Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: piger og hifi..nej vel?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hør nu her der er da en helt naturlig forklaring på at der er flest mandlige Hifi nørder repræsenteret her, for meget af snakken går jo i virkeligheden på at min er større end din. Piger går op i musik drenge i teknik, hvis du gav en kvinde og en mand 100.000 kr. til anlæg og musik så ville kvinden bruge 10.000 kr. på anlægget og resten på musik, manden ville gøre det omvendte. For at sige det meget firkantet så er mændenes undskyldning for at have et stort fedt anlæg at man også kan høre musik på det. Jeg var fornylig sammen med en gammel ven som jeg i voldsomste grad deler denne passion for god lyd med, min kone og hans kæreste var tilstede, vi skulle lige høre nogle højttalere han havde på prøve, det foregik på den måde at der blev spillet ca. 45 sekunder af en række forskellige numre hvor på mænnerne kunne drage deres konklution om pågældende højttaler. Efter de første 5 musik bidder sagde kæresten til min ven "kan vi da for søren ikke høre et nummer færdig før du skifter". Selvfølgelig skal det være sådan, musik er følelsernes sprog og hvem er det lige at det der med følelser taler mest til ? Prøv også at lytte til hvad I selv og andre af det mandlige køn taler om når vi har hørt noget musik på et anlæg, så siger vi "fedt anlæg" eller not, ja højttalerne har godt nok en velopløst mellemtone. Men hvad synes du om musikken, jo for fa*den da der er virkelig kommet noget power i den bas, især efter du fik den nye subwoofer. Helt ærlig er det noget at sige til at 99% af den der herinde er mænd, udgangspunktet for mange mænd er teknik for kvinderne er det musikken. Hvor mange af jer har set filmen AMADEUS han spillede sin musik og så var kvinderne lige til at plukke, fedt job
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

jeg er heldigvis lidt mere heldigt stillet..... det er ikke et spørgsmål om musik, men samtlige kvindelige bekendte, uanset hvordan og hvorledes, mener anlægget er grimt , med den eneste begrundelse er at det er sort.....

altså er vi nogen der kan nøjes med et design problem, der desværrre vil koste en mindre familie volvo at løse.

vi må nok konstatere at vores problemer er ligeså forskellige som vores smag i anlæg....

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om jeg er heldigt stillet - min husvaran mener at det er sygeligt og at der er andet i livet (kan man tage mere fejl???), men på den anden side har hun opgivet, så hun holder sin kæft og passer sit - det er vel en slags held, eller også var jeg bare heldig under "opdragelsen"!

Jeg prøver iøvrigt selv at overbevise hende om at hun rent faktisk er hifi-interesseret - puha, det er en svær opgave, men jeg fornemmer at hun er ved at give sig......bare lidt.....tror jeg!

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Kan fornemme vi er i samme båd, broder Ronin!

'I'm Lester the Nightfly,..'
Til top Vis Night fly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Night fly

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hallå fra sommerresidensen!

Der er jeg meget heldigt stillet (bilder jeg mig selv ind), for fruen mugger aldrig, næsten uanset, hvor rodet der er med kabler og andet wærk.

Og hun er skånselsløs, hvis ikke det lyder ordentligt!

Gnæk-gnæk, og så får jeg også lov til at se fremragende TV programmer, som f.eks. Zulu's The ManShow - helt alene... Og det er ganske enkelt en fremRAgende kombination, sammen med en Arnbitter.

Med badehilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

se der har du fat i noget!

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

sådan er det desværre

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

I lang tid har min kone været 'ligeglad', dog har hun sagt at denne (x) lyder bedre en dennne (x), og det er jo en start, for så kan jeg hive den næste frem og sige; bla bla... så snakker vi jo sammen;-)

Men nu er det gået HELT galt, (Hun ved nemlig IKKE hvad tingene koster) men da hun så er begynt at 'læse' i mine HIFI blade, så nu lydder det; Har du virklig betalt XX for det, eller det kan de kabler da ikke være værd osv. Dog syntes hun osse at Usher HT'er er 'flotte'...Men min drøm er da at hun kommer hjem og siger; SE denne her CD, og så i 6 kanaler.......(men så vågnede jeg igen)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hmmm.... jeg er åbenbart blevet heldigt gift !!

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Noget om snakken, wifi’s hifiønsker betyder at arbejdslivet nok må forlænges nogle år. Så indtil jeg har skrabet sammen til et sæt Shahinian Hawk’s og et ekstra sæt Manley Snappere til biamping får jeg ikke lov at gå på pension.

Og indtil nu har hun ikke hørt Shahinian Diapison!!!!!

Men I min sparsomme fritid, må jeg godt lytte med (når plænen er slået, og hækken er klippet, og maden er lavet).

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Det med kvinder og hifi..........
Jeg erindrer en lille oplevelse fra midt-80'erne i KT-Radio, Aalborg
Den gode Lars Christensen (selvfølgelig som et led i salget) fortalte, at når han testede kabler derhjemme, var hans kone meget hurtigere til at registrere forskellene på de testede kabler. Hun kunne endda stå ude i køkkenet og kommentere, at det sidste kabel vist var lidt mere.... end det forrige, - kunne han ikke skifte tilbage....
Sikke en test-kontrollør at have - særdeles, hvis man er enig i de opregnede lytteindtryk

Kim

Til top Vis KimG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimG

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

!!!! der er vel egentligt ikke noget galt med kvindelig estetik !!

personligt kan jeg vel ikke klage da jeg har to kasser på 210cm til at stå i hvert hjørne ,,, ( og hun synes endda de er pænere end dem på 110 cm )

tilgengæld er alt andet gemt i et skab med undtagelse af rørsagen der udvikler for meget varme ,,, det passer ig fortrinligt da jeg selv syntes at grej er for grimt designet ,,,,, og det gælder for næsten alt ,,,,, selv dem der gør en dyd af at designe ,,,,,,, der er vel en grund til at b&o er forkant på det designmæssige ,,, ( grimt )

jeg har aldrig forstået at det ikke kunne laves finere end det man ser ,,,,, enten er det au kantet ala b&o eller også er det et sort helvede!!!!

men når det er sagt er det også et spørgsmål om at sælge varen ,,,, for de fleste kvinder har fortrinlige ører ,,,, hvis man kan få dem til at lytte kan man meget bedre få bedre >>>>>>>>>>>>>>( større ) grej ind i stuen ,,,

'           ;           ;           ;           ;  vh kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Mænd og kvinder kan sagtens mødes om "hifi" derinde på midten mellem højteknologi og ren musikglæde. Kvinder er mere følsomme overfor forvrænget diskant, mænd vil have ren, dyb og kraftig bas (jeg har idag afleveret min ex-kærestes hoveddørsnøgle og nu står hendes højttalere igen inde ved væggen i et reolsystem=dårlig bas, suk ), men en ren og nemt forståelig mellemtone, som giver en "aural åbenbaring" kan de begge mødes om!!! "Hifi" behøver ikke at koste en formue og ligeledes behøver en CD-plade ikke at koste 149kr!!!

"Hifi"-apparater er normalt ikke de rene skønhedsåbenbaringer og hvad så; vi gemmer jo heller ikke komfuret i et køkkenskab!!!  Nåja, men mit elskede Arcam er PÆNT, ligeledes mine højttalere og de 3 ledninger på gulvet kan min næste kæreste sagtens leve med, ellers kan den næste sikkert, eller den næste..... God sommer og en del plads på stranden!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Min søde kæreste, går meget op i hvordan det lyder. 

Hun har selv købet det hun har i dag, med lidt vejlening fra min siden, men kun lidt.

Jeg syndes hun har et vildt anlæg af en pige at være

Hun har en Atoll IN50 og et par AE elite2, mener jeg de hedder, og det spiller faktisk godt.

Min kæreste er også helt vild med mit anlæg , som hun syndes spiller kanont godt 

Hun læser også HIFI

mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
Piger går op i musik drenge i teknik, hvis du gav en kvinde og en mand 100.000 kr. til anlæg og musik så ville kvinden bruge 10.000 kr. på anlægget og resten på musik, manden ville gøre det omvendte.

Helt ærlig er det noget at sige til at 99% af den der herinde er mænd, udgangspunktet for mange mænd er teknik for kvinderne er det musikken.

Hejsa!

Det er jo en spændende diskussion det her. Jeg mindes, vi har haft den før, men det bliver den ikke mindre kedelig af.

Jeg mener også at "i teorien" burde kvinder være meget lyttende - altså fokusere på musik frem for de tekniske data. Men ser man på mænd og kvinders livsforløb og købemønster - sådan helt generelt - så synes jeg nu, der tegner sig et billede af, at mænd både køber mest musik og køber mest HiFi.

Min lille "teori" om at kvinder går op i oplevelsen af musik, kan jeg heller ikke få til at passe med virkeligheden. Hvis kvinder virkelig vil høre musik, hvorfor har de fleste af dem så et lille mini-anlæg stående med højttalerne klos op og ned af anlægget. Enhver form for stereoperspektiv er gået i vasken.

Det er få kvinder, jeg har set med en stor plade/cd samling, og det er meget få kvinder, jeg har set med et nogenlunde hæderligt stereoanlæg. Noget tyder på at kvinderne - generelt - ikke vælger at bruge så mange penge på hverken musik eller teknik. Jeg har en ide om, hvad de ellers bruger pengene på...

Jeg mener ikke, man behøver at have studeret lyttepositioner og måle afstande fra ht til væg og bagvæg. Men det giver sgu en væsentlig større lydoplevelse at flytte højttalerne bare lidt væk fra hinanden - også selvom minianlægget står i reolen.

På hjemmefronten ånder alt fred og ro. Jeg må købe alt det Hifi jeg vil. Bare jeg kan betale min andel af de faste udgifter her i lejligheden. Kæresten kigger fornøjet med på DVD-filmene og er også glad for at sætte en cd på og skrue op. Lækkert. Min kæreste er altså begejstret for det HiFi, jeg slæber inden for døren, men hun prioriterer sine egne penge anderledes - også før vi flyttede sammen. Sådan tror jeg, der er mange kvinder der har det. Interessen/entusiasmen er ikke helt den samme. Generelt set, naturligvis

Happy HiFi, Ladies and Gentlemen....

Venlig hilsen

Daring Dane

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes