Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kan analog kabel bruges til digital? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Fnulder skrev:
okay nu har jeg lige prøvet og det ser ud til at virke. Men der kommer ikke noget ud bag mig?

Der er noget med at at Audigy2'et kun levere 2 kanals lyd for hver digital udgang... Du må ikke spørge mig hvorfor de gør det på den måde? Det stik (mini-jack) du sætter din ledning i, er nemlig vist  i dokumentationen med 5 eller 6 connectorer inden i, så man egentlig skal bruge et stik med flere kanaler på for at få det fulde 6.1 signal ud!

Men jeg hørte på et tispunkt at man kan downloade noget ukorant software, der kunne åbne for bla. AC3 signalet så det kommer ud på en enkelt linie... (kan desværre ikke lige huske hvad det hedder )

Ellers kan du jo slå din forstærker over i Pro logic...

Nu kom jeg jo lige til at læse micmas indlæg, Audigy 2 er 6.1, så der er nok 5 eller 6 poler i det digitale stik, men det ændrer ikke noget ved at en ekstern forstærker kun kan tage fordel af et af signalerne.

Det der med ekstra software, det ved jeg nu ikke, så skulle det da netop lige lave en encoding af lyden, men man ved aldrig hvad man kan finde på nettet.

Problemet er, at der ikke findes andre formater end DTS/DD (ret mig lige hvis der er andre) til at bære et fuldt 5.1 (eller større) signal via ét kabel og så lang tid dine spil ikke understøtter nogle af disse formater, så får du ikke surround. Desværre tror jeg ikke det bliver i nogen nær fremtid spil bliver lavet med dette :/

For lige at komme tilbage til dit spørgsmål. Ja, du kan sagtens bruge et kabel som du linker til, til at overføre dit digitale STEREO signal og dine DTS/DD/AC3 signaler fra DVD/Videofiler. Jeg gør det nemlig selv

Stereostikket i lydkortet og det hvide RCA stik i forstærkeren og så er der lyd på mit anlæg. Har aldrig haft problemer med det efter jeg fandt ud af hvordan det hang sammen.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

nå men nu har jeg fået et digital kabel. Stadig kun stereo. Men jeg har også læst S.R.S 2 indlæg og føler mig ret røvrant af Creative lige nu

........."jeg er gal"...........

Kan man ikke få et program som "pakker" de analoge signaler sammen og spakker dem ud af digital udgangen?

I mellem tiden vil jeg lige ringe og spilde lidt stemmebånd på Cretives hotline.

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Fnulder, det er spild af tid at klage. Sådan er det med digital udgang på alle lydkort :/

Jeg mener dog creative er de eneste der tilbyder flere digitale udgange (front, rear, center/sub) i et stik - dog kun til deres egne højttalere.

Jeg ved ikke hvor interesseret du er i det NVidia NForce bundkort, men det virker som det skal, jeg vil dog mene at kvaliteten af lyden falder pga. den Dolby Digital Encoding der bliver lavet (sådan lød det i mine ører).

Om der kan findes software der kan gøre det samme? Måske, måske ikke, men det kommer jo nok til at tage kræfter fra din CPU hvis der findes et program til det...

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jamen hvad er så lige det fede i Digital? Ja det er fedt hvis ens verden kun består af Creative men gør min altså ikke.

Hvad var det så lige det AC3 codec gjorde?

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Tjaa jeg har ikke nær læst det hele men tror der er nogle misforståelser i løbet af denne tråd.

Creatives lydkort har 1 digital udgang ihvertfald på bagsiden, som dækker digital lyd. For at man kan få digital lyd ud uberørt udover den 48khz upsamling creative laver så skal man have følgende sat:

1. AC-3 Dekodning slået fra. Ellers vil creative dekode ac3'en og sende front kanalen i PCM istedet for AC-3
  2. SPDIF skal slåes til i det der afspiller lydkilden f.eks AC3Filter (AC-3 codec) for XVID/DIVX/... eller Intervideo audio codec for DVD (kan også bruges på XVID/DIVX/...). Hvorfor så det ? jo fordi programmeringsmæssigt så skal programmet vide i hvilket format det skal sende lyden. Win32 APIen det interface til Windows operativ systemet. Får at skrive til lydkortet skal programmer (AC3Filter, Spil osv.) først have adgang gennem Win32APIen her kan der bruges 2 formatter;  WAVEFORMAT bruges til 1/2 kanal lyd; WAVEFORMATEXTENSIBLE bruges til multichannel lyd og andet ( http://msdn.microsoft.com/library/en-us/multimed/htm/_win32_ waveformatextensible_str.asp). Men det korte og det lange er at hvis programmet ikke skriver til WAVEFORMATEXTENSIBLE så nytter det ikke at man har sat sit lydkort op til at outputte digitalt. Håber det hjalp lidt FFDSHOW har intet med AC3 lyd af gøre! Du kan hente de filtre du har brug for fra www.doom9.org

S.R.S: det fire polet stik du beskriver skulle vel ikke være SPDIF internal interface, det er nemlig 3 polet hvis det kun har SPDIF output og 4 polet for SPDIF I/O. Polerne er følgende: SPDIF Out, +5V, GND... for SPDIF I/O: SPDIF OUT, SPDIF IN, +5V, GND. (Rækkefølgen er ikke korrekt se en ASUS motherboard manual for rigtige rækkefølge i standarden).

Håber det hjælper!

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Forresten så mener jeg engang at have læst (bag på pakken) at C&C Generals understøtter Dolby Digital..

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Tjaa jeg har ikke nær læst det hele men tror der er nogle misforståelser i løbet af denne tråd.

Creatives lydkort har 1 digital udgang ihvertfald på bagsiden, som dækker digital lyd. For at man kan få digital lyd ud uberørt udover den 48khz upsamling creative laver så skal man have følgende sat:

1. AC-3 Dekodning slået fra. Ellers vil creative dekode ac3'en og sende front kanalen i PCM istedet for AC-3
  2. SPDIF skal slåes til i det der afspiller lydkilden f.eks AC3Filter (AC-3 codec) for XVID/DIVX/... eller Intervideo audio codec for DVD (kan også bruges på XVID/DIVX/...). Hvorfor så det ? jo fordi programmeringsmæssigt så skal programmet vide i hvilket format det skal sende lyden. Win32 APIen det interface til Windows operativ systemet. Får at skrive til lydkortet skal programmer (AC3Filter, Spil osv.) først have adgang gennem Win32APIen her kan der bruges 2 formatter;  WAVEFORMAT bruges til 1/2 kanal lyd; WAVEFORMATEXTENSIBLE bruges til multichannel lyd og andet ( http://msdn.microsoft.com/library/en-us/multimed/htm/_win32_ waveformatextensible_str.asp). Men det korte og det lange er at hvis programmet ikke skriver til WAVEFORMATEXTENSIBLE så nytter det ikke at man har sat sit lydkort op til at outputte digitalt. Håber det hjalp lidt FFDSHOW har intet med AC3 lyd af gøre! Du kan hente de filtre du har brug for fra www.doom9.org

S.R.S: det fire polet stik du beskriver skulle vel ikke være SPDIF internal interface, det er nemlig 3 polet hvis det kun har SPDIF output og 4 polet for SPDIF I/O. Polerne er følgende: SPDIF Out, +5V, GND... for SPDIF I/O: SPDIF OUT, SPDIF IN, +5V, GND. (Rækkefølgen er ikke korrekt se en ASUS motherboard manual for rigtige rækkefølge i standarden).

Håber det hjælper!

Nope, det er ret specielt stik de bruger i deres lydkort (Creative). Jeg forstod ikke hvorfor det ikke virkede med mit gamle SB Live! 5.1 Digital og hvad gør gør-det-selv manden så? Han lodder sq da stikket af og sætter ledninger i og prøver sig frem.

Jeg satte mit speaker output til 5.1 og prøvede så ellers kombinationerne og fandt frem til følgende:

1 pol er stel/jord/whatever-det-nu-hedder. Den skulle jeg altid bruge for at få lyd.

Skiftede jeg så imellem de tre andre poler og testede højttalerne fra Creatives control panel hørte jeg lyd ved henholdsvis lyd tests af left/right front, left/right rear og center/sub. Det var dog altid kun mine front højttalere der spillede, for uanset hvad tog forstærkeren det som et digitalt stereo signal (hvilket det i bund og grund også var). Altså 3x digitale stereosignalet med et fælles jord.

Slog jeg AC3 Decode fra og brugte det digitale stik (som det er ment, dvs. et mono-jackstik), kunne jeg få fronterne til at spille i spil og Dolby Digital/AC3 passthrough til min forstærker ved DVD film. Forstærkeren kunne så dekode DD/AC3 passthrough korrekt. Et stereo jackstik med 2xRCA i den anden ende kan også bruges, men så er det selvfølgelig kun det ene RCA stik lyden går igennem. Slog jeg AC3 decode til og brugte et stereojack stik kunne jeg få hendholdsvis front kanalerne og rear kanalerne (på lydkortet, stadig kun fronterne der kom lyd fra) til at spille afhængig af hvilket af RCA stikkene jeg brugte, men ikke center/sub fordi der selvfølgelig mangler en pol på stereo-jackstikket.

Jeg prøvede selvfølgelig med en AC3 fil på mit Audigy2 og samme resultat. AC3 Decode slået til og jeg får front eller rear kanalerne afhængig af RCA stikkene. AC3 Decode slået fra og min denon 1804 skifter over på Dolby Digital decode og spiller det i fuld 5.1. Den eneste forskel er vel flere poler i stikket på Audigy2 pga. 7.1 kompatibilitet.

Anyways, nu hvor jeg var i gang, så ville jeg lige se om jeg kunne få AC3 lyd ud mine AVI film med AC3 lyd. Så jeg rodede med mit AC3 filter der er sat til WAVEFORMATEXTENSIBLE og valgte SPDIF. For første gang var der gang i Dolby Digital dekoderen på min Denon mens jeg afspillede en AVI film - lækkert.

Du kan dog på ingen måde bilde mig ind, at du kan fikse digital surround lyd i spil uden brug af Pro Logic på en ekstern forstærker. Problemet er jo at spil kun bruger analog lyd, denne skal konverteres til digital lyd i et format med 5.1 (eller hvor mange kanaler der nu er i brug) kanaler og så vidt jeg ved er det kun DD/AC3 og DTS formaterne. Som sagt har jeg ikke set nogle spil der benytter disse og intet 3. party software der sørger for en sådan encodig, KUN NVicia Nforce hardware encoding via det indbyggede lydkort.

FFDSHOW kan da bruges til AC3 passthrough fra f.eks. AVI film med AC3 lyd. Det er i hvert fald hvad utallige personer herinde har fortalt mig. Det kan et AC3 filter så selvfølgelig også...

Jeg kan forresten lige tilføje at jeg ikke kan finde en eneste lyd instilling med Dolby Digital i C&C Generals...

Hvis jeg er lidt utydelig i min forklaring, så sig lige til, det er ikke en af mine stærke sider

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke kunne udtale mig om Generals virkelig kan levere ægte dolby digital eller ej (for jeg har et gammelt SB Live! hvis minijack-digiout ikke er 5 potter pis værd), men jeg kan stadig huske klart og tydeligt at de bag på pakken reklamerer med "Dolby Digital" lyd med logo og det hele.. Det er selvfølgelig ikke nødvendigvis det samme som surround, men stadig..

Jeg forstår forreseten ikke hvorfor du mener at alle spil kun kan køre med at analogt lydspor? Vice City kan da køre en primitiv version af DTS..

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Rettelse, for DTS i Vice City gælder det åbenbart ikke for PC-udgaven, men kun til PS2.. Ikke fordi jeg fatter hvorfor dog

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Der er ikke analoge lydspor i spil... det er bare ikke muligt! Det er wavefiler i PCM format.

Her er en beskrivelse af ffdshow:
ffdshow is a DirectShow decoding filter for decompressing DIVX movies.
It uses libavcodec from ffmpeg project or for video decompression (it can use
xvid.dll installed with xvid codec too), postprocessing code from mplayer to
enhance visual quality of low bitrate movies, and is based on original
DirectShow filter from XviD, which is GPL'ed educational implementation
of MPEG4 encoder.

S.R.S: jeg forstår ikke pointen i din sidste post... har du først lige fået AC3/DTS dekodning til at virke på din receiver nu ?. Det som fnuldner gerne vil er jo bare at hans reciever dekoder AC-3 lyden.
Man behøves ikke hardware encoding for at pakke et eller flere stereo signaler ind i AC3 formattet. Den nyeste version af AC3Filter kan pakke stereo lyd ind i AC-3 on the fly og sende det til receiveren som så dekoder det.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

okay nu kan jeg ikke helt følge med mere  Men er det så muligt med det AC-3 haløj at pakke det analoge signal sammen og sende det ud digital?

I spil altså?

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Altså der er ikke nogen analoge signaler... og nej det er spillet der skal pakke det sammen.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hvorfor reklamer Creative så med over vildt digital surround i alle dine nye spil osv. når det kun er med deres HT det virker med. Det er sq klamt

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hvorfor virker det kun med deres egne højtalere ?

Det kommer jo ikke digitalt ud til deres højtalersæt. De bruger deres kort som dekoder og sender lyden analogt ud til deres højtalersæt.

Jeg har ikke set deres nyere højtalersæt, men jeg er næsten sikker på de stadig bruger denne model.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Der er ikke analoge lydspor i spil... det er bare ikke muligt! Det er wavefiler i PCM format.

Her er en beskrivelse af ffdshow:
ffdshow is a DirectShow decoding filter for decompressing DIVX movies.
It uses libavcodec from ffmpeg project or for video decompression (it can use
xvid.dll installed with xvid codec too), postprocessing code from mplayer to
enhance visual quality of low bitrate movies, and is based on original
DirectShow filter from XviD, which is GPL'ed educational implementation
of MPEG4 encoder.

S.R.S: jeg forstår ikke pointen i din sidste post... har du først lige fået AC3/DTS dekodning til at virke på din receiver nu ?. Det som fnuldner gerne vil er jo bare at hans reciever dekoder AC-3 lyden.
Man behøves ikke hardware encoding for at pakke et eller flere stereo signaler ind i AC3 formattet. Den nyeste version af AC3Filter kan pakke stereo lyd ind i AC-3 on the fly og sende det til receiveren som så dekoder det.

Ok, min fejl. Det er selvfølgelig rigtigt at lyden er digital indtil den har været igennem lydkortet :)

Og nej, jeg har i lang tid brugt min receiver til AC3/DD/DTS fra min computer, jeg har bare først nu fået det til at virke med AC3 lydspor i AVI filer. Mest fordi jeg ikke har giddet rode med AC3 filter pga. jeg har brugt min KiSS dvd afspiller...

Mht. AC3, hvordan vil du pakke 3x stereosignaler ned og sende det digitalt til en forstærker over ét, så den kan dekode det korrekt, altså front, rear, center og sub? Det er jo ikke stereo manden vil have, det er surround i hans spil! Eller er det bare mig der har læst forkert?

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på forstærkere, men kan de godt dekode 3xstereo PCM signaler hvis de bliver pakket ned af AC3-filter som du siger?

Sandi skrev:

Hvorfor virker det kun med deres egne højtalere ?

Det kommer jo ikke digitalt ud til deres højtalersæt. De bruger deres kort som dekoder og sender lyden analogt ud til deres højtalersæt.

Jeg har ikke set deres nyere højtalersæt, men jeg er næsten sikker på de stadig bruger denne model.

Fnulder skrev:

Hvorfor reklamer Creative så med over vildt digital surround i alle dine nye spil osv. når det kun er med deres HT det virker med. Det er sq klamt

For at de kan tjene flere penge på deres "digitale" lyd for som Sandi siger, det er bare deres eksterne dekodere (der kommer med deres digitale højttalersæt) der dekoder lyden og smider den ud.

Holder vi os lige til 5.1, så er signalet 3xstereo PCM (digitalt). Så vidt jeg ved skal der også 3 digitale indgange til og det er der i Creatives eksterne dekodere... Måske er der andre producenter der har lavet højttalere, så de også kan de, men jeg ved det sq ikke, ved bare det er pisse misvisende fra Creatives side.

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

AC3Filter bygger AC3 signal udfra mono/stereo signal... jeg går udfra den bruger noget ala pro logic til at lave de manglende lydspor.

Jeg har ikke set creatives nyere højtalersystemer, men det virker meget underligt det med 3x seperate digitale signal, de kort jeg har set indtil videre har kun 1 digital udgang. Medmindre tingene har ændret sig meget her på det sidste så sker der følgende:

AVI/DVD ------AC3 signal-----> Creative > 5.1 lydkort | AC-3 dekodning | -- Output analogt dvs. 3 fysiske stik --> Creative lydsystem

Digital lyd kan afspilles igennem en kombination af Creative lydkort og Creatives lydsystem.

Man kan selvfølgelig kombinere forskellige producenter f.eks. Terratec 5.1 lydkort og Creative lydsystem.

Lydsystemet svarer til at have en 5.1 forstærker med multichannel input.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

AC3Filter bygger AC3 signal udfra mono/stereo signal... jeg går udfra den bruger noget ala pro logic til at lave de manglende lydspor.

Jeg har ikke set creatives nyere højtalersystemer, men det virker meget underligt det med 3x seperate digitale signal, de kort jeg har set indtil videre har kun 1 digital udgang. Medmindre tingene har ændret sig meget her på det sidste så sker der følgende:

AVI/DVD ------AC3 signal-----> Creative > 5.1 lydkort | AC-3 dekodning | -- Output analogt dvs. 3 fysiske stik --> Creative lydsystem

Digital lyd kan afspilles igennem en kombination af Creative lydkort og Creatives lydsystem.

Man kan selvfølgelig kombinere forskellige producenter f.eks. Terratec 5.1 lydkort og Creative lydsystem.

Lydsystemet svarer til at have en 5.1 forstærker med multichannel input.

Jeg tilføjer lige lidt :)

AVI/DVD ------AC3 signal-----> Creative > 5.1 lydkort | AC-3 dekodning | -- Output analogt dvs. 3 fysiske stik --> Creative lydsystem/Ethvert lydsystem me multichannel analog input (men det er nok det du mente med den sidste linie :) ).

Hvordan AC3Filter arbejder ved jeg ikke, jeg ved bare det at der i mit gamle SB Live! var 4 poler. Slog jeg AC3 Decoding TIL levere pol 1 front SPDIF, pol 2 Rear SPDIF, pol 3 center/sub SPDIF og den sidste pol var jord. Det ER altså 3 stereo signaler i PCM format. Med Creatives digitale højttalersystemer bruger de bare et kabel hvor der i den ende ende er et minijack med 4 poler (til lydkortet) og i den anden ende et af deres 9pin DIN stik. Hvorfor det lige er 9pins ved jeg ikke, men signalet er i hvert fald IKKE lagt sammen, så det kan overføres over et kabel med 1 leder til signal og en til jord ligesom Dolby Digital/DTS kan.

Er AC3 decoding slået FRA var det kun pol 1 sammen med stel der leverede lyd. Ved AC3 kilder som f.eks. DVD film, deciderede AC3 filer og AVI film med AC3 lydspor skifter forstærkeren over på Dolby Digital decoding som den skal. Ved SPIL hvor surround er slået til er der KUN STEREO.

Jeg mindes at have set skemaer over Creatives lydkort hvor hver pol i stikkene var beskrevet, men har forgæves kigget et par Creative manualer igennem   Du kan dog altid tage og kigge på bagsiden af et Creative lydkort og tælle antallet af lodninger ved det digitale stik. Hvis det havde været et normal digital out stik ville der kun være brug for 2 lodninger, 1 til jord og 1 til signal, men sjovt nok er der altid 4. Om andre lydkort er lavet på samme måde ved jeg ikke.

En anden ting er at Creative også er begyndt at gøre dette ved deres analoge outputs på f.eks. Audigy2. Der er kun 3 stik til 8 kanalers lyd der skal ud, derfor kombinerer de front left/right i et stik som de plejer, men i de to andre kombinerer de i det ene stik begge rear kanaler og en af side kanaler, men de i det andet stik kombinerer den anden af de to side kanaler og center/sub. Altså 4 polet minijack med 3 RCA stik i den anden ende. Tilsvarende minijack indgange er selvfølgelig på deres analoge højttaleresystemer og på deres digitale bruger de deres 9 pin digitale stik. Her kan folk også let blive snydt, hvis de lige tror de kan købe en BULK udgave uden kabler og så straks sætte det til deres multichannel input på deres forstærker... Det er langt fra ukendt for Creative at lave diverse underlige stik. Eksempler på disse forbindelser står endda i Creatives egne manualer.

Anyways, for lige at vende tilbage til AC3 filter, du siger det BYGGER et AC3 signal. Dvs. et format med 6 kanaler ikke? AC3 er jo Dolby Digital, så hvis det bygger et AC3 signal som du siger, så må det også foretage en encoding af Dolby Digital ikke? Hvad er det så lige der er problemet i at få dette til at virke i spil? Fortæl mig hvordan det skal gøres, for jeg købte jo netop mit SB live til dette...

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

S.R.S: Du har godt nok sat mig her!

Nu siger du 4 polet minijack stik... Det har jeg aldrig hørt om før, et alm stereo minijack stik som dem mit Live 5.1 bruger har Left, Right og GND.

Når du siger poler så forbinder jeg det med pins på printet af selve kortet, men det er jeg nu ret sidder på du ikke gør. Kan du ikke forklare hvad du forbinder med poler ?

Og ja det er det med 4 ben på deres digitale stik passer meget godt med 2x analog + 1 digital + GND

Du kan ikke bruge AC3Filter til spil. Spillet skal selv lave AC3 "pakker", som jeg forklarede i en tidligere post.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Når jeg sige poler så mener jeg som dig også ben på selve jackstikket. Altså en pol svarer til et forbindelsespunkt, så skulle den ski' vist være slået :)

Men der er altså 4 ben på deres DIN stik til SB Live!, GND, rear SPDIF, front SPDIF og Center/Sub SPDIF.

Anyways, er vi så enige om at man ikke får surround sound fra spil via ét kabel? Altså et kabel ligesom Dolby Digital eller DTS?

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Du får lige et lækkert pic

Tilsvarende hunstik sidder i Creatives lydkort (SB live! 5.1 digital), jeg er sikker på at der er flere poler/ben i Audigy2 fordi det kan tage 7.1 kanaler, men jeg har ikke lige lyst til at lodde det af og kigge efter...

Det er selvfølgelig kun når AC3 decode er slået til ovenstående eksempel bruges. Ved AC3 decode slået fra er det kun GND og den pol/ben hvor der står front SPDIF der bruges og så sendes et AC3/DD/DTS kanal selvfølgelig u-dekodet igennem den ene pol.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes