er det samme synkrone/lineært fasedrej/konstant delay delefilter
Jeg kunne sagtens stille en byge af spørgsmål jeg i forvejen kender svarene på, men det er jo ikke det der er meningen
Lige en lille eventuel hjælp til læsning af Steens indlæg:
Forhold dig kun til den direkte ordlyd. Mange misforståelser og meget mudderkastning skyldes at folk selv tolker videre på det skrevne.
Husk at "Sund fornuft" ofte er en gang sludder der står i vejen for egentlig forståelse.
Det bedste eksempel i denne tråd er "hunden" som Waal korrekt kaldte en and.
Er det her jeg skal sige "RAP" eller "QUARK"
Kort sagt:
Hvis den lyd der kommer ud af højttaleren er den samme lyd som opstod da hunden gøede vil enhver opfatte dette som et autentisk bjæf. Dette uafhængigt af den enkeltes opfattelse af denne lyd for denne skabes inde i hovedet. Lyden som sådan er jo bare en fysisk hændelse.
Med venlig hilsen og ønsker om lidt mere saglighed.
Anders D. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Waal,
Vedrørende dine svar:
a) Det gælder jo for al udvikling at det er en kontinuert process, hvor man aldrig bliver færdig.
b) At det er "The Duelund Way" at indrykke at starte en tråd uden at komme med et færdigt indlæg, gør det ikke mere korrekt. I et debatforum, bør man minimum forvente at folk indrykker et færdigt indlæg, som kan debatteres, istedet for en kladde som man vil forbedre over flere dage, og som man ikke ønsker at folk kommenterer.
c) Jeg har set en del af hvad han har skrevet. Men din fremhævning: "Så skulle du bare se hvad han har skrevet" Får det til at fremstå som om kvantitet er en kvalitet...og det er det altså ikke.
Jeg tror at hvis Duelund lavede et færdigt indlæg, og startede en tråd med det som udgangspunkt, kunne der komme en god konstruktiv debat ud af det, og samtidig kunne man undgå al den personfnidder og mudderkastning.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det minder om at sige "jeg har lavet verdens bedste, men i får den først når den er kold".
Hvis der så er nogen der ikke mener den er verdens bedst suppe, så er svaret, "nej, men så skulle du smage den når den er varm" 
Hvis Duelund alligevel HAR skrevet det hel på nettet, hvorfor så ikke enten linke til det, eller CAP det hele her over ?
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter,
Det er for at sige det pisse irriterende at folk som dig skal ødelægge et ellers godt forum. Hvis du ikke er inetersseret i emnet så hold dig væk fra tråden.

SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Peter,
Det er for at sige det pisse irriterende at folk som dig skal ødelægge et ellers godt forum. Hvis du ikke er inetersseret i emnet så hold dig væk fra tråden.

SATMIT
|
|
|
jeg er meget interesert i emnet, men lad os først tale, om det samme ! det er jo ligesom forudsætning for at man kan forstå hinanden.
den med suppen var måske lidt tynd ... men Duelund og de "andre" kan ikke forstå hvorfor folk fare sådan frem, når de kommer frem med budskabet som Stenn gør.
det var bare det jeg prøvede at koge lidt suppe på.
kom dog med det man har tænk sig at sige. -i første hug. At der så er nogen der hægtes af, kan der vel rettes op på. Men den der antagelse med at vi skal ha' det i små protioner for at forstår det. Og med at "snart kommer der noget meget spændene" -virker åbenbart ikke.
og du er jo mere end velkommen til IKKE at læse mine indlæg. 
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opfordring til at rette op på tråden har tidligere været fremstillet i denne tråd, men uden resultat! Og så er vi igen nået dertil, hvor enkelte "hygger" sig med at "grisse" hinanden til. Det er sagt så mange gange før, og nu gør jeg det sørme igen - JEG VIL IKKE SE DET I FORUMMET!!!
Tonen skal være acceptabel for alle - TÆNK FOR DU SKRIVER!!!Er det meget svært at forstå eller accepterer, så send mig en privat besked, så skal jeg gerne hjælpe pågældende af med deres forumkonto! Vedr. denne tråd.
På baggrund af ovenstående, og det faktum, at tråden blot fortsætter med at løbe helt og aldeles af sporet, så lukkes den hermed!  Undertegnede har opfordret S. Duelund til at starte "på ny", og samtidig opfordret til at lave et samlet indlæg, så vi undgår det pladder, som indtil nu er set.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|