| Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Nu bliver jeg altså nød til at fare i blækhuset ! For at finde ud af om det bare er mig der er ved at blive en gammel konservativ mand, der ikke følger med tiden.
Normalt betragter jeg mig som ikke snerpet! Og har da også en lidt morbid musik smag, som inde holder Zappa og Blow Fly, at denne type kunstner altid har eksisteret ved jeg, og de folk der ikke tager anstød af deres tekster, har ofte været en lille gruppe der køber deres ting og lytter med stor fornøjelse. Men disse mennesker har holdt deres, musikalske idoler for sig selv, og har selv kunnet bestemme hvor og hvornår der skulle lyttes.
Det der har stødt mig ”nu hvor jeg er blevet far” For nogen tid siden, høre jeg datter 1 ”8år” kalde datter 2 ”5år” for en ”MØGLUDER” Det svært for mig at skælde ud , for det lyder ikke pænt, men vores alle sammen licens betalte station spiller det jo, samt nogle andre af kunstnerens tekster ”og til og med fremhæver ham som noget godt???” i tide og utide. Men her til morgen, kommer datter2 ”5år” og siger! Far hvorfor synger han hele tiden ”SLIKKE PIK/KOM SLIK MIN PIK” dette kommer igen fra DR-P3 hvor alle børn har sommerferie, og måske køre radioen i baggrunden, faktisk forstår jeg ikke at en fyr som Anders Lund Madsen, som jeg, selv har børn ”som måske oven i købet lytter til deres egen far” vil være med til at spille den slags.
Eller er det bare mig der ikke er frigjort nok??? Men i guder hvor er jeg træt af DR`s ufattelige evne til at time ting! Når børne tv er slut kl. 18:30 skal men plane med ekstrem hastighed gennem luften, så de ikke når at se tv avisens jingles med folk der får skåret hoved af.
Og hvis jeg IKKE betaler min licens! Ja så hæver de den over skatte billetten.
Det var vist det. "og fik lidt luft"
Lidt ærgerlig far, for tiden  
Peter
|
| Til top |
|
| |
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig i det du siger omkring ord bruget i sang teksterne idag. det er ikke særligt fremmene for børne opdragelsen her i landet.
Dog er jeg dybt uenig med dig når du siger du ikke vil skilleud da det ikke lyder pænt, men det er en snak om børne opdragelse og den debat er der hvis ingen der ønsker her inde 
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Nu bliver jeg altså nød til at fare i blækhuset
|
|
|
Her Peter, jeg synes du skulle skrive et brev til DR. Det er tit oppe
som et emne på mit job. Synes selv jeg kan tåle meget men
efterhånden er det blevet for groft. Var aldrig gået på andre landes
public stationer. Trist.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten, husk børn også har adgang hertil
Tænker her på dine citater.
mvh
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Forresten, husk børn også har adgang hertil Tænker her på dine citater.
mvh |
|
|
Ja! du har helt ret! og i min arrige kådhed , kom jeg endog til at skrive med stort, men dette er et forum på nettet. Og ikke der offentlige rum. Men du har ret.
Peter
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har helt ret,DR burde tænke sig mere om specielt hvornår de sender visse
programmer som ikke egner sig for småbørn
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære CPH-R !
Et lille besyv fra en mig, der endnu ikke har begavet verden med afkom, men frygter for udviklingen...
Du har så evig ret - jeg skal være den første til at råbe og skrige om ytringsfrihed og fri æter m.m. - men ligesom du (og sikkert mange andre) har jeg ikke brug for at starte dagen med at skulle høre div. rap-kunstnere (primært) stå og skrige om deres sexliv, lyster m.m. mens de anvender sprogets værste gloser, og tilsviner alt og alle. Jeg syntes ikke det hører sig til på licensbetalte stationer. Jeg forstår ikke, hvem det er, man vil tækkes med disse tekster, der indholdsmæssigt uge efter uge sætter ny bundrekord. Men der må sidde nogle kloge hoveder og mene, at det er det her, hr. og fru Danmark gerne vil høre - gad nok vide om en evt. afstemning blandt lytterne vil støtte denne tanke ?
Jeg er på ingen måde snerpet, men jeg mener rent faktisk at en Public-Service kanal har en forpligtelse til at holde et vist niveau, både blandt værter og musikvalg. Jeg ved godt, at vi "bare" kan skrue over på en anden kanal - men hvis man ikke er til klassisk eller Bjørn Tidmand er valget ikke let, blandt de kanaler jeg er tvangsindlagt til at betale til. Jeg har i mange år brokket mig over de reklamefinansierede kanaler, der i mine ører bare er en gang top-20 musik med mere eller mindre belastende studieværter (men bemærk venligst, at disse kanaler IKKE er licensbetalte) - og har i den forbindelse så glædet mig over det tydelige journalistiske løft der er kommet på P3 i den senere tid - men føj for en forkastelig musiksammensætning man sommetider disker op med ! Lad folk lave det musik de har det godt med - men jeg vil tillade mig at brokke mig over, at jeg skal betale for, at høre underlivshistorier til morgenmaden - det må simpelthen kunne gøres bedre !
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror desværre ikke kundet er dr.... hvis du blviver harm over det, så tror jeg ikke du skal se programmer som boogie og rundfunk, der på trods af målgruppen, støder mig med det rent visuelle udtryk, tøjet, /eller mangel på samme) og et sprog så vulgært det kan få en havne arbejder til at rødme..
det er på trods af at jeg ikke ligger mange år over målgruppen, men jeg er bare bange for at det ikke lige er det rette forum.
på den anden side var det måske ingen dårlig ide som micjac skriver at skrive til DR, bede dem pænt om at lave en blød censur i radioen indtil, f.eks, kl 22, lidt ligesom det var i fjernsynet engang..... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
næh, må jeg bede om p3 rock, der er værten en fin ung mand, musikken er god, og hvis der optræder mindre pæne gloser er det på engelsk!
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
men jeg kan berolige med at datter 1 der kalder datter 2 for ML, ikke aner hvad hun siger, og datter 2 ikke forstår hvad hun bliver kaldt, heldigvis.
på samme måde bruger selv små børn ord som (omskrevet); snavsede skøge(hund)hundyr (tak til anders "anden" mattesen..), men de aner på ingen måde hvad de er de står og siger. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har da evig ret i at nogle af de nye hippe programmer som feks. Boogie og Rundfunk, også er lige "kække" nok. Og jeg vil ikke spille hellig, og sige at børn ikke har et efterhånden grimt sprog "jeg bliver nogle gange, ret rystet når jeg henter børn i skolen" Og jeg ved også at, før eller siden er de da helt klar over hvad folk skal bruge deres underliv til.
Men sagen er bare at når man sidder med ens lille afkom på 5år med bånd og sløjfe i håret!. "ræk mig lige mælken, Og far hvad betyder det der han hele tiden synger" Så får jeg kaffe på skjorten.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
men jeg kan berolige med at datter 1 der kalder datter 2 for ML, ikke aner hvad hun siger, og datter 2 ikke forstår hvad hun bliver kaldt, heldigvis.
på samme måde bruger selv små børn ord som (omskrevet); snavsede skøge(hund)hundyr (tak til anders "anden" mattesen..), men de aner på ingen måde hvad de er de står og siger.
|
|
|
det har du heldigvis nok ret i. men som forældre er man sgu alligevel lidt rystet når der kommer med ord, som ikke har hørt der hjemme, og heller aldrig kommer til at høre der hjemme.
jeg ved ikke om dr med the King osv. -også blev bestyldt for at give de unge et grimt sprog, eller om det kun var upassende bevægelser de bidrog med ?
men den med at børnetimen der afløses af lemlæstede lig fra Irak, er simpelhend for ringe, man undre sig sgu lidt over hvem der tager det slags beslutninger, og tænker at han/hun nok skal være glad for at arbejde for et firma de er sikret "salg" mange år frem, ligegyldigt hvor dumme de er.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg må jo indrømme at jeg også føler mig gammel i gårde, på trods af min unge alder, når jeg stødes af den slags.
så kan folk kalde mig gammeldags og out dated, men der er altså grænser, børn skal have en barndom de kan nyde og tænke tilbage på med glæde og ro i sindet, hvornår barndommen slutter er så en helt anden diskution, men de skal have den i fred for bekymringer og fænomener og sprog der ikke hører deres verden til.
nå, tilbage til hifi. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er et HI-FI forum!.. Men nu har jeg altid lyttet meget til radio, for der igennem at finde ud af hvilke plader jeg vil købe til mit HI-FI, når jeg kom hjem.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig enig i kritikken af DR og andres ukritiske udsendelse af moderne rapmusikkeres tekster i alm. sendetid på Public Service Stationer. Kan kun bakke op om en klage - det på trods af at jeg betragter mig selv som en del af målgruppen for de omtalte ungdomsprogrammer.
Synes helt ærligt det er ynkeligt, at de omtalte "kunstnere", er nødt til at ty til sådan nedværdigende og vulgært sprog i et tilsyneladende desperat forsøg på at blive lagt mærke til, blandt den enorme talentløse masse af wannabe musikere!
Noget andet som undre mig er, hvem der køber/lytter til l**tet... personlig er jeg helt holdt op med at høre radio, udelukkende pga. såkaldt musik, der er så middelmådigt, at det skærer i ørene - men der er jo en helt anden diskussion. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis DET! ( Jokeren & LOC. tror jeg vist nok der hentydes til her.. de har lavet sangene UNDSKYLD SO og MØGLUDER ) var anstødende og Bogie & Rundfunk kan virke anstødende??... 
så skulle i se Banjos Likørstue!! ( der dog ikke laves / sendes mere!)
Well face it!! så`n er tiden og det er nytteløst at prøve at kæmpe imod!.. som det ALTID! har været i sådanne tilfælde lige siden den ulødige og fordærvende rock N´rool kom frem for snart 50 år siden eller der omkring...
Sproget udvikler sig og er blevet mere hårdt og rådt! jo vist!... Elvis hofte vrikkeri var /er det rene uskyld i forhold til hvad der vises og synges i dag! ( der var godt nok ik pik, kusse, røv, luder, f**k og div. andre udgydelser i teksterne..
Men sådan er "street" sproget blandt de unge i dag! og DET! tog er sgu kørt!..
Jeg tror ikke der er noget at komme efter ved at brokke sig over dette!
Opdrag børnene til et ordentligt sprog fra dag 1!! og hold ved og slå ned på det når sådanne ting udtales hjemme... snak om det og lad vide at det ikke er velset! og god stil.. mere er der ik at gøre..
Hvor meget det hjælper afhænger af børnenes omgangskreds og milijø uden for hjemmet!..
Sådan er den realitet vi lever i!...
Alternetivet er cencur!.. og det er et onde! for HVOR! går grænsen så!...
Se på USA: her er de nærmest latterlige efter min mening!..
Jeg vil mene at der bestemt ikke bør være begrænsninger for hvad man kan sige / synge!.. men der bør være omtanke ved tiden og programmerne det dusendes i!.. så chancen for at mindre børn ser / høre dette..
resten er op til forældrene!..
mvh.
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
At betale for DR´s "røde lejesvende" over skattebilleten er vist en socialdemagoisk kongstanke. Jeg har fravalgt TV for mere end 10 år siden og jeg hører stort set kun DR P1, P2 og til nød P4!!! Ja, jeg ved godt, at det er svært at undvære TV, især i starten og da endnu mere hvis man har børn!!! Det bliver nok som i "United Bluff", hvor forældrene vælger TV-selskaberne til og fra, alt efter deres moralkodeks!!! Men klag til DR´s bestyrelse, jo flere klager, des bedre; lad dem drukne i l*rtet!!! NB: TV2 og de andre kanaler har heller ikke noget, at lade de andre høre!!!
|
| Til top |
|
| |
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle
Jeg er hverken FAR eller Gammel, og bliver heller ikke stødt, over de tekster som svermer ud i den danske æter, MEN prøv at bruge 2 timer på en skole, så har du/i lært ord som ikke høres i radioen. Jeg da også godt forstå at de danske rappere bruger de ord som de nu engang gør, og min mening dertil er at det kommer fra alle de store Gangsta rappere fra THE BIG BLUFF, og derses kæmpe succe, med at bruge de store KVINDE HADE ORD... Som en lille del af en stor familie, hører jeg også de små af familien sige de ord, og ser deres foreldre blive mundlamme over det, men er det ikke vores ansvar som voksne at forklare vores børn, hvad der er acceptabelt at bruge i den daglige tale, og hvorgrensen går.. Det er jo ikke noget nyt at den slags sprog bliver brugt i film og musik, men det er lidt nyt at det så bliver sagt på dansk..
Men som sagt så er jeg ikke far og har ikke hørt mit barn sige M******* til et andet barn..
MVH BO __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |
kimr Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg er også far til tre på 2, 6 og 8. Jeg er helt enig i kritikken af DRs sprogbrug på Radio og TV. En ting er at Voice gør det, men DR betaler jeg jo til! Jeg sidder og venter på at en eller anden organiserer en folkelig opstand mod DR og protesterer så de stopper. Den vil jeg gerne støtte.
Det med at det kun er forældrenes ansvar og løbet er kørt men jeg er er noget vrøvl. Vi har alle et ansvar og da Radio og TV jo præger os og vor "kultur" er det absolut en del af helheden.
Er det for langt ude i USA? Tja, det mente jeg egentlig også da jeg boede derovre. Men efter at jeg er kommet hjem, synes jeg bedre om det amerikanske system end det danske hvis jeg skulle vælge mellem de to. Allerhelst vil jeg have en mellemvare. Iøvrigt er det ikke censur at forbyde "møgkælling, luder, ho, pik osv". Man kan jo sagtens få budskabet igennem ved at bruge lidt mere stuerene ord.
Summa summarum: Jeg støtter CPH-R helt. Er der snart nogen der laver om på DR
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er måske nærmere om dine/jeres børn ikke ville have lært de frække ord/sætninger alligevel i skolen eller når I voksne taler. Måske er det ikke kun DR's P3 og fjernsynet generelt der er bødlen i dette spil - måske har tiderne bare ændret sig?
Jeg er selv ung, dog over 20, og jeg er et "produkt" af tiden hvor disse ord har fundet indpas i de unges ordforråd fra de var helt små og jeg syntes ikke selv at jeg har taget skade af disse ord/sætninger. Måske er der andre der har, måske ikke. Så måske er det ikke så slemt igen, måske er der ved at komme en sproglig revolution, hvor disse ord/sætninger ikke tillægges den samme betydning som de gjorde tidligere.
Jeg er så vidt vides heller ikke far endnu, dvs har i hvert fald ingen unger jeg betaler til/for . Så måske vil den holdning jeg lige har beskrevet ændre sig, når det engang bliver mig der bliver kaldt far!
|
| Til top |
|
| |