| Forfatter |
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da havde dem engang i hifiklubben. dog er der noget der siger mig at de har fået valhalla feet istedet. men prøv hfk
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lukas !
Prøv at henvende dig til Onkel Tom hos Audio Art 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
For snart et stykke tid siden landede 16 nye jjaz fødder i postkassen. De blev sat under mine Mahler - seks under den forreste del af højttaleren og to under den bageste del. Det ser ud til, at det virker nu. Gulvet spiller ikke med mere og fødderne er ikke komprimerede i samme grad som før, da der kun var i alt seks fødder under hver højttaler. Lyden: Det er jo en fantastisk højttaler og den bliver på ingen måde ringere af at blive isoleret fra det "flydende" parketgulv, den står på. Jeg står korrigeret i forhold til min tidligere skepsis: Når antallet af jjaz fødder er stort nok - virker de efter hensigten!! Anbefales.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren (Mikke),
Det glæder os umådeligt at vi kunne hjælpe med at løse problemet, og vi vil selvfølgelig bruge din erfaring til andre med samme højttaler.
Tak for hjælpen. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej Lukas !
Prøv at henvende dig til Onkel Tom hos Audio Art 
|
|
|
Kære Holberg, kunne du ikke lige stave TUBES med b og ikke p i "for the passion and love of music"? __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Kære Holberg, kunne du ikke lige stave TUBES med b og ikke p i "for the passion and love of music"?
[/QUOTE]
Jo da, sådan noget sjusk kan vi ikke have her på hifi4all. Håber det giver mere mening, nu hvor det er stavet korrekt ??
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
©onstructor Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg sat JJAZ fødder under mine højtaler og puha det hjalp - har rent parketgulv i lejligheden.... Sub'en er blevet meget mere fast og mellemtonen er kommet mere frem i lydbilledet....
Kan helt klart anbefales
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
For snart et stykke tid siden landede 16 nye jjaz fødder i postkassen. De blev sat under mine Mahler - seks under den forreste del af højttaleren og to under den bageste del. Det ser ud til, at det virker nu. Gulvet spiller ikke med mere og fødderne er ikke komprimerede i samme grad som før, da der kun var i alt seks fødder under hver højttaler. Lyden: Det er jo en fantastisk højttaler og den bliver på ingen måde ringere af at blive isoleret fra det "flydende" parketgulv, den står på. Jeg står korrigeret i forhold til min tidligere skepsis: Når antallet af jjaz fødder er stort nok - virker de efter hensigten!! Anbefales.
|
|
|
Jeg har selv lige sat yderligere 4 fødder under mine Von Schweikert Vr-2, der vejer ca. 37 kg. Nu er der så 8 ringe under hver - og det lyder hørbart bedre end med de 4 der egentlig burde være nok.
Komprimeringen af dem er simpelthen ikke så stor. I denne forbindelse skal det dog nævnes at der samtidigt under HT´erne også er blevet placeret granitblokke, så koblingen til gulvet også er forbedret´.
Thumbs up for Jjaz-fødder - de virker!
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogen kendskab med brugen af disse oven på beton under gulvtæppe.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der erfaringer med jjaz fødderne under apparater såsom cd-spille og forstærker ? Jeg har leget lidt med 20 mm. tykt svampegummi under min cd-spille....det funkede ikke og lyden blev helt hul og svampet...ligesom gummiet  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm..det lyder lidt underligt, netop ved at afkoble cd afspilleren skulle elektronikken jo gerne få bedre arbejdsbetingelser, især hvis man nu spiller højt, og rummet synger med eller anlægget står tæt på højttalerne.
det af det jeg har leget med, ja, det giver en smule mere præcis lyd, lidt mere strammet op, og ligeledes på forstærkeren.
men den største forbedring er nu på højttalerne __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg satte jjaz fødder under min gamle hk dvd 30, jeg kunne ikke høre nogen forskel i lyden, men den lavede færre fejl.. så de blev siddende..
jeg har iøvrigt droppet dem under mine højttalere.. i det nye rum har de ingen virkning.. så nu står højttalerne på spikes igen.. måske der skal flere fødder til!? jeg aner faktisk ikke hvad mine ht vejer, så indtil videre er der kun 4 fødder under hver ht, og de er meget flade..
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop fået hældt 20kg bly i mine standere of fået jjaz-fødder mellem mine standere og højttalere (Dynaudio A52SE). Effekten er fantastisk! Bly i standeren for at sikre tilkobling og affsæt, medens jjaz-fødderne i mellem sidste led for at sikre afkobling til kabinettet. Bassen spiller pludselig detaljeret med farver og nuancer som aldrig før. Dette skal prøves! Om SD eller JJAZ er bedst - det aner jeg ikke en skid om!
|
| Til top |
|
| |