| Forfatter |
|
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hæ hæ, men jeg har heldigvis gode ører  |
|
|
gode ører, dårlige fødder 
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får et sæt granitblokke, blå Rønne (Husk at købe dansk )
Som skal under mine Audiovector M3. Blokkene vejer ca. 40Kg/stk
Jeg bor i en lejlighed fra ca. 1920 med planker på strøer
Er der nogen erfaringer derude om jeg bør afkoble blokkene med SD/JJAZ ell. lign. eller skal jeg bare lade blokkene "koble" sig til gulvet ?
HT'er er monteret med Pulsar points, som de skal stå på blokkene med.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
|
Så, så nu er jeg heller ikke helt ung længere. Der skal altså noget til før en aldrende fyr som mig, kan overbevises om at udskifte EVA-sålen i min str. 41, med JJazz fødder. Med den ønskede virkning vel og mærke 
Spøg til side. Jeg syntes ærligt og redeligt JJazz føddernes ydelse og kvalitet er langt fra noget som ligner det SD-fødderne præsterer. Det er i alle tilfælde erfaringen fra mit eget setup. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukas skrev:
|
CHOCK!!!!!!! Det er den vildeste forbedring.
Så i stedet for at måtte kassere de jjaz-ringe jeg ikke skulle bruge ( DER SIDDER JO 4 i sættet) kunne jeg genbruge dem med ENORM effekt.
Jeg har lige fået nyt anlæg. Sådan lyder det.
|
|
|
Har du monteret fødderne direkte på apparatet eller under de eksisterende fødder??
Hvis jeg monterer så lave fødder som Jazz under min cd-afspiller, så ligger den på fronten Overvejer om det kan gå at smide et sæt under de nuværende fødder eller om det er ligemeget så. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kedde, jeg har vist nok opfattet fra andre med granit blokke at det er optimalt med fødder af en eller anden art mellem højttaler og granit blok.
rune, jeg har monteret mine på de eksisterende (fastmonterede) fødder. se evt mine erfaringer tidligere i tråden.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Lukas Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune!
Er det frontpladen, der går så langt ned?
Det kan godt være du skal snakke med jjaz.
Jeg har selv skruet fødderne af mine apparater, og det er altså en nødvendighed.
Det mener jeg i al fald. Det ødelægger fuldstændig den gode virkning hvis de
gamle fødder er på.
Der er andre afkoblingsfødder i handelen, og det ville jeg nok benytte mig af i dit
tilfælde. Find nogle der er højere. Der er et indlæg lige over dit, der anbefaler
SD-fødder. Måske de er højere?
Der er en ting, jeg har iagttaget. Det betød ligeså meget for mig, at der ikke
var en direkte kontakt, der skabte uheldig resonans, mellem mine væghøjttalere
( de har basrefleksporten foran, bare rolig ) og deres ophæng, efter jeg havde
sat jjazzerne mellem kabinetterne og metalophænget. Jeg trak dem simpelthen
ind over skruen ( RING 3 og 4 ) Det forbedrede
lydbilledet betydeligt - mindst lige så meget som at jeg fik fødder under
apparaterne. Så min forbedring er faktisk kommet ved at jeg brugte jjaz til noget
andet end de er lavet til. Men det er netop det sjove, ikke?
Hvis du vil have min personlige mening, ville jeg anvende både jjaz og SD, som
HOLBERG skriver om i indlægget lige før dit. Eksperimentér og kombinér!
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
sam25 skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
|
Så, så nu er jeg heller ikke helt ung længere. Der skal altså noget til før en aldrende fyr som mig, kan overbevises om at udskifte EVA-sålen i min str. 41, med JJazz fødder. Med den ønskede virkning vel og mærke 
I SD fotten stadser du et ca. 5mm hul.
Inden monterer du dobbeltklæbende tape på fotten.
På den måde har du nu et vældig godt ligtorn plaster. 
Spøg til side. Jeg syntes ærligt og redeligt JJazz føddernes ydelse og kvalitet er langt fra noget som ligner det SD-fødderne præsterer. Det er i alle tilfælde erfaringen fra mit eget setup.
|
|
|
Jeg kan ikke forstå at nogen tror at SD er bedre en JJAZ, Wahalla osv.
De er efter min bedste overbevisning så godt som identiske.
Et skum produkt, der skal under, mellem apparat og underlag.
At SD fotten f.eks. er lidt lettere at bruge, fordi det kun er én dims der passer til den vægt den skal bruges til. Siger altså mere om brugers evner, end om produktet.
Hvis der sættes nok under, må de altså alt andet lige, virke på fuldstændig samme måde.
Som en siger, kan man sikkert købe en håndfuld muse måtter og lege Duelund. Og opnå samme resultat. Der er kun bruger venligheden og ikke mindst prisen til forskel.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
| Hej Mikke !
Jeg har selv afprøvet JJaz ringene. Jeg syntes ikke de virker. De bliver flade for ingenting, og matrialet er ligeledes af skrøbelig karakter. |
|
|
Skrøbelig karakter??? Nu er det ikke rocket science med de fødder og materialet er ikke mere forskelligt fra SD end at skrøbeligheden er den samme.
De bliver heller ikke flade for ingenting. Hvis man bruger dem som der står i brugsanvisningen så er effekten som beskrevet, og de kan altså trykkes sammen til ca. 3mm og stadig bevare deres effekt.
Citér:
| Prøv SD-feet istedet. Jeg bruger dem under min cd-afspiller + Strauss. Se det er noget som virker. Du har også prøvet SD-feet har jeg læst. Jeg er ikke i tvivl om at du skal satse på SD-feet for at opnå den ønskede effekt/afkobling under dine Mahler. |
|
|
Under CD-afspilleren kan du ihvertfald ikke bruge argumentet med at de bliver flade for ingenting. Medmindre altså at din CD-spille vejer mere end 50kg?
Ligeledes ved vi fra vassago at fødderne fungerer efter hensigten under alt andet end Mahler der åbenbart er en del tungere end antaget. Vi arbejder på at lave en fod som kan bruges til Mahler, altså en løsning der kan klare vægten med 4 stk. fødder samt er høj nok til at Mahlers buede fod ikke når gulvet.
Med venlig hilsen Johnny Jensen JJAZ __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
[/QUOTE]
At SD fotten f.eks. er lidt lettere at bruge, fordi det kun er én dims der passer til den vægt den skal bruges til. Siger altså mere om brugers evner, end om produktet.
Hvis der sættes nok under, må de altså alt andet lige, virke på fuldstændig samme måde.
Som en siger, kan man sikkert købe en håndfuld muse måtter og lege Duelund. Og opnå samme resultat. Der er kun bruger venligheden og ikke mindst prisen til forskel.
[/QUOTE]
Hej Sam25 !
Øhhh, er der noget jeg har misforstået. Opfatter jeg det korrekt udfra det skrevne, at mine/andres evner skulle være begrænset på grundlag af at de/jeg har gjort andre erfaringer med JJazz fødderne end dig ?
Hvis det er tilfældet syntes jeg det er for langt ude !
Så er der altså heller ikke flere ringe og vægtafstemninger end som så, på JJazz fødderne. JJazz har iøvrigt beskrevet fremgangsmåden på bedste vis i deres brugsanvisning.
Jeg syntes SD-fødderne er bedre. Har klart opnået det bedste resultat med SD-fødderne. Sådan er det bare. Jeg har brugt mine ører og de anvisninger jeg har haft til rådighed med såvel JJazz og SD-fødderne. Herefter har jeg erfaret at SD-fødderne virker bedst i mit setup samt lytterum. Iøvrigt er SD-fødderne ikke meget dyrere end JJazz fødderne.
Jeg er glad for at du, samt andre er glade for JJazz fødderne. Det er da dejligt. Intet rigtigt eller forkert i det. For min skyld er cykelslanger, musemåtter o.lign ok, hvis folk syntes de opfylder deres forventninger.
Prøv at udvise lidt mere respekt overfor andres holdninger og erfaringer, selvom de ikke stemmer overens med din egen overbevisning omkring et givent produkt !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
D.R.Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg lidt forvirret, hvor mange sæt skal jeg have til mine 2 dali 6006 højtallere?
Jeg ved godt i har prøvet at forklarer det, og jeg har også læst alle 6 sider igennem, men fatter det stadig ikke.
Jeg for står ikke om et sæt er 4 ringe, eller 4 føder?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan_a skrev:
|
Nu er jeg lidt forvirret, hvor mange sæt skal jeg have til mine 2 dali 6006 højtallere?
Jeg ved godt i har prøvet at forklarer det, og jeg har også læst alle 6 sider igennem, men fatter det stadig ikke.
|
|
|
et sæt består af 4 fødder, hvoraf hver fod er 4 ringe. hvor mange ringe hver fod skal bestå af, afhænger af vægten på dine højttalere.
|
| Til top |
|
| |
D.R.Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
dan_a skrev:
|
|
|
|
et sæt består af 4 fødder, hvoraf hver fod er 4 ringe. hvor mange ringe hver fod skal bestå af, afhænger af vægten på dine højttalere.
|
|
|
Så jeg skal sådan set bare have 2 sæt á 200 kr i alt? Det var sku da billigt.
Nogen der har erfaring/ved hvordan fordelingen er føderne skal være på Dali Blue 6006?
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
[/QUOTE]
Hej Sam25 !
Øhhh, er der noget jeg har misforstået. Opfatter jeg det korrekt udfra det skrevne, at mine/andres evner skulle være begrænset på grundlag af at de/jeg har gjort andre erfaringer med JJazz fødderne end dig ?
Hvis det er tilfældet syntes jeg det er for langt ude !
Så er der altså heller ikke flere ringe og vægtafstemninger end som så, på JJazz fødderne. JJazz har iøvrigt beskrevet fremgangsmåden på bedste vis i deres brugsanvisning.
Jeg syntes SD-fødderne er bedre. Har klart opnået det bedste resultat med SD-fødderne. Sådan er det bare. Jeg har brugt mine ører og de anvisninger jeg har haft til rådighed med såvel JJazz og SD-fødderne. Herefter har jeg erfaret at SD-fødderne virker bedst i mit setup samt lytterum. Iøvrigt er SD-fødderne ikke meget dyrere end JJazz fødderne.
Jeg er glad for at du, samt andre er glade for JJazz fødderne. Det er da dejligt. Intet rigtigt eller forkert i det. For min skyld er cykelslanger, musemåtter o.lign ok, hvis folk syntes de opfylder deres forventninger.
Prøv at udvise lidt mere respekt overfor andres holdninger og erfaringer, selvom de ikke stemmer overens med din egen overbevisning omkring et givent produkt !
[/QUOTE]
Helt sådan skal det ikke forstås. 
Men hvis jeg skrev at jeg ikke kunne indstille min pladespiller rigtigt, og derfor lyder lp plader skidt. Ville du så ikke også studse lidt ?
Jeg kan for 117 gang ikke se fornuften i at de virker ved 10 kg. Men ikke med 80 kg,
Jeg ville da tro at det er en liner belastnings kurver vægt/areal, frem for en der knækker ved 70kg f.eks. altså at der er en natur fysisk grænse for hvad denne funktion kan lyde på.
Og funktionen er altså den samme for alle typerne. = At afkoble apparater, så ledes at de ikke påvirker eller bliver påvirket af underlaget.
At SD så måske er en bedre skum materiale, skal være usagt. Men det minder godt nok meget om hinanden. Bort set fra den lidt sære farve. 
Der er 100% respekt for andres/ holdning. Men jeg kan bare få øje på forklaringen. 
Undskylder hvis det er opfatte anderledes. 
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sam25,
Nu er det vel sådan, at forskellige materialer har forskellige egenskaber. Det gælder hårdhed, egenressonans mm. Det er jo ikke nok det ligner ... hvis det ikke er det samme.
Hvis der ikke er tale om identiske materialer ... ja så kan de også have forskellige egenskaber ... og ja naturligvis forskellig pris.
Som du hører komprimerer Jazz meget ved tunge højttalere mens en SD vægttilpasset holder fint til mine speakers som vejer 40-45 kg.
Jeg siger ikke at SD lyder bedre end Jazz ... men at den givetvis ikke lyder identisk, idet der jo er forskel på både koncept og materiale. Der findes i øvrigt mange alternativer hvis man kigger til Sverige ... nogle er måske bedre end SD og JJazz ... hvis man skal tro dem der har prøvet dem.
Prøv dem dog ... test dem ... og så skriv om det, det er sikkert mere produktivt for forståelsen end at prøve at skrive sig til en forståelse af hvordan, og hvor meget de virker!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Sam25,
Nu er det vel sådan, at forskellige materialer har forskellige egenskaber. Det gælder hårdhed, egenressonans mm. Det er jo ikke nok det ligner ... hvis det ikke er det samme.
Hvis der ikke er tale om identiske materialer ... ja så kan de også have forskellige egenskaber ... og ja naturligvis forskellig pris.
Som du hører komprimerer Jazz meget ved tunge højttalere mens en SD vægttilpasset holder fint til mine speakers som vejer 40-45 kg.
Jeg siger ikke at SD lyder bedre end Jazz ... men at den givetvis ikke lyder identisk, idet der jo er forskel på både koncept og materiale. Der findes i øvrigt mange alternativer hvis man kigger til Sverige ... nogle er måske bedre end SD og JJazz ... hvis man skal tro dem der har prøvet dem.
Prøv dem dog ... test dem ... og så skriv om det, det er sikkert mere produktivt for forståelsen end at prøve at skrive sig til en forståelse af hvordan, og hvor meget de virker!
SATMIT
|
|
|
Hej SATMIT !
Stor ros for et konstruktivt indlæg. Godt formuleret  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Sam25,
SATMIT
|
|
|
Helt enig.
Bare det ikke skygger for sund fornuft, og fornuftig skeptisme. og det syntes jeg det gør i denne sag.
|
| Til top |
|
| |
johnmure Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har lige købt et sæt SD fødder til mine strauss ,og er imponerret må jeg sige.
Det der undre mig er at i siger at jazz bliver klemt så meget sammen, hvor mine SD kun bliver trykket omkring 2-3 mm sammen, at det ik skulle have nogen indflydsel på vibrationerne, ja bare min mening
Muren
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sam25 !
Nu skal du svare ærligt.
Har du testet SD-fødderne direkte op imod JJazz fødderne som jeg har gjort ?
Du vil heller ikke påstå to kabler lyder ens, bare fordi de ser ens ud og er opbygget på samme måde, vel ?
Selvom begge (JJazz & SD) er afkoblingsfødder lyder de absolut ikke ens !!
Jeg har testet og foretrukket SD-fødderne da jeg tilfældigvis har testet dem direkte op imod JJazz fødderne. Det har trodsalt ikke taget minutter at foretage valget. Test tager som bekendt tid. Hvor syntes du det skotter på sund fornuft og skepsis ?? Lyt og tag din beslutning. Jeg købte også JJazz fødderne i tidernes morgen med forhåbningen om at det var løsningen. Det er også iorden, da jeg via min test har fundet frem til den bedste løsning for mig og mit setup.
Som alt indenfor hifi har man forskellige præferencer, som danner individuelt grundlag for de valg man foretager. Igen kan jeg ikke se hvor din tvivl på sund fornuft og skepsis ligger ??
Prøv at teste begge fødder. Fremgangsmåden vil afgjort være den rigtige med henblik på at afhjælpe din skepsis samt tvivl på sund fornuft, hvad den end måtte udspringe fra ?. Det kunne afgjort være sjovt at høre din mening, med mindre du selvfølgelig allerede har foretaget en test ?  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg,
Enig ... det er jo heller ikke kun højttalerne der afgør problemstillingen, det er jo også gulvet. Mit hus er fra 1914, og der er gulvet relativt levende på nogen punkter (læs når den tykke her går rundt så gynger det), mens det tilsyneladende ikke svinger meget med når musikken spiller.
Et andet trægulv måske svinger mere med når musikken spiller, og er måske mere stabililt over for store belastninger .. som når jeg tramper rundt.
Derfor virker SD måske i det ene tilfælde bedst, mens i et andet så er det noget helt andet der rykker!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Lukas Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, folks!
Hvor kan jeg købe SD fødderne i København?
Venlig hilsen Lukas
|
| Til top |
|
| |