| Forfatter |
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
mine har haft den ønskede effekt med at gulvet ik spiller med mere, ellers er der ingen nævneværdig lydmæssig forskel...
Dog er kabinetet blevet mere ustabilt, men har heller ik fulgt deres foreskrifter for hvordan de skal sidde, har smidt en fuldt "plade" under hvert hjørne
|
|
|
Samme oplevelse med mit parketgulv - det er væsentligt dæmpet
Jeg har dog ikke fuldt vægtangivelsen helt - men målt på kompressionen af fødderne istedet. Da den anbefalde kompression ligger på mellem 25-60% har jeg sat så mange ringe på at de komprimerer til ca 5mm (fuld højde 9mm). De ser godt nok flade ud - men det virker. Desuden bliver HT'en ikke nær så ustabil, når fødderne kun er 5mm høje __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et tillægsspørgsmål, jeg skal nemlig igang med at bygge en ny subwoofer på et tidspunkt. Jeg ved ikke hvilke fødder jeg skal bruge til den.
Kan Jazz fødderne anbefales til subwoofer??
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har brugt disse fødder på et par Evidence 870'ere... overvejer nemlig at købe nogle sæt og prøve dem...
Hvilke ringe har I brugt og hvor har I placeret dem???
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er uhyggeligt tæt på at mene at det er spild af penge. Har prøvet jjaz fødderne på mine Mahler. 6 fødder per højttaler, hvilket skulle være den angivne mængde fødder til vægten af højttalerne. Fødderne blev klemt flade og gulvet dansede lystigt med. Da jeg fik sat et par SD fødder under ht´erne skete der derimod ting og sager.
Caveat emptor!
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikke,
Det lyder da ikke så godt, hvorfor har du ikke kontaktet os omkring problemet?
Kan vi få dig til at veje højttaleren (nej, ikke bare læse hvad der står i dens manual) og måle hvor meget fødderne er blevet trykket sammen.
Vi er selvfølgelig ikke interesserede i at levere et dårligt produkt og vil meget gerne se om vi kan ændre din opfattelse af vores fødder.
Med venlig hilsen Johnny Jensen JJAZ
Mikke skrev:
|
Jeg er uhyggeligt tæt på at mene at det er spild af penge. Har prøvet jjaz fødderne på mine Mahler. 6 fødder per højttaler, hvilket skulle være den angivne mængde fødder til vægten af højttalerne. Fødderne blev klemt flade og gulvet dansede lystigt med. Da jeg fik sat et par SD fødder under ht´erne skete der derimod ting og sager.
Caveat emptor! |
|
|
__________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Caveat emptor!
|
|
|
Hvis de virker under en 10kg højtaler, så virker de vel også under en på 100kg 
Skal der ikke bare det "rigtige" antal under ? hvad med at prøve med 8 f.eks. 
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg har observeret det samme som Mikke. Først skal det dog siges at jjaz-fødderne erstattede PulsarPoints på et sæt SA1280, med LANGT bedre resultat til følge. Jeg har dog stadig en del svingninger som forplanter sig ned i gulvet.
Jeg har målt hvor højtaler til 20,2kg, og har derfor placeret 4x(største ring) under soklen. Det fik fødderne til at mase sig sammen til en højde på ca. 1.5-2 mm, hvilket jeg synes var lige i overkanten. Jeg forsøgte derfor også at sætte 4x(ring 2) under, hvilket øgede føddernes højde til ca. 3mm. Lydmæssigt synes jeg dog ikke det var nogen fordel, og svingningerne som forplantede sig i gulvet vurderede jeg til at være de samme. Jeg valgte således at fortsætte kun med de yderste ringe monteret.
Gør jeg noget forkert?
MVH Søren R
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren,
Det lyder som om du har brugt en fornuftig fremgangsmåde. Generelt vil vi anbefale at man lægger sig ca. midt i det vægt-interval som en ring kan klare, det giver det bedste resultat hos de fleste.
Dernæst kan det siges at det er stort set umuligt at fjerne samtlige vibrationer medmindre højttalere vejer uendeligt, står med et ligeså uendeligt antal bløde fødder samt et uendeligt stift gulv. Der vil altid være noget forplantning til gulvet, men man kan gøre meget for at minimere den.
En ting du kunne gøre er at placere hver højttaler med PulsarPoints ovenpå en tung flise. PulsarPointsne kobler højttalere meget effektivt til flisen. Under flisen monterer du et passende antal JJAZ Fod for at afkoble den fra gulvet.
Du kunne også lave en sandkasse som højttalerne står i og sætte JJAZ Fod under sandkassen.
Med venlig hilsen Johnny Jensen JJAZ
shras skrev:
|
Jeg må sige at jeg har observeret det samme som Mikke. Først skal det dog siges at jjaz-fødderne erstattede PulsarPoints på et sæt SA1280, med LANGT bedre resultat til følge. Jeg har dog stadig en del svingninger som forplanter sig ned i gulvet.
Jeg har målt hvor højtaler til 20,2kg, og har derfor placeret 4x(største ring) under soklen. Det fik fødderne til at mase sig sammen til en højde på ca. 1.5-2 mm, hvilket jeg synes var lige i overkanten. Jeg forsøgte derfor også at sætte 4x(ring 2) under, hvilket øgede føddernes højde til ca. 3mm. Lydmæssigt synes jeg dog ikke det var nogen fordel, og svingningerne som forplantede sig i gulvet vurderede jeg til at være de samme. Jeg valgte således at fortsætte kun med de yderste ringe monteret.
Gør jeg noget forkert?
MVH Søren R |
|
|
__________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det... Det lyder som om jeg skal igang med at eksperimentere lidt igen. Har i forvejen planer om at få lavet en flise som passer i størrelsen, men jeg har desværre været lidt presset på det sidste...
MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt.. Vi vil altid gerne hjælpe.
__________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, Johnny:
På forrige side af denne tråd har jeg beskrevet, hvad effekten af Mahler ovenpå seks jjaz fødder er. Du har givet en form for svar på mit indlæg, så en eller anden form for kontakt har der vel været.
Højttalerne vejer omkring 70 kg stykket og dine 6 jjaz fødder (eller - nu er det vel mine - jeg har jo betalt 250,- for dem) er klemt flade som delikate franske crepes (1½ mm).
Summa summarum: De er ikke anvendelige i lige netop mit setup.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikke,
Er du interesseret i at forsøge med endnu flere fødder? Vil vil gerne sende dig en flok nye fødder så du kan sætte 8 eller 10 fødder under hver højttaler.
Vi er selvfølgelig åbne overfor at du har et problem med en højttaler der vejer +70kg og vil gerne prøve at løse det.
Det betyder naturligvis ikke at alle kan få tilsendt en sending gratis fødder, men vi vil meget gere have afklaret hvor mange der skal til under Mahler for at effekten er optimal.
Peter og jeg har hver et sæt GD1 højttalere stående. Under disse fungerer 8 fødder perfekt og de vejer +100kg. www.greatdaneaudio.dk
Med venlig hilsen Peter og Johnny JJAZ
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte 2 musemåtter for 15kr/stk i det lokale supermarked!!!
De var ret hårde i det og 8mm tykke, så dem smed jeg lige under en 25mm huggepibe; bang-bang, 3 ovenpå hinanden med et tyndt lag snedkerlim, 4 af dem til een højttaler og så ind under højttaleren, som vejer 24 kilo. De sank SQ næsten ikke!!!
Lyden nu kontra med spikes; lidt mere rolig, men også lidt overspringende og kedelig!!!
Så kom endnu et lag på, så der nu var 4 lag og jeg bilder mig ind, at det så gik til det bedre!!!
På med spikes´ne igen og så boret ned i de stakkels "FC-fødder" og en kontrol fra hver højttaler viste, at spikes´ne kun lige gik ned i 2. øverste lag!
Det var dog den bedste kombination af de 3 ovennævnte og om jeg vælger den eller bare at have højttaleren stående på spikes på mine svinedyre Kilroy tæpper, må den næste uge eller måned vise!!!
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sendt en PM til jjaz. Nu får vi se, hvor mange sorte skiver, der skal under et par Mahler for at gulvet skal holde op med at synge med, når Tania Maria eller Jennifer Warnes underholder mig.
|
| Til top |
|
| |
Lukas Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt goddag.
Såvidt jeg kan se går det meste af diskussionen kun på brugen
af jjaz - fødderne til højttalere.
Jeg har lige smækket dem under mine cd/ forstærker/ tuner.
Det er en klar forbedring på linie med at skifte fra et l**tekabel, der følger
med produktet, og til et dyrt referencekabel.
Jeg har vægophængte højttalere, da basrefleksporten sidder foran.
Jeg fik den ide, da jeg kun havde brugt de 2 inderste af ringene i fødderne,
at bruge de to yderste ringe til at sætte mellem højttalerkabinettet og det metalophæng, skruen sidder i.
CHOCK!!!!!!! Det er den vildeste forbedring.
Så i stedet for at måtte kassere de jjaz-ringe jeg ikke skulle bruge ( DER SIDDER JO 4 i sættet) kunne jeg genbruge dem med ENORM effekt.
Jeg har lige fået nyt anlæg. Sådan lyder det.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
| Så er der sendt en PM til jjaz. Nu får vi se, hvor mange sorte skiver, der skal under et par Mahler for at gulvet skal holde op med at synge med, når Tania Maria eller Jennifer Warnes underholder mig. |
|
|
Hej Mikke !
Jeg har selv afprøvet JJaz ringene. Jeg syntes ikke de virker. De bliver flade for ingenting, og matrialet er ligeledes af skrøbelig karakter.
Sorry guys, men de er landet i skraldespanden
Prøv SD-feet istedet. Jeg bruger dem under min cd-afspiller + Strauss. Se det er noget som virker. Du har også prøvet SD-feet har jeg læst. Jeg er ikke i tvivl om at du skal satse på SD-feet for at opnå den ønskede effekt/afkobling under dine Mahler. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Mikke skrev:
| Så er der sendt en PM til jjaz. Nu får vi se, hvor mange sorte skiver, der skal under et par Mahler for at gulvet skal holde op med at synge med, når Tania Maria eller Jennifer Warnes underholder mig. |
|
|
Hej Mikke !
Jeg har selv afprøvet JJaz ringene. Jeg syntes ikke de virker. De bliver flade for ingenting, og matrialet er ligeledes af skrøbelig karakter.
Sorry guys, men de er landet i skraldespanden
Prøv SD-feet istedet. Jeg bruger dem under min cd-afspiller + Strauss. Se det er noget som virker. Jeg tror de vil gøre jobbet under dine Mahler
|
|
|
SÆT NU NOK FØDDER UNDER 
hvis i bruger en blød SD til en tung højttaler, så virker den nok heller ikke 
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sam25 !
Tjaaa, måske ?? Med det bløde materiale skal der vist et del til før end de ikke bliver flade. Jo flere JJazz fødder, des jo flere penge. Jeg holder på at SD-feet er løsningen på sigt, iform af bedre lyd, effekt og økonomi. Min erfaring er at SD-feet leverer et mere ovebevisene resultat. Jeg syntes ikke JJazz fødderne virker, derfor har jeg valgt at skrotte dem. SD-fødderne er derimod fantastiske.
Virker sagerne i mit setup får de lov at blive. Hvis ikke bruger jeg ikke mere tid på det. Derfor måtte JJazz fødderne lade livet. Men det er da dejligt hvis der findes tilfredse ejere af JJazz fødder, selvom de ikke er løsningen for mig. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|